3.
Book of Prayer
٣-
كتاب الصلاة
Chapter on Clarifying Error After Ijtihad
باب استبانة الخطأ بعد الاجتهاد
Sunan al-Kubra Bayhaqi 2243
(2243) (a) Narrated Jabir bin Abdullah (RA): The Messenger of Allah (ﷺ) sent a few people for Jihad. I was also among them. Due to bad weather, it became difficult for us to recognize the direction of the Qibla. Some people pointed towards the north and said that the Qibla is in this direction. They prayed in that direction and drew a line. Others said that the Qibla is towards the south. They also prayed in that direction and drew a line. When morning came and the sun rose, those lines were in a direction other than the Qibla. When we returned from the journey, we went to the Messenger of Allah (ﷺ) and asked him about it, but you (ﷺ) remained silent. Then this verse was revealed: {وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ} (Al-Baqarah: 115) "And to Allah belongs the east and the west, so wherever you turn yourselves, there is the Face of Allah." Meaning wherever you are, in whatever direction you are. (b) What is correct is what has been narrated from Abdullah bin Umar bin Khattab (RA) that this verse was revealed specifically regarding the Nafl prayer, that in Nafl prayer, whichever direction your riding animal faces is fine, and this has already been mentioned.
Grade: Da'if
(٢٢٤٣) (ا) سیدنا جابر بن عبداللہ (رض) سے روایت ہے کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے چند لوگوں کو جہاد کے لیے بھیجا۔ میں بھی ان میں تھا۔ موسم خراب ہونے کی وجہ سے ہمارے لیے سمت قبلہ کی پہچان مشکل ہوگئی۔ کچھ لوگوں نے شمال کی طرف اشارہ کرتے ہوئے کہا کہ قبلہ ادھر ہے۔ انھوں نے ادھر ہی نماز پڑھی اور خط کھینچ لیا اور بعض نے کہا کہ قبلہ جنوب کی طرف ہے۔ انھوں نے بھی اسی طرف نماز پڑھی اور خط کھینچ لیا۔ جب صبح ہوئی اور سورج طلوع ہوگیا تو وہ لکیریں غیر قبلہ کی طرف تھیں۔ جب ہم سفر سے واپس آئے تو رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کی خدمت میں حاضر ہوئے اور اس بارے میں پوچھا تو آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) خاموش ہوگئے۔ پھر یہ آیت کریمہ نازل کی : { وَ لِلّٰہِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَاَیْنَمَا تُوَلُّوْا فَثَمَّ وَجْہُ اللّٰہِ } (البقرۃ : ١١٥) ” مشرق ومغرب اللہ ہی کے لیے ہیں۔ جدھر بھی پھر جاؤ وہیں اللہ کی ذات ہے۔ “ یعنی جہاں بھی ہو، جدھر بھی ہو۔ (ب) صحیح وہ ہے جو حضرت عبداللہ بن عمر بن خطاب (رض) سے منقول ہے کہ یہ آیت خاص طور پر نفل نماز کے بارے میں نازل ہوئی ہے کہ نفل نماز میں تمہاری سواری کا رخ جدھر بھی ہو درست ہے اور اس کا ذکر گزر چکا ہے۔
2243 a Syedna Jaber bin Abdullah (RA) se riwayat hai keh Rasool Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ne chand logon ko jihad ke liye bheja Main bhi un mein tha Mosam kharab hone ki waja se hamare liye samt qibla ki pahchan mushkil hogayi Kuch logon ne shumal ki taraf ishara karte huye kaha keh qibla idhar hai Unhon ne udhar hi namaz parhi aur khat khench liya aur baz ne kaha keh qibla janoob ki taraf hai Unhon ne bhi usi taraf namaz parhi aur khat khench liya Jab