1.
The Book of Ablution
١-
كِتَابُ الْوُضُوءِ


Chapter on the evidence that a small amount of water (mudd) suffices for ablution

بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ تَوْقِيتَ الْمُدِّ مِنَ الْمَاءِ لِلْوُضُوءِ ‏"‏ أَنَّ الْوُضُوءَ بِالْمُدِّ يُجْزِئُ،

Sahih Ibn Khuzaymah 117

Our master Jabir bin Abdullah (may Allah be pleased with him) reported that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: “One Mudd (of water) is sufficient for ablution and one Sa’ (of water) is sufficient for the Ghusl (ritual bath) after sexual impurity.” A man said to him, “O Jabir, this amount (of water) is not enough for us.” He (Jabir) said, "This (amount of) water was sufficient for someone better and superior to you, and with more hair (the Prophet, peace and blessings of Allah be upon him)." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that the statement of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), "One Mudd is sufficient for ablution," is evidence that the purpose of specifying one Mudd of water for ablution is that the amount is sufficient. It does not mean that it is not permissible to use less or more water than this amount.

سیدنا جابر بن عبد اللہ رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”وضو کے لیے ایک مد اور (غسل) جنابت کے لیے ایک صاع (پانی) کافی ہے۔“ ایک شخص نے اُن سے کہا کہ اے جابر، ہمیں (پانی کی) یہ مقدار کافی نہیں ہے۔ تو انہوں نے فرمایا کہ تم سے بہتر و اعلیٰ اور زیادہ بالوں والی شخصیت (نبی صلی اللہ علیہ وسلم ) کو یہ پانی کافی تھا۔“ امام ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے فرمان، ”وضو کے لیے ایک مد کافی ہے“ میں یہ دلیل ہے کہ وضو کے لئے ایک مد پانی کی مقدار مقرر کرنے کا مطلب یہ ہے کہ مقدار کافی ہے۔ یہ مطلب نہیں کہ اس مقدار سے کم و بیش پانی استعمال کرنا جائز نہیں۔

Saydna Jabir bin Abdullah Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: “Wuzu ke liye ek mudd aur (ghusl) janabat ke liye ek sa’a (pani) kaafi hai.” Ek shakhs ne un se kaha keh aye Jabir, humein (pani ki) yeh miqdar kaafi nahi hai. To unhon ne farmaya keh tum se behter o aala aur ziada ballon wali shakhsiyat (Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam) ko yeh pani kaafi tha.” Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ke farman, “Wuzu ke liye ek mudd kaafi hai” mein yeh daleel hai keh wuzu ke liye ek mudd pani ki miqdar muqarrar karne ka matlab yeh hai keh miqdar kaafi hai. Yeh matlab nahi keh is miqdar se kam o besh pani istemal karna jaiz nahi.

حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ إِسْحَاقَ الْهَمَذَانِيُّ مِنْ كِتَابِهِ، حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ ، عَنْ حُصَيْنٍ ، وَيَزِيدَ بْنِ أَبِي زِيَادٍ ، عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِي الْجَعْدِ ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " يُجْزِئُ مِنَ الْوُضُوءِ الْمُدُّ، وَمِنَ الْجَنَابَةِ الصَّاعُ" . فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: لا يَكْفِينَا ذَلِكَ يَا جَابِرُ، فَقَالَ: قَدْ كَفَى مَنْ هُوَ خَيْرٌ مِنْكَ وَأَكْثَرُ شَعَرًا. قَالَ أَبُو بَكْرٍ فِي قَوْلِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" يُجْزِئُ مِنَ الْوُضُوءِ الْمُدُّ": دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ تَوْقِيتَ الْمُدِّ مِنَ الْمَاءِ لِلْوُضُوءِ أَنَّ ذَلِكَ يُجْزِئُ، لا أَنَّهُ لا يَجُوزُ النُّقْصَانُ مِنْهُ، وَلا الزِّيَادَةُ فِيهِ