Introduction
المقدمة


Chapter: Rebuke for seeking knowledge for other than Allah

باب: التوبيخ لمن يطلب العلم لغير الله

NameFameRank
الأسمالشهرةالرتبة

Sunan al-Darimi 379

A student of Hisham al-Dastawaai said: I read in a certain book, I was informed that this is a saying of Jesus, peace be upon him: You work for the world and you are provided sustenance in this world without any action. And you do not act for the Hereafter even though in the Hereafter you will only be given sustenance in return for action. Evil scholars are your ruin, they take rewards and waste deeds, soon the Lord will demand back His work and soon you will leave this wide world and go towards the dark and narrow grave. Allah Almighty forbids you from sins, just as He commands you to pray and fast. How can a person be from among the people of knowledge who is dissatisfied with his sustenance and considers his position insignificant, even though he knows that it is from the knowledge and power of Allah Almighty? How can a person be from among the people of knowledge who blames Allah for what Allah has decreed for him, and is not satisfied with what he has received from Allah? How can a person be from among the people of knowledge for whom this world is more important than the Hereafter and he has more inclination towards the world? How can a person be from among the scholars whose abode is the Hereafter but he remains inclined towards the world, and desires more of what harms him, or loves more what benefits him? How can a person be from among the people of knowledge who seeks knowledge to spread it and does not seek knowledge for action?

ہشام دستوائی کے شاگرد نے کہا: میں نے کسی کتاب میں پڑھا، مجھے خبر ملی کہ یہ عیسیٰ علیہ السلام کا کلام ہے: تم دنیا کے لئے کام کرتے ہو اور تم کو اس دنیا میں بنا عمل کے رزق مہیا کیا جاتا ہے۔ اور تم آخرت کے لئے عمل نہیں کرتے ہو حالانکہ آخرت میں تم کو عمل کے عوض ہی رزق دیا جائے گا۔ علمائے سوء تمہاری خرابی ہو، اجرت لے لیتے ہو اور عمل ضائع کر دیتے ہو، قریب ہے کہ رب (العمل) اپنا کام طلب کر لے اور تم قریب ہے کہ اس وسیع دنیا سے نکل کر اندھیری اور تنگ قبر کی طرف چلے جاؤ۔ اللہ تعالیٰ تم کو گناہوں سے منع کرتا ہے، جس طرح تم کو صلاة و صيام کا حکم دیتا ہے۔ وہ آدمی کیسے اہل علم میں سے ہو سکتا ہے جو اپنے رزق سے ناراض اور اپنے مقام کو حقیر جانے، حالانکہ وہ جانتا ہے کہ یہ اللہ تعالیٰ کے علم اور قدرت سے ہے، وہ آدمی کیسے اہل علم میں سے ہو گا کہ اللہ تعالیٰ نے اس کے لئے جو فیصلہ کر دیا ہے اس پر الله کو الزام دے، اور جو چیز اللہ کی طرف سے اسے ملی اس پر راضی نہ ہو، وہ آدمی کیسے اہل علم میں سے ہو گا جس کے نزدیک اس کی دنیا آخرت سے زیادہ راجح ہو اور وہ دنیا کی زیادہ رغبت رکھے۔ وہ آدمی کیسے علماء میں سے ہو گا جس کا ٹھکانہ آخرت ہو لیکن وہ دنیا کی طرف متوجہ رہے، اور جو (چیز) اسے نقصان دے اس کی زیادہ خواہش رکھے، یا جو اس کو نفع دے اس سے زیادہ محبوب ہو، وہ کیسے اہل علم میں سے ہو گا جو علم طلب کرے تاکہ اس کو عام کرے اور عمل کے لئے علم طلب نہ کرے۔

