16.
Book of Stones (Retaliation)
١٦-
كتاب الحجر


Chapter on reaching maturity by age

باب البلوغ بالسن

Sunan al-Kubra Bayhaqi 11306

Muhammad Ibn Ishaq said: The Battle of Uhud took place in Shawwal, 3 AH, and the Battle of the Trench took place in Shawwal, 5 AH. The Sheikh said: Regarding the Battle of the Trench, the opinion of 'Urwah, Ibn Shihab, and Malik Ibn Anas is that it took place in 4 AH. This is more accurate than the opinion of the one who says that the Battle of the Trench took place in 5 AH because their opinion is in accordance with the hadith of Ibn Umar (may Allah be pleased with him). However, the scholars have tried to reconcile between the two opinions. The Battle of Uhud took place two and a half years after the Hijrah, and the Battle of the Trench took place four and a half years later. The one who said four years means after the completion of four years and before the end of the fifth year, and the one who said five years, like Ibn Umar (may Allah be pleased with him) when he said I was 14 years old, meaning I had entered my fourteenth year, and in the Battle of the Trench, when he said I was 15 years old, he meant I had completed 15, but they did not narrate it in detail because they understood the implied meaning and the completion of fifteen years without elaboration. And Allah knows best. And this is more correct in my view because it has been reported that there was a difference of two years between Uhud and the Trench.


Grade: Da'if

(١١٣٠٦) محمد بن اسحاق فرماتے ہیں : غزؤہ احد شوال ٣ ھ؁ میں ہوا اور غزؤہ خندق شوال ٥ ھ؁ میں ہوا۔ شیخ فرماتے ہیں : غزؤہ خندق کے بارے میں عروہ، ابن شہاب اور مالک بن انس کا قول ہے کہ وہ ٤ ھ؁ میں ہوا۔ یہ اس شخص کے قول سے بہتر ہے جو کہتا ہے کہ غزوہ خندق پانچ ھ میں ہوا تھا؛ کیونکہ ان کا قول ابن عمر (رض) کی حدیث کے موافق ہے۔ ہاں اہل علم نے دونوں اقوال کے درمیان تطبیق دینے کی کوشش کی ہے۔ غزوہ احد ہجرت کے اڑھائی سال بعد ہوئی اور خندق ساڑھے چار سال بعد ہوئی اور جس نے چار سال کہا ہے، اس کا مطلب یہ ہے کہ چار سال مکمل کرنے کے بعد اور پانچواں سال ختم ہونے سے پہلے اور جس شخص نے پانچ سال کہے ہیں۔ میں ابن عمر (رض) کا کہنا ہے کہ میں ١٤ سال کا تھا، اس کا مطلب یہ تھا کہ میں چودھویں میں داخل ہوچکا تھا اور غزوہ خندق میں ان کا کہنا کہ میں ١٥ سال کا تھا۔ اس کا مطلب ہے کہ میں ١٥ مکمل کرچکا تھا، لیکن انھوں نے زیاتی نقل نہیں کی؛ کیونکہ وہ دلالت حال اور پندرہ سال بغیر زیادتی کے کا مطلب سمجھتے تھے۔ واللہ اعلم اور یہ میرے نزدیک زیادہ درست ہے کیونکہ بتایا گیا ہے کہ احد اور خندق کے درمیان دو سال کا فرق تھا۔

Muhammad bin Ishaq farmate hain : Ghazwah Uhud Shawwal 3 Hijri mein hua aur Ghazwah Khandaq Shawwal 5 Hijri mein hua. Sheikh farmate hain : Ghazwah Khandaq ke bare mein Urwah, Ibn Shahab aur Malik bin Anas ka qaul hai ki woh 4 Hijri mein hua. Yeh uss shakhs ke qaul se behtar hai jo kahta hai ki Ghazwah Khandaq paanch Hijri mein hua tha; kyunki unka qaul Ibn Umar (Razi Allahu Anhu) ki hadees ke muwafiq hai. Haan ahl-e-ilm ne dono aqwal ke darmiyan tatbiq dene ki koshish ki hai. Ghazwah Uhud Hijrat ke dhai saal baad hui aur Khandaq saadhe chaar saal baad hui aur jisne chaar saal kaha hai, uss ka matlab yeh hai ki chaar saal mukammal karne ke baad aur paanchwan saal khatam hone se pehle aur jis shakhs ne paanch saal kahe hain. Mein Ibn Umar (Razi Allahu Anhu) ka kehna hai ki mein 14 saal ka tha, iss ka matlab yeh tha ki mein chaudhwein mein dakhil ho chuka tha aur Ghazwah Khandaq mein unka kehna ki mein 15 saal ka tha. Iss ka matlab hai ki mein 15 mukammal kar chuka tha, lekin unhon ne ziyadati naqal nahi ki; kyunki woh dalalat haal aur pandrah saal baghair ziyadati ke ka matlab samajhte thay. Wallahu A'lam aur yeh mere nazdeek zyada durust hai kyunki bataya gaya hai ki Uhud aur Khandaq ke darmiyan do saal ka farq tha.

