Introduction
المقدمة
Chapter on the importance of knowledge
باب: في إعظام العلم
Sunan al-Darimi 671
Zaid al-‘Ami reported from some jurists that they said: O people of knowledge! Act according to your knowledge, and give away your surplus wealth, and refrain from excessive talk except that which will benefit you with Allah. O people of knowledge! If you have acquired knowledge and then do not act upon it, then when you meet your Lord, this (inaction) will be an argument against you and will remove any excuse. O people of knowledge! The reason you have been commanded to obey Allah is so that you may be prevented from disobeying Him in what you have been forbidden. O scholars! Do not be strong in the affairs of others and weak in your own affairs. O people of knowledge! Do not let what belongs to someone else preoccupy you from what belongs to yourself. O people of knowledge! Respect the scholars, crowd around them, listen to them, and do not argue with them. O people of knowledge! Honor and respect the scholars due to their knowledge, and consider the ignorant as insignificant due to their ignorance, but do not drive them away, rather bring them closer and teach them knowledge. O scholars! Do not narrate a hadith in a gathering that you do not understand, and do not answer a person until you understand what he has asked you. O people of knowledge! Do not deceive Allah, and do not deceive the people. Deceiving Allah is to go against His command, and deceiving the people is to follow their desires. And fear Allah, in that which Allah has commanded you to fear Him, and fear the people, lest they lead you into tribulation. O people of knowledge! Indeed, just as the daylight is only perfected by the sun, so too is wisdom perfected by obedience to Allah. O people of knowledge! Just as crops thrive with water and soil, so too does faith thrive with knowledge and action. O people of knowledge! Just as every traveler gathers provisions and takes them when needed, so too will every doer of good deeds be in need of his deeds in the Hereafter, which he performed in this world. O people of knowledge! When Allah Almighty raises you in your worship, then know that Allah Almighty intends to honor you in His presence, so do not turn to anyone else besides Him, lest you return from His honor to humiliation and disgrace. O people of knowledge! If you were to move stones and iron, it would be easier than narrating a hadith to someone who does not understand you. And the example of a person who narrates a hadith to a fool is like someone who calls out to the dead and sets a table for them.
زید العمی نے بعض فقہاء سے خبر دی کہ انہوں نے کہا: اے صاحب علم! اپنے علم کے مطابق عمل کر، اور اپنے زائد مال کا عطیہ دے، اور زیادہ باتوں سے پرہیز کر سوائے اس بات کے جو اللہ کے پاس تمہیں نفع دے۔ اے صاحب علم! تم نے جو علم حاصل کیا پھر اس پر عمل نہیں کیا تو جب تم اپنے رب سے ملاقات کرو گے تو یہ (بے عملی) تمہارے اوپر حجت اور معذرت کو ختم کرنے والی ہو گی۔ اے صاحب علم! تم کو اللہ کی اطاعت کا جو حکم دیا گیا ہے تو وہ اس لئے کہ تم کو اللہ کی نافرمانی میں جس چیز سے روکا گیا ہے اس سے دور رہو۔ اے علم دانو! دوسرے کام میں قوی اور اپنے کام میں ضعیف نہ ہونا۔ اے صاحب علم! جو چیز تمہارے علاوہ کسی اور کے لئے ہے، وہ تمہیں اس چیز سے مشغول نہ کر دے جو خود تمہارے لئے ہے۔ اے صاحب علم! علماء کی تعظیم کرو، ان کے پاس بھیڑ لگاؤ اور ان سے سنو، اور ان سے لڑائی جھگڑا نہ کرو۔ اے صاحب علم! علماء کے علم کی وجہ سے ان کی عزت و تعظیم کرو (بڑا سمجھو) اور جاہلوں کو ان کے جہل کی وجہ سے چھوٹا جانو لیکن انہیں دور نہ بھگاؤ بلکہ قریب کرو اور انہیں علم سکھاؤ۔ اے علم داں! کسی مجلس میں ایسی حدیث بیان نہ کرو جس کو تم سمجھتے نہیں، اور نہ کسی آدمی کو جواب دو اس وقت تک کہ یہ نہ سمجھ لو کہ اس نے تم سے کیا پوچھا ہے۔ اے علم والے! اللہ کو دھوکہ نہ دے، اور نہ لوگوں کو دھوکے میں ڈال، الله کو دھوکہ دینا اس کے حکم سے روگردانی کرنا ہے، اورلوگوں کو دھوکے میں ڈالنا ان کی خواہشات کی پیروی کرنا ہے، اور اللہ سے ڈرو، جس میں اللہ نے اپنے سے ڈرنے کا حکم دیا ہے، اور لوگوں سے ڈرو کہ فتنوں میں نہ ڈال دیں۔ اے علم والے! بیشک جس طرح دن کی روشنی صرف سورج سے کامل ہوتی ہے، اسی طرح حکمت اللہ کی اطاعت سے کامل ہوتی ہے۔ اے صاحب علم! جس طرح کھیتی پانی و مٹی سے صحیح رہتی ہے، اسی طرح ایمان علم و عمل سے ٹھیک رہتا ہے۔ اے صاحب علم! جس طرح ہر مسافر زادِ راہ اکٹھا کرتا ہے اور جب ضرورت ہوتی ہے زادِ راہ پا لیتا ہے۔ اسی طرح ہر عامل آخرت میں اپنے اس عمل کا محتاج ہو گا جو اس نے دنیا میں کیا۔ اے صاحب علم! جب اللہ تعالیٰ تمہیں اپنی عبادت پر ابھارے تو جان لو کہ اللہ تعالیٰ اپنے پاس تمہاری قدر و منزلت بیان کرنے کا ارادہ رکھتا ہے، پس تم اس کے سوا کسی اور کی طرف نہ مڑ جانا کہ تم اس کی قدر و منزلت سے ذلت و رسوائی کی طرف پلٹ جاؤ۔ اے صاحب علم! اگر تم پتھر اور لوہا منتقل کرو تو یہ آسان ہے اس کے بہ نسبت کہ تم ایسے شخص سے حدیث بیان کرو جو تمہاری بات سمجھتا ہی نہیں ہے، اور اس شخص کی مثال جو بے عقل سے اپنی حدیث بیان کرے ایسی ہے جیسے کوئی میت کو پکارے اور مردوں کے لئے دستر خوان لگائے۔
Zaid ul Ummi ne baaz fuqaha se khabar di ke unhon ne kaha: Aye sahib e ilm! Apne ilm ke mutabiq amal kar, aur apne zaid maal ka atiya de, aur ziyada baaton se parhez kar siwae is baat ke jo Allah ke paas tumhen nafa de. Aye sahib e ilm! Tum ne jo ilm hasil kiya phir us par amal nahin kiya to jab tum apne Rab se mulaqat karo ge to yeh (be amali) tumhare upar hujjat aur uzr ko khatam karne wali ho gi. Aye sahib e ilm! Tum ko Allah ki itaat ka jo hukum diya gaya hai to woh is liye ke tum ko Allah ki nafarmani mein jis cheez se roka gaya hai us se door raho. Aye ilm daano! Dusre kaam mein qawi aur apne kaam mein zaeef na hona. Aye sahib e ilm! Jo cheez tumhare alawa kisi aur ke liye hai, woh tumhen us cheez se mashgool na kar de jo khud tumhare liye hai. Aye sahib e ilm! Ulama ki tazeem karo, un ke paas bheer lagao aur un se suno, aur un se laraai jhagda na karo. Aye sahib e ilm! Ulama ke ilm ki wajah se un ki izzat o tazeem karo (bara samjho) aur jahilon ko un ke jahl ki wajah se chhota jano lekin unhen door na bhagao balke qareeb karo aur unhen ilm sikhao. Aye ilm daan! Kisi majlis mein aisi hadees bayan na karo jis ko tum samjhte nahin, aur na kisi aadmi ko jawab do is waqt tak ke yeh na samjho ke us ne tum se kya poocha hai. Aye ilm wale! Allah ko dhoka na de, aur na logon ko dhoke mein daal, Allah ko dhoka dena us ke hukum se rugardani karna hai, aur logon ko dhoke mein daalna un ki khwahishat ki pairawi karna hai, aur Allah se daro, jis mein Allah ne apne se darne ka hukum diya hai, aur logon se daro ke fitnon mein na daal den. Aye ilm wale! Beshak jis tarah din ki roshni sirf Suraj se kamil hoti hai, usi tarah hikmat Allah ki itaat se kamil hoti hai. Aye sahib e ilm! Jis tarah kheti pani o mitti se sahih rehti hai, usi tarah imaan ilm o amal se theek rehta hai. Aye sahib e ilm! Jis tarah har musafir zad e rah ikatha karta hai aur jab zaroorat hoti hai zad e rah pa leta hai. Usi tarah har aamil aakhirat mein apne us amal ka mohtaj ho ga jo us ne duniya mein kiya. Aye sahib e ilm! Jab Allah Ta'ala tumhen apni ibadat par ubhara to jaan lo ke Allah Ta'ala apne paas tumhari qadr o manzilat bayan karne ka irada rakhta hai, pas tum us ke siwa kisi aur ki taraf na mud jana ke tum us ki qadr o manzilat se zillat o ruswai ki taraf palat jao. Aye sahib e ilm! Agar tum patthar aur loha muntaqil karo to yeh aasan hai us ke nisbat ke tum aise shakhs se hadees bayan karo jo tumhari baat samjhta hi nahin hai, aur us shakhs ki misal jo be aqal se apni hadees bayan kare aisi hai jaise koi mait ko pukare aur murdon ke liye dastarkhwan lagae.