Hisham Dustavai ke shagird ne kaha: mein ne kisi kitaab mein parha, mujhe khabar mili ke yeh Isa Alaihissalam ka kalaam hai: tum duniya ke liye kaam karte ho aur tum ko is duniya mein bina amal ke rizq muhayya kiya jata hai. Aur tum aakhirat ke liye amal nahin karte ho halanke aakhirat mein tum ko amal ke awaz hi rizq diya jayega. Ulama-e-soo tumhari kharabi ho, ujrat le lete ho aur amal zaya kar dete ho, qareeb hai ke Rabb (al-amal) apna kaam talab kar le aur tum qareeb hai ke is wasee duniya se nikal kar andheri aur tang qabar ki taraf chale jao. Allah Ta'ala tum ko gunahon se mana karta hai, jis tarah tum ko salat-o-siyam ka hukum deta hai. Woh aadmi kaise ahl-e-ilm mein se ho sakta hai jo apne rizq se naraz aur apne maqam ko haqir jane, halanke woh janta hai ke yeh Allah Ta'ala ke ilm aur qudrat se hai, woh aadmi kaise ahl-e-ilm mein se ho ga ke Allah Ta'ala ne us ke liye jo faisla kar diya hai us par Allah ko ilzaam de, aur jo cheez Allah ki taraf se use mili us par raazi na ho, woh aadmi kaise ahl-e-ilm mein se ho ga jis ke qareeb us ki duniya aakhirat se zyada raajih ho aur woh duniya ki zyada ragbat rakhe. Woh aadmi kaise ulama mein se ho ga jis ka thikana aakhirat ho lekin woh duniya ki taraf mutwaja rahe, aur jo (cheez) use nuqsan de us ki zyada khwahish rakhe, ya jo us ko nafa de us se zyada mahboob ho, woh kaise ahl-e-ilm mein se ho ga jo ilm talab kare taake us ko aam kare aur amal ke liye ilm talab na kare.

(حديث مقطوع) أَخْبَرَنَا سَعْدُ بْنُ عَامِرٍ، عَنْ هِشَامٍ صَاحِبِ الدَّسْتَوَائِيِّ، قَالَ: قَرَأْتُ فِي كِتَابٍ بَلَغَنِي أَنَّهُ مِنْ كَلَامِ عِيسَى عَلَيْهِ السَّلامُ: "تَعْمَلُونَ لِلدُّنْيَا، وَأَنْتُمْ تُرْزَقُونَ فِيهَا بِغَيْرِ عَمَلٍ، وَلَا تَعْمَلُونَ لِلْآخِرَةِ، وَأَنْتُمْ لَا تُرْزَقُونَ فِيهَا إِلَّا بِالْعَمَلِ، ويْلَكُمْ عُلَمَاءَ السَّوْءِ: الْأَجْرَ تَأْخُذُونَ، وَالْعَمَلَ تُضَيِّعُونَ، يُوشِكُ رَبُّ الْعَمَلِ أَنْ يَطْلُبَ عَمَلَهُ، وَتُوشِكُونَ أَنْ تَخْرُجُوا مِنْ الدُّنْيَا الْعَرِيضَةِ إِلَى ظُلْمَةِ الْقَبْرِ وَضِيقِهِ، اللَّهُ يَنْهَاكُمْ عَنْ الْخَطَايَا، كَمَا أَمَرَكُمْ بِالصَّلَاةِ وَالصِّيَامِ، كَيْفَ يَكُونُ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مَنْ سَخِطَ رِزْقَهُ، وَاحْتَقَرَ مَنْزِلَتَهُ، وَقَدْ عَلِمَ أَنَّ ذَلِكَ مِنْ عِلْمِ اللَّهِ وَقُدْرَتِهِ؟ كَيْفَ يَكُونُ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مَنْ اتَّهَمَ اللَّهَ فِيمَا قَضَى لَهُ، فَلَيْسَ يَرْضَى شَيْئًا أَصَابَهُ؟ كَيْفَ يَكُونُ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مَنْ دُنْيَاهُ آثَرُ عِنْدَهُ مِنْ آخِرَتِهِ، وَهُوَ فِي الدُّنْيَا أَفْضَلُ رَغْبَةً؟ كَيْفَ يَكُونُ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مَنْ مَصِيرُهُ إِلَى آخِرَتِهِ، وَهُوَ مُقْبِلٌ عَلَى دُنْيَاهُ، وَمَا يَضُرُّهُ أَشْهَى إِلَيْهِ، أَوْ قَالَ: أَحَبُّ إِلَيْهِ مِمَّا يَنْفَعُهُ؟ كَيْفَ يَكُونُ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مَنْ يَطْلُبُ الْكَلَامَ لِيُخْبِرَ بِهِ، وَلَا يَطْلُبُهُ لِيَعْمَلَ بِهِ؟".