80.
Invocations
٨٠-
كتاب الدعوات


4
Chapter: At-Tauba

٤
باب التَّوْبَةِ

NameFameRank
‘abd al-lah Abdullah ibn Mas'ud Companion
al-ḥārith bn suwaydin Al-Harith ibn Suwayd at-Taymi Trustworthy, Established
ibrāhīm al-taymī Ibrahim bin Yazid Al-Taymi Trustworthy, reports mursal hadiths
‘abd al-lah Abdullah ibn Mas'ud Companion
al-swad Al-Aswad ibn Yazid Al-Nukhayli Mukhḍaram
‘umārah Ammarah ibn Umair al-Taymi Trustworthy, Sound
al-‘mash Sulayman ibn Mihran al-A'mash Trustworthy Hadith Scholar
abū mu‘āwiyah Muhammad ibn Khazim al-A'ma Trustworthy
al-ḥārith bn suwaydin Al-Harith ibn Suwayd at-Taymi Trustworthy, Established
ibrāhīm al-taymī Ibrahim bin Yazid Al-Taymi Trustworthy, reports mursal hadiths
al-‘mash Sulayman ibn Mihran al-A'mash Trustworthy Hadith Scholar
wa’abū muslimin āusmuh ‘ubayd al-lah kūfīyun Ubayd Allah ibn Sa'id al-Ja'fi Weak in Hadith
shu‘bah Shu'bah ibn al-Hajjaj al-'Ataki Trustworthy, حافظ (memorizer of Hadith), pious, devout
al-ḥārith Al-Harith ibn Suwayd at-Taymi Trustworthy, Established
‘abd al-lah bn mas‘ūdin Abdullah ibn Mas'ud Companion
‘umārah Ammarah ibn Umair al-Taymi Trustworthy, Sound
al-ḥārith bn suwaydin Al-Harith ibn Suwayd at-Taymi Trustworthy, Established
al-‘mash Sulayman ibn Mihran al-A'mash Trustworthy Hadith Scholar
abū usāmah Hammad ibn Usamah al-Qurashi Trustworthy, Firm
‘umārah bn ‘umayrin Ammarah ibn Umair al-Taymi Trustworthy, Sound
al-‘mash Sulayman ibn Mihran al-A'mash Trustworthy Hadith Scholar
al-‘mash Sulayman ibn Mihran al-A'mash Trustworthy Hadith Scholar
wajarīrun Jarir ibn 'Abd al-Hamid al-Dabbi Trustworthy
abū shihābin Abd Rabah ibn Nafi' al-Kinani Trustworthy
aḥmad bn yūnus Ahmad ibn Yunus al-Tamimi Thiqah Hafiz
abū ‘awānah Al-Wahb ibn Abdullah al-Yashkuri Trustworthy, Upright
الأسمالشهرةالرتبة
عَبْدِ اللَّهِ عبد الله بن مسعود صحابي
الْحَارِثِ بْنِ سُوَيْدٍ الحارث بن سويد التيمي ثقة ثبت
إِبْرَاهِيمَ التَّيْمِيِّ إبراهيم بن يزيد التيمي ثقة يرسل
عَبْدِ اللَّهِ عبد الله بن مسعود صحابي
الْأَسْوَدِ الأسود بن يزيد النخعي مخضرم
عُمَارَةَ عمارة بن عمير التيمي ثقة ثبت
الْأَعْمَشُ سليمان بن مهران الأعمش ثقة حافظ
أَبُو مُعَاوِيَةَ محمد بن خازم الأعمى ثقة
الْحَارِثِ بْنِ سُوَيْدٍ الحارث بن سويد التيمي ثقة ثبت
إِبْرَاهِيمَ التَّيْمِيِّ إبراهيم بن يزيد التيمي ثقة يرسل
الْأَعْمَشِ سليمان بن مهران الأعمش ثقة حافظ
وَأَبُو مُسْلِمٍ اسْمُهُ عُبَيْدُ اللَّهِ كُوفِيٌّ عبيد الله بن سعيد الجعفي ضعيف الحديث
شُعْبَةُ شعبة بن الحجاج العتكي ثقة حافظ متقن عابد
الْحَارِثَ الحارث بن سويد التيمي ثقة ثبت
عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْعُودٍ عبد الله بن مسعود صحابي
عُمَارَةُ عمارة بن عمير التيمي ثقة ثبت
الْحَارِثِ بْنِ سُوَيْدٍ الحارث بن سويد التيمي ثقة ثبت
الْأَعْمَشُ سليمان بن مهران الأعمش ثقة حافظ
أَبُو أُسَامَةَ حماد بن أسامة القرشي ثقة ثبت
عُمَارَةَ بْنِ عُمَيْرٍ عمارة بن عمير التيمي ثقة ثبت
الْأَعْمَشِ سليمان بن مهران الأعمش ثقة حافظ
الْأَعْمَشِ سليمان بن مهران الأعمش ثقة حافظ
وَجَرِيرٌ جرير بن عبد الحميد الضبي ثقة
أَبُو شِهَابٍ عبد ربه بن نافع الكناني ثقة
أَحْمَدُ بْنُ يُونُسَ أحمد بن يونس التميمي ثقة حافظ
أَبُو عَوَانَةَ الوضاح بن عبد الله اليشكري ثقة ثبت

