90.
Tricks
٩٠-
كتاب الحيل


14
Chapter: (Tricks in) gift-giving and pre-emption

١٤
باب فِي الْهِبَةِ وَالشُّفْعَةِ

Sahih al-Bukhari 6976

Jabir bin Abdullah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) has decreed that preemption is valid in all cases where the real estate concerned has not been divided, but if the boundaries are established and the ways are made, then there is no preemption. A man said, ‘preemption is only for the neighbor,’ and then he makes invalid what he has confirmed. He said, ‘if someone wants to buy a house and being afraid that the neighbor (of the house) may buy it through preemption, he buys one share out of one hundred shares of the house and then buys the rest of the house, then the neighbor can only have the right of preemption for the first share but not for the rest of the house; and the buyer may play such a trick in this case.’

ہم سے عبداللہ بن محمد نے بیان کیا ‘ انہوں نے کہا ہم سے ہشام بن یوسف نے بیان کیا ‘ انہوں نے کہا ہم کو معمر نے خبر دی ‘ انہیں زہری نے ‘ انہیں ابوسلمہ نے اور ان سے جابر بن عبداللہ رضی اللہ عنہما نے بیان کیا کہ نبی کریم ﷺ نے شفعہ کا حکم ہر اس چیز میں دیا تھا جو تقسیم نہ ہو سکتی ہو۔ پس جب حد بندی ہو جائے اور راستے الگ الگ کر دئیے جائیں تو پھر شفعہ نہیں۔ اور بعض لوگ کہتے ہیں کہ شفعہ کا حق پڑوسی کو بھی ہوتا ہے پھر خود ہی اپنی بات کو غلط قرار دیا اور کہا کہ اگر کسی نے کوئی گھر خریدا اور اسے خطرہ ہے کہ اس کا پڑوسی حق شفعہ کی بنا پر اس سے گھر لے لے گا تو اس نے اس کے سو حصے کر کے ایک حصہ اس میں سے پہلے خرید لیا اور باقی حصے بعد میں خریدے تو ایسی صورت میں پہلے حصے میں تو پڑوسی کو شفعہ کا حق ہو گا۔ گھر کے باقی حصوں میں اسے یہ حق نہیں ہو گا اور اس کے لیے جائز ہے کہ یہ حیلہ کرے۔

Hum se 'Abd-ul-Lah bin Muhammad ne bayan kiya, ' unhon ne kaha hum se Hisham bin Yusuf ne bayan kiya, ' unhon ne kaha hum ko Ma'mar ne khabar di, ' unhen Zahri ne, ' unhen Abu-Salma ne aur un se Jabir bin 'Abd-ul-Lah radiya Allahu 'anhuma ne bayan kiya ke Nabi Karim Salla Allahu 'alaihi wa sallam ne Shafa'a ka hukm har us chiz mein diya tha jo taqsim nah ho sakti ho. Pas jab had bandi ho jaye aur raste alag alag kar diye jayen to phir Shafa'a nahi. Aur ba'az log kahte hain ke Shafa'a ka haq padoosi ko bhi hota hai phir khud hi apni baat ko ghalat qarar diya aur kaha ke agar kisi ne koi ghar kharida aur usse khatra hai ke uska padoosi haq Shafa'a ki bana per usse ghar le le ga to usne us ke so hisse kar ke ek hissa us mein se pehle kharida aur baki hisse ba'ad mein kharide to aisi surat mein pehle hisse mein to padoosi ko Shafa'a ka haq hoga. Ghar ke baki hisson mein usse yeh haq nahi hoga aur us ke liye jaiz hai ke yeh hila kare.

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ ، حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ يُوسُفَ ، أَخْبَرَنَا مَعْمَرٌ ، عَنِ الزُّهْرِيِّ ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ : إِنَّمَا جَعَلَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الشُّفْعَةَ فِي كُلِّ مَا لَمْ يُقْسَمْ ، فَإِذَا وَقَعَتِ الْحُدُودُ وَصُرِّفَتِ الطُّرُقُ ، فَلَا شُفْعَةَ ، وَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ : الشُّفْعَةُ لِلْجِوَارِ ، ثُمَّ عَمَدَ إِلَى مَا شَدَّدَهُ فَأَبْطَلَهُ ، وَقَالَ : إِنِ اشْتَرَى دَارًا فَخَافَ أَنْ يَأْخُذَ الْجَارُ بِالشُّفْعَةِ ، فَاشْتَرَى سَهْمًا مِنْ مِائَةِ سَهْمٍ ثُمَّ اشْتَرَى الْبَاقِيَ ، وَكَانَ لِلْجَارِ الشُّفْعَةُ فِي السَّهْمِ الْأَوَّلِ ، وَلَا شُفْعَةَ لَهُ فِي بَاقِي الدَّارِ وَلَهُ أَنْ يَحْتَالَ فِي ذَلِكَ .