83.
Oaths and Vows
٨٣-
كتاب الأيمان والنذور


18
Chapter: To swear something not in one's power; to swear to do an act disobedience; to take an oath in anger.

١٨
باب الْيَمِينِ فِيمَا لاَ يَمْلِكُ، وَفِي الْمَعْصِيَةِ، وَفِي الْغَضَبِ

Sahih al-Bukhari 6678

Abu Musa (رضي الله تعالى عنه) narrated that my companions sent me to the Prophet ( صلى ہللا عليه وآله وسلم) to ask him for some mounts. He said, ‘by Allah! I will not mount you on anything!’ When I met him, he was in an angry mood, but when I met him (again), he said, ‘tell your companions that Allah or Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) will provide you with mounts.’

مجھ سے محمد بن علاء نے بیان کیا، کہا ہم سے ابواسامہ نے بیان کیا، ان سے برید نے، ان سے ابوبردہ نے اور ان سے ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ میرے ساتھیوں نے مجھے نبی کریم ﷺ کی خدمت میں سواری کے جانور مانگنے کے لیے بھیجا تو نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ اللہ کی قسم میں تمہارے لیے کوئی سواری کا جانور نہیں دے سکتا ( کیونکہ موجود نہیں ہیں ) جب میں آپ کے سامنے آیا تو آپ کچھ خفگی میں تھے۔ پھر جب دوبارہ آیا تو آپ ﷺ نے فرمایا کہ اپنے ساتھیوں کے پاس جا اور کہہ کہ اللہ تعالیٰ نے یا ( یہ کہا کہ ) رسول اللہ ﷺ نے تمہارے لیے سواری کا انتظام کر دیا۔

mujh se muhammad bin alaa ne bayan kiya, kaha hum se abu asama ne bayan kiya, un se bareed ne, un se abu baridah ne aur un se abu musa radhiyallahu anhu ne bayan kiya ke mere sathiyon ne mujhe nabi kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ki khidmat mein sawari ke jaanwar mangne ke liye bheja to nabi kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya ke allaah ki qasam mein tumhare liye koi sawari ka jaanwar nahin de sakta ( kyunke maujud nahin hain ) jab mein aap ke samne aaya to aap kuchh khufgi mein the. phir jab dobara aaya to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya ke apne sathiyon ke paas ja aur kah ke allaah taala ne ya ( yeh kaha ke ) rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne tumhare liye sawari ka intizaam kar diya.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْعَلَاءِ ، حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ ، عَنْ بُرَيْدٍ ، عَنْ أَبِي بُرْدَةَ ، عَنْ أَبِي مُوسَى ، قَالَ : أَرْسَلَنِي أَصْحَابِي إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، أَسْأَلُهُ الْحُمْلَانَ ، فَقَالَ : وَاللَّهِ لَا أَحْمِلُكُمْ عَلَى شَيْءٍ ، وَوَافَقْتُهُ وَهُوَ غَضْبَانُ ، فَلَمَّا أَتَيْتُهُ ، قَالَ : انْطَلِقْ إِلَى أَصْحَابِكَ ، فَقُلْ : إِنَّ اللَّهَ ، أَوْ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَحْمِلُكُمْ .

Sahih al-Bukhari 6679

Narrated Az-Zuhri: I heard `Urwa bin Az-Zubair, Sa`id bin Al-Musaiyab, 'Alqama bin Waqqas and 'Ubaidullah bin `Abdullah bin `Uqba relating from `Aisha, the wife of the Prophet the narration of the people (i.e. the liars) who spread the slander against her and they said what they said, and how Allah revealed her innocence. Each of them related to me a portion of that narration. (They said that `Aisha said), ''Then Allah revealed the ten Verses starting with:--'Verily! Those who spread the slander..' (24.11-21) All these verses were in proof of my innocence. Abu Bakr As-Siddiq who used to provide for Mistah some financial aid because of his relation to him, said, By Allah, I will never give anything (in charity) to Mistah, after what he has said about `Aisha Then Allah revealed:-- 'And let not those among you who are good and are wealthy swear not to give (any sort of help) to their kins men....' (24.22) On that, Abu Bakr said, Yes, by Allah, I like that Allah should forgive me. and then resumed giving Mistah the aid he used to give him and said, By Allah! I will never withhold it from him.

