13.
Book of Sales
١٣-
كتاب البيوع


Chapter on allowing immediate transaction for animals with age, description, and fixed term, and who dislikes it

باب من أجاز السلم في الحيوان بسن وصفة وأجل معلوم إن كان إلى أجل، ومن كرهه

NameFameRank
al-sha‘bī Amir Al-Sha'bi Trustworthy
الأسمالشهرةالرتبة
الشَّعْبِيِّ عامر الشعبي ثقة

Sunan al-Kubra Bayhaqi 11107

(11107) It is narrated by Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) that a person debated this issue with him, so he said to him: We dislike Salam sale in some cases, because Abdullah bin Mas'ud (may Allah be pleased with him) disliked it. Imam Shafi'i said that this narration is disconnected from him. Imam Shu'bi (may Allah have mercy on him) claimed that this issue is greater than the one who narrated disapproval from him, that they performed Salam sale of a bull, and this is disliked by us, and by everyone, Muhaqala sale and Mudarabah, or both. [Sahih] The Sheikh says that the narration of Ibrahim Nakha'i (may Allah have mercy on him) regarding the disapproval from Ibn Mas'ud is disconnected. Similarly, the narration of Sa'id bin Jubayr from Ibn Mas'ud is also disconnected like the previous narration, because the meeting of Sa'id bin Jubayr with Ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him) is not proven. It is narrated that Uthman bin Affan (may Allah be pleased with him) came to the valley of Chachazad and made a deal with a man regarding his camel. He stopped its milk and killed its young ones, so the man came to Uthman (may Allah be pleased with him) and Ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him) was also present with him. The man was pleased with the judgment of Ibn Mas'ud. He judged that the man should be given a camel like that camel and young ones that give milk like those young ones. Uthman implemented this judgment. It is narrated from Ibn Mas'ud that he used to judge in exchange for an animal with a similar animal (as punishment), as he judged in the previous narration. It is narrated from Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) that he considered Salam sale permissible in animals. It is narrated from Ibn Umar (may Allah be pleased with him) that he considered Salam sale of small animals among the types of interest. A similar narration is also attributed to Umar bin Khattab (may Allah be pleased with him), but it is disconnected.


Grade: Sahih

(١١١٠٧) امام شافعی (رح) سے روایت ہے کہ لوگوں میں سے کسی نے اس مسئلہ میں ان سے بحث کی تو آپ نے اس سے کہا : ہم صورتوں میں بیع سلم ناپسند کرتے ہیں، کیونکہ حضرت عبداللہ بن مسعود (رض) نے ناپسند کیا ہے۔ امام شافعی نے کہا کہ یہ روایت ان سے منقطع ہے، امام شعبی (رح) نے دعویٰ کیا ہے کہ یہ مسئلہ اس سے بڑا ہے جس نے ان سے کراہت بیان کی ہے کہ انھوں نے سانڈ میں بیع سلف کی اور یہ ہمارے ہاں مکروہ ہے اور ہر ایک کے ہاں بیع محاقلہ اور مضابنہ یا دونوں ہیں۔ [صحیح ] شیخ فرماتے ہیں کہ ابراہیم نخعی (رح) کی روایت جو ابن مسعود سے کراہت کے متعلق ہے وہ منقطع ہے اسی طرح سعید بن جبیر کی روایت جو ابن مسعود سے ہے، وہ بھی پچھلی روایت کی طرح منقطع ہے، چونکہ سعید بن جبیر کی سیدنا ابن مسعود (رض) نے ملاقات ثابت نہیں ہے۔ روایت ہے کہ عثمان بن عفان (رض) چچازاد کی وادی میں آئے ، انھوں نے کسی آدمی کے اونٹ کے ساتھ کچھ معاملہ کیا۔ اس کا دودھ کاٹ دیا اور اس کے بچوں کو قتل کردیا تو وہ آدمی حضرت عثمان (رض) کے پاس آیا اور حضرت عثمان (رض) کے پاس ابن مسعود (رض) بھی موجود تھے۔ وہ شخص ابن مسعود (رض) کے فیصلے سے خوش ہوگیا، انھوں نے فیصلہ کیا کہ اس آدمی کو اس اونٹ کی طرح اونٹ اور ان دودھ پیتے بچوں کی طرح دودھ پیتے بچے دیے جائیں۔ حضرت عثمان نے اس فیصلے کو نافذ کیا۔ ابن مسعود سے روایت ہے کہ وہ حیوان کے بدلے میں اس جیسا حیوان (بطورسزا) فیصلہ کرتے تھے جیسا کہ انھوں نے پچھلی روایت میں فیصلہ کیا ہے ۔ سیدنا ابن عباس (رض) سے روایت ہے کہ انھوں نے حیوانوں میں بیع سلم کو جائز قرار دیا ہے۔ سیدنا ابن عمر (رض) سے روایت ہے کہ وہ چھوٹے بچوں کی بیع سلم کو سود کی اقسام میں شمار کرتے تھے۔ سیدنا عمر بن خطاب (رض) سے اسی طرح روایت ہے، لیکن وہ منقطع ہے۔

