63.
Merits of the Helpers in Madinah (Ansaar)
٦٣-
كتاب مناقب الأنصار
29
Chapter: (The troubles which) the Mushrikun caused
٢٩
باب مَا لَقِيَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم وَأَصْحَابُهُ مِنَ الْمُشْرِكِينَ بِمَكَّةَ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
sa‘īd bn jubayrin | Saeed bin Jubair al-Asadi | Trustworthy, Established |
al-ḥakam | Al-Hakam ibn Utaybah al-Kindi | Trustworthy, Reliable |
sa‘īd bn jubayrin | Saeed bin Jubair al-Asadi | Trustworthy, Established |
manṣūrin | Mansur bin Al-Mu'tamir Al-Salami | Trustworthy, Reliable |
jarīrun | Jarir ibn 'Abd al-Hamid al-Dabbi | Trustworthy |
‘uthmān bn abī shaybah | Uthman ibn Abi Shaybah al-Absi | He has some errors, trustworthy, memorizer, famous |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ | سعيد بن جبير الأسدي | ثقة ثبت |
الْحَكَمُ | الحكم بن عتيبة الكندي | ثقة ثبت |
سَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ | سعيد بن جبير الأسدي | ثقة ثبت |
مَنْصُورٍ | منصور بن المعتمر السلمي | ثقة ثبت |
جَرِيرٌ | جرير بن عبد الحميد الضبي | ثقة |
عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ | عثمان بن أبي شيبة العبسي | وله أوهام, ثقة حافظ شهير |
Sahih al-Bukhari 3855
Sa`id bin Jubair narrated that Abdur Rahman bin Abza said, ask Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) about these two Qur'anic Verses – [Who do not take a life which Allah has forbidden except for a cause that is just (Al-Furqaan - 68). And [Any-one who kills a believer intentionally will be cast into Hell] (An-Nisa - 93). So, I asked Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) who said, ‘when the verse that is in Sura-al-Furqan, verse 68, was revealed, the pagans of Makka said, 'but we have slain such life as Allah has made sacred, and we have invoked other gods along with Allah, and we have also committed fornication.' So, Allah revealed – [As for those who repent, believe, and do good deeds]- (Al-Furqaan - 70). So, this Verse was concerned with those people. As for the Verse in Surat-an-Nisa, verse 93), it means that if a man, after understanding Islam and its laws and obligations, murders somebody, then his punishment is to dwell in the Hellfire forever.] Then I mentioned this to Mujahid who said, ‘except the one who regrets (one's crime).]
ہم سے عثمان بن ابی شیبہ نے بیان کیا، کہا ہم سے جریر نے بیان کیا، ان سے منصور نے، کہا مجھ سے سعید بن جبیر نے بیان کیا یا (منصور نے) اس طرح بیان کیا کہ مجھ سے حکم نے بیان کیا، ان سے سعید بن جبیر نے بیان کیا کہ مجھ سے عبدالرحمٰن بن ابزیٰ رضی اللہ عنہ نے کہا کہ ابن عباس رضی اللہ عنہما سے ان دونوں آیتوں کے متعلق پوچھو کہ ان میں مطابقت کس طرح پیدا کی جائے ( ایک آیت «ولا تقتلوا النفس التي حرم الله» اور دوسری آیت «ومن يقتل مؤمنا متعمدا» ہے۔ ابن عباس رضی اللہ عنہما سے میں نے پوچھا تو انہوں نے بتلایا کہ جب سورۃ الفرقان کی آیت نازل ہوئی تو مشرکین مکہ نے کہا ہم نے تو ان جانوں کا بھی خون کیا ہے جن کے قتل کو اللہ تعالیٰ نے حرام قرار دیا تھا ہم اللہ کے سوا دوسرے معبودوں کی عبادت بھی کرتے رہے ہیں اور بدکاریوں کا بھی ہم نے ارتکاب کیا ہے۔ اس پر اللہ تعالیٰ نے آیت نازل فرمائی «إلا من تاب وآمن» ”وہ لوگ اس حکم سے الگ ہیں جو توبہ کر لیں اور ایمان لے آئیں“ تو یہ آیت ان کے حق میں نہیں ہے لیکن سورۃ النساء کی آیت اس شخص کے بارے میں ہے جو اسلام اور شرائع اسلام کے احکام جان کر بھی کسی کو قتل کرے تو اس کی سزا جہنم ہے۔ میں نے عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما کے اس ارشاد کا ذکر مجاہد سے کیا تو انہوں نے کہا کہ وہ لوگ اس حکم سے الگ ہیں جو توبہ کر لیں۔
