Sayyiduna Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Every son of Adam receives a share of adultery. The adultery of the eye is looking, the adultery of the hand is touching, the soul desires and wishes, and the private parts confirm or deny it." Imam Abu Bakr Ibn Khuzaymah (may Allah have mercy on him) said, "In this hadith, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) explained: 'Touching can also occur with the hand.'" Allah, the Exalted, says: "And if We had sent down to you a Book written on parchment, and they had touched it with their hands" [Surah Al-An'am]. "(In this blessed verse) Our Lord, the Exalted, has also stated that touching occurs with the hand." Similarly, the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) prohibition of "Bay' al-Lamas" (touching sale) is evidence that touching occurs with the hand. Bay' al-Lamas means that the buyer touches the cloth without unfolding or inspecting it and says at the time of purchase that once he touches the cloth, he will have no right to object after seeing its length, width, or any defect. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said to Sayyiduna Ma'iz bin Malik (may Allah be pleased with him), when he came to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and confessed to fornication, "Perhaps you kissed or touched." This statement is also evidence that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) meant by his previous statement, "Or you touched without the intercourse that necessitates the punishment." Similarly, there is the hadith of Sayyida Aisha (may Allah be pleased with her). Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that our Hijazi, Egyptian, Shafi'i, and hadith scholars agree that wudu (ablution) becomes obligatory upon kissing or touching with the hand when there is no barrier or cloth between the hand and the woman's body. However, Imam Malik bin Anas (may Allah have mercy on him) used to say that wudu is not obligatory upon kissing or touching with the hand without lust. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that the words (of the Prophet), "And the private parts confirm or deny it," are similar to what I have explained in the Book of Faith, that confirmation (besides the heart) sometimes occurs through other limbs as well. This is contrary to the claim of the person who has deceived some people by saying that in the Arabic language, confirmation occurs only with the heart. I have fully explained this issue in the Book of Faith.
Grade: Sahih
سیدنا ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے روایت کرتے ہیں کہ ہر ابن آدم زِنا سے کچھ نہ کچھ پاتا ہے۔ آنکھ کا زِنا دیکھنا ہے، ہاتھ کا زِنا لمس (چُھونا) ہے، نفس چاہتا ہے یا خیال کرتا ہے کہ اور شرم گاہ اس کی تصدیق یا تکذیب کردیتی ہے۔ اما م ابوبکر بن خزیمہ رحمہ اللہ فرماتے ہیں (اس حدیث) میں نبی صلی اللہ علیہ وسلم نے بیان فرمایا ہے۔ ”لمس کبھی ہاتھ سے بھی ہوتا ہے۔“ ارشاد باری تعالیٰ ہے: «وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ كِتَابًا فِي قِرْطَاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ» [ سورة الأنعام ] ”اور اگر ہم کاغذ پر لکھا ہوا کوئی نوشتہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم پرنازل کرتے پھر اس کو یہ لوگ ا پنے ہاتھوں سے چھو بھی لیتے“(اس آیت مبارکہ میں) ہمارے پروردگار عزوجل نے بھی بیان فرما دیا کہ لمس ہاتھ سے بھی ہوتا ہے۔ اسی طرح نبی صلی اللہ علیہ وسلم کا بیع اللماس سے منع کرنا اس بات کی دلیل ہے کہ لمس ہاتھ سے ہوتا ہے۔ بیع لمس کا مطلب یہ ہے کہ خریدار کپڑے کو پلٹے اور کھولے بغیر ہاتھ سے چھوئے اور خریدتے وقت کہے کہ جب میں کپڑے کو چھو لوں گا تو پھر کپڑے کے طول و عرض کو دیکھنے کے بعد یا کوئی عیب معلوم ہونے پر مجھے کوئی اختیار نہ ہو گا- نبی صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدنا ماعز بن مالک رضی اللہ عنہ سے فرمایا تھا، جب اس نے آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی خدمت میں حاضر ہوکر زنا کاری کا اقرار کیا تھا۔ ”شاید کہ تم نے بوسہ لیا ہو یا چُھوا ہو۔“ یہ لفظ بھی اس بات کی دلیل ہے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا اس فرمان سے مقصد یہ تھا کہ ”یا تُو نے حد کو واجب کرنے والے جماع کے علاوہ چھوا ہو۔“ اسی طرح سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کی حدیث ہے۔ امام ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ ہمارے حجازی مصری، شافعی اور محدثین کا اس میں اختلاف نہیں ہے کہ بوسہ لیتے ہوئے یا ہاتھ سے چھوتے وقت جب ہاتھ اور عورت کے جسم کے درمیان کوئی پردہ یا کپڑے کی آڑ نہ ہو تو وضو واجب ہوجاتا ہے۔ البتہ امام مالک بن انس رحمہ اللہ فرمایا کرتے تھے کہ جب بوسہ اور ہاتھ سے چھونا بغیر شہوت کے ہو تواس سے وضو واجب نہیں ہوتا۔ اما م ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ (آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے) یہ الفاظ ”شرم گاہ اس کی تصدیق یا تکذیب کرتی ہے“ اسی قبیل سے ہیں جسے میں نے کتاب الایمان میں بیان کیا ہے کہ تصدیق (دل کے علاوہ) کبھی دیگر اعضاء سے بھی ہوتی ہے۔ اس شخص کے دعوے کے برعکس جس نے کچھ لوگوں کو فریب دیا ہے کہ لغت عربی میں تصدیق صرف دل سے ہوتی ہے۔ میں نے یہ مسئلہ کتاب الایمان میں مکمل بیان کر دیا ہے۔
Sayyidna Abu Hurairah razi Allah anhu Rasulullah sallallahu alaihi wasallam se riwayat karte hain ki har ibn Adam zina se kuch na kuch pata hai aankh ka zina dekhna hai hath ka zina lams (chuna) hai nafs chahta hai ya khayal karta hai ki aur sharm gah uski tasdeeq ya takzeeb kar deti hai Imaam Abu Bakr bin Khuzaymah rahimahullah farmate hain (is hadees) mein Nabi sallallahu alaihi wasallam ne bayan farmaya hai "Lams kabhi hath se bhi hota hai" Irshad Bari Ta'ala hai "Wa lau nazalna 'alayka kitaban fi qirtasin falamasuhu bi aydeehim" [Surat al-An'am] "Aur agar hum kaghaz par likha hua koi nuskha aap sallallahu alaihi wasallam par nazil karte phir usko ye log apne hathon se chhu bhi lete" (Is ayat mubarakah mein) hamare Parwardigaar عزوجل ne bhi bayan farma diya ki lams hath se bhi hota hai Isi tarah Nabi sallallahu alaihi wasallam ka bay' al-lamas se mana karna is baat ki daleel hai ki lams hath se hota hai Bay' lams ka matlab ye hai ki kharidar kapde ko palte aur khole baghair hath se chhue aur kharidte waqt kahe ki jab main kapde ko chhu lunga to phir kapde ke tul o arz ko dekhne ke baad ya koi aib maloom hone par mujhe koi ikhtiyar na hoga Nabi sallallahu alaihi wasallam ne Sayyidna Ma'az bin Jabal razi Allah anhu se farmaya tha jab usne aap sallallahu alaihi wasallam ki khidmat mein hazir hokar zina kari ka iqrar kiya tha "Shayad ki tumne bosa liya ho ya chhua ho" ye lafz bhi is baat ki daleel hai ki aap sallallahu alaihi wasallam ka is farmaan se maqsad ye tha ki "ya tu ne had ko wajib karne wale jima ke ilawa chhua ho" Isi tarah Sayyidah Ayesha razi Allah anha ki hadees hai Imaam Abu Bakr rahimahullah farmate hain ki hamare Hijazi Misri Shafi'i aur muhaddiseen ka is mein ikhtilaf nahin hai ki bosa lete hue ya hath se chhute waqt jab hath aur aurat ke jism ke darmiyan koi parda ya