Mr. Naeem bin Abdullah Al-Mujmir narrates: I prayed with Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) in this mosque, and he recited Surah Al-Inshiqaq (84) and performed a prostration (at the verse of prostration). (After completing the prayer he said) I saw the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) prostrating on this. (Imam Bukhari says) I have mentioned the chains of narration of this hadith in the Book of Prayer in Sahih al-Bukhari, in which the narrator narrated from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) that he said, I saw the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) (prostrating in this Surah) or I prostrated with the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) in Surah Al-Inshiqaq (84). Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) came into the service of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and embraced Islam many years after the Hijrah (migration to Madinah). In the narration of Arak bin Malik, it is stated that Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) said, I came to Madinah while the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was in Khaybar. He had appointed Saba' bin Arfatah as his deputy in Madinah. Ibn Abi Hazim says that I heard Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) say, I spent three years in the blessed company of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). And he has stated that he saw the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) prostrating in Surah Al-Inshiqaq (84) and Surah Al-Alaq (96). I have mentioned in many places in my books that indeed the one whose testimony and information must be accepted is the one who gives news of something happening or bears witness to seeing or hearing something, not the one who denies something and rejects it. And whoever says that so-and-so did not do this, then this person is neither an informant nor a witness. Undoubtedly, a witness is one who testifies and says that I saw so-and-so doing this, I heard him say such and such. And this matter is not hidden from a person of knowledge, understanding, and insight. I have mentioned this issue in many places in my books. Some ignorant people have been deluded by the narration of Harith bin Ubayd, narrated from Ibn Abbas (may Allah be pleased with them both), that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) did not prostrate in long Surahs after migrating to Madinah. They think this is evidence for those who believe that prostration is not performed in long Surahs. This is similar to what I have mentioned that perhaps it is the one who testifies to seeing or hearing something, not the one who denies and rejects it. And Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) has stated that he saw the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) prostrating in Surah Al-Inshiqaq (84) and Surah Al-Alaq (96) after the Hijrah to Madinah. Because he was in the company of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) after the Hijrah to Madinah, not before the Hijrah.
Grade: Sahih
جناب نعیم بن عبداللہ المجمر بیان کرتے ہیں کہ میں نے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کے ساتھ اس مسجد کے اوپر نماز پڑھی تو اُنہوں نے «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ سورة الإنشقاق ] پڑھی اور اُس میں (آیت سجدہ پر) سجدہ کیا۔ (نماز مکمّل کرنے کے بعد فرمایا) میں نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو اس پر سجدہ کرتے ہوئے دیکھا ہے۔ (امام صاحب فرماتے ہیں) میں نے اس حدیث کے طرق كتاب الكبير کی كتاب الصلاة میں بیان کیے ہیں۔ جس میں راوی نے سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت کی کہ وہ فرماتے ہیں میں نے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو (اس سورت میں سجدہ کرتے) دیکھا یا میں نے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ سورة الإنشقاق ] میں سجدہ کیا۔“ امام ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ ہجرت کے کئی سال بعد نبی صلی اللہ علیہ وسلم کی خدمت میں حاضر ہوکر مسلمان ہوئے ہیں، جناب عراک بن ملاک کی روایت میں ہے کہ سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ نے فرمایا کہ میں مدینہ منوّرہ آیا جبکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم خیبر میں تھے، آپ نے سباع بن عرفطہ کو مدینہ منوّرہ میں اپنا جانشین بنا یا تھا۔ سیدنا بن ابی حازم فرماتے ہیں کہ میں نے سیدنا ابوہر یرہ رضی اللہ عنہ کوفرماتے ہوئے سنا کہ میں نے تین سال نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی خدمت اقدس میں گزارے۔ اور اُنہوں نے بیان فرمایا ہے کہ اُنہوں نے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو سورۃ «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ سورة الإنشقاق ] اور «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» [ سورة العلق ] میں سجدہ کرتے ہوئے دیکھا ہے۔ میں نے اپنی کتابوں میں بہت سارے مقامات پر بیان کیا ہے کہ بیشک وہ مخبر اور شاہد جس کی شہادت اور خبر قبول کرنا واجب اور ضروری ہے وہ، وہ ہے جو کسی چیز کے ہونے کی خبر دے یا کسی چیز کو دیکھنے اور سننے کی گواہی دے نہ کہ وہ شخص جو کسی چیز کے ہونے کی نفی کرے اور اس کا انکار کرے۔ اور جو شخص کہے فلاں شخص نے یہ کام نہیں کیا۔ تو یہ شخص نہ تو مخبر ہے اور نہ شاہد، بلاشبہ شاہد وہ شخص ہے جو گواہی دے اور کہے کہ میں نے فلاں شخص کو اس طرح کرتے ہوئے دیکھا ہے، میں نے اسے ایسے ایسے کہتے ہوئے سنا ہے۔ اور یہ بات صاحب علم اور فہم و فراست والے شخص پر مخفی نہیں ہے۔ میں نے یہ مسئلہ اپنی کتابوں میں کئی مقامات پر بیان کیا ہے۔ اور بعض کم علم لوگوں کو جناب حارث بن عبید کی روایت سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما سے مروی ہے کہ رسول اﷲ صلی اللہ علیہ وسلم نے مدینہ منوّرہ کی طرف ہجرت کے بعد مفصل سورتوں میں سجدہ نہیں کیا، سے وہم ہوا ہے کہ یہ ان لوگوں کی دلیل ہے جو گمان کرتے ہیں کہ مفصل سورتوں میں سجدہ نہیں ہے۔ اور یہ اسی قبیل سے ہے جسے میں نے بیان کیا ہے کہ شاید وہ ہوتا ہے جو کسی چیز کو دیکھنے یا سننے کی گواہی دے، نہ کہ وہ شخص جو اس کا انکار اور رد کرے۔ اور سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ نے بیان کیا ہے کہ انہوں نے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو سورہ «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ سورة الإنشقاق ] اور «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» [ سورة العلق ] میں ہجرت مدینہ کے بعد سجدہ کرتے ہوئے دیکھا ہے۔ کیونکہ وہ آپ کی صحبت میں نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی مدینہ منوّرہ کی طرف ہجرت کے بعد رہے ہیں نہ کہ ہجرت سے پہلے۔
Janab Naeem bin Abdullah Al-Mujmir bayan karte hain keh maine Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ke sath is masjid ke upar namaz parhi to unhon ne «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ Sura Al-Inshiqaq ] parhi aur us mein (aayat sijda par) sijda kiya. (Namaz mukammal karne ke baad farmaya) maine Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ko is par sijda karte huye dekha hai. (Imam Sahab farmate hain) maine is hadees ke turuq kitab al-kabir ki kitab al-salah mein bayan kiye hain. Jis mein ravi ne Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se riwayat ki keh woh farmate hain maine Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ko (is surat mein sijda karte) dekha ya maine Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ke sath «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ Sura Al-Inshiqaq ] mein sijda kiya.” Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu hijrat ke kai saal baad Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam ki khidmat mein hazir hokar musalman huye hain, Janab Urak bin Malak ki riwayat mein hai keh Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ne farmaya keh main Madina Munawwara aaya jab keh Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam Khyber mein the, Aap ne Suba'a bin 'Urfa ko Madina Munawwara mein apna jaanishin banaya tha. Syedna bin Abi Hazim farmate hain keh maine Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ko farmate huye suna keh maine teen saal Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ki khidmat e aqdas mein guzare. Aur unhon ne bayan farmaya hai keh unhon ne Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ko Sura «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ Sura Al-Inshiqaq ] aur «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» [ Sura Al-Alaq ] mein sijda karte huye dekha hai. Maine apni kitaabon mein bahut sare maqamat par bayan kiya hai keh beshak woh mukhabbir aur shahid jis ki shahadat aur khabar qubool karna wajib aur zaruri hai woh, woh hai jo kisi cheez ke hone ki khabar de ya kisi cheez ko dekhne aur sunne ki gawahi de na keh woh shakhs jo kisi cheez ke hone ki nafi kare aur is ka inkar kare. Aur jo shakhs kahe falan shakhs ne yeh kaam nahin kiya. To yeh shakhs na to mukhabbir hai aur na shahid, bilashuba shahid woh shakhs hai jo gawahi de aur kahe keh maine falan shakhs ko is tarah karte huye dekha hai, maine ise aise aise kahte huye suna hai. Aur yeh baat sahib ilm aur fahm o firasat wale shakhs par makhfi nahin hai. Maine yeh masla apni kitaabon mein kai maqamat par bayan kiya hai. Aur baaz kam ilm logon ko Janab Haris bin Ubaid ki riwayat Syedna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma se marvi hai keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Madina Munawwara ki taraf hijrat ke baad mufassal suraton mein sijda nahin kiya, se wehem hua hai keh yeh un logon ki daleel hai jo gumaan karte hain keh mufassal suraton mein sijda nahin hai. Aur yeh isi qabeel se hai jise maine bayan kiya hai keh shayad woh hota hai jo kisi cheez ko dekhne ya sunne ki gawahi de, na keh woh shakhs jo is ka inkar aur rad kare. Aur Syedna Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ne bayan kiya hai keh unhon ne Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ko Sura «إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّتْ» [ Sura Al-Inshiqaq ] aur «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» [ Sura Al-Alaq ] mein hijrat Madinah ke baad sijda karte huye dekha hai. Kyun keh woh Aap ki sohbat mein Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ki Madina Munawwara ki taraf hijrat ke baad rahe hain na keh hijrat se pehle.
