3.
Book of Prayer
٣-
كتاب الصلاة
Chapter on the Evidence That What the Companions Compiled Is All Quran, and 'Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim' at the Beginning of Surahs Except Surah At-Tawbah Is Part of It
باب الدليل على أن ما جمعته مصاحف الصحابة رضي الله عنهم كله قرآن، وبسم الله الرحمن الرحيم في فواتح السور سوى سورة براءة من جملته
Sunan al-Kubra Bayhaqi 2376
(2376) (a) It is narrated on the authority of Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) that I said to Uthman (may Allah be pleased with him), "What made you combine Surah Taubah, which is among those Surahs that have nearly 200 verses, with Surah Anfal, which is among those Surahs that have nearly 80 verses, without leaving a space between them to write Bismillah-ir-Rahman-ir-Rahim? And you placed it among the seven long Surahs?" Uthman (may Allah be pleased with him) replied, "Surahs used to be revealed to the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) in which such and such things were mentioned. When verses were revealed to you, you used to say, 'Place these verses in such and such a place.' And when a (complete) Surah was revealed to him, he would say, 'Write this Surah in such and such a place.' Surah Anfal is among the early Surahs revealed in Medina, and Surah Taubah is among the last Surahs revealed, and its subject matter is similar to it. (That is, the subject matter of these two Surahs is similar.) But when the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) passed away and he did not clarify this matter, I thought that perhaps this (Taubah) is also a part of it (Anfal), so I placed them close together and I did not leave a space between them to write Bismillah-ir-Rahman-ir-Rahim. And I placed it among the seven long Surahs." (b) In this Hadith, there is evidence that the writing of Bismillah in the copies of the Quran prepared by the Companions (may Allah be pleased with them) was based on their observation. (c) We have already mentioned the narration reported from Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) that it (Bismillah) is written at the beginning of Surahs due to their revelation, and at the time of revelation, it was known that one Surah had ended and another had begun.
Grade: Da'if
(٢٣٧٦) (ا) حضرت ابن عباس (رض) سے روایت ہے کہ میں نے عثمان (رض) سے کہا : تمہیں کس چیز نے ابھارا کہ تم نے سورة توبہ کو جو ان سورتوں میں سے ہے جن کی آیات ٢٠٠ (دو سو) کے قریب ہیں اور سورة انفال کو جو ان سورتوں میں سے ہے جن کی آیات اسی (٨٠) کے قریب ہیں ملا دیا ہے اور تم نے ان دونوں کے درمیان سطر بھی نہیں چھوڑی، جس میں بسم اللہ الرحمن الرحیم لکھا ہو اور تم نے اسے سات لمبی سورتوں میں رکھا ہے ؟ تو حضرت عثمان (رض) نے فرمایا کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) پر وہ سورتیں نازل ہوتی تھیں جن میں فلاں فلاں چیزیں ذکر کی جاتی ہیں۔ جب آپ پر آیات نازل ہوتیں تو آپ فرماتے : ان آیات کو فلاں فلاں جگہ پر رکھو اور جب آپ پر کوئی (مکمل) سورت نازل ہوتی تو فرماتے : اس سورت کو فلاں جگہ پر رکھو (لکھو) اور سورة انفال مدینہ میں نازل ہونے والی ابتدائی سورتوں میں سے ہے اور سورة توبہ نزول کے اعتبار سے آخری سورتوں میں سے ہے اور اس کا موضوع بھی اس سے ملتا جلتا ہے۔ (یعنی ان دونوں سورتوں کا مضمون ملتا جلتا ہے، لیکن جب رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) فوت ہوگئے اور ان کے معاملے کو واضح نہ کیا تو میں نے گمان کیا شاید یہ (توبہ) بھی اس (انفال) کا حصہ ہے، اس لیے میں نے ان دونوں کو قریب قریب رکھا اور میں نے ان کے درمیان سطر نہیں چھوڑی کہ جس میں بسم اللہ الرحمن الرحیم لکھتا اور اس کو بھی میں نے سات لمبی سورتوں میں رکھا۔ (ب) اس حدیث میں اس بات کی دلیل ہے کہ صحابہ (رض) کے مصاحف میں جو بسم اللہ لکھی گئی تھی یہ مشاہدے کی بنا پر لکھی گئی ہے۔ (ج) ہم وہ روایت بھی ذکر کرچکے ہیں جو ابن عباس (رض) سے منقول ہے کہ یہ (بسم اللہ) سورتوں کے شروع میں ان کے نزول کی وجہ سے لکھی جاتی ہے اور نزول کے وقت یہ پتا چل جاتا تھا کہ ایک سورة ختم ہوگئی ہے اور دوسری شروع ہوچکی ہے۔
