65.
Prophetic Commentary on the Qur'an (Tafseer of the Prophet (pbuh))
٦٥-
كتاب التفسير


24
“O you who believe! Observing As-Saum (the fasting) is prescribed for you as it was prescribed for those before you that you, may become Al- Muttaqun (V.2:183).

٢٤
باب ‏{‏يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ‏}‏

Sahih al-Bukhari 4501

Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) narrated that fasting was observed on the day of ‘Ashura’ (10th of Muharram) by the people of the Pre-lslamic Period. But when (the order of fasting) in the month of Ramadan was revealed, the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘it is up to one to fast on it (Day of Ashura) or not.’

ہم سے مسدد نے بیان کیا، کہا ہم سے یحییٰ نے بیان کیا، ان سے عبیداللہ نے بیان کیا، انہیں نافع نے خبر دی اور ان سے عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما نے بیان کیا کہ عاشوراء کے دن جاہلیت میں ہم روزہ رکھتے تھے لیکن جب رمضان کے روزے نازل ہو گئے تو نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ جس کا جی چاہے عاشوراء کا روزہ رکھے اور جس کا جی چاہے نہ رکھے۔

Hum se Musaddad ne bayan kiya, kaha hum se Yahiya ne bayan kiya, un se Ubaidullah ne bayan kiya, unhein Nafi' ne khabar di aur un se Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ne bayan kiya ke Ashura ke din jahiliyat mein hum roza rakhte the lekin jab Ramzan ke roze nazil ho gaye to Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya ke jis ka jee chahe Ashura ka roza rakhe aur jis ka jee chahe na rakhe.

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ , حَدَّثَنَا يَحْيَى , عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ , قَالَ : أَخْبَرَنِي نَافِعٌ , عَنْ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا , قَالَ : كَانَ عَاشُورَاءُ يَصُومُهُ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ ، فَلَمَّا نَزَلَ رَمَضَانُ , قَالَ : مَنْ شَاءَ صَامَهُ وَمَنْ شَاءَ لَمْ يَصُمْهُ .

Sahih al-Bukhari 4502

Narrated `Aisha: The people used to fast on the day of 'Ashura' before fasting in Ramadan was prescribed but when (the order of compulsory fasting in) Ramadan was revealed, it was up to one to fast on it (i.e. 'Ashura') or not.

ہم سے عبداللہ بن محمد نے بیان کیا، کہا ہم سے ابن عیینہ نے بیان کیا، ان سے زہری نے، ان سے عروہ نے اور ان سے عائشہ رضی اللہ عنہا نے کہ عاشوراء کا روزہ رمضان کے روزوں کے حکم سے پہلے رکھا جاتا تھا۔ پھر جب رمضان کے روزوں کا حکم نازل ہوا تو آپ ﷺ نے فرمایا کہ جس کا جی چاہے عاشوراء کا روزہ رکھے اور جس کا جی چاہے نہ رکھے۔

Hum se Abdullah bin Muhammad ne bayan kiya, kaha hum se Ibn 'Aynah ne bayan kiya, un se Zuhri ne, un se Uruwah ne aur un se Aisha رضی اللہ عنہا ne kah Ashura ka roza Ramzan ke rozo ke hukm se pehle rakha jata tha. Phir jab Ramzan ke rozo ka hukm nazil hua to Aap صلی اللہ علیہ وسلم ne farmaya ke jis ka ji chaahe Ashura ka roza rakhe aur jis ka ji chaahe nah rakhe.

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ , حَدَّثَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ , عَنْ الزُّهْرِيِّ ، عَنْ عُرْوَةَ , عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا : كَانَ عَاشُورَاءُ يُصَامُ قَبْلَ رَمَضَانَ ، فَلَمَّا نَزَلَ رَمَضَانُ , قَالَ : مَنْ شَاءَ صَامَ وَمَنْ شَاءَ أَفْطَرَ .

Sahih al-Bukhari 4503

Abdullah (رضي الله تعالى عنه) narrated that Al-Ash’ath came to him while he was eating. Al-Ash’ath (رضي الله تعالى عنه) said, ‘today is Ashura.’ I said (to him), ‘fasting had been observed (on such a day) before (the order of compulsory fasting in) Ramadan was revealed. But when (the order of fasting in) Ramadan was revealed, fasting (on ‘Ashura’) was given up, so come and eat.’