نا الرَّبِيعُ بْنُ سُلَيْمَانَ الْمُرَادِيُّ ، نا شُعَيْبٌ يَعْنِي ابْنَ اللَّيْثِ ، نا اللَّيْثُ ، عَنْ بَكْرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ نُعَيْمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْمُجْمِرِ ، أَنَّهُ قَالَ: صَلَّيْتُ مَعَ أَبِي هُرَيْرَةَ فَوْقَ هَذَا الْمَسْجِدِ، فَقَرَأَ: إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ فَسَجَدَ فِيهَا، وَقَالَ:" رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَجَدَ فِيهَا" . قَدْ خَرَّجْتُ طُرُقَ هَذَا الْخَبَرِ فِي كِتَابِ الصَّلاةِ، كِتَابِ الْكَبِيرِ، مَنْ قَالَ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ: رَأَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَوْ سَجَدْتُ مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَأَبُو هُرَيْرَةَ إِنَّمَا قَدِمَ عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَأَسْلَمَ بَعْدَ الْهِجْرَةِ بِسِنِينَ، قَالَ فِي خَبَرِ عِرَاكِ بْنِ مَالِكٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ: قَدِمَتُ الْمَدِينَةَ وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِخَيْبَرَ قَدِ اسْتَخْلَفَ عَلَى الْمَدِينَةِ سِبَاعَ بْنَ عُرْفُطَةَ، وَقَالَ قَيْسُ بْنُ أَبِي حَازِمٍ: سَمِعْتُ أَبَا هُرَيْرَةَ، يَقُولُ: صَحِبْتُ النَّبِيَّ ثَلاثَ سَنَوَاتٍ، وَقَدْ أَعْلَمَ أَنَّهُ رَأَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَجَدَ فِي إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ، وَ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ، وَقَدْ أَعْلَمْتُ فِي غَيْرِ مَوْضِعٍ مِنْ كُتُبِنَا أَنَّ الْمُخْبِرَ وَالشَّاهِدَ الَّذِي يَجِبُ قَبُولُ شَهَادَتِهِ وَخَبَرِهِ مَنْ يُخْبِرُ بِكَوْنِ الشَّيْءِ، وَيَشْهَدُ عَلَى رُؤْيَةِ الشَّيْءِ وَسَمَاعِهِ، لا مَنْ يَنْفِي كَوْنَ الشَّيْءِ وَيُنْكِرُهُ، وَمَنْ قَالَ: لَمْ يَفْعَلْ فُلانٌ كَذَا لَيْسَ بِمُخْبِرٍ وَلا شَاهِدٍ، وَإِنَّمَا الشَّاهِدُ مَنْ يَشْهَدُ، وَيَقُولُ: رَأَيْتُ فُلانًا يَفْعَلُ كَذَا، وَسَمِعْتُهُ يَقُولُ كَذَا، وَهَذَا لا يَخْفَى عَلَى مَنْ يَفْهَمُ الْعِلْمَ وَالْفِقْهَ، وَقَدْ بَيَّنْتُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ فِي غَيْرِ مَوْضِعٍ مِنْ كُتُبِنَا. وَتَوَهَّمَ بَعْضُ مَنْ لَمْ يَتَبَحَّرِ الْعِلْمَ أَنَّ خَبَرَ الْحَارِثِ بْنِ عُبَيْدٍ، عَنْ مَطَرٍ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يَسْجُدْ فِي شَيْءٍ مِنَ الْمُفَصَّلِ مُنْذُ تُحَوَّلَ إِلَى الْمَدِينَةِ حُجَّةُ مَنْ زَعَمَ أَنْ لا سُجُودَ فِي الْمُفَصَّلِ، وَهَذَا مِنَ الْجِنْسِ الَّذِي أَعْلَمْتُ أَنَّ الشَّاهِدَ مَنْ يَشْهَدُ بِرُؤْيَةِ الشَّيْءِ أَوْ سَمَاعِهِ لا مَنْ يُنْكِرُهُ وَيَدْفَعُهُ، وَأَبُو هُرَيْرَةَ قَدْ أَعْلَمَ أَنَّهُ قَدْ رَأَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَدْ سَجَدَ فِي إِذَا السَّمَاءُ انْشَقَّتْ، وَ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ بَعْدَ تَحَوُّلِهِ إِلَى الْمَدِينَةِ، إِذْ كَانَتْ صُحْبَتُهُ إِيَّاهُ إِنَّمَا كَانَ بَعْدَ تَحَوُّلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْمَدِينَةِ لا قَبْلُ