(2376) (a) Hazrat Ibn Abbas (RA) se riwayat hai ki maine Usman (RA) se kaha: tumhein kis cheez ne ubhaara ki tumne Surah Tauba ko jo un suraton mein se hai jin ki ayat 200 (do sau) ke qareeb hain aur Surah Anfal ko jo un suraton mein se hai jin ki ayat assi (80) ke qareeb hain mila diya hai aur tumne un donon ke darmiyaan satar bhi nahin chhodi, jis mein Bismillah hir-Rahman nir-Rahim likha ho aur tumne ise saat lambi suraton mein rakha hai? To Hazrat Usman (RA) ne farmaya ki Rasul Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) par wo suratein nazil hoti thin jin mein fala fala cheezein zikar ki jati hain. Jab aap par ayat nazil hoti to aap farmate: in ayat ko fala fala jagah par rakho aur jab aap par koi (mukammal) surat nazil hoti to farmate: is surat ko fala jagah par rakho (likho) aur Surah Anfal Madinah mein nazil hone wali ibtidai suraton mein se hai aur Surah Tauba nuzul ke aitbaar se aakhri suraton mein se hai aur iska mauzu bhi is se milta julta hai. (Yaani in donon suraton ka mazmoon milta julta hai, lekin jab Rasul Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) فوت hogaye aur unke mamle ko wazeh na kiya to maine ghuman kiya shayad ye (Tauba) bhi is (Anfal) ka hissa hai, isliye maine in donon ko qareeb qareeb rakha aur maine in ke darmiyaan satar nahin chhodi ki jis mein Bismillah hir-Rahman nir-Rahim likhta aur isko bhi maine saat lambi suraton mein rakha. (b) Is hadees mein is baat ki daleel hai ki sahaba (RA) ke masahif mein jo Bismillah likhi gayi thi ye mushahida ki bana par likhi gayi hai. (c) Hum wo riwayat bhi zikar kar chuke hain jo Ibn Abbas (RA) se manqol hai ki ye (Bismillah) suraton ke shuru mein unke nuzul ki wajah se likhi jati hai aur nuzul ke waqt ye pata chal jata tha ki ek surat khatam hogayi hai aur dusri shuru ho chuki hai.
٢٣٧٦ - أَخْبَرَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ عَبْدُ اللهِ بْنُ يُوسُفَ الْأَصْبَهَانِيُّ، أنبأ أَبُو سَعِيدِ بْنُ الْأَعْرَابِيِّ، ثنا سَعْدَانُ بْنُ نَصْرٍ، ثنا إِسْحَاقُ الْأَزْرَقُ، ثنا عَوْفٌ، عَنْ يَزِيدَ الْفَارِسِيِّ،عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ:قُلْتُ لِعُثْمَانَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ، مَا حَمَلَكُمْ أَنْ عَمَدْتُمْ إِلَى بَرَاءَةَ، وَهِيَ مِنَ الْمِئِينِ وَإِلَى الْأَنْفَالِ وَهِيَ مِنَ الْمَثَانِي، فَقَرَنْتُمْ بَيْنَهُمَا وَلَمْ تَجْعَلُوا بَيْنَهُمَا سَطْرًا فِيهِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، وَوَضَعْتُمُوهَا فِي السَّبْعِ الطِّوَالِ مَا حَمَلَكَ عَلَى ذَلِكَ؟فَقَالَ عُثْمَانُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ:" إِنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ مِمَّا يَنْزِلُ عَلَيْهِ مِنَ السُّوَرِ الَّتِي يُذْكَرُ فِيهَا كَذَا وَكَذَا،فَإِذَا أُنْزِلَتْ عَلَيْهِ الْآيَاتُ يَقُولُ:"ضَعُوا هَذِهِ الْآيَاتِ فِي مَوْضِعِ كَذَا وَكَذَا" فَإِذَا نَزَلَتْ عَلَيْهِ السُّورَةُ "يَقُولُ:" ضَعُوا هَذِهِ فِي مَوْضِعِ كَذَا وَكَذَا "وَكَانَتِ الْأَنْفَالُ أَوَّلَ مَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ بِالْمَدِينَةِ، وَكَانَتْ بَرَاءَةُ مِنْ آخِرِ الْقُرْآنِ نُزُولًا، وَكَانَتْ قِصَّتُهَا تُشْبِهُ قِصَّتَهَا، فَقُبِضَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَلَمْ يُبَيِّنْ أَمْرَهَا فَظَنَنْتُ أَنَّهَا مِنْهَا، مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ قَرَنْتُ بَيْنَهُمَا، وَلَمْ أَجْعَلْ بَيْنَهُمَا سَطْرًا فِيهِ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، وَوَضَعْتُهَا فِي السَّبْعِ الطِّوَالِ" فَفِي هَذَا مَا دَلَّ عَلَى أَنَّهَا إِنَّمَا كُتِبَتْ فِي مَصَاحِفِ الصَّحَابَةِ مَعَ دَلَالَةِ الْمُشَاهَدَةِ، وَقَدْ رُوِّينَا عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ مَا دَلَّ عَلَى أَنَّهَا إِنَّمَا كُتِبَتْ فِي فَوَاتِحِ السُّوَرِ لِنُزُولِهَا، وَعِنْدَ نُزُولِهَا كَانَ يُعْلَمُ انْقِضَاءُ سُورَةٍ وَابْتِدَاءُ أُخْرَى "