Sahih al-Bukhari 6308

Narrated Al-Harith bin Suwaid: `Abdullah bin Mas`ud related to us two narrations: One from the Prophet and the other from himself, saying: A believer sees his sins as if he were sitting under a mountain which, he is afraid, may fall on him; whereas the wicked person considers his sins as flies passing over his nose and he just drives them away like this. Abu Shihab (the sub-narrator) moved his hand over his nose in illustration. (Ibn Mas`ud added): Allah's Apostle said, Allah is more pleased with the repentance of His slave than a man who encamps at a place where his life is jeopardized, but he has his riding beast carrying his food and water. He then rests his head and sleeps for a short while and wakes to find his riding beast gone. (He starts looking for it) and suffers from severe heat and thirst or what Allah wished (him to suffer from). He then says, 'I will go back to my place.' He returns and sleeps again, and then (getting up), he raises his head to find his riding beast standing beside him.

ہم سے احمد بن یونس نے بیان کیا، کہا ہم سے ابوشہاب نے، ان سے اعمش نے، ان سے عمارہ بن عمیر نے، ان سے حارث بن سوید اور ان سے عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ نے دو احادیث ( بیان کیں ) ایک نبی کریم ﷺ سے اور دوسری خود اپنی طرف سے کہا کہ مومن اپنے گناہوں کو ایسا محسوس کرتا ہے جیسے وہ کسی پہاڑ کے نیچے بیٹھا ہے اور ڈرتا ہے کہ کہیں وہ اس کے اوپر نہ گر جائے اور بدکار اپنے گناہوں کو مکھی کی طرح ہلکا سمجھتا ہے کہ وہ اس کے ناک کے پاس سے گزری اور اس نے اپنے ہاتھ سے یوں اس طرف اشارہ کیا۔ ابوشہاب نے ناک پر اپنے ہاتھ کے اشارہ سے اس کی کیفیت بتائی پھر انہوں نے رسول اللہ ﷺ کی یہ حدیث بیان کی۔ اللہ تعالیٰ اپنے بندہ کی توبہ سے اس شخص سے بھی زیادہ خوش ہوتا ہے جس نے کسی پرخطر جگہ پڑاؤ کیا ہو اس کے ساتھ اس کی سواری بھی ہو اور اس پر کھانے پینے کی چیزیں موجود ہوں۔ وہ سر رکھ کر سو گیا ہو اور جب بیدار ہوا ہو تو اس کی سواری غائب رہی ہو۔ آخر بھوک و پیاس یا جو کچھ اللہ نے چاہا اسے سخت لگ جائے وہ اپنے دل میں سوچے کہ مجھے اب گھر واپس چلا جانا چاہئے اور جب وہ واپس ہوا اور پھر سو گیا لیکن اس نیند سے جو سر اٹھایا تو اس کی سواری وہاں کھانا پینا لیے ہوئے سامنے کھڑی ہے تو خیال کرو اس کو کس قدر خوشی ہو گی۔ ابوشہاب کے ساتھ اس حدیث کو ابوعوانہ اور جریر نے بھی اعمش سے روایت کیا، اور شعبہ اور ابومسلم ( عبیداللہ بن سعید ) نے اس کو اعمش سے روایت کیا، انہوں نے ابراہیم تیمی سے، انہوں نے حارث بن سوید سے اور ابومعاویہ نے یوں کہا ہم سے اعمش نے بیان کیا، انہوں نے عمارہ سے انہوں نے اسود بن یزید سے، انہوں نے عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ سے۔ اور ہم سے اعمش نے بیان کیا انہوں نے ابراہیم تیمی سے، انہوں نے حارث بن سوید سے، انہوں نے عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ سے۔