مجھ سے محمود نے بیان کیا، کہا ہم کو عبیداللہ نے خبر دی، انہیں اسرائیل نے، انہیں منصور نے، انہیں ابراہیم نے، انہیں علقمہ نے اور ان سے عبداللہ رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ اشعث ان کے یہاں آئے، وہ اس وقت کھانا کھا رہے تھے، اشعث نے کہا کہ آج تو عاشوراء کا دن ہے۔ ابن مسعود رضی اللہ عنہ نے کہا کہ ان دنوں میں عاشوراء کا روزہ رمضان کے روزوں کے نازل ہونے سے پہلے رکھا جاتا تھا لیکن جب رمضان کے روزے کا حکم نازل ہوا تو یہ روزہ چھوڑ دیا گیا۔ آؤ تم بھی کھانے میں شریک ہو جاؤ۔

Mujh se Mahmood ne bayan kiya, kaha hum ko Ubaidullah ne khabar di, unhein Israel ne, unhein Mansur ne, unhein Ibrahim ne, unhein Alqamah ne aur un se Abdullah رضی اللہ عنہ ne bayan kiya ke Ash'ath un ke yahan aaye, woh us waqt khana kha rahe the, Ash'ath ne kaha ke aaj to Ashura ka din hai. Ibn Masood رضی اللہ عنہ ne kaha ke in dino mein Ashura ka roza Ramzan ke rozo ke nazil hone se pehle rakha jata tha lekin jab Ramzan ke roze ka hukm nazil hua to yeh roza chhod diya gaya. Aao tum bhi khane mein shareek ho jaao.

حَدَّثَنِي مَحْمُودٌ , أَخْبَرَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ , عَنْ إِسْرَائِيلَ , عَنْ مَنْصُورٍ , عَنْ إِبْرَاهِيمَ , عَنْ عَلْقَمَةَ , عَنْ عَبْدِ اللَّهِ , قَالَ : دَخَلَ عَلَيْهِ الْأَشْعَثُ وَهْوَ يَطْعَمُ , فَقَالَ : الْيَوْمُ عَاشُورَاءُ , فَقَالَ : كَانَ يُصَامُ قَبْلَ أَنْ يَنْزِلَ رَمَضَانُ ، فَلَمَّا نَزَلَ رَمَضَانُ تُرِكَ فَادْنُ فَكُلْ .

Sahih al-Bukhari 4504

Narrated Aisha: During the Pre-lslamic Period of ignorance the Quraish used to observe fasting on the day of 'Ashura', and the Prophet himself used to observe fasting on it too. But when he came to Medina, he fasted on that day and ordered the Muslims to fast on it. When (the order of compulsory fasting in ) Ramadan was revealed, fasting in Ramadan became an obligation, and fasting on 'Ashura' was given up, and who ever wished to fast (on it) did so, and whoever did not wish to fast on it, did not fast.

مجھ سے محمد بن مثنیٰ نے بیان کیا، کہا ہم سے یحییٰ نے بیان کیا، کہا ہم سے ہشام نے بیان کیا، کہا کہ مجھے میرے والد نے خبر دی اور ان سے عائشہ رضی اللہ عنہا نے بیان کیا کہ عاشوراء کے دن قریش زمانہ جاہلیت میں روزے رکھتے تھے اور نبی کریم ﷺ بھی اس دن روزہ رکھتے تھے۔ جب آپ ﷺ مدینہ تشریف لائے تو یہاں بھی آپ ﷺ نے اس دن روزہ رکھا اور صحابہ رضی اللہ عنہم کو بھی اس کے رکھنے کا حکم دیا، لیکن جب رمضان کے روزوں کا حکم نازل ہوا تو رمضان کے روزے فرض ہو گئے اور عاشوراء کے روزہ ( کی فرضیت ) باقی نہیں رہی۔ اب جس کا جی چاہے اس دن بھی روزہ رکھے اور جس کا جی چاہے نہ رکھے۔

Mujh se Muhammad bin Masni ne bayan kiya, kaha hum se Yahya ne bayan kiya, kaha hum se Hasham ne bayan kiya, kaha ke mujhe mere walid ne khabar di aur un se Aisha رضی اللہ عنہا ne bayan kiya ke Ashura ke din Quraysh zamanah Jahiliyat mein roze rakhte the aur Nabi Kareem صلی اللہ علیہ وسلم bhi is din roza rakhte the. Jab Aap صلی اللہ علیہ وسلم Madinah tashreef laye to yahan bhi Aap صلی اللہ علیہ وسلم ne is din roza rakha aur Sahaba رضی اللہ عنہم ko bhi is ka rakhne ka hukm diya, lekin jab Ramzan ke rozo ka hukm nazil hua to Ramzan ke roze farz ho gaye aur Ashura ka roza (ki farziyat) baqi nahi rahi. Ab jis ka ji chaahe is din bhi roza rakhe aur jis ka ji chaahe nah rakhe.

حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى , حَدَّثَنَا يَحْيَى , حَدَّثَنَا هِشَامٌ , قَالَ : أَخْبَرَنِي أَبِي , عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا ، قَالَتْ : كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ ، وَكَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُهُ ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ صَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ ، فَلَمَّا نَزَلَ رَمَضَانُ كَانَ رَمَضَانُ الْفَرِيضَةَ وَتُرِكَ عَاشُورَاءُ ، فَكَانَ مَنْ شَاءَ صَامَهُ وَمَنْ شَاءَ لَمْ يَصُمْهُ .