ہم سے عبدالعزیز نے بیان کیا، کہا ہم سے ابراہیم نے بیان کیا، ان سے صالح نے، ان سے ابن شہاب نے (دوسری سند) اور ہم سے حجاج نے بیان کیا، کہا ہم سے عبداللہ بن عمر نمیری نے بیان کیا، کہا ہم سے یونس بن یزید ایلی نے بیان کیا، کہا کہ میں نے زہری سے سنا، کہا کہ میں نے عروہ بن زبیر، سعید بن المسیب، علقمہ بن وقاص اور عبیداللہ بن عبداللہ بن عتبہ رضی اللہ عنہم سے سنا۔ نبی کریم ﷺ کی زوجہ مطہرہ عائشہ رضی اللہ عنہا پر بہتان کی بات کے متعلق، جب ان پر اتہام لگانے والوں نے اتہام لگایا تھا اور اللہ تعالیٰ نے ان کو اس اتہام سے بری قرار دیا تھا، ان سب لوگوں نے مجھ سے اس قصہ کا کوئی ایک ٹکڑا بیان کیا ( اس حدیث میں یہ بھی ہے کہ ) پھر اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل کی «إن الذين جاءوا بالإفك‏» کہ ”بلاشبہ جن لوگوں نے جھوٹی تہمت لگائی ہے“ دس آیتوں تک۔ جو سب کی سب میری پاکی بیان کرنے کے لیے نازل ہوئی تھیں۔ ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ، مسطح رضی اللہ عنہ کے ساتھ قرابت کی وجہ سے ان کا خرچ اپنے ذمہ لیے ہوئے تھے، کہا کہ اللہ کی قسم اب کبھی مسطح پر کوئی چیز ایک پیسہ خرچ نہیں کروں گا۔ اس کے بعد کہ اس نے عائشہ رضی اللہ عنہا پر اس طرح کی جھوٹی تہمت لگائی ہے۔ اس پر اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل کی «ولا يأتل أولو الفضل منكم والسعة أن يؤتوا أولي القربى‏» الخ۔ ابوبکر رضی اللہ عنہ نے اس پر کہا، کیوں نہیں، اللہ کی قسم میں تو یہی پسند کرتا ہوں کہ اللہ میری مغفرت کر دے۔ چنانچہ انہوں نے پھر مسطح کو وہ خرچ دینا شروع کر دیا جو اس سے پہلے انہیں دیا کرتے تھے اور کہا کہ اللہ کی قسم میں اب خرچ دینے کو کبھی نہیں روکوں گا۔

hum se 'abd al-'aziz ne bayan kiya, kaha hum se ibrahim ne bayan kiya, in se saleh ne, in se ibn shahab ne (doosri sand) aur hum se hajjaj ne bayan kiya, kaha hum se 'abd al-allah bin 'umar nemiri ne bayan kiya, kaha hum se yunus bin yazid aiili ne bayan kiya, kaha ke main ne zahri se suna, kaha ke main ne 'urwa bin zubair, sa'id bin al-masib, 'alqama bin waqas aur 'ubaid al-allah bin 'abd al-allah bin 'utbah (رضي الله تعالى عنه) se suna. nabi kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ki zauja mat'hara a'isha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) par bahtaan ki baat ke muta'aliq, jab in par it'ham lagane walon ne it'ham lagaya tha aur allah ta'ala ne in ko is it'ham se bari qarar diya tha, in sab logon ne mujh se is qisse ka koi ek tukra bayan kiya (is hadith mein yeh bhi hai ke) phir allah ta'ala ne yeh ayat naazil ki «in alladhina ja'u bil-'ifk» ke "balashuba jin logon ne jhoti tahmat lagayi hai" das ayaton tak. jo sab ki sab meri paki bayan karne ke liye naazil hui thin. abu bakr siddiq (رضي الله تعالى عنه) , mas'tah (رضي الله تعالى عنه) ke sath qarabat ki wajah se in ka kharch apne zimma liye huwe the, kaha ke allah ki qasam ab kabhi mas'tah par koi cheez ek paisa kharch nahin karunga. is ke ba'd ke is ne a'isha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) par is tarah ki jhoti tahmat lagayi hai. is par allah ta'ala ne yeh ayat naazil ki «wa la ya'tal 'ulu al-fadl min kum wa al-sa'a an yu'tu 'uli al-qurba» al-kh. abu bakr (رضي الله تعالى عنه) ne is par kaha, kyon nahin, allah ki qasam main to yehi pasand karta hun ke allah meri maghfirat kar de. chanancha inhon ne phir mas'tah ko woh kharch dena shuru kar diya jo is se pehle inhen diya karte the aur kaha ke allah ki qasam main ab kharch dene ko kabhi nahin rokunga.