Hum se Abu-al-imaan ne bayan kiya, unhon ne kaha hum ko Shu'aib ne khabar di, unhen Zahri ne kaha ke mujhe Abu-Salmah bin Abdul-Rahman ne khabar di, unhon ne kaha ke Abu-Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) ne bayan kiya ke main ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se suna, Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya ke Allah ki qasam main din mein sattar martaba se ziyada Allah se istigfar aur us se tobah karta hoon.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ يُونُسَ ، حَدَّثَنَا أَبُو شِهَابٍ ، عَنِ الْأَعْمَشِ ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ عُمَيْرٍ ، عَنِ الْحَارِثِ بْنِ سُوَيْدٍ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْعُودٍ ، حَدِيثَيْنِ أَحَدُهُمَا ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، وَالْآخَرُ عَنْ نَفْسِهِ ، قَالَ : إِنَّ الْمُؤْمِنَ يَرَى ذُنُوبَهُ كَأَنَّهُ قَاعِدٌ تَحْتَ جَبَلٍ يَخَافُ أَنْ يَقَعَ عَلَيْهِ ، وَإِنَّ الْفَاجِرَ يَرَى ذُنُوبَهُ كَذُبَابٍ مَرَّ عَلَى أَنْفِهِ ، فَقَال : بِهِ هَكَذَا ، قَالَ أَبُو شِهَابٍ : بِيَدِهِ فَوْقَ أَنْفِهِ ، ثُمَّ قَالَ : لَلَّهُ أَفْرَحُ بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ مِنْ رَجُلٍ نَزَلَ مَنْزِلًا وَبِهِ مَهْلَكَةٌ وَمَعَهُ رَاحِلَتُهُ ، عَلَيْهَا طَعَامُهُ وَشَرَابُهُ فَوَضَعَ رَأْسَهُ فَنَامَ نَوْمَةً ، فَاسْتَيْقَظَ وَقَدْ ذَهَبَتْ رَاحِلَتُهُ حَتَّى إِذَا اشْتَدَّ عَلَيْهِ الْحَرُّ وَالْعَطَشُ أَوْ مَا شَاءَ اللَّهُ ، قَالَ : أَرْجِعُ إِلَى مَكَانِي فَرَجَعَ فَنَامَ نَوْمَةً ، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَإِذَا رَاحِلَتُهُ عِنْدَهُ ، تَابَعَهُ أَبُو عَوَانَةَ ، وَجَرِيرٌ ، عَنِ الْأَعْمَشِ ، وَقَالَ أَبُو أُسَامَةَ ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ ، حَدَّثَنَا عُمَارَةُ ، سَمِعْتُ الْحَارِثَ ، وَقَالَ شُعْبَةُ : وَأَبُو مُسْلِمٍ اسْمُهُ عُبَيْدُ اللَّهِ كُوفِيٌّ قَائِدُ الْأَعْمَشِ ، عَنِ الْأَعْمَشِ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ التَّيْمِيِّ ، عَنِ الْحَارِثِ بْنِ سُوَيْدٍ ، وَقَالَ أَبُو مُعَاوِيَةَ : حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ ، عَنْ عُمَارَةَ ، عَنِ الْأَسْوَدِ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ ، وَعَنْ إِبْرَاهِيمَ التَّيْمِيِّ ، عَنِ الْحَارِثِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ .