92.
Afflictions and the End of the World
٩٢-
كتاب الفتن


13
Chapter: If a Muslim stays among the bad people

١٣
باب إِذَا بَقِيَ فِي حُثَالَةٍ مِنَ النَّاسِ

NameFameRank
ḥudhayfah Hudhayfah ibn al-Yaman al-Absi Companion
zayd bn wahbin Zayd ibn Wahb al-Jahni Trustworthy
al-‘mash Sulayman ibn Mihran al-A'mash Trustworthy Hadith Scholar
sufyān Sufyan al-Thawri Trustworthy Hadith scholar, Jurist, Imam, Hadith expert, and he may have concealed the identity of some narrators
muḥammad bn kathīrin Muhammad ibn Kathir al-Abdi Trustworthy

Sahih al-Bukhari 7086

Hudhaifa (رضي الله تعالى عنه) narrated that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) related to us, two narrations one of which I have seen fulfilled and I am waiting for the fulfillment of the other. The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) told us that the virtue of honesty descended in the roots of men's hearts (from Allah) and then they learned it from the Qur'an and then they learned it from the Sunna. The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) further told us how that honesty will be taken away. He said, ‘man will go to sleep during which honesty will be taken away from his heart and only its trace will remain in his heart like the trace of a dark spot; then man will go to sleep, during which honesty will decrease further still, so that its trace will resemble the trace of blister as when an ember is dropped on one's foot which would make it swell, and one would see it swollen but there would be nothing inside. People would be carrying out their trade, but hardly will there be a trustworthy person. It will be said, 'in such-and-such tribe there is an honest man,' and later it will be said about some man, 'what a wise, polite and strong man he is!' Though he will not have faith equal even to a mustard seed in his heart.’ No doubt, there came upon me a time when I did not mind dealing (bargaining) with anyone of you, for if he was a Muslim his Islam would compel him to pay me what is due to me, and if he was a Christian, the Muslim official would compel him to pay me what is due to me, but today I do not deal except with such-and-such person.

ہم سے محمد بن کثیر نے بیان کیا، کہا ہم کو سفیان نے خبر دی، کہا ہم سے اعمش نے بیان کیا، ان سے زید بن وہب نے بیان کیا، ان سے حذیفہ نے بیان کیا کہا ہم سے رسول اللہ ﷺ نے دو احادیث فرمائی تھیں جن میں سے ایک تو میں نے دیکھ لی دوسری کا انتظار ہے۔ ہم سے آپ ﷺ نے فرمایا تھا کہ امانت لوگوں کے دلوں کی جڑوں میں نازل ہوئی تھی پھر لوگوں نے اسے قرآن سے سیکھا، پھر سنت سے سیکھا اور نبی کریم ﷺ نے ہم سے امانت کے اٹھ جانے کے متعلق فرمایا تھا کہ ایک شخص ایک نیند سوئے گا اور امانت اس کے دل سے نکال دی جائے گی اور اس کا نشان ایک دھبے جتنا باقی رہ جائے گا، پھر وہ ایک نیند سوئے گا اور پھر امانت نکالی جائے گی تو اس کے دل میں آبلے کی طرح اس کا نشان باقی رہ جائے گا، جیسے تم نے کوئی چنگاری اپنے پاؤں پر گرا لی ہو اور اس کی وجہ سے آبلہ پڑ جائے، تم اس میں سوجن دیکھو گے لیکن اندر کچھ نہیں ہو گا اور لوگ خرید و فروخت کریں گے لیکن کوئی امانت ادا کرنے والا نہیں ہو گا۔ پھر کہا جائے گا کہ فلاں قبیلے میں ایک امانت دار آدمی ہے اور کسی کے متعلق کہا جائے گا کہ وہ کس قدر عقلمند، کتنا خوش طبع، کتنا دلاور آدمی ہے حالانکہ اس کے دل میں رائی کے دانے کے برابر بھی ایمان نہ ہو گا اور مجھ پر ایک زمانہ گزر گیا اور میں اس کی پروا نہیں کرتا تھا کہ تم میں سے کس کے ساتھ میں لین دین کرتا ہوں اگر وہ مسلمان ہوتا تو اس کا اسلام اسے میرے حق کے ادا کرنے پر مجبور کرتا اور اگر وہ نصرانی ہوتا تو اس کے حاکم لوگ اس کو دباتے ایمانداری پر مجبور کرتے۔ لیکن آج کل تو میں صرف فلاں فلاں لوگوں سے ہی لین دین کرتا ہوں۔

Hum se Muhammad bin Kaseer ne bayan kiya, kaha hum ko Sufyan ne khabar di, kaha hum se A'mash ne bayan kiya, un se Zaid bin Wahab ne bayan kiya, un se Hazifa ne bayan kiya kaha hum se Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne do ahadees farmayi thi jin mein se ek to mein ne dekh li dusri ka intezar hai. Hum se Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya tha ke amanat logoon ke dilon ki jaroon mein nazil hui thi phir logoon ne usse Quran se seekha, phir sunnat se seekha aur Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne hum se amanat ke ut jaane ke mutalliq farmaya tha ke ek shakhs ek neend soyega aur amanat us ke dil se nikal di jayegi aur us ka nishan ek dhabbe jitna baqi rah jayega, phir woh ek neend soyega aur phir amanat nikali jayegi to us ke dil mein aable ki tarah us ka nishan baqi reh jayega, jaise tum ne koi chingaari apne paon par gira li ho aur us ki wajah se aabla pad jaye, tum is mein sujan dekho ge lekin andar kuchh nahin hoga aur log kharid o farokht karenge lekin koi amanat ada karne wala nahin hoga. Phir kaha jayega ke flan qabila mein ek amanat dar aadmi hai aur kisi ke mutalliq kaha jayega ke woh kis qadar aqlmand, kitna khush tab'a, kitna dilawar aadmi hai halankeh us ke dil mein rai ke dane ke barabar bhi iman nahin hoga aur mujh per ek zamana guzar gaya aur mein is ki parwah nahin karta tha ke tum mein se kis ke sath mein len den karta hoon agar woh musalman hota to us ka islam usse mere haq ke ada karne par majboor karta aur agar woh nasrani hota to us ke hakim log us ko dabate emandari par majboor karte. Lekin aaj kal to mein sirf flan flan logoon se hi len den karta hoon.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ كَثِيرٍ ، أَخْبَرَنَا سُفْيَانُ ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ ، عَنْ زَيْدِ بْنِ وَهْبٍ ، حَدَّثَنَا حُذَيْفَةُ ، قَالَ : حَدَّثَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَدِيثَيْنِ ، رَأَيْتُ أَحَدَهُمَا وَأَنَا أَنْتَظِرُ الْآخَرَ ، حَدَّثَنَا : أَنَّ الْأَمَانَةَ نَزَلَتْ فِي جَذْرِ قُلُوبِ الرِّجَالِ ، ثُمَّ عَلِمُوا مِنَ الْقُرْآنِ ، ثُمَّ عَلِمُوا مِنَ السُّنَّةِ ، وَحَدَّثَنَا عَنْ رَفْعِهَا ، قَالَ : يَنَامُ الرَّجُلُ النَّوْمَةَ فَتُقْبَضُ الْأَمَانَةُ مِنْ قَلْبِهِ ، فَيَظَلُّ أَثَرُهَا مِثْلَ أَثَرِ الْوَكْتِ ، ثُمَّ يَنَامُ النَّوْمَةَ ، فَتُقْبَضُ ، فَيَبْقَى فِيهَا أَثَرُهَا مِثْلَ أَثَرِ الْمَجْلِ كَجَمْرٍ دَحْرَجْتَهُ عَلَى رِجْلِكَ ، فَنَفِطَ ، فَتَرَاهُ مُنْتَبِرًا وَلَيْسَ فِيهِ شَيْءٌ ، وَيُصْبِحُ النَّاسُ يَتَبَايَعُونَ فَلَا يَكَادُ أَحَدٌ يُؤَدِّي الْأَمَانَةَ ، فَيُقَالُ : إِنَّ فِي بَنِي فُلَانٍ رَجُلًا أَمِينًا ، وَيُقَالُ لِلرَّجُلِ : مَا أَعْقَلَهُ ، وَمَا أَظْرَفَهُ ، وَمَا أَجْلَدَهُ ، وَمَا فِي قَلْبِهِ مِثْقَالُ حَبَّةِ خَرْدَلٍ مِنْ إِيمَانٍ ، وَلَقَدْ أَتَى عَلَيَّ زَمَانٌ وَلَا أُبَالِي أَيُّكُمْ بَايَعْتُ ، لَئِنْ كَانَ مُسْلِمًا رَدَّهُ عَلَيَّ الْإِسْلَامُ ، وَإِنْ كَانَ نَصْرَانِيًّا رَدَّهُ عَلَيَّ سَاعِيهِ ، وَأَمَّا الْيَوْمَ فَمَا كُنْتُ أُبَايِعُ إِلَّا فُلَانًا وَفُلَانًا .