24.
Book of Usurpation
٢٤-
كتاب الغصب


Chapter on Someone Usurping a Maid and Selling Her Then the Maid's Master Came

باب من غصب جارية فباعها ثم جاء رب الجارية

Sunan al-Kubra Bayhaqi 11548

Amir Shabi reported that a man saw his slave girl with another man, and she had already given birth to a child. He claimed that she was his slave girl. The other man claimed that he had bought her. Ali said: The owner of the slave girl should take his slave girl, and the price will be taken from the seller. Shabi said: Possession is not in something that someone has sold and does not own. It belongs to the one he was with, and the buyer should go back to the one who sold it to him, and it will be taken from the seller who gave it to him. Nothing more will be taken, nor anything else. It is narrated from Shariah that whoever makes a condition of possession is a fool. Either stick to what you sold or return what you took. Possession is nothing. The Sheikh says: What Ali (RA) meant by saying that it will be taken from the seller with possession is the price and the price of the child, this is in accordance with the later opinion and (also in accordance with) the hadith that we have narrated from Samrah ibn Jundub (RA).


Grade: Sahih

(١١٥٤٨) حضرت عامر شعبی سے روایت ہے کہ ایک آدمی نے اپنی لونڈی کسی دوسرے آدمی کے پاس دیکھی اور اس سے بچہ بھی پیدا ہوچکا تھا۔ اس نے دلیل قائم کی کہ وہ اس کی لونڈی ہے اور جس کے پاس تھی۔ اس نے بھی دلیل پیش کی کہ اس نے اسے خریدا ہے۔ حضرت علی (رض) نے کہا : لونڈی والا اپنی لونڈی لے لے اور بیچنے والے سے قیمت لی جائے گی۔ شعبی کہتے ہیں : قبضہ اس چیز میں نہیں جس کو کسی نے بیچا اور وہ اس کا مالک نہ ہو۔ وہ تو اس کے ساتھی کی ہے اور خریدنے والا بیچنے والے کے پیچھے جائے جو اس نے اسے دیا اور بیچنے والے سے لیا جائے گا جو اس نے دیا تھا۔ زائد نہیں لیا جائے گا اور نہ کوئی اور چیز۔ شریح سے روایت ہے کہ جس نے قبضہ کی شرط لگائی تو وہ احمق ہے۔ جو تو نے بیچا اس پہ قائم رہ یا جو تو نے لیا اسے لوٹا دے۔ قبضہ کوئی چیز نہیں ہے۔ شیخ فرماتے ہیں : حضرت علی (رض) کا یہ کہنا کہ بیچنے والے سے قبضے کے ساتھ لیا جائے گا ان کی مرادقیمت اور بچے کی قیمت ہے، یہ بعد والے قول کے موافق ہے اور اس حدیث کے (بھی موافق ہے ) جو ہم نے سمرہ بن جندب (رض) سے نقل کی ہے۔

(11548) Hazrat Aamir Shaabi se riwayat hai ki ek aadmi ne apni laundi kisi dusre aadmi ke paas dekhi aur us se bachcha bhi paida ho chuka tha. Us ne daleel qaim ki ki woh us ki laundi hai aur jis ke paas thi us ne bhi daleel pesh ki ki us ne use khareeda hai. Hazrat Ali (RA) ne kaha: Laundi wala apni laundi le le aur bechne wale se qeemat li jayegi. Shaabi kahte hain: Qabza us cheez mein nahin jis ko kisi ne becha aur woh us ka malik na ho. Woh to us ke saathi ki hai aur kharidne wala bechne wale ke peeche jaye jo us ne use diya aur bechne wale se liya jayega jo us ne diya tha. Zaaid nahin liya jayega aur na koi aur cheez. Shariah se riwayat hai ki jis ne qabza ki shart lagayi to woh ahmaq hai. Jo tu ne becha us pe qaim reh ya jo tu ne liya use lauta de. Qabza koi cheez nahin hai. Sheikh farmate hain: Hazrat Ali (RA) ka yeh kahna ki bechne wale se qabze ke saath liya jayega un ki muraad qeemat aur bachche ki qeemat hai, yeh baad wale qaul ke muwafiq hai aur is hadees ke (bhi muwafiq hai) jo hum ne Samrah bin Jundub (RA) se naqal ki hai.

١١٥٤٨ -وَقَالَ:وَحَدَّثَنَا سَعِيدٌ، ثنا هُشَيْمٌ،أنبأ إِسْمَاعِيلُ بْنُ سَالِمٍ قَالَ:سَمِعْتُ الشَّعْبِيَّ يَقُولُ:" لَيْسَ الْخَلَاصُ بِشَيْءٍ مَنْ بَاعَ مَا لَا يَمْلِكُ فَهُوَ لِصَاحِبِهِ، وَيَتَّبِعُ الْمُشْتَرِي الْبَائِعَ بِمَا أَعْطَاهُ، وَلَيْسَ عَلَى الْبَائِعِ أَكْثَرُ مِنْ أَنْ يَرُدَّ مَا أَخَذَ، وَلَا يُؤْخَذُ بِغَيْرِهِ "وَرُوِّينَا مِنْ وَجْهٍ آخَرَ عَنِ الشَّعْبِيِّ،عَنْ شُرَيْحٍ أَنَّهُ قَالَ:" مَنْ شَرَطَ الْخَلَاصَ فَهُوَ أَحْمَقُ، سَلِّمْ مَا بِعْتَ أَوْ رُدَّ مَا أَخَذْتَ لَيْسَ الْخَلَاصُ بِشَيْءٍ "⦗١٦٧⦘ قَالَ الشَّيْخُ: وَقَوْلُ عَلِيٍّ: وَيُؤْخَذُ الْبَائِعُ بِالْخَلَاصِ، يُرِيدُ وَاللهُ أَعْلَمُ بِالثَّمَنِ وَقِيمَةُ الْوَلَدِ، فَيَكُونُ مُوَافِقًا لِقَوْلِ مَنْ بَعْدَهُ وَمَا رُوِّينَا فِي الْحَدِيثِ عَنْ سَمُرَةَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