١١٣٠٦ -وَبِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنِ ابْنِ إِسْحَاقَ قَالَ:" كَانَتْ غَزْوَةُ الْخَنْدَقِ فِي شَوَّالٍ سَنَةَ خَمْسٍ "قَالَ الشَّيْخُ: وَقَوْلُ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، ثُمَّ الزُّهْرِيِّ فِي رِوَايَةِ مُوسَى بْنِ عُقْبَةَ عَنْهُ،ثُمَّ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ فِي غَزْوَةِ الْخَنْدَقِ أَنَّهَا كَانَتْ سَنَةَ أَرْبَعٍ أَوْلَى بِالصِّحَّةِ مِنْ قَوْلِ مَنْ قَالَ:إِنَّهَا كَانَتْ سَنَةَ خَمْسٍ؛ لِمُوَافَقَةِ أَقْوَالِهِمْ حَدِيثَ ابْنِ عُمَرَ مَعَ اتَّصَالِ حَدِيثِ ابْنِ عُمَرَ وَثُبُوتِهِ وَانْقِطَاعِ قَوْلِ غَيْرِهِ، وَقَدْ جَمَعَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ بَيْنَ أَقْوَالِهِمْ بِأَنَّ أُحُدًا كَانَتْ لِسَنَتَيْنِ وَنِصْفٍ مِنْ مَقْدَمِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمَدِينَةَ، وَالْخَنْدَقَ لِأَرْبَعِ سِنِينَ وَنِصْفٍ مِنْ مَقْدَمِهِ،وَقَوْلُ مَنْ قَالَ:سَنَةَ أَرْبَعٍ، أَرَادَ بَعْدَ تَمَامِ أَرْبَعٍ وَقَبْلَ تَمَامِ الْخَامِسَةِ.وَمَنْ قَالَ:سَنَةَ خَمْسٍ، أَرَادَ بَعْدَ تَمَامِ أَرْبَعٍ وَالدُّخُولِ فِي الْخَامِسَةِ.وَقَوْلُ ابْنِ عُمَرَ فِي يَوْمِ أُحُدٍ وَأَنَا ابْنُ أَرْبَعَ عَشْرَةَ سَنَةً:إِنِّي طَعَنْتُ فِي الرَّابِعِ عَشَرَ،وَقَوْلُهُ فِي يَوْمِ الْخَنْدَقِ:وَأَنَا ابْنُ خَمْسَ عَشْرَةَ سَنَةً: إِنِّي اسْتَكْمَلْتُهَا وَزِدْتُ عَلَيْهَا، إِلَّا أَنَّهُ لَمْ يَنْقُلِ الزِّيَادَةَ لِعِلْمِهِ بِدَلَالَةِ الْحَالِ وَتَعَلُّقِ الْحُكْمِ بِالْخَمْسَ عَشْرَةَ دُونَ الزِّيَادَةِ، وَاللهُ أَعْلَمُ، وَهَذِهِ الطَّرِيقَةُ عِنْدِي أَصَحُّ، فَفِي قِصَّةِ الْخَنْدَقِ فِي مَغَازِي أَبِي الْأَسْوَدِ عَنْ عُرْوَةَ، وَمَغَازِي مُوسَى بْنِ عُقْبَةَ، أَنَّهُ كَانَ بَيْنَ أُحُدٍ وَالْخَنْدَقِ سَنَتَانِ، وَاللهُ أَعْلَمُ