(11107) Imam Shafai (rah) se riwayat hai ki logon mein se kisi ne is masle mein unse behes ki to aap ne us se kaha: Hum suraton mein bay salam napasand karte hain, kyunki Hazrat Abdullah bin Masood (raz) ne napasand kiya hai. Imam Shafai ne kaha ki yeh riwayat unse munkate hai, Imam Shabi (rah) ne daawa kiya hai ki yeh masla us se bada hai jis ne unse karahat bayan ki hai ki unhon ne sand mein bay salaf ki aur yeh humare han makruh hai aur har ek ke han bay muhaqala aur muzabana ya donon hain. [Sahih] Sheikh farmate hain ki Ibrahim Nakhai (rah) ki riwayat jo Ibn Masood se karahat ke mutalliq hai wo munkate hai isi tarah Saeed bin Jubair ki riwayat jo Ibn Masood se hai, wo bhi pichli riwayat ki tarah munkate hai, chunki Saeed bin Jubair ki Sayyiduna Ibn Masood (raz) ne mulaqat sabit nahin hai. Riwayat hai ki Usman bin Affan (raz) chachazad ki wadi mein aaye, unhon ne kisi aadmi ke unt ke sath kuch mamla kiya. Iska doodh kaat diya aur iske bachon ko qatal kar diya to wo aadmi Hazrat Usman (raz) ke pass aaya aur Hazrat Usman (raz) ke pass Ibn Masood (raz) bhi mojood the. Wo shakhs Ibn Masood (raz) ke faisle se khush ho gaya, unhon ne faisla kiya ki is aadmi ko is unt ki tarah unt aur in doodh peete bachon ki tarah doodh peete bache diye jayen. Hazrat Usman ne is faisle ko nafiz kiya. Ibn Masood se riwayat hai ki wo hewan ke badle mein is jaisa hewan (ba tor saza) faisla karte the jaisa ki unhon ne pichli riwayat mein faisla kiya hai. Sayyiduna Ibn Abbas (raz) se riwayat hai ki unhon ne hewanon mein bay salam ko jayaz qarar diya hai. Sayyiduna Ibn Umar (raz) se riwayat hai ki wo chhote bachon ki bay salam ko sood ki aqsam mein shumar karte the. Sayyiduna Umar bin Khattab (raz) se isi tarah riwayat hai, lekin wo munkate hai.