subah hui aur suraj talu hua to woh lakiren ghair qibla ki taraf thin Jab hum safar se wapas aaye to Rasool Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ki khidmat mein hazir huye aur is bare mein puchha to Aap ((صلى الله عليه وآله وسلم)) khamosh hogaye Phir yeh ayat kareema nazil ki { وَ لِلّٰہِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَاَیْنَمَا تُوَلُّوْا فَثَمَّ وَجْہُ اللّٰہِ } (Al Baqarah : 115) ” Mashriq-o-maghrib Allah hi ke liye hain Jidhar bhi pher jao wahin Allah ki zaat hai “ Yaani jahan bhi ho jidhar bhi ho b Sahih woh hai jo Hazrat Abdullah bin Umar bin Khattab (RA) se manqol hai keh yeh ayat khas tor par nafl namaz ke bare mein nazil hui hai keh nafl namaz mein tumhari sawari ka rukh jidhar bhi ho durust hai aur is ka zikar guzar chuka hai
٢٢٤٣ - أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْحُسَيْنِ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الرُّصَافِيُّ بِبَغْدَادَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَارِثِ الْعَسْكَرِيُّ،حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عُبَيْدِ اللهِ بْنِ الْحَسَنِ الْعَنْبَرِيُّ قَالَ:وَجَدْتُ فِي كِتَابِ أَبِي، ثنا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ أَبِي سُلَيْمَانَ الْعَرْزَمِيُّ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ أَبِي رَبَاحٍ،عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ:" بَعَثَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَرِيَّةً كُنْتُ فِيهَا فَأَصَابَتْنَا ظُلْمَةٌ، فَلَمْ نَعْرِفِ الْقِبْلَةَ،فَقَالَتْ طَائِفَةٌ مِنْهَا:الْقِبْلَةُ هَاهُنَا قِبَلَ الشِّمَالِ، فَصَلُّوا وَخَطُّوا خَطًّا،وَقَالَ بَعْضُهُمُ:الْقِبْلَةُ هَاهُنَا قِبَلَ الْجَنُوبِ وَخَطُّوا خَطًّا، فَلَمَّا أَصْبَحْنَا، وَطَلَعَتِ الشَّمْسُ، أَصْبَحَتْ تِلْكَ الْخُطُوطُ لِغَيْرِ الْقِبْلَةِ، فَقَدِمْنَا مِنْ سَفَرِنَا فَأَتَيْنَا النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَسَأَلْنَاهُ عَنْ ذَلِكَ ⦗١٩⦘ فَسَكَتَ، وَأَنْزَلَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ{وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللهِ}[البقرة: ١١٥]"أَيْ حَيْثُ كُنْتُمْ " وَكَذَلِكَ رَوَاهُ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ شَبِيبٍ الْمَعْمَرِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ الْبَاغَنْدِيُّ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُبَيْدِ اللهِ، وَلَمْ نَعْلَمْ لِهَذَا الْحَدِيثِ إِسْنَادًا صَحِيحًا قَوِيًّا؛ وَذَلِكَ لِأَنَّ عَاصِمَ بْنَ عُبَيْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ الْعُمَرِيَّ وَمُحَمَّدَ بْنَ عُبَيْدِ اللهِ الْعَرْزَمِيَّ، وَمُحَمَّدَ بْنَ سَالِمٍ الْكُوفِيَّ كُلُّهُمْ ضُعَفَاءُ، وَالطَّرِيقُ إِلَى عَبْدِ الْمَلِكِ الْعَرْزَمِيِّ غَيْرُ وَاضِحٍ لِمَا فِيهِ مِنَ الْوِجَادَةِ وَغَيْرِهَا، وَفِي حَدِيثِهِ أَيْضًا نُزُولُ الْآيَةِ فِي ذَلِكَ، وَصَحِيحٌ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي سُلَيْمَانَ الْعَرْزَمِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ أَنَّ الْآيَةَ إِنَّمَا نَزَلَتْ فِي التَّطَوُّعِ خَاصَّةً حَيْثُ تَوَجَّهَ بِكَ بَعِيرُكَ، وَقَدْ مَضَى ذِكْرُهُ