66.
Book of Witnesses
٦٦-
كتاب الشهادات
Chapter: What allows testimony from people of desires (biased individuals)
باب: ما تجوز به شهادة أهل الأهواء
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘alīyun | Ali ibn Abi Talib al-Hashimi | Sahabi |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَلِيٌّ | علي بن أبي طالب الهاشمي | صحابي |
Sunan al-Kubra Bayhaqi 20916
Yazid bin Umaira, a student of Muadh, says that whenever Muadh used to sit in a gathering of Dhikr, he would say: Allah is a just Ruler. And Abu Imam used to say: Justice is the name of Allah. Those who doubt are doomed. Muadh bin Jabal one day in a gathering said: Those who come after you will face the Fitna (trial) of wealth, and the Quran will be recited. The believers and the hypocrites will take it, the free, the slave, the man, the woman, the old, the young, all will receive their share. The reciter will say: I recite the Quran, but people do not follow me. By Allah! They will not follow me until I speak something else for them. Beware of new things because it is misguidance, and beware of the misguidance of a wise man because sometimes Satan makes even a wise man utter misguidance, and sometimes a hypocrite speaks the truth. The narrator says: I said to him: May Allah have mercy on you. Does a wise man utter misguidance, and a hypocrite speaks the truth? He said: When a wise man speaks ambiguously, leave it until he clarifies. It is possible that he may retract from his statement and speak the truth, and the truth is light. And in the narration of Qadi, it is said that he should not praise you. Muadh bin Jabal (RA) said: It is not necessary to object to a wise man for any wrong statement of his, but his statement devoid of light should be left. Meaning, it should have support from the Book, Sunnah, consensus, or analogy.
Grade: Sahih
(٢٠٩١٦) یزید بن عمیرہ جو حضرت معاذ کے شاگرد ہیں ، فرماتے ہیں کہ حضرت معاذ جب بھی ذکر کی مجلس میں بیٹھتیتو فرماتے : اللہ عادل حاکم ہے اور ابویمان کہتے ہیں : قسط یہ اللہ کا نام ہے، شک کرنے والے ہلاک ہوگئے۔ حضرت معاذ بن جبل مجلس میں ایک دن فرمانے لگے : جو تمہارے بعد ہیں ان میں مال کا فتنہ ہوگا اور قرآن کو پڑھا جائے گا۔ اس کو مومن اور منافق لے لیں گے، آزاد، غلام، مرد، عورت، بڑا، چھوٹا، سب اپنا حصہ وصول کریں گے۔ کہنے والا کہے گا : میں قرآن پڑھتا ہوں لوگ میری پیروی نہیں کرتے۔ اللہ کی قسم ! وہ میری پیروی نہ کریں گے جب تک میں ان کے لیے کوئی دوسری بات نہ کروں۔ نئی بات سے بچو کیونکہ یہ گمراہی ہوتی ہے اور حکیم آدمی کی گمراہی سے بچو؛ کیونکہ کبھی کبھی شیطان بھی حکیم آدمی کے منہ سے گمراہی والی بات کہلوا دیتا ہے اور کبھی منافق بھی سچی بات کہہ دیتا ہے۔ راوی کہتے ہیں : میں نے ان سے کہا : اللہ آپ پر رحم فرمائے۔ کیا حکیم گمراہی والی بات اور منافق سچی بات کہہ دیتا ہے ؟ کہتے ہیں : جب حکیم آدمی مشتبہ کلام کرے تو اس کو چھوڑ دوجب تک وہ وضاحت نہ کرے۔ ممکن ہے وہ اپنی بات سے رجوع کرے اور حق بات کہہ دے اور حق تو نور ہوتا ہے اور قاضی کی روایت میں ہے کہ وہ آپ کی تعریف نہ کرے۔ معاذ بن جبل (رض) نے بتایا : حکیم آدمی سے اس کی کسی غلط بات کی وجہ سے اعراض کرنا واجب نہیں ہے، لیکن اس کا نور سے خالی قول چھوڑ دیا جائے۔ یعنی یہ دلالت کتاب ، سنت ، اجماع یا قیاس سے ہوتی ہے۔
20916 Yazeed bin Umairah jo Hazrat Muaz ke shagird hain, farmate hain ke Hazrat Muaz jab bhi zikr ki majlis mein baithte to farmate : Allah Adil Hakam hai aur Abu Imaan kahte hain : Qist yeh Allah ka naam hai, shak karne wale halaak hogaye. Hazrat Muaz bin Jabal majlis mein ek din farmane lage : Jo tumhare baad hain un mein maal ka fitna hoga aur Quran ko parha jayega. Is ko momin aur munafiq le lenge, azad, ghulam, mard, aurat, bada, chhota, sab apna hissa wasool karenge. Kahne wala kahega : mein Quran parhta hun log meri pairvi nahin karte. Allah ki qasam ! woh meri pairvi na karenge jab tak mein un ke liye koi dusri baat na karun. Nayi baat se bacho kyunki yeh gumrahi hoti hai aur hakeem aadmi ki gumrahi se bacho; kyunki kabhi kabhi shaitan bhi hakeem aadmi ke munh se gumrahi wali baat kahlwa deta hai aur kabhi munafiq bhi sachchi baat kah deta hai. Rawi kahte hain : mein ne un se kaha : Allah aap par reham farmaye. Kya hakeem gumrahi wali baat aur munafiq sachchi baat kah deta hai ? kahte hain : Jab hakeem aadmi mushtaba kalaam kare to us ko chhor do jab tak woh wazahat na kare. Mumkin hai woh apni baat se rujoo kare aur haq baat kah de aur haq to noor hota hai aur qazi ki riwayat mein hai ke woh aap ki tareef na kare. Muaz bin Jabal (Razi Allah Anhu) ne bataya : Hakeem aadmi se us ki kisi ghalat baat ki wajah se i'tiraz karna wajib nahin hai, lekin us ka noor se khali qaul chhor diya jaye. Ya'ni yeh dalalat kitab , sunnat , ijma ya qayas se hoti hai.