١١١٠٧ - وَفِيمَا أَجَازَ لِي أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ رِوَايَتَهُ عَنْهُ، عَنْ أَبِي الْعَبَّاسِ، عَنِ الرَّبِيعِ، عَنِ الشَّافِعِيِّ،أَنَّ بَعْضَ مَنْ تَكَلَّمْ مَعَهُ فِي هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ قَالَ لَهُ:" إِنَّمَا كَرِهْنَا السَّلَمَ فِي الْحَيَوَانِ؛ لِأَنَّ ابْنَ مَسْعُودٍ كَرِهَهُ "قَالَ الشَّافِعِيُّ: وَهُوَ مُنْقَطِعٌ عَنْهُ، وَيَزْعُمُ الشَّعْبِيُّ الَّذِي هُوَ أَكْبَرُ مِنَ الَّذِي رَوَى عَنْهُ كَرَاهِيَتَهُ أَنَّهُ إِنَّمَا أَسْلَفَ لَهُ فِي لِقَاحِ فَحْلِ إِبِلٍ بِعَيْنِهِ، وَهَذَا مَكْرُوهٌ عِنْدَنَا وَعِنْدَ كُلِّ أَحَدٍ، هَذَا بَيْعُ الْمَلَاقِيحِ أَوِ الْمَضَامِينِ أَوْ هُمَا.قَالَ الشَّيْخُ:يُرِيدُ الشَّافِعِيُّ بِرِوَايَةِ مَنْ رَوَاهُ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ مُنْقَطِعًا فِي الْكَرَاهِيَةِ، رِوَايَةَ إِبْرَاهِيمَ النَّخَعِيِّ، وَأَمَّا رِوَايَةُ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ فَهِيَ أَيْضًا مُنْقَطِعَةٌ، سَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ لَمْ يُدْرِكِ ابْنَ مَسْعُودٍ،وَقَدْ قِيلَ:عَنْهُ، عَنْ حُذَيْفَةَ.قَالَ الشَّافِعِيُّ:وَقُلْتُ لِمُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ: أَنْتَ أَخْبَرْتَنِي عَنْ أَبِي يُوسُفَ، عَنْ ⦗٣٨⦘ عَطَاءِ بْنِ السَّائِبِ، عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ أَنَّ بَنِي عَمٍّ لِعُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ أَتَوْا وَادِيًا فَصَنَعُوا شَيْئًا فِي إِبِلِ رَجُلٍ قَطَعُوا بِهِ لَبَنَ إِبِلِهِ، وَقَتَلُوا فِصَالَهَا، فَأَتَى عُثْمَانَ بْنَ عَفَّانَ وَعِنْدَهُ ابْنُ مَسْعُودٍ، فَرَضِيَ بِحُكْمِ ابْنِ مَسْعُودٍ، فَحَكَمَ أَنْ يُعْطَى بِوَادِيهِ إِبِلًا مِثْلَ إِبِلِهِ، وَفِصَالًا مِثْلَ فِصَالِهِ، فَأَنْفَذَ ذَلِكَ عُثْمَانُ، فَيُرْوَى عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ أَنَّهُ قَضَى فِي حَيَوَانٍ بِحَيَوَانٍ مِثْلَهُ دَيْنًا؛ لِأَنَّهُ إِذَا قَضَى بِهِ بِالْمَدِينَةِ وَأَعْطَاهُ بِوَادِيهِ كَانَ دَيْنًا، وَتَزِيدُ أَنْ تُرْوَى عَنْ عُثْمَانَ أَنَّهُ يَقُولُ بِقَوْلِهِ،وَأَنْتُمْ تَرْوُونَ عَنِ الْمَسْعُودِيِّ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَالَ:أَسْلَمَ لِعَبْدِ اللهِ بْنِ مَسْعُودٍ فِي وُصَفَاءَ، أَحَدُهُمْ أَبُو زِيَادَةَ أَوْ أَبُو زَائِدَةَ مَوْلَانَا، وَتَرْوُونَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّهُ أَجَازَ السَّلَمَ فِي الْحَيَوَانِ، وَعَنْ رَجُلٍ آخَرَ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ.قَالَ الشَّيْخُ:وَرُوِيَ عَنْ عُمَرَ أَنَّهُ ذَكَرَ فِي أَبْوَابِ الرِّبَا أَنْ يُسْلَمَ فِي سِنٍّ، أَخْبَرَنَاهُ أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ،ثنا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ قَالَ:أَنْبَأَ الْمَسْعُودِيُّ، عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ،أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ:فَذَكَرَهُ، وَهَذَا مُنْقَطِعٌ