hum se Usman bin Abi Shaybah ne byan kiya, kaha hum se Jarir ne byan kiya, un se Mansoor ne, kaha mujh se Saeed bin Jubair ne byan kiya ya (Mansoor ne) is tarah byan kiya ke mujh se Hukm ne byan kiya, un se Saeed bin Jubair ne byan kiya ke mujh se Abdul Rahman bin Abziya Radi Allah Anhu ne kaha ke Ibn Abbas Radi Allah Anhuma se in dono ayaton ke mutalliq poocho ke in mein mutabiqat kis tarah paida ki jaye ( ek ayat "wala taqtulu al nafs allati harram Allah" aur doosri ayat "waman yaqtul mu'minan muta'amidan" hai. Ibn Abbas Radi Allah Anhuma se main ne poocha to unhone batlaya ke jab Surah Al-Furqan ki ayat nazil hui to mushrikeen Makkah ne kaha hum ne to un janon ka bhi khoon kiya hai jin ke qatl ko Allah Ta'ala ne haram qarar diya tha hum Allah ke siwa doosre maboodon ki ibadat bhi karte rahe hain aur badkariyon ka bhi hum ne irtikab kiya hai. Is par Allah Ta'ala ne ayat nazil farmayi "illa man taba wa amana" "woh log us hukm se alag hain jo tauba kar lein aur iman le aayein" to yeh ayat un ke haq mein nahi hai lekin Surah An-Nisa ki ayat us shakhs ke bare mein hai jo Islam aur sharai Islam ke ahkam jaan kar bhi kisi ko qatl kare to us ki saza jahannam hai. Main ne Abdullah bin Abbas Radi Allah Anhuma ke is irshad ka zikr Mujahid se kiya to unhone kaha ke woh log us hukm se alag hain jo tauba kar lein.
حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ ، حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ مَنْصُورٍ ، حَدَّثَنِي سَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ ، أَوْ قَالَ : حَدَّثَنِي الْحَكَمُ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ ، قَالَ : أَمَرَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَبْزَى ، قَالَ : سَلْ ابْنَ عَبَّاسٍ عَنْ هَاتَيْنِ الْآيَتَيْنِ مَا أَمْرُهُمَا وَلا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلا بِالْحَقِّ سورة الأنعام آية 151 ,وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا سورة النساء آية 93 فَسَأَلْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ ، فَقَالَ : لَمَّا أُنْزِلَتِ الَّتِي فِي الْفُرْقَانِ ، قَالَ : مُشْرِكُو أَهْلِ مَكَّةَ فَقَدْ قَتَلْنَا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ , وَدَعَوْنَا مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ , وَقَدْ أَتَيْنَا الْفَوَاحِشَ ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ : إِلا مَنْ تَابَ وَآمَنَ سورة مريم آية 60 الْآيَةَ , فَهَذِهِ لِأُولَئِكَ , وَأَمَّا الَّتِي فِي النِّسَاءِ : الرَّجُلُ إِذَا عَرَفَ الْإِسْلَامَ وَشَرَائِعَهُ ثُمَّ قَتَلَ , فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ , فَذَكَرْتُهُ لِمُجَاهِدٍ ، فَقَالَ : إِلَّا مَنْ نَدِمَ .