5.
Looking after children
٥-
كتاب رعاية الأولاد
47
Chapter: A child is a source of joy
٤٧
بَابُ الْوَلَدُ قُرَّةُ الْعَيْنِ
Al-Adab Al-Mufrad 87
Jubayr ibn Nufayr said, "One day we were sitting when al-Miqdad ibn al-Aswad when a man passed us. The man said, 'Blessing be to those two eyes which saw the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace. By Allah, I wish that I had seen what you have seen and witnessed what you have witnessed!' This angered al-Miqdad and that surprised me as the man had said nothing but good things. Then he turned to them and said, 'What made the man desire to summon back what Allah has taken away? Does he not realise what his situation would be if he had seen him? By Allah, if certain people had been with the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, Allah would have thrown them on their faces into Hellfire since they would neither have answered nor confirmed him? Do you not praise Allah Almighty since He brought you forth and you only know your Lord and confirm what your Prophet, may Allah bless him and grant him peace, brought? You see enough affliction in other people. By Allah, the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, was sent in the harshest state in which any Prophet was ever sent - in a gap (in the line of prophethood) and the time of Ignorance. They did not believe that the deen was better than worshipping idols. He brought the Discrimination by which it is possible to discriminate between the true and false, and which can part a father from his child. Then a man will think of his father, child or brother as an unbeliever. Allah has loosened the locks of his heart by faith and he knows that the other person will be destroyed in the Fire. Therefore his eye is not cool since he knows that the one he loves will be in the Fire. It is what Allah says, "Those who say, 'Our Lord, give us joy in our wives and children." (25:74)'"
Grade: Sahih
حضرت جبیر بن نفیر سے روایت ہے، وہ کہتے ہیں کہ ایک روز ہم حضرت مقداد بن اسود رضی اللہ عنہ کی مجلس میں بیٹھے تھے کہ ایک آدمی وہاں سے گزرا تو اس نے کہا:کتنی باسعادت ہیں یہ دونوں آنکھیں جنہوں نے رسول اللہ ﷺ کو دیکھا ہے، اللہ کی قسم! ہماری خواہش ہے کہ ہم بھی وہ دیکھتے جو آپ نے دیکھا ہے اور ہم بھی ان مواقع پر موجود ہوتے جن پر آپ موجود رہے ہیں۔ اس بات سے سیدنا مقداد رضی اللہ عنہ غصے میں آگئے تو مجھے ان پر تعجب ہوا کہ (غصے والی کیا بات ہے)اس نے اچھی بات ہی کی ہے۔ پھر وہ اس کی طرف متوجہ ہوئے اور فرمایا:کیا وجہ ہے کہ کوئی شخص کسی موقع پر موجود ہونے کی تمنا کرتا ہے جبکہ اللہ تعالیٰ نے اسے اس سے غائب رکھا ہے۔ نہ معلوم وہ اس موقع پر موجود ہوتا تو اس کا کیا حال ہوتا؟ اللہ کی قسم! رسول اکرم ﷺ کے ہاں کتنے لوگ حاضر ہوئے جنہیں اللہ تعالیٰ نے ان کے چہروں کے بل جہنم میں اوندھا کر دیا۔ (کیونکہ)انہوں نے آپ کی دعوت کو قبول کیا نہ آپ کی تصدیق کی۔ کیا تم اس بات پر اللہ کی تعریف بیان نہیں کرتے کہ جب اس نے تمہیں پیدا فرمایا تو تم اپنے رب کے سوا کسی (غیر اللہ)کو نہیں جانتے، یعنی ہر طرف ایمان ہے۔ اور نبی اکرم ﷺ کی لائی ہوئی شریعت کی تصدیق کرتے ہو۔ (تصدیق و تکذیب کی)آزمائش دوسرے لوگوں کے ذریعے تم سے ٹل گئی۔ اللہ کی قسم! جیسے سخت حالات میں نبی ﷺ مبعوث ہوئے کوئی نبی ایسے حالات میں مبعوث نہیں ہوا۔ یہ فترت اور جاہلیت کا زمانہ تھا (کہ سال ہا سال تک نبی مبعوث نہ ہوا تھا)بتوں کی عبادت سے بڑھ کر لوگ کسی دین کو افضل نہیں سمجھتے تھے۔ آپ فرقان لے کر آئے جس کے ذریعے حق اور باطل میں امتیاز کیا۔ باپ بیٹے کے درمیان جدائی کر دی یہاں تک ایسا موقع آگیا کہ ایک (مومن)آدمی اپنے والد، بیٹے اور بھائی کو کافر دیکھتا تھا اور خود اس کے دل کے تالے اللہ تعالیٰ نے ایمان کے ذریعے کھول دیے۔ وہ جانتا تھا کہ یقینا اگر وہ (اس کا باپ یا بھائی)ہلاک ہوگیا تو دوزخ میں جائے گا، لہٰذا (انہیں دیکھ کر)اس کی آنکھیں ٹھنڈی نہیں ہوتی تھیں جبکہ وہ جانتا ہوتا کہ اس کا حبیب دوزخ میں جانے والا ہے۔ اور یہ (اولاد کی محبت)ایسی چیز ہے جس کے بارے میں اللہ تعالیٰ نے فرمایا:’’اور وہ لوگ جو کہتے ہیں:اے ہمارے پروردگار ہم کو ہماری بیویوں اور اولاد کی طرف سے آنکھوں کی ٹھنڈک نصیب فرما۔
Hazrat Jubair bin Nafeer se riwayat hai, woh kahte hain keh aik roz hum Hazrat Miqdad bin Aswad (رضي الله تعالى عنه) ki majlis mein baithe the keh aik aadmi wahan se guzra to usne kaha: Kitni ba saadat hain ye donon aankhein jinhon ne Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko dekha hai, Allah ki qasam! Humari khwahish hai keh hum bhi woh dekhte jo aap ne dekha hai aur hum bhi un mauqon par mojood hote jin par aap mojood rahe hain. Is baat se Sayyiduna Miqdad (رضي الله تعالى عنه) ghusse mein aa gaye to mujhe un par ta'ajjub hua keh (ghusse wali kya baat hai) isne achhi baat hi ki hai. Phir woh uski taraf mutawajjah huye aur farmaya: Kya wajah hai keh koi shakhs kisi mauqe par mojood hone ki tamanna karta hai jab keh Allah Ta'ala ne use us se ghaib rakha hai. Na malum woh us mauqe par mojood hota to us ka kya haal hota? Allah ki qasam! Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke han kitne log hazir huye jinhain Allah Ta'ala ne un ke chehron ke bal jahannam mein undha kar diya. (kyunki) unhon ne aap ki dawat ko qubool kiya na aap ki tasdeeq ki. Kya tum is baat par Allah ki tareef bayan nahin karte keh jab usne tumhein paida farmaya to tum apne Rab ke siwa kisi (ghayr Allah) ko nahin jante, yani har taraf imaan hai. Aur Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki laayi hui shari'at ki tasdeeq karte ho. (tasdeeq-o-takzeeb ki) Aazmaish dusre logon ke zariye tumse tal gayi. Allah ki qasam! Jaise sakht haalat mein Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) mab'oos huye koi nabi aise haalat mein mab'oos nahin hua. Ye fitrat aur jahiliyat ka zamana tha (keh saal ha saal tak nabi mab'oos na hua tha) buton ki ibadat se barh kar log kisi deen ko afzal nahin samajhte the. Aap Furqan le kar aaye jis ke zariye haq aur baatil mein imtiyaz kiya. Baap bete ke darmiyan judai kar di yahan tak aisa mauqa aa gaya keh aik (momin) aadmi apne walid, bete aur bhai ko kafir dekhta tha aur khud uske dil ke tale Allah Ta'ala ne imaan ke zariye khol diye. Woh janta tha keh yaqinan agar woh (uska baap ya bhai) halaak ho gaya to dozakh mein jayega, lihaza (unhein dekh kar) uski aankhein thandi nahin hoti thin jab keh woh janta hota keh uska habib dozakh mein jane wala hai. Aur ye (aulad ki muhabbat) aisi cheez hai jis ke bare mein Allah Ta'ala ne farmaya: ''Aur woh log jo kahte hain: Aye hamare Parwardigaar hum ko humari biwiyon aur aulad ki taraf se aankhon ki thandak naseeb farma.
حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللهِ، قَالَ: أَخْبَرَنَا صَفْوَانُ بْنُ عَمْرٍو قَالَ: حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ جُبَيْرِ بْنِ نُفَيْرٍ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: جَلَسْنَا إِلَى الْمِقْدَادِ بْنِ الأَسْوَدِ يَوْمًا، فَمَرَّ بِهِ رَجُلٌ فَقَالَ: طُوبَى لِهَاتَيْنِ الْعَيْنَيْنِ اللَّتَيْنِ رَأَتَا رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم، وَاللَّهِ لَوَدِدْنَا أَنَّا رَأَيْنَا مَا رَأَيْتَ، وَشَهِدْنَا مَا شَهِدْتَ. فَاسْتُغْضِبَ، فَجَعَلْتُ أَعْجَبُ، مَا قَالَ إِلاَّ خَيْرًا، ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيْهِ فَقَالَ: مَا يَحْمِلُ الرَّجُلُ عَلَى أَنْ يَتَمَنَّى مُحْضَرًا غَيَّبَهُ اللَّهُ عَنْهُ؟ لاَ يَدْرِي لَوْ شَهِدَهُ كَيْفَ يَكُونُ فِيهِ؟ وَاللَّهِ، لَقَدْ حَضَرَ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم أَقْوَامٌ كَبَّهُمُ اللَّهُ عَلَى مَنَاخِرِهِمْ فِي جَهَنَّمَ، لَمْ يُجِيبُوهُ وَلَمْ يُصَدِّقُوهُ، أَوَلاَ تَحْمَدُونَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ إِذْ أَخْرَجَكُمْ لاَ تَعْرِفُونَ إِلاَّ رَبَّكُمْ، فَتُصَدِّقُونَ بِمَا جَاءَ بِهِ نَبِيُّكُمْ صلى الله عليه وسلم، قَدْ كُفِيتُمُ الْبَلاَءَ بِغَيْرِكُمْ، وَاللَّهِ لَقَدْ بُعِثَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم عَلَى أَشَدِّ حَالٍ بُعِثَ عَلَيْهَا نَبِيٌّ قَطُّ، فِي فَتْرَةٍ وَجَاهِلِيَّةٍ، مَا يَرَوْنَ أَنَّ دِينًا أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَةِ الأَوْثَانِ، فَجَاءَ بِفُرْقَانٍ فَرَّقَ بِهِ بَيْنَ الْحَقِّ وَالْبَاطِلِ، وَفَرَّقَ بِهِ بَيْنَ الْوَالِدِ وَوَلَدِهِ، حَتَّى إِنْ كَانَ الرَّجُلُ لَيَرَى وَالِدَهُ أَوْ وَلَدَهُ أَوْ أَخَاهُ كَافِرًا، وَقَدْ فَتْحَ اللَّهُ قُفْلَ قَلْبِهِ بِالإِيمَانِ، وَيَعْلَمُ أَنَّهُ إِنْ هَلَكَ دَخَلَ النَّارَ، فَلاَ تَقَرُّ عَيْنُهُ، وَهُوَ يَعْلَمُ أَنَّ حَبِيبَهُ فِي النَّارِ، وَأنَّهَا لِلَّتِي قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: {وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ}.