kapde ki aad na ho to wuzu wajib ho jata hai Albatta Imaam Malik bin Anas rahimahullah farmaya karte the ki jab bosa aur hath se chhuna baghair shahwat ke ho to us se wuzu wajib nahin hota Imaam Abu Bakr rahimahullah farmate hain ki (aap sallallahu alaihi wasallam ke) ye alfaz "sharm gah uski tasdeeq ya takzeeb karti hai" usi qabil se hain jise maine kitab al-imaan mein bayan kiya hai ki tasdeeq (dil ke ilawa) kabhi deegar a'za se bhi hoti hai Is shakhs ke da'we ke bar aks jis ne kuch logon ko fareeb diya hai ki lughat Arabi mein tasdeeq sirf dil se hoti hai maine ye masla kitab al-imaan mein mukammal bayan kar diya hai
حَدَّثَنَا الرَّبِيعُ بْنُ سُلَيْمَانَ الْمُرَادِيُّ ، حَدَّثَنَا شُعَيْبٌ يَعْنِي ابْنَ اللَّيْثِ ، عَنِ اللَّيْثِ ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ رَبِيعَةَ وَهُوَ ابْنُ شُرَحْبِيلَ ابْنِ حَسَنَةٍ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ هُرْمُزَ ، قَالَ: قَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ يَأْثُرُهُ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " كُلُّ ابْنِ آدَمَ أَصَابَ مِنَ الزِّنَا لا مَحَالَةَ، فَالْعَيْنُ زِنَاؤُهَا النَّظَرُ، وَالْيَدُ زِنَاؤُهَا اللَّمْسُ، وَالنَّفْسُ تَهْوَى أَوْ تُحَدِّثُ، وَيُصَدِّقُهُ أَوْ يُكَذِّبُهُ الْفَرْجُ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَدْ أَعْلَمَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ اللَّمْسَ قَدْ يَكُونُ بِالْيَدِ، قَالَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ: وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ كِتَابًا فِي قِرْطَاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ سورة الأنعام آية 7، قَدْ عَلَّمَ رَبُّنَا عَزَّ وَجَلَّ أَنَّ اللَّمْسَ قَدْ يَكُونُ بِالْيَدِ، وَكَذَلِكَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمَّا نَهَى عَنْ بَيْعِ اللِّمَاسِ، دَلَّهُمْ نَهْيُهُ عَنْ بَيْعِ اللَّمْسِ أَنَّ اللَّمْسَ بِالْيَدِ، وَهُوَ أَنْ يَلْمِسَ الْمُشْتَرِي الثَّوْبَ مِنْ غَيْرِ أَنْ يُقَلِّبَهُ وَيَنْشُرَهُ، وَيَقُولُ عِنْدَ عَقْدِ الشِّرَاءِ: إِذَا لَمَسْتُ الثَّوْبَ بِيَدِي فَلا خِيَارَ لِي بَعْدُ إِذَا نَظَرْتُ إِلَى طُولِ الثَّوْبِ وَعَرْضِهِ أَوْ ظَهَرْتُ مِنْهُ عَلَى عَيْبٍ، وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لِمَاعِزِ بْنِ مَالِكٍ حِينَ أَقَرَّ عِنْدَهُ بِالزِّنَا: لَعَلَّكَ قَبَّلْتَ أَوْ لَمَسْتَ، فَدَلَّتْ هَذِهِ اللَّفْظَةُ عَلَى أَنَّهُ إِنَّمَا أَرَادَ بِقَوْلِهِ: أَوْ لَمَسْتَ غَيْرَ الْجِمَاعِ الْمُوجِبِ لِلْحَدِّ، وَكَذَلِكَ خَبَرُ عَائِشَةَ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَلَمْ يَخْتَلِفْ عُلَمَاؤُنَا مِنَ الْحِجَازِيِّينَ وَالْمِصْرِيِّينَ وَالشَّافِعِيُّ وَأَهْلُ الأَثَرِ أَنَّ الْقُبْلَةَ وَاللَّمْسَ بِالْيَدِ، إِذَا لَمْ يَكُنْ بَيْنَ الْيَدِ وَبَيْنَ بَدَنِ الْمَرْأَةِ إِذَا لَمِسَهَا حِجَابٌ وَلا سُتْرَةٌ مِنْ ثَوْبٍ وَلا غَيْرِهِ، أَنَّ ذَلِكَ يُوجِبُ الْوُضُوءَ، غَيْرَ أَنَّ مَالِكَ بْنَ أَنَسٍ، كَانَ يَقُولُ: إِذَا كَانَتِ الْقُبْلَةُ وَاللَّمْسُ بِالْيَدِ لَيْسَ بِقُبْلَةِ شَهْوَةٍ، فَإِنَّ ذَلِكَ لا يُوجِبُ الْوُضُوءَ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذِهِ اللَّفْظَةُ: وَيُصَدِّقُهُ أَوْ يُكَذِّبُهُ الْفَرَجُ: مِنَ الْجِنْسِ الَّذِي أَعْلَمْتُ فِي كِتَابِ الإِيمَانِ أَنَّ التَّصْدِيقَ قَدْ يَكُونُ بِبَعْضِ الْجَوَارِحِ، لا كَمَا ادَّعَى مَنْ مَوَّهَ عَلَى بَعْضِ النَّاسِ أَنَّ التَّصْدِيقَ لا يَكُونُ فِي لُغَةِ الْعَرَبِ إِلا بِالْقَلْبِ، قَدْ بَيَّنْتُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ بِتَمَامِهَا فِي كِتَابِ الإِيمَانِ