٢٠٩١٦ - أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَاضِي، أنبأ أَبُو سَهْلِ بْنُ زِيَادٍ الْقَطَّانُ، ثنا عَبْدُ الْكَرِيمِ بْنُ الْهَيْثَمِ، ثنا أَبُو الْيَمَانِ ح وَأَخْبَرَنَا أَبُو الْحُسَيْنِ بْنُ الْفَضْلِ الْقَطَّانُ، أنبأ عَبْدُ اللهِ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ دَرَسْتَوَيْهِ، ثنا يَعْقُوبُ بْنُ سُفْيَانَ، ثنا أَبُو الْيَمَانِ، أَخْبَرَنِي شُعَيْبٌ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، ح،قَالَ:وَحَدَّثَنَا حَجَّاجٌ،يَعْنِي:ابْنَ أَبِي مَنِيعٍ، ثنا جَدِّي، عَنِ الزُّهْرِيِّ، حَدَّثَنِي أَبُو إِدْرِيسَ عَائِذُ اللهِ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْخَوْلَانِيُّ أَنَّهُ أَخْبَرَهُ يَزِيدُ بْنُ عُمَيْرَةَ صَاحِبُ مُعَاذٍ أَنَّ مُعَاذًا،رَضِيَ اللهُ عَنْهُ كَانَ يَقُولُ كُلَّمَا جَلَسَ مَجْلِسَ ذِكْرٍ:" اللهُ حَكَمٌ عَدْلٌ "،وَقَالَ أَبُو الْيَمَانِ:" قِسْطٌ، تَبَارَكَ اسْمُهُ، هَلَكَ الْمُرْتَابُونَ "،فَقَالَ مُعَاذُ بْنُ جَبَلٍ يَوْمًا فِي مَجْلِسٍ جَلَسَهُ:" وَرَاءَكُمْ فِتَنٌ يَكْثُرُ فِيهَا الْمَالُ، وَيُفْتَحُ فِيهَا الْقُرْآنُ، حَتَّى يَأْخُذَهُ الْمُؤْمِنُ وَالْمُنَافِقُ وَالْحُرُّ وَالْعَبْدُ وَالرَّجُلُ وَالْمَرْأَةُ وَالْكَبِيرُ وَالصَّغِيرُ،فَيُوشِكُ قَائِلٌ أَنْ يَقُولُ:فَمَا لِلنَّاسِ لَا يَتَّبِعُونِي وَقَدْ قَرَأْتُ الْقُرْآنَ؟ واللهِ مَا هُمْ بِمُتَّبِعِيَّ حَتَّى أَبْتَدِعَ لَهُمْ غَيْرَهُ، فَإِيَّاكُمْ وَمَا ابْتُدِعَ، فَإِنَّ مَا ابْتُدِعَ ضَلَالَةٌ، وَاحْذَرُوا زَيْغَةَ الْحَكِيمِ، فَإِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ يَقُولُ كَلِمَةَ الضَّلَالِ عَلَى فَمِ الْحَكِيمِ، وَقَدْ يَقُولُ الْمُنَافِقُ كَلِمَةَ الْحَقِّ "،قَالَ:قُلْتُ لَهُ: وَمَا يُدْرِينِي، يَرْحَمُكَ اللهُ، أَنَّ الْحَكِيمَ يَقُولُ كَلِمَةَ الضَّلَالَةِ، وَأَنَّ الْمُنَافِقَ يَقُولُ كَلِمَةَ الْحَقِّ؟قَالَ:" اجْتَنِبْ مِنْ كَلَامِ الْحَكِيمِ الْمُشْتَبِهَاتِ الَّتِي تَقُولُ مَا هَذِهِ؟ وَلَا يُنْئِيَنَّكَ ذَلِكَ مِنْهُ، فَإِنَّهُ لَعَلَّهُ أَنْ يُرَاجِعَ وَيُلَقَّى الْحَقَّ إِذَا سَمِعَهُ، فَإِنَّ عَلَى الْحَقِّ نُورًا ".وَفِي رِوَايَةِ الْقَاضِي:" وَلَا يُثْنِيَنَّكَ ذَلِكَ عَنْهُ "وَرَوَاهُ عُقَيْلٌ،عَنِ الزُّهْرِيِّ فَقَالَ فِي الْحَدِيثِ:" وَلَا يُثْنِيَنَّكَ ذَلِكَ عَنْهُ "فَأَخْبَرَ مُعَاذُ بْنُ ⦗٣٥٦⦘ جَبَلٍ أَنَّ زَيْغَةَ الْحَكِيمِ لَا تُوجِبُ الْإِعْرَاضَ عَنْهُ، وَلَكِنْ يُتْرَكُ مِنْ قَوْلِهِ مَا لَيْسَ عَلَيْهِ نُورٌ، فَإِنَّ عَلَى الْحَقِّ نُورًا، يَعْنِي - وَاللهُ أَعْلَمُ - دَلَالَةً مِنْ كِتَابٍ، أَوْ سُنَّةٍ، أَوْ إِجْمَاعٍ، أَوْ قِيَاسٍ عَلَى بَعْضِ هَذَا