4.
Book of Knowledge
٤-
كِتَابُ الْعِلْمِ


Chapter on the Prohibition of Writing the Sunnah out of Fear that People May Rely on It and Neglect Memorization

بَابُ الزَّجْرِ عَنْ كِتْبَةِ الْمَرْءِ السُّنَنَ مَخَافَةَ أَنْ يَتَّكِلَ عَلَيْهَا دُونَ الْحِفْظِ لَهَا

Sahih Ibn Hibban 67

Narrated by Zayd ibn Thabit: Marwan sent for me around midday. I thought: “He must have a question for me.” So, I went to him and asked him about it. He said: “Yes, he questioned us about some matters that we heard from the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him. ‘May Allah have mercy on the man who hears a saying from me and memorizes it until he conveys it to others. Perhaps the one who conveys understanding is less understanding than the one who hears it. And perhaps the one who conveys understanding does not understand it. There are three qualities, whoever possesses them will have tasted the sweetness of faith: (1) That Allah and His Messenger are more beloved to him than anything else, (2) That he loves a person and he loves him only for Allah’s sake, and (3) That he hates to return to disbelief after Allah has saved him from it, just as he would hate to be thrown into the Fire.”

زید بن ثابت رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ مروان نے ایک دن دوپہر کے وقت مجھے بلوایا۔ میں نے سوچا، "انہیں یقیناً مجھ سے کوئی کام ہوگا۔" چنانچہ، میں ان کے پاس گیا اور ان سے اس بارے میں پوچھا۔ انہوں نے کہا: "ہاں، انہوں نے ہم سے کچھ باتوں کے بارے میں سوال کیا جو ہم نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے سنی تھیں۔ ’اللہ اس شخص پر رحم کرے جو مجھ سے کوئی بات سنے اور اسے یاد رکھے یہاں تک کہ وہ اسے دوسروں تک پہنچا دے۔ ہو سکتا ہے کہ جو سمجھ کر پہنچاتا ہے وہ اس سے کم سمجھنے والا ہو جس نے اسے سنا ہے۔ اور ہو سکتا ہے کہ جو سمجھ کر پہنچاتا ہے وہ خود اسے نہ سمجھتا ہو۔‘ تین خوبیاں ایسی ہیں، جس میں یہ ہوں گی اس نے ایمان کی مٹھاس چکھ لی ہوگی: (1) اللہ اور اس کا رسول اسے ہر چیز سے زیادہ محبوب ہوں، (2) وہ کسی شخص سے محبت کرے تو صرف اللہ کی رضا کے لیے کرے، اور (3) وہ کفر کی طرف لوٹنے سے ویسے ہی نفرت کرے جیسے آگ میں ڈالے جانے سے نفرت کرتا ہے، بعد اس کے کہ اللہ نے اسے اس سے بچا لیا ہو۔"

Zayd bin Sabit razi Allah anhu se riwayat hai ki Marwan ne aik din dopahar ke waqt mujhe bulaya. Maine socha, "Inhen yaqeenan mujh se koi kaam hoga." Chunanche, main unke pass gaya aur unse is baare mein poocha. Unhon ne kaha: "Haan, unhon ne hum se kuch baaton ke baare mein sawal kiya jo hum ne Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam se suni thin. 'Allah us shakhs par reham kare jo mujh se koi baat sune aur use yaad rakhe yahan tak ki woh use doosron tak pahuncha de. Ho sakta hai ki jo samajh kar pahunchata hai woh us se kam samajhne wala ho jis ne use suna. Aur ho sakta hai ki jo samajh kar pahunchata hai woh khud use na samajhta ho.' Teen khoobiyan aisi hain, jis mein yeh hongi us ne imaan ki mithaas chakh li hogi: (1) Allah aur us ka Rasul use har cheez se zyada mehboob hon, (2) woh kisi shakhs se mohabbat kare to sirf Allah ki raza ke liye kare, aur (3) woh kufr ki taraf lautne se waise hi nafrat kare jaise aag mein daale jaane se nafrat karta hai, baad uske ki Allah ne use us se bacha liya ho."

أَخْبَرَنَا أَبُو خَلِيفَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ عَنْ شُعْبَةَ قَالَ حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ هُوَ ابْنُ عَاصِمِ بْنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبَانَ هُوَ ابْنُ عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ خَرَجَ زَيْدُ بْنُ ثَابِتٍ مِنْ عِنْدِ مَرْوَانَ قَرِيبًا مِنْ نِصْفِ النَّهَارِ فَقُلْتُ مَا بَعَثَ إِلَيْهِ إِلَّا لِشَيْءٍ سَأَلَهُ فَقُمْتُ إِلَيْهِ فَسَأَلْتُهُ فَقَالَ أَجَلْ سَأَلَنَا عَنْ أَشْيَاءَ سَمِعْنَاهَا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ مِنِّي حَدِيثًا فَحَفِظَهُ حَتَّى يُبَلِّغَهُ غَيْرَهُ فَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ وَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ لَيْسَ بِفَقِيهٍ ثَلَاثُ خِصَالٍ لَا يَغِلُّ عَلَيْهِنَّ قَلْبُ مُسْلِمٍ إِخْلَاصُ الْعَمَلِ لِلَّهِ وَمُنَاصَحَةُ أُلَاةِ الْأَمْرِ وَلُزُومُ الْجَمَاعَةِ فَإِنَّ دَعْوَتَهُمْ تُحِيطُ مِنْ وَرَائِهِمْ»