Sayyiduna Qabisah bin Mukhariq al-Hilali, may Allah be pleased with him, reported that I owed a ransom, so I went to the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, to seek his assistance. He said, "O Qabisah, wait with us until the zakat funds arrive. (When they arrive), I will order assistance for you." Then the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said: "Verily, zakat funds are lawful only for three types of people: Firstly, a person who owes a ransom, it becomes lawful for him to seek assistance until he obtains enough to pay it off. Secondly, a person who is struck by a calamity that wipes out his wealth, it is lawful for him to seek assistance until he has enough to sustain himself. Thirdly, a person who is struck by poverty, it is lawful for him to receive zakat until he obtains enough to sustain himself. Apart from these, O Qabisah, begging is forbidden, and the one who begs consumes what is unlawful."
سیدنا قبیصہ بن مخارق الہلالی رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ میں نے ایک تاوان اپنے ذمے لیا تو میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے اس میں تعاون کے لئے حاضر ہوا۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”اے قبیصہ، زکوٰۃ کا مال آنے تک ہمارے پاس ٹھہرے رہو۔ (جب مال آئے گا) تو میں تمہارے ساتھ تعاون کا حُکم دے دوںگا۔“ پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”بیشک زکوٰۃ کا مال صرف تین قسم کے افراد کے لئے حلال ہے۔ ایک وہ شخص جو کوئی تاوان اپنے ذمے لے لے تو اُس کے لئے تعاون کا سوال کرنا حلال ہوجاتا ہے حتّیٰ کہ بقدر گزارہ مال حاصل کرلے۔ دوسرا وہ شخص جسے کوئی آفت پہنچے جس سے اس کا سارا مال ضائع ہوجائے تو اس کے لئے سوال کرنا حلال ہے حتّیٰ کہ وہ بقدر ضرورت مال پالے۔ تیسرا وہ شخص جسے فقر و فاقہ پہنچ جائے تو اس کے لئے زکوٰۃ کا مال حلال ہے حتّیٰ کہ گزارے کے لئے مال حاصل کرلے۔ اس کے علاوہ مانگنا اے قبیصہ حرام ہے، اور مانگنے والا حرام کھاتا ہے۔“
Sayyiduna Qabeesa bin Mukhariq al-Hilali Radi Allahu Anhu bayan karte hain ki maine ek tawan apne zimme liya to main Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam se is mein taawun ke liye hazir hua Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya Ae Qabeesa zakat ka maal aane tak hamare pass thehre raho Jab maal aaega to main tumhare sath taawun ka hukm de dun ga Phir Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya Beshak zakat ka maal sirf teen qisam ke afrad ke liye halal hai Ek wo shakhs jo koi tawan apne zimme le le to uske liye taawun ka sawal karna halal hojata hai hatta ki baqadr guzara maal hasil karle Dusra wo shakhs jise koi aafat pahunche jis se us ka sara maal zaya ho jae to uske liye sawal karna halal hai hatta ki wo baqadr zaroorat maal paale Teesra wo shakhs jise faqr o faqa pahunche to uske liye zakat ka maal halal hai hatta ki guzare ke liye maal hasil karle Iske alawa mangna ae Qabeesa haram hai aur mangne wala haram khata hai
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ ، حَدَّثَنَا حَمَّادٌ يَعْنِي ابْنَ زَيْدٍ ، حَدَّثَنَا هَارُونُ بْنُ رِيَابٍ ، حَدَّثَنَا كِنَانَةُ بْنُ نُعَيْمٍ الْعَدَوِيُّ ، عَنْ قَبِيصَةَ بْنِ الْمُخَارِقِ الْهِلالِيِّ ، قَالَ: تَحَمَّلْتُ حَمَالَةً، فَأَتَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَسْأَلُهُ فِيهَا، فَقَالَ:" أَقِمْ يَا قَبِيصَةُ، حَتَّى تَأْتِيَنِي الصَّدَقَةُ فَآمُرُ لَكَ بِهَا"، ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" إِنَّ الصَّدَقَةَ لا تَحِلُّ، إِلا لأَحَدِ ثَلاثَةٍ: رَجُلٍ تَحَمَّلَ حَمَالَةً، فَحَلَّتْ لَهُ الْمَسْأَلَةُ حَتَّى يُصِيبَ قِوَامًا مِنْ عَيْشٍ , أَوْ قَالَ: سِدَادًا مِنْ عَيْشٍ، وَرَجُلٍ أَصَابَتْهُ جَائِحَةٌ فَاجْتَاحَتْ مَالَهُ، فَحَلَّتْ لَهُ الْمَسْأَلَةُ حَتَّى يُصِيبَ قِوَامًا مِنْ عَيْشٍ أَوْ سِدَادًا مِنْ عَيْشٍ، وَرَجُلٍ أَصَابَتْهُ فَاقَةٌ، فَحَلَّتْ لَهُ الصَّدَقَةُ حَتَّى يُصِيبَ قِوَامًا مِنْ عَيْشٍ، فَمَا سِوَى ذَلِكَ يَا قَبِيصَةُ، سُحْتٌ يَأْكُلُهَا صَاحِبُهَا سُحْتًا"