Narrated Ibn Abi Mulaika: There was a disagreement between them (i.e. Ibn `Abbas and Ibn Az-Zubair) so I went to Ibn `Abbas in the morning and said (to him), Do you want to fight against Ibn Zubair and thus make lawful what Allah has made unlawful (i.e. fighting in Meccas? Ibn `Abbas said, Allah forbid! Allah ordained that Ibn Zubair and Bani Umaiya would permit (fighting in Mecca), but by Allah, I will never regard it as permissible. Ibn `Abbas added. The people asked me to take the oath of allegiance to Ibn AzZubair. I said, 'He is really entitled to assume authority for his father, Az-Zubair was the helper of the Prophet, his (maternal) grandfather, Abu Bakr was (the Prophet's) companion in the cave, his mother, Asma' was 'Dhatun-Nitaq', his aunt, `Aisha was the mother of the Believers, his paternal aunt, Khadija was the wife of the Prophet , and the paternal aunt of the Prophet was his grandmother. He himself is pious and chaste in Islam, well versed in the Knowledge of the Qur'an. By Allah! (Really, I left my relatives, Bani Umaiya for his sake though) they are my close relatives, and if they should be my rulers, they are equally apt to be so and are descended from a noble family.
مجھ سے عبداللہ بن محمد جعفی نے بیان کیا، کہا کہ مجھ سے یحییٰ ابن معین نے بیان کیا، کہا ہم سے حجاج بن محمد نے بیان کیا، ان سے ابن جریج نے بیان کیا، ان سے ابن ابی ملیکہ نے بیان کیا کہ ابن عباس اور ابن زبیر رضی اللہ عنہم کے درمیان بیعت کا جھگڑا پیدا ہو گیا تھا۔ میں صبح کو ابن عباس رضی اللہ عنہما کی خدمت میں حاضر ہوا اور عرض کیا آپ عبداللہ بن زبیر رضی اللہ عنہما سے جنگ کرنا چاہتے ہیں، اس کے باوجود کہ اللہ کے حرم کی بےحرمتی ہو گی؟ ابن عباس رضی اللہ عنہما نے فرمایا: معاذاللہ! یہ تو اللہ تعالیٰ نے ابن زبیر اور بنو امیہ ہی کے مقدر میں لکھ دیا ہے کہ وہ حرم کی بےحرمتی کریں۔ اللہ کی قسم! میں کسی صورت میں بھی اس بےحرمتی کے لیے تیار نہیں ہوں۔ ابن عباس رضی اللہ عنہما نے بیان کیا کہ لوگوں نے مجھ سے کہا تھا کہ ابن زبیر سے بیعت کر لو۔ میں نے ان سے کہا کہ مجھے ان کی خلافت کو تسلیم کرنے میں کیا تامل ہو سکتا ہے، ان کے والد نبی کریم ﷺ کے حواری تھے، آپ کی مراد زبیر بن عوام سے تھی۔ ان کے نانا صاحب غار تھے، اشارہ ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ کی طرف تھا۔ ان کی والدہ صاحب نطاقین تھیں یعنی اسماء رضی اللہ عنہا۔ ان کی خالہ ام المؤمنین تھیں، مراد عائشہ رضی اللہ عنہا سے تھی۔ ان کی پھوپھی نبی کریم ﷺ کی زوجہ مطہرہ تھیں، مراد خدیجہ رضی اللہ عنہا سے تھی۔ ابن عباس کی مراد ان باتوں سے یہ تھی کہ وہ بہت سی خوبیوں کے مالک ہیں اور نبی کریم ﷺ کی پھوپھی ان کی دادی ہیں، اشارہ صفیہ رضی اللہ عنہا کی طرف تھا۔ اس کے علاوہ وہ خود اسلام میں ہمیشہ صاف کردار اور پاک دامن رہے اور قرآن کے عالم ہیں اور اللہ کی قسم! اگر وہ مجھ سے اچھا برتاؤ کریں تو ان کو کرنا ہی چاہئے وہ میرے بہت قریب کے رشتہ دار ہیں اور اگر وہ مجھ پر حکومت کریں تو خیر حکومت کریں وہ ہمارے برابر کے عزت والے ہیں۔ لیکن عبداللہ بن زبیر رضی اللہ عنہما نے تو تویت، اسامہ اور حمید کے لوگوں کو ہم پر ترجیح دی ہے۔ ان کی مراد مختلف قبائل یعنی بنو اسد، بنو تویت، بنو اسامہ اور بنو اسد سے تھی۔ ادھر ابن ابی العاص بڑی عمدگی سے چل رہا ہے یعنی عبدالملک بن مروان مسلسل پیش قدمی کر رہا ہے اور عبداللہ بن زبیر رضی اللہ عنہما نے اس کے سامنے دم دبا لی ہے۔
Mujh se Abdullah bin Muhammad Ja'fi ne byan kiya, kaha ke mujh se Yahya ibn Ma'in ne byan kiya, kaha hum se Hajjaj bin Muhammad ne byan kiya, un se Ibn Juraij ne byan kiya, un se Ibn Abi Mulaykah ne byan kiya ke Ibn Abbas aur Ibn Zubair ( (رضي الله تعالى عنه) a ke darmiyan bay'at ka jhagra paida hua tha. Mein subah ko Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ki khidmat mein hazir hua aur arz kiya aap Abdullah bin Zubair ( (رضي الله تعالى عنه) a se jung karna chahte hain, is ke bawajood ke Allah ke haram ki beharmati ho gi? Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne farmaya: Ma'azallah! Yeh to Allah ta'ala ne Ibn Zubair aur Bano Umayyah hi ke muqaddar mein likh diya hai ke woh haram ki beharmati karen. Allah ki qasam! Mein kisi soorat mein bhi is beharmati ke liye tayyar nahi hoon. Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne byan kiya ke logon ne mujh se kaha tha ke Ibn Zubair se bay'at kar lo. Mein ne un se kaha ke mujhe un ki khilafat ko tasleem karne mein kya tamal ho sakta hai, un ke walid Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ke hawari the, aap ki muraad Zubair bin Awam se thi. Un ke nana sahab ghare the, ishara Abu Bakr Siddiq radi Allahu anh ke taraf tha. Un ki walida sahab natiqeen thi yani Asma ( (رضي الله تعالى عنه) ا). Un ki khala ummul mu'minin thi, muraad Aisha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se thi. Un ki phuphi Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ki zauja Muttahira thi, muraad Khadija ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se thi. Ibn Abbas ki muraad un baaton se yeh thi ke woh bohot si khubiyo ke malik hain aur Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ki phuphi un ki dadi hain, ishara Safiyya ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ki taraf tha. Is ke ilawah woh khud Islam mein hamesha saaf kirdar aur paak daman rahe aur Quran ke aalim hain aur Allah ki qasam! Agar woh mujh se acha bartao karen to un ko karna hi chahiye woh mere bohot qareeb ke rishtedar hain aur agar woh mujh par hukumat karen to khair hukumat karen woh hamare barabar ke izzat wale hain. Lekin Abdullah bin Zubair ( (رضي الله تعالى عنه) a ne to toweed, Usama aur Hamid ke logon ko hum par tarjeeh di hai. Un ki muraad mukhtalif qabail yani Bano Asad, Bano Tayy, Bano Usama aur Bano Assad se thi. Idhar Ibn Abi al-Aas badi umdaagi se chal raha hai yani Abdul Malik bin Marwan musalsal pesh qadmi kar raha hai aur Abdullah bin Zubair ( (رضي الله تعالى عنه) a ne is ke samne dam daba liya hai.