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ ، حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ ، عَنْ صَالِحٍ ، عَنْ ابْنِ شِهَابٍ . ح وحَدَّثَنَا الْحَجَّاجُ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ النُّمَيْرِيُّ ، حَدَّثَنَا يُونُسُ بْنُ يَزِيدَ الْأَيْلِيُّ ، قَالَ : سَمِعْتُ الزُّهْرِيَّ ، قَالَ : سَمِعْتُ عُرْوَةَ بْنَ الزُّبَيْرِ ، وَسَعِيدَ بْنَ الْمُسَيِّبِ ، وَعَلْقَمَةَ بْنَ وَقَّاصٍ ، وَعُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُتْبَةَ ، عَنْ حَدِيثِ عَائِشَةَ زَوْجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : حِينَ قَالَ لَهَا أَهْلُ الْإِفْكِ مَا قَالُوا ، فَبَرَّأَهَا اللَّهُ مِمَّا قَالُوا ، كُلٌّ حَدَّثَنِي طَائِفَةً مِنَ الْحَدِيثِ ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ إِنَّ الَّذِينَ جَاءُوا بِالإِفْكِ سورة النور آية 11 الْعَشْرَ الْآيَاتِ كُلَّهَا فِي بَرَاءَتِي . فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ : وَكَانَ يُنْفِقُ عَلَى مِسْطَحٍ لِقَرَابَتِهِ مِنْهُ ، وَاللَّهِ لَا أُنْفِقُ عَلَى مِسْطَحٍ شَيْئًا أَبَدًا بَعْدَ الَّذِي قَالَ لِعَائِشَةَ ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ : وَلا يَأْتَلِ أُولُو الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَالسَّعَةِ أَنْ يُؤْتُوا أُولِي الْقُرْبَى سورة النور آية 22 الْآيَةَ ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ : بَلَى وَاللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لِي ، فَرَجَعَ إِلَى مِسْطَحٍ النَّفَقَةَ الَّتِي كَانَ يُنْفِقُ عَلَيْهِ ، وَقَالَ : وَاللَّهِ لَا أَنْزِعُهَا عَنْهُ أَبَدًا .

Sahih al-Bukhari 6680

Abu Musa Al-Ash`ari (رضي الله تعالى عنه) narrated that he went along with some men from the Ash-ariyin to Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) and it happened that I met the Prophet ( صلىہللا عليه و آله وسلم) when he was in an angry mood. We asked him to provide us with mounts, but he swore that he would not give us any. Later, he said, ‘by Allah, Allah willing ( ُ َّإِنْ شَاءَ َّللا), if ever I take an oath (to do something) and later I find something else better than the first, then I do the better one and give expiation for the dissolution of my oath.’

ہم سے ابومعمر نے بیان کیا، کہا ہم سے عبدالوارث نے، کہا ہم سے ایوب نے بیان کیا، ان سے قاسم نے، ان سے زہدم نے بیان کیا کہ ہم ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ کے پاس تھے تو انہوں نے بیان کیا کہ میں قبیلہ اشعر کے چند ساتھیوں کے ساتھ نبی کریم ﷺ کی خدمت میں حاضر ہوا جب میں آپ کے پاس آیا تو آپ غصہ تھے پھر ہم نے آپ سے سواری کا جانور مانگا تو آپ نے قسم کھا لی کہ آپ ہمارے لیے اس کا انتظام نہیں کر سکتے۔ اس کے بعد فرمایا: واللہ، اللہ نے چاہا تو میں کبھی بھی اگر کوئی قسم کھا لوں گا اور اس کے سوا دوسری چیز میں بھلائی دیکھوں گا تو وہی کروں گا جس میں بھلائی ہو گی اور قسم توڑ دوں گا۔

hum se aboo-mu'mar ne bayaan kiya, kaha hum se 'abd-ul-waarith ne, kaha hum se ayoob ne bayaan kiya, in se qaasim ne, in se zahdam ne bayaan kiya ke hum aboo-musa (رضي الله تعالى عنه) ke paas the to unhon ne bayaan kiya ke main qabil-e-ash'ar ke chand saathio ke saath nabi kareem salallahu alaihi wasallam ki khidmat mein haazir huwa jab main aap ke paas aaya to aap ghussa the phir hum ne aap se sawari ka jaanwar manga to aap ne qasam kha li ke aap hamare liye is ka intizaam nahin kar sakte. is ke baad farmaaya: wallah, allah ne chaha to main kabhi bhi agar koi qasam kha loon ga aur is ke siwa doosri cheez mein bhalaai dekhon ga to wahi karoon ga jis mein bhalaai ho gi aur qasam tod doon ga.

حَدَّثَنَا أَبُو مَعْمَرٍ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ ، حَدَّثَنَا أَيُّوبُ ، عَنْ الْقَاسِمِ ، عَنْ زَهْدَمٍ ، قَالَ : كُنَّا عِنْدَ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ ، قَالَ : أَتَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي نَفَرٍ مِنْ الْأَشْعَرِيِّينَ ، فَوَافَقْتُهُ وَهُوَ غَضْبَانُ ، فَاسْتَحْمَلْنَاهُ ، فَحَلَفَ أَنْ لَا يَحْمِلَنَا ، ثُمَّ قَالَ : وَاللَّهِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَا أَحْلِفُ عَلَى يَمِينٍ ، فَأَرَى غَيْرَهَا خَيْرًا مِنْهَا ، إِلَّا أَتَيْتُ الَّذِي هُوَ خَيْرٌ ، وَتَحَلَّلْتُهَا .