(حديث مقطوع) أَخْبَرَنَا أَبُو عُثْمَانَ الْبَصْرِيُّ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ مُسْلِمٍ الْقَسْمَلِيِّ، أَخْبَرَنَا زَيْدٌ الْعَمِّيُّ، عَنْ بَعْضِ الْفُقَهَاءِ أَنَّهُ، قَالَ: "يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، اعْمَلْ بِعِلْمِكَ، وَأَعْطِ فَضْلَ مَالِكَ، وَاحْبِسْ الْفَضْلَ مِنْ قَوْلِكَ إِلَّا بِشَيْءٍ مِنْ الْحَدِيثِ يَنْفَعُكَ عِنْدَ رَبِّكَ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ إِنَّ الَّذِي عَلِمْتَ ثُمَّ لَمْ تَعْمَلْ بِهِ قَاطِعٌ حُجَّتَكَ وَمَعْذِرَتَكَ عِنْدِ رَبِّكَ إِذَا لَقِيتَهُ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، إِنَّ الَّذِي أُمِرْتَ بِهِ مِنْ طَاعَةِ اللَّهِ لَيَشْغَلُكَ عَمَّا نُهِيتَ عَنْهُ مِنْ مَعْصِيَةِ اللَّهِ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، لَا تَكُونَنَّ قَوِيًّا فِي عَمَلِ غَيْرِكَ، ضَعِيفًا فِي عَمَلِ نَفْسِكَ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، لَا يَشْغَلَنَّكَ الَّذِي لِغَيْرِكَ عَنْ الَّذِي لَكَ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، جَالِسْ الْعُلَمَاءَ، وَزَاحِمْهُمْ وَاسْتَمِعْ مِنْهُمْ، وَدَعْ مُنَازَعَتَهُمْ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، عَظِّمْ الْعُلَمَاءَ لِعِلْمِهِمْ، وَصَغِّرْ الْجُهَّالَ لِجَهْلِهِمْ، وَلَا تُبَاعِدْهُمْ، وَقَرِّبْهُمْ وَعَلِّمْهُمْ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، لَا تُحَدِّثْ بِحَدِيثٍ فِي مَجْلِسٍ حَتَّى تَفْهَمَهُ، وَلَا تُجِبْ امْرَأً فِي قَوْلِهِ حَتَّى تَعْلَمَ مَا قَالَ لَكَ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، لَا تَغْتَرَّ بِاللَّهِ، وَلَا تَغْتَرَّ بِالنَّاسِ، فَإِنَّ الْغِرَّةَ بِاللَّهِ تَرْكُ أَمْرِهِ، وَالْغِرَّةَ بِالنَّاسِ اتِّبَاعُ أَهْوَائِهِمْ، وَاحْذَرْ مِنْ اللَّهِ مَا حَذَّرَكَ مِنْ نَفْسِهِ، وَاحْذَرْ مِنْ النَّاسِ فِتْنَتَهُمْ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، إِنَّهُ لَا يَكْمُلُ ضَوْءُ النَّهَارِ إِلَّا بِالشَّمْسِ، كَذَلِكَ لَا تَكْمُلُ الْحِكْمَةُ إِلَّا بِطَاعَةِ اللَّهِ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، إِنَّهُ لَا يَصْلُحُ الزَّرْعُ إِلَّا بِالْمَاءِ وَالتُّرَابِ، كَذَلِكَ لَا يَصْلُحُ الْإِيمَانُ إِلَّا بِالْعِلْمِ وَالْعَمَلِ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، كُلُّ مُسَافِرٍ مُتَزَوِّدٌ، وَسَيَجِدُ إِذَا احْتَاجَ إِلَى زَادِهِ مَا تَزَوَّدَ، وَكَذَلِكَ سَيَجِدُ كُلُّ عَامِلٍ إِذَا احْتَاجَ إِلَى عَمَلِهِ فِي الْآخِرَةِ مَا عَمِلَ فِي الدُّنْيَا، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، إِذَا أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يَحُضَّكَ عَلَى عِبَادَتِهِ، فَاعْلَمْ أَنَّهُ إِنَّمَا أَرَادَ أَنْ يُبَيِّنَ لَكَ كَرَامَتَكَ عَلَيْهِ، فَلَا تَحَوَّلَنَّ إِلَى غَيْرِهِ، فَتَرْجِعَ مِنْ كَرَامَتِهِ إِلَى هَوَانِهِ، يَا صَاحِبَ الْعِلْمِ، إِنَّكَ إِنْ تَنْقُلْ الْحِجَارَةَ وَالْحَدِيدَ أَهْوَنُ عَلَيْكَ مِنْ أَنْ تُحَدِّثَ مَنْ لَا يَعْقِلُ حَدِيثَكَ، وَمَثَلُ الَّذِي يُحَدِّثُ مَنْ لَا يَعْقِلُ حَدِيثَهُ كَمَثَلِ الَّذِي يُنَادِي الْمَيِّتَ وَيَضَعُ الْمَائِدَةَ لِأَهْلِ الْقُبُورِ".