1.
The Book of Ablution
١-
كِتَابُ الْوُضُوءِ


Chapter on the permissibility of Tayammum with saline soil.

بَابُ إِبَاحَةِ التَّيَمُّمِ بِتُرَابِ السِّبَاخِ ‏

Sahih Ibn Khuzaymah 265

The esteemed wife of Prophet Muhammad (peace be upon him), Sayyidah Aisha (may Allah be pleased with her) narrates, "When I became aware of my parents (meaning when I gained consciousness), both of them were devout worshippers. And not a day would pass upon us except that, morning and evening, the Messenger of Allah (peace be upon him) would honor us with his presence." Then she narrated the entire hadith. And in this narration, the Prophet (peace be upon him) said, “I was shown your land of migration. I was shown a salty land with date palms between two black, rocky lands.” “Lābtain” refers to the two Harrahs of Madinah, meaning the areas with black, rocky land. Then, the Prophet (peace be upon him) narrated a lengthy hadith about his migration from Makkah to Madinah. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that regarding the Prophet's statement, "I was shown a salty land with date palms between two black, rocky lands," and his informing them that it would be their place of migration, and that all of Madinah was their destination for migration, the proof for this is that all of Madinah is salty. And if performing Tayammum with salty soil were not permissible, and if salty soil were something impure and filthy, as some of our contemporaries believe, citing as evidence the statement of Allah Almighty, "And whatever is bad, its yield comes out meager” (Surah Al-A’raf), then their claim would mean that Madinah is filthy and impure, not Taybah (pure and excellent). This is the statement of some people of enmity who, while criticizing Madinah, said that it is an impure land. Know well that the Prophet (peace be upon him) declared it Taybah or Tābah. Therefore, salty soil itself is pure. As the Prophet (peace be upon him) informed that Madinah is Taybah. And when Madinah is Taybah (pure), even though it is salty land, and Allah Almighty has commanded in His book to perform Tayammum with pure soil, and the Prophet (peace be upon him) has informed that Madinah is Taybah (pure) and Tābah (excellent land), and also informed them that it is salty land, then it becomes clear and proven that performing Tayammum with salty soil is permissible.


Grade: Sahih

نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی زوجہ محترمہ سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ جب مجھے میرے والدین کی شناخت ہوئی (یعنی جب میں نےہوش سنبھالا) تووہ دونوں دین دارتھے۔اورکوئی دن ہم پر ایسا نہیں گزرتا مگر اس میں صبح و شام رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم ہما رے پاس تشریف لاتے تھے. پھر مکمل حدیث بیان کی. اور اس روایت میں ہے، تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”مجھے تمہارا ہجرت کا گھر دکھا دیا گیا ہے۔ مجھے دو سیاہ پتھریلی زمینوں کے درمیان کھجوروں والی شور زدہ زمین دکھائی گئی ہے۔ «‏‏‏‏لابتين» ‏‏‏‏ سے مراد مدینہ منورہ کے دوحرے ہیں یعنی سیاہ پھتریلی زمین والے حصّے پھر نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی مکّہ سے مدینہ کی طرح ہجرت کے متعلق طویل حدیث بیان کی۔ اما م ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کےاس فر مان " مجھے دوسیا ہ پتھر یلی زمینوں کے درمیان کھجوروں والی شورزدہ زمیں دکھائی گئی ہے اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا اُنہیں بتانا کہ وہ اُن کی ہجر ت کی جگہ ہے۔ اور پورا مد ینہ منوّرہ اُن کی ہجرت گاہ تھا، میں یہ دلیل ہے کہ پورا مدینہ شور زدہ ہے۔ اور اگر شور زدہ زمین سے تمیّم کرنا ناجائز نہ ہوتا اور شورزدہ زمین ناپاک و خبیث چیز ہوتی جیسا کہ ہمارے بعض ہم عصروں کا خیال ہے، اللہ تعا لیٰ کے اس فرمان سے دلیل لیتے ہوئے: «‏‏‏‏وَالَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا» ‏‏‏‏ ”اور جو خراب (زمین) ہے اُس کی پیداوار بہت کم نکلتی ہے۔“ (سورة الأعراف) تو ان کے دعوے کا مطلب یہ ہوتا کہ مدینہ منوّرہ خبیث و ناپاک ہے طیبہ (پاکیزہ اور عمدہ) نہیں ہے۔ یہ بعض اہل عناد کا قول ہے جو اُنہوں نے مدینہ منوّرہ کی مذمّت کرتے ہوئے کہا کہ وہ خبیث زمین ہے۔ خوب جان لو، نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے اسے طیبہ یا طابہ قرار دیا ہے۔ لہٰذا شوریدہ زمین ہی پاکیزہ ہے۔ جیسا کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے خبر دی ہے کہ مدینہ منوّرہ طیبہ ہے۔ اور جب مدینہ طیبہ (پاکیزہ) ہے حالانکہ وہ کھاری زمین ہے۔ تو اللہ تعالیٰ نے اپنی کتاب میں پاک مٹی سے تیمّم کرنے کا حُکم دیا ہے۔ اور نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے بتایا ہے کہ مدینہ منوّرہ طیبہ (پاک) اور طابہ (عمدہ زمین) ہے اور اُنہیں یہ بھی بتایا ہے کہ وہ کھاری اور شور والی زمین ہے۔ تو اس سے واضح ہو گیا اور ثابت ہو گیا کہ شور والی زمین سے تیمّم کرنا جائز ہے۔

Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ki zauja muhtarima Sayyida Ayesha radi Allahu anha bayan karti hain ki jab mujhe mere waldain ki shanakt hui (yani jab maine hosh sanbhala) to woh donon deendar thay. Aur koi din hum per aisa nahin guzarta magar usme subah o sham Rasulullah sallallahu alaihi wasallam hamare pass tashreef laate thay. Phir mukammal hadees bayan ki. Aur is riwayat mein hai, to Rasulullah sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: ”Mujhe tumhara hijrat ka ghar dikha diya gaya hai. Mujhe do siyah pathreeli zameenon ke darmiyaan khajuron wali shor zada zameen dikhai gayi hai. «‏‏‏‏Labeyten» ‏‏‏‏ se murad Madinah Munawwara ke dohre hain yani siyah phatreeli zameen wale hisse phir Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ki Makkah se Madinah ki taraf hijrat ke mutalliq tawil hadees bayan ki. Imam Abu Bakr rehmatullahi alaih farmate hain ki Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ke is farman "Mujhe do siyah pathreeli zameenon ke darmiyaan khajuron wali shor zada zameen dikhai gayi hai aur Aap sallallahu alaihi wasallam ka unhen batana ki woh unki hijrat ki jagah hai. Aur poora Madinah Munawwara unki hijrat gah tha, mein yeh daleel hai ki poora Madinah shor zada hai. Aur agar shor zada zameen se tayammum karna najayaz na hota aur shor zada zameen napak o khabees cheez hoti jaisa ki hamare baaz ham asron ka khayal hai, Allah Ta'ala ke is farman se daleel lete huye: «‏‏‏‏Wal lazi khabutha la yakhruju illa nakidan» ‏‏‏‏ ”Aur jo kharab (zameen) hai uski paidaawar bahut kam nikalti hai.“ (Surah Al-A'raf) to unke daawe ka matlab yeh hota ki Madinah Munawwara khabees o napak hai tayyibah (pakeeza aur umda) nahin hai. Yeh baaz ahl-e-inad ka qaul hai jo unhon ne Madinah Munawwara ki mazammat karte huye kaha ki woh khabees zameen hai. Khoob jaan lo, Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ne use tayyibah ya taabah karar diya hai. Lihaza shoreeda zameen hi pakeeza hai. Jaisa ki Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ne khabar di hai ki Madinah Munawwara tayyibah hai. Aur jab Madinah tayyibah (pakeeza) hai halanki woh khari zameen hai. To Allah Ta'ala ne apni kitab mein pak mitti se tayammum karne ka hukm diya hai. Aur Nabi Akram sallallahu alaihi wasallam ne bataya hai ki Madinah Munawwara tayyibah (pak) aur taabah (umda zameen) hai aur unhen yeh bhi bataya hai ki woh khari aur shor wali zameen hai. To is se wazeh ho gaya aur sabit ho gaya ki shor wali zameen se tayammum karna jayaz hai.

