50.
Book of Crimes
٥٠-
كتاب الجنايات


Chapter on quasi-intentional murder

باب شبه العمد

Sunan al-Kubra Bayhaqi 15997

Muhammad ibn Ishaq ibn Khuzaymah said: I was present in the gathering of Muzni when an Iraqi questioner asked about accidental killing (shibh al-'amd). The questioner said: "Allah has mentioned in His Book two types of killing: intentional killing and accidental killing. So why do you say that there are three types and why do you invent a third type called shibh al-'amd?" Muzni had used this hadith as evidence. Muzni's opponent said: "Do you take evidence from Ali ibn Zayd ibn Jud'an?" Muzni remained silent. I said to his opponent: "Besides Ali ibn Zayd, there are others who narrate this hadith (about shibh al-'amd)." He said: "Who are they?" I said: "Ayyub Sakhtiyani, Khalid al-Hadha." He said to me: "Who is 'Uqbah ibn 'Aws?" I said: "Uqbah ibn 'Aws is a man from the people of Basra from whom Ibn Sireen narrated, despite his high rank in knowledge." The man was speechless and said to Muzni: "Are you debating with me or is he?" Imam Muzni replied: "When the hadith comes, it is the one who debates, and since he knows the hadith better than me, he is the one who debates." Then I continued the rest of the discussion.


Grade: Sahih

(١٥٩٩٧) محمد بن اسحاق بن خزیمہ فرماتے ہیں کہ میں مزنی کی مجلس میں حاضر ہوا تو ایک عراقی سائل نے قتل خطاء (شبہ العمد) کے بارے میں سوال کیا۔ سائل نے کہا کہ اللہ نے اپنی اپنی کتاب میں قتل کو دو قسموں میں بیان کیا، ایک قتل عمد اور دوسرا قتل خطا تو تم یہ کیوں کہتے ہو کہ اس کی تین قسمیں ہیں اور تم شبہ العمد کے نام سے تیسری قسم کیوں بناتے ہو ؟ یعنی مزنی نے اسی حدیث سے دلیل پکڑی تھی تو مزنی کا جو مناظر تھا وہ کہنے لگا کہ کیا تو علی بن زید بن جدعان سے دلیل پکڑتا ہے۔ مزنی خاموش ہوگئے تو میں نے ان کے مد مقابل کو کہا کہ علی بن زید کے علاوہ اس حدیث (شبہ العمد والی) کو اور بھی روایت کرنے والے ہیں تو وہ کہنے لگا : کون ہیں ؟ میں نے کہا : ایوب سختیانی، خالدحذاء تو وہ مجھے کہنے لگا : عقبہ بن اوس کون ہے ؟ میں نے کہا : عقبہ بن اوس اہل بصرہ میں سے ایک شخص ہے جس سے ابن سیرین اپنی جلالتِ علمی کے باوجود روایت کرتے ہیں۔ وہ شخص لا جواب ہوگیا اور مزنی سے کہنے لگا کہ آپ مجھ سے مناظرہ کر رہے ہیں یا یہ ؟ تو امام مزنی نے جواب دیا کہ جب حدیث آجائے تو وہی مناظر ہے اور یہ چونکہ حدیث کو مجھ سے زیادہ جانتا ہے اسی لیے مناظر بھی یہی ہے۔ پھر میں نے ہی اس باقی ہر گفتگو کی۔

(15997) Muhammad bin Ishaq bin Khuzaima farmate hain ki main Mazni ki majlis mein hazir hua to ek Iraqi sail ne qatl khata (shubh ul amd) ke bare mein sawal kiya. Sail ne kaha ki Allah ne apni apni kitab mein qatl ko do qismon mein bayan kiya, ek qatl amd aur dusra qatl khata to tum ye kyon kahte ho ki is ki teen qismain hain aur tum shubh ul amd ke naam se teesri qism kyon banate ho ? Yaani Mazni ne isi hadees se daleel pakdi thi to Mazni ka jo munazir tha wo kahne laga ki kya tu Ali bin Zaid bin Jade'an se daleel pakadta hai. Mazni khamosh hogaye to main ne un ke muqabil ko kaha ki Ali bin Zaid ke ilawa is hadees (shubh ul amd wali) ko aur bhi riwayat karne wale hain to wo kahne laga : kaun hain ? Main ne kaha : Ayub Sakhtiyani, Khalid Haza to wo mujhe kahne laga : Aqba bin Aus kaun hai ? Main ne kaha : Aqba bin Aus ahle Basra mein se ek shakhs hai jis se Ibn Sireen apni jalalat e ilmi ke bawajood riwayat karte hain. Wo shakhs lajawab hogaya aur Mazni se kahne laga ki aap mujh se munazira kar rahe hain ya ye ? To Imam Mazni ne jawab diya ki jab hadees aajaye to wohi munazir hai aur ye chunki hadees ko mujh se zyada janta hai isi liye munazir bhi yahi hai. Phir main ne hi is baqi har guftgu ki.

١٥٩٩٧ - أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ،قَالَ:سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ إِسْمَاعِيلَ السُّكَّرِيَّ،يَقُولُ:سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ إِسْحَاقَ بْنِ خُزَيْمَةَ،يَقُولُ:حَضَرْتُ مَجْلِسَ الْمُزَنِيِّ يَوْمًا، وَسَأَلَهُ سَائِلٌ مِنَ الْعِرَاقِيِّينَ عَنْ شِبْهِ الْعَمْدِ،فَقَالَ السَّائِلُ:إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى وَصَفَ الْقَتْلَ فِي كِتَابِهِ صِفَتَيْنِ عَمْدًا وَخَطَأً،فَلِمَ قُلْتُمْ:إِنَّهُ عَلَى ثَلَاثَةِ أَصْنَافٍ؟وَلِمَ قُلْتُمْ:شِبْهُ الْعَمْدِ؟ يَعْنِي فَاحْتَجَّ الْمُزَنِيُّ بِهَذَا الْحَدِيثِ،فَقَالَ لَهُ مُنَاظِرُهُ:أَتَحْتَجُّ بِعَلِيِّ بْنِ زَيْدِ بْنِ جُدْعَانَ؟ فَسَكَتَ الْمُزَنِيُّ،فَقُلْتُ لِمُنَاظِرِهِ:قَدْ رَوَى هَذَا الْخَبَرَ غَيْرُ عَلِيِّ بْنِ زَيْدٍ فَقَالَ: وَمَنْ رَوَاهُ غَيْرُ عَلِيٍّ؟قُلْتُ:رَوَاهُ أَيُّوبُ السِّخْتِيَانِيُّ،وَخَالِدٌ الْحَذَّاءُ قَالَ لِي:فَمَنْ عُقْبَةُ بْنُ أَوْسٍ؟فَقُلْتُ:عُقْبَةُ بْنُ أَوْسٍ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ،وَقَدْ رَوَاهُ عَنْهُ مُحَمَّدُ بْنُ سِيرِينَ مَعَ جَلَالَتِهِ فَقَالَ لِلْمُزَنِيِّ:أَنْتَ تُنَاظِرُ أَوْ هَذَا؟فَقَالَ:إِذَا جَاءَ الْحَدِيثُ فَهُوَ يُنَاظِرُ؛ لِأَنَّهُ أَعْلَمُ بِالْحَدِيثِ مِنِّي،ثُمَّ أَتَكَلَّمُ أَنَا قَالَ الشَّيْخُ:أَمَّا حَدِيثُ أَيُّوبَ