2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the recommendation of hastening the Asr prayer.

بَابُ اسْتِحْبَابِ تَعْجِيلِ صَلَاةِ الْعَصْرِ

Sahih Ibn Khuzaymah 332

It is narrated on the authority of Sayyidah Aisha (RA) that the Holy Prophet (PBUH) used to offer the afternoon prayer (Asr) when the sun would be shining in my room (meaning, there would be sunlight) and the shade had not spread. Ahmad says, “Hujrataha,” meaning, the shade had not spread in her room. Imam Abu Bakr (RA) says that the Arabs have two meanings for ‘Zuhr’ (appearance). One meaning is that a thing appears to the extent that it becomes visible and clear, with no concealment remaining in it. The second meaning is that one thing overcomes another. Like the Arabs say that so-and-so became dominant over so-and-so, and the army of so-and-so became dominant over the army of so-and-so, meaning, they overcame them. Therefore, the statement of Sayyidah Aisha (RA), “The shade had not yet appeared,” means that the shade in her room had not overcome the sunlight. Meaning, at the time of Asr prayer, the shade in the room was not more than the sunlight.


Grade: Sahih

سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا سے روایت ہے کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم عصر کی نماز اُس وقت پڑھتے تھے جبکہ سورج میرے حُجرے میں چمکتا تھا (یعنی دُھوپ موجود ہوتی تھی) سایہ پھیلا نہیں ہوتا تھا۔ احمد کہتے ہیں حجرتھا۔ یعنی سایہ اُن کے حُجرے میں پھیلا نہں ہوتا تھا۔ امام ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ اہل عرب کے نزدیک ظھور کے دو معنی ہیں۔ ایک معنی یہ ہے کہ ایک چیز ظاہر ہو جائے حتیٰ کہ وہ دکھائی دے اور واضح ہو جائے اُس میں کوئی پوشیدگی نہ رہے۔ دوسرا معنی یہ ہے کہ ایک چیز دوسری پرغالب آجائے۔ جیسا کہ عرب کہتے ہیں کہ فلاں فلاں شخص پر ظا ہر ہو گیا ہے، اور فلاں کا لشکر فلاں کے لشکر پر ظاہر ہوگیا ہے۔ یعنی ان پر غالب آگیا ہے۔ لہٰذا سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کے فرمان «‏‏‏‏لم يظهر الفيء بعد» ‏‏‏‏ کا مطلب یہ ہے کہ سایہ اُن کے حُجرے میں دھوپ پر غالب نہیں آیا تھا۔ یعنی نماز عصر کے وقت حُجرے میں سایہ دھوپ سے زیادہ نہیں تھا۔

Sayyidah Aaishah Radi Allahu Anha se riwayat hai ki Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam Asr ki namaz us waqt parhte thay jabke Suraj mere hujre mein chamakta tha yani dhoop mojood hoti thi saya phela nahi hota tha. Ahmad kahte hain hijra tha yani saya unke hujre mein phela nahi hota tha. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki Ahle Arab ke nazdeek zuhur ke do maieny hain. Ek maiena yeh hai ki ek cheez zahir ho jaye hatta ki woh dikhayi de aur wazih ho jaye us mein koi poshida gi na rahe. Dusra maiena yeh hai ki ek cheez dusri par ghalib aa jaye. Jaisa ki Arab kahte hain ki falan falan shaks par zahir ho gaya hai, aur falan ka lashkar falan ke lashkar par zahir ho gaya hai. Yani unpar ghalib aa gaya hai. Lihaza Sayyidah Aaishah Radi Allahu Anha ke farman "lam yazhar-ul-fi'u ba'd" ka matlab yeh hai ki saya unke hujre mein dhoop par ghalib nahi aaya tha. Yani namaz Asr ke waqt hujre mein saya dhoop se zyada nahi tha.

نا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ الْعَلاءِ ، نا سُفْيَانُ ، قَالَ: حَفِظْنَاهُ مِنَ الزُّهْرِيِّ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عُرْوَةُ ، عَنْ عَائِشَةَ . ح وَحَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ الضَّبِّيُّ ، وَسَعِيدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْمَخْزُومِيِّ ، قَالا: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، عَنِ الزُّهْرِيِّ ، عَنْ عُرْوَةَ ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِي اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ" كَانَ يُصَلِّي الْعَصْرَ وَالشَّمْسُ طَالِعَةٌ فِي حُجْرَتِي، لَمْ يَظْهَرِ الْفَيْءُ بَعْدُ" ، قَالَ أَحْمَدُ: فِي حُجْرَتِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: الظُّهُورِ عِنْدَ الْعَرَبِ يَكُونُ عَلَى مَعْنَيَيْنِ: أَحَدُهُمَا أَنْ يَظْهَرَ الشَّيْءُ حَتَّى يُرَى وَيُتَبَيَّنُ فَلا خَفَاءَ، وَالثَّانِي أَنْ يَغْلِبَ الشَّيْءُ عَلَى الشَّيْءِ، كَمَا يَقُولُ الْعَرَبُ: ظَهَرَ فُلانٌ عَلَى فُلانٍ، وَظَهَرَ جَيْشُ فُلانٍ عَلَى جَيْشِ فُلانٍ، أَيْ غَلَبَهُمْ، فَمَعْنَى قَوْلِهَا: لَمْ يَظْهَرِ الْفَيْءُ بَعْدُ، أَيْ لَمْ يَتَغَلَّبِ الْفَيْءُ عَلَى الشَّمْسِ فِي حُجْرَتِهَا، أَيْ لَمْ يَكُنِ الظِّلُّ فِي الْحُجْرَةِ أَكْثَرَ مِنَ الشَّمْسِ حِينَ صَلاةِ الْعَصْرِ