نا يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الأَعْلَى الصَّدَفِيُّ ، أَخْبَرَنَا ابْنُ وَهْبٍ ، أَخْبَرَنِي يُونُسُ بْنُ يَزِيدَ ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عُرْوَةُ بْنُ الزُّبَيْرِ ، أَنَّ عَائِشَةَ زَوْجَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَتْ: لَمْ أَعْقِلْ أَبَوَيَّ قَطُّ إِلا وَهُمْ يَدِينَانِ الدِّينَ، وَلَمْ يَمُرَّ عَلَيْنَا يَوْمٌ إِلا يَأْتِينَا فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ طَرَفَيِ النَّهَارِ بُكْرَةً وَعَشِيَّةً، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ بِطُولِهِ، وَقَالَ فِي الْخَبَرِ: فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" قَدْ أُرِيتُ دَارَ هِجْرَتِكُمْ، أُرِيتُ سَبِخَةً ذَاتَ نَخْلٍ بَيْنَ لابَتَيْنِ، وَهُمَا الْحَرَّتَانِ" ، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ بِطُولِهِ فِي هِجْرَةِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ مَكَّةَ إِلَى الْمَدِينَةِ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَفِي قَوْلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" أُرِيتُ سَبِخَةً ذَاتَ نَخْلٍ بَيْنَ لابَتَيْنِ"، وَإِعْلامِهِ إِيَّاهُمْ أَنَّهَا دَارُ هِجْرَتِهِمْ، وَجَمِيعُ الْمَدِينَةِ، كَانَتْ هِجْرَتَهُمْ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ جَمِيعَ الْمَدِينَةِ سَبِخَةٌ، وَلَوْ كَانَ التَّيَمُّمُ غَيْرَ جَائِزٍ بِالسَّبِخَةِ، وَكَانَتِ السَّبِخَةُ عَلَى مَا تَوَهَّمَ بَعْضُ أَهْلِ عَصْرِنَا، أَنَّهُ مِنَ الْبَلَدِ الْخَبِيثِ، بِقَوْلِهِ: وَالَّذِي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلا نَكِدًا سورة الأعراف آية 58، لَكَانَ قَوْدُ هَذِهِ الْمَقَالَةِ أَنَّ أَرْضَ الْمَدِينَةِ خَبِيثَةٌ لا طَيِّبَةٌ، وَهَذَا قَوْلُ بَعْضِ أَهْلِ الْعِنَادِ، لَمَّا ذَمَّ أَهْلَ الْمَدِينَةِ، فَقَالَ: إِنَّهَا خَبِيثَةٌ، فَاعْلَمْ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَمَّاهَا طَيْبَةً أَوْ طَابَةً، فَالأَرْضُ السَّبِخَةُ هِيَ طَيِّبَةٌ، عَلَى مَا خَبَّرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ الْمَدِينَةَ طَيْبَةٌ، وَإِذَا كَانَتْ طَيِّبَةً وَهِيَ سَبِخَةٌ، فَاللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ أَمَرَ بِالتَّيَمُّمِ بِالصَّعِيدِ الطَّيِّبِ فِي نَصِّ كِتَابِهِ، وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ أَعْلَمَ أَنَّ الْمَدِينَةَ طَيْبَةٌ أَوْ طَابَةٌ مَعَ إِعْلامِهِ إِيَّاهُمْ أَنَّهَا سَبِخَةٌ، وَفِي هَذَا مَا بَانَ وَثَبَتَ أَنَّ التَّيَمُّمَ بِالسِّبَاخِ جَائِزٌ