Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) narrates that Hateem is a part of the Ka'bah because the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) performed the Tawaf of the Holy Ka'bah from outside the Hateem. And Allah Almighty says, "And let them perform Tawaf around the ancient house (Ka'bah)." [Surat Al-Hajj: 29] Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that the words "Hateem is a part of the Ka'bah" are of the type where we have clarified in several places in our books that the use of the definite article "al" with a noun (instead of the whole thing) sometimes refers to a part of something. The Holy Prophet (peace and blessings be upon him) instructed Sayyida Aisha (may Allah be pleased with her) to pray in Hateem and said, "Hateem is a part of the Ka'bah." His intention was that some part of Hateem is a part of the Ka'bah, not the entire Hateem. Similarly, the statement of Sayyiduna Ibn Abbas (may Allah be pleased with him), "Hateem is from the Ka'bah," does not mean that the entire Hateem is a part of the Ka'bah, but rather that a part of Hateem is a part of the Ka'bah. As Sayyida Aisha (may Allah be pleased with her) narrated from the Prophet (peace and blessings be upon him) that a part of Hateem is from the Ka'bah, not the entire Hateem.
Grade: Sahih
سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ حطیم بیت اللہ کا حصّہ ہے، کیونکہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے بیت اللہ شریف کا طواف حطیم کے باہر سے کیا تھا۔ اور اللہ تعالیٰ کا ارشاد ہے «وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ» [ سورة الحج: 29 ] ”اور چاہیے کہ وہ قدیم گھر (بیت اللہ) کا طواف کریں۔“ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ یہ الفاظ ”حطیم بیت اللہ کا حصّہ ہے“ یہ اسی قسم کے ہیں۔ جس کے بارے میں ہم اپنی کتب میں کئی مقامات پر واضح کرتے ہیں کہ الف لام کے ساتھ اسم معرفہ کا اطلاق (کل چیز کی بجائے) بعض دفع کسی چیز کے کچھ حصّے پر بول دیا جاتا ہے۔ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کو حطیم میں نماز پڑھنے کا حُکم دیا تھا اور فرمایا تھا: ”حطیم بیت اللہ کا حصّہ ہے“ آپ کی مراد یہ تھی کہ کچھ حطیم بیت اللہ کا حصّہ ہے مکمّل حطیم (بیت الله کا) حصّہ نہیں ہے اسی طرح سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کے اس فرمان ”حطیم بیت اللہ میں سے ہے“ سے ان کی مراد یہ نہیں کہ مکمّل حطیم بیت اللہ کا حصّہ ہے، بلکہ ان کی مراد یہ تھی کہ حطیم کا کچھ حصّہ بیت اللہ کا حصّہ ہے۔ جیسا کہ سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا نے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے خبر دی ہے کہ حطیم کا کچھ حصّہ بیت اللہ میں سے ہے، پورا حطیم بیت اللہ کا حصّہ نہیں ہے۔
Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma bayan karte hain ke Hateem Baitullah ka hissa hai, kyunke Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Baitullah Shareef ka tawaf Hateem ke bahar se kiya tha. Aur Allah Taala ka irshad hai "Walyatawwafu bil baiti al AAteeqi" [Surah Al-Hajj: 29] "Aur chahiye ke woh qadeem ghar (Baitullah) ka tawaf karen." Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ke yeh alfaz "Hateem Baitullah ka hissa hai" yeh isi qism ke hain. Jis ke bare mein hum apni kitab mein kai maqamat par wazeh karte hain ke alif lam ke sath ism marifah ka itlaq (kul cheez ki bajaye) baaz dafa kisi cheez ke kuch hisse par bol diya jata hai. Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha ko Hateem mein namaz padhne ka hukum diya tha aur farmaya tha: "Hateem Baitullah ka hissa hai" Aap ki murad yeh thi ke kuch Hateem Baitullah ka hissa hai mukammal Hateem (Baitullah ka) hissa nahi hai isi tarah Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ke is farman "Hateem Baitullah mein se hai" se un ki murad yeh nahi ke mukammal Hateem Baitullah ka hissa hai, balki un ki murad yeh thi ke Hateem ka kuch hissa Baitullah ka hissa hai. Jaisa ke Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha ne Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam se khabar di hai ke Hateem ka kuch hissa Baitullah mein se hai, poora Hateem Baitullah ka hissa nahi hai.
حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمَخْزُومِيُّ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ حُجَيْرٍ ، عَنْ طَاوُسٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ: " الْحِجْرُ مِنَ الْبَيْتِ، لأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ طَافَ بِالْبَيْتِ مِنْ وَرَائِهِ، وَقَالَ اللَّهُ: وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ سورة الحج آية 29" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذِهِ اللَّفْظَةُ الْحَجَرُ مِنَ الْبَيْتِ مِنَ الْجِنْسِ الَّذِي أَعْلَمْتُ فِي غَيْرِ مَوْضِعٍ مِنْ كُتُبِنَا أَنَّ الاسْمَ بِاسْمِ الْمَعْرِفَةِ بِالأَلِفِ وَاللامِ قَدْ يَقَعُ عَلَى بَعْضِ الشَّيْءِ، وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَ عَائِشَةَ أَنْ تُصَلِّيَ فِي الْحِجْرِ، وَقَالَ:" الْحِجْرُ مِنَ الْبَيْتِ"، أَرَادَ بَعْضَ الْحِجْرِ لا كُلَّهُ، وَابْنُ عَبَّاسٍ رَحِمَهُ اللَّهُ، لَمْ يُرِدْ بِقَوْلِهِ: الْحِجْرُ مِنَ الْبَيْتِ جَمِيعَ الْحِجْرِ، وَإِنَّمَا أَرَادَ بَعْضَهُ عَلَى مَا خَبَّرَتْ عَائِشَةُ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَنَّ بَعْضَ الْحِجْرِ مِنَ الْبَيْتِ، لا جَمِيعَهُ