1.
Book of Purification
١-
كتاب الطهارة


Chapter on Repeating Wiping the Head

باب التكرار في مسح الرأس

Sunan al-Kubra Bayhaqi 292

(292) Narrated Hamran: That `Uthman performed ablution three times at his sitting place and said: Thus I saw the Messenger of Allah (ﷺ) performing ablution, and I heard the Messenger of Allah (ﷺ) say: "If anyone performs ablution like this ablution of mine and then prays, Allah will forgive his sins committed between that (prayer) and the (next) prayer, till he offers (that) prayer." (b) Imam Shafi`i used this hadith as proof of repeating the wiping (of the head). This hadith is general, and the narrators of the hadiths explaining it are Hamran. They mention repeating the washing of the limbs except the head. (c) Abu Dawud Sijistani said: All the hadiths narrated from `Uthman are authentic; they mention wiping the head once. That is, the hadiths mention washing the rest of the limbs three times and wiping the head once. (d) Shaykh said: The hadiths narrated from `Uthman with a weak chain of narration mention repeating the wiping. However, these hadiths contradict trustworthy Huffaz and are not considered reliable by the scholars of Hadith, although some of our companions have used them as proof.


Grade: Sahih

(٢٩٢) سیدنا حمران سے روایت ہے کہ سیدنا عثمان (رض) نے بیٹھنے کی جگہ پر تین مرتبہ وضو کیا اور فرمایا : اسی طرح میں نے رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کو وضو کرتے ہوئے دیکھا اور میں نے رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کو فرماتے ہوئے سنا ہے : ” جو شخص اچھی طرح وضو کرے، پھر نماز پڑھے تو اللہ تعالیٰ اس کے دوسری نماز کے درمیان والے گناہوں کو معاف کردیتا ہے، یہاں تک وہ نماز ادا کرلے۔ “ (ب) امام شافعی (رض) نے مسح کے تکرار میں اس حدیث کو دلیل بنایا ہے، یہ روایت مطلق ہے اور وہ روایات جو مفسر ہیں ان کے راوی سیدنا حمران ہیں۔ ان میں سر کے علاوہ باقی اعضاء میں تکرار کا ذکر ہے۔ (ج) امام ابوداؤدسجستانی فرماتے ہیں : سیدنا عثمان (رض) والی تمام روایات صحیح ہیں، ان میں سر کے مسح کا ایک مرتبہ ذکر ہے۔ یعنی احادیث میں باقی اعضا تین مرتبہ دھونے کا ذکر ہے اور سر کے مسح کا ایک مرتبہ ۔ (د) شیخ فرماتے ہیں : سیدنا عثمان (رض) سے سند غریب کے ساتھ منقول روایات میں مسح کے تکرار کا ذکر ہے، لیکن یہ روایات ثقہ حفاظ کے خلاف ہیں اور محدثین کے نزدیک قابل حجت نہیں، اگرچہ ہمارے بعض اصحاب نے دلیل پکڑی ہے۔

(292) Syedna Humran se riwayat hai ki Syedna Usman (RA) ne bethne ki jaga par teen martaba wuzu kiya aur farmaya: Isi tarah maine Rasul Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ko wuzu karte huye dekha aur maine Rasul Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ko farmate huye suna hai: "Jo shakhs achhi tarah wuzu kare, phir namaz parhe to Allah Ta'ala uske dusri namaz ke darmiyan wale gunahon ko maaf kar deta hai, yahan tak woh namaz ada karle." (b) Imam Shafai (RA) ne masah ke takrar mein is hadees ko daleel banaya hai, yeh riwayat mutlaq hai aur woh riwayat jo mufassir hain unke ravi Syedna Humran hain. In mein sar ke ilawa baqi aaza mein takrar ka zikr hai. (j) Imam Abu Dawood Sijistani farmate hain: Syedna Usman (RA) wali tamam riwayat sahih hain, in mein sar ke masah ka ek martaba zikr hai. Yaani ahadees mein baqi aaza teen martaba dhone ka zikr hai aur sar ke masah ka ek martaba. (d) Sheikh farmate hain: Syedna Usman (RA) se sanad ghareeb ke sath manqool riwayat mein masah ke takrar ka zikr hai, lekin yeh riwayat saqah hufaz ke khilaf hain aur muhaddiseen ke nazdeeq qabil-e-hujjat nahin, agarchi hamare baaz as'hab ne daleel pakri hai.

٢٩٢ - وَأَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، أنا أَبُو الْحَسَنِ بْنُ مَنْصُورٍ، ثنا هَارُونُ بْنُ يُوسُفَ، ⦗١٠٣⦘ ثنا ابْنُ أَبِي عُمَرَ، ثنا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ حُمْرَانَ،قَالَ:تَوَضَّأَ عُثْمَانُ عَلَى الْمَقَاعِدِ ثَلَاثًا.وَقَالَ:هَكَذَا رَأَيْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَتَوَضَّأُ.ثُمَّ قَالَ:سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:" مَا مِنْ رَجُلٍ يَتَوَضَّأُ فَيُحْسِنُ الْوُضُوءَ، ثُمَّ يُصَلِّي إِلَّا غَفَرَ اللهُ لَهُ مَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ الصَّلَاةِ الْأُخْرَى حَتَّى يُصَلِّيَهَا ". رَوَاهُ مُسْلِمٌ فِي الصَّحِيحِ، عَنِ ابْنِ أَبِي عَمْرٍو. وَعَلَى هَذَا اعْتَمَدَ الشَّافِعِيُّ فِي تَكْرَارِ الْمَسْحِ. وَهَذِهِ رِوَايَةٌ مُطْلَقَةٌ، وَالرِّوَايَاتُ الثَّابِتَةُ الْمُفَسِّرَةُ عَنْ حُمْرَانَ تَدُلُّ عَلَى أَنَّ التَّكْرَارَ وَقَعَ فِيمَا عَدَا الرَّأْسِ مِنَ الْأَعْضَاءِ، وَأَنَّهُ مَسَحَ بِرَأْسِهِ مَرَّةً وَاحِدَةً أَخْبَرَنَا أَبُو عَلِيٍّ الرُّوذْبَارِيُّ، أَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ بَكْرٍ،قَالَ:قَالَ أَبُو دَاوُدَ السِّجِسْتَانِيُّ أَحَادِيثُ عُثْمَانَ الصِّحَاحُ كُلُّهَا تَدُلُّ عَلَى مَسْحِ الرَّأْسِ أَنَّهُ مَرَّةً، فَإِنَّهُمْ ذَكَرُوا الْوُضُوءَ ثَلَاثًا،وَقَالُوا فِيهَا:وَمَسَحَ بِرَأْسِهِ، وَلَمْ يَذْكُرُوا عَدَدًا كَمَا ذَكَرُوا فِي غَيْرِهِ.قَالَ الشَّيْخُ:وَقَدْ رُوِيَ مِنْ أَوْجُهٍ غَرِيبَةٍ عَنْ عُثْمَانَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ ذِكْرُ التَّكْرَارِ فِي مَسْحِ الرَّأْسِ إِلَّا أَنَّهَا مَعَ خِلَافِ الْحُفَّاظِ الثِّقَاتِ لَيْسَتْ بِحُجَّةٍ عِنْدَ أَهْلِ الْمَعْرِفَةِ، وَإِنْ كَانَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا يَحْتَجُّ بِهَا