7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on Permission for Sacrificing and Slaughtering Anywhere in Mina

بَابُ الرُّخْصَةِ فِي النَّحْرِ وَالذَّبْحِ أَيْنَ شَاءَ الْمَرْءُ مِنْ مِنًى‏.‏

Sahih Ibn Khuzaymah 2890

Sayyiduna Jabir (may Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) sacrificed an animal in Mina and said: "The entire area of Mina is a place of sacrifice for camels." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that these words of the hadith, "The entire area of Mina is a place of sacrifice," are an example of an issue that I have already mentioned in my books, that it is obligatory to apply the same ruling to similar and analogous issues. Because these words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), "All of Mina is a place of sacrifice for camels," are evidence that he also permitted the slaughtering of cows, goats, etc. in all of Mina. If the matter were as our opponents claim, that it is not permissible to apply the same ruling to similar issues, and as some of our companions have said in opposition to Mr. Mutalibi, believing that when a specific thing is permitted, other things become prohibited, then in the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) statement, "All of Mina is a place of sacrifice for camels," it would imply that the whole of Mina is not a place of sacrifice for other animals. However, all the respected scholars agree that the entire area of Mina is a place of sacrifice for cows and goats. As the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) has stated, "All of Mina is a place of sacrifice for camels." This statement of his is proof of the correctness of our position and the error of our opponents' position. Because it is impossible for all the respected scholars to agree on something contrary to the saying of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him).


Grade: Sahih

سیدنا جابر رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے منیٰ میں قربانی کا جانور ذبح کیا اور فرمایا: ”منیٰ کا سارا علاقہ اونٹ کی قربان گاہ ہے۔“ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ حدیث کے یہ الفاظ ”منیٰ کا سارا علاقہ قربان گاہ ہے۔“ یہ مسئلہ اس قسم کا ہے جسے میں اپنی کتب میں بیان کر چکا ہوں کہ ایک جیسے، ملتے جلتے مسائل میں ایک ہی حُکم لگانا واجب ہے۔ کیونکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے یہ الفاظ کہ ”پورا منیٰ اونٹ کی قربان گاہ ہے“ اس بات کی دلیل ہے کہ آپ نے سارے منیٰ میں گائے، بکری وغیرہ ذبح کرنے کو بھی جائز قرار دیا ہے۔ اگر معاملہ ہمارے مخالفین کے موقف کے مطابق ہوتا کہ ایک جیسے مسائل میں ایک جیسا حُکم لگانا درست نہیں اور جیسا کہ ہمارے بعض ساتھیوں نے جناب مُطلبی کی مخالفت میں کہا ہے اس کا خیال ہے کہ جب کسی مخصوص چیز کو جائز قرار دیا جائے تو دیگر چیزیں ممنوع ہوںگی تو پھر نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے اس فرمان کہ ”پورامنیٰ اونٹ کی قربان گاہ ہے“ میں یہ دلیل ہوتی کہ پورا منیٰ دیگر جانوروں کا ذبح خانہ نہیں ہے۔ حالانکہ تمام علمائے کرام کا اس بات پر اتفاق ہے کہ منیٰ کا سارا علاقہ گائے بکری کے لئے ذبح خانہ ہے۔ جیسا کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے بتایا ہے کہ ”سارا منیٰ اونٹ کی قربان گاہ ہے۔“ آپ کا یہ فرمان ہمارے موقف کے درست ہونے اور ہمارے مخالفین کے موقف کے غلط ہونے کی دلیل ہے۔ کیونکہ یہ ناممکن ہے کہ تمام علمائے کرام نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے قول کے خلاف متفق ہوجائیں۔

Sayyiduna Jabir Radi Allahu Anhu bayan karte hain keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Mina mein qurbani ka janwar zibah kya aur farmaya: “Mina ka sara ilaqa unt ki qurban gah hai.” Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh hadees ke yeh alfaz “Mina ka sara ilaqa qurban gah hai.” Yeh masla is qism ka hai jise mein apni kutub mein bayan kar chuka hun keh ek jaise, milte julte masail mein ek hi hukm lagana wajib hai. Kyunki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ke yeh alfaz keh “poora Mina unt ki qurban gah hai” is baat ki daleel hai keh aap ne sare Mina mein gaaye, bakri waghaira zibah karne ko bhi jaiz qarar diya hai. Agar muamla humare mukhalifeen ke mauqif ke mutaabiq hota keh ek jaise masail mein ek jaisa hukm lagana durust nahi aur jaisa keh humare baaz sathiyon ne janab Muttalibi ki mukhalfat mein kaha hai is ka khayal hai keh jab kisi makhsoos cheez ko jaiz qarar diya jaye to deegar cheezen mamnu hongi to phir Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ke is farman keh “poora Mina unt ki qurban gah hai” mein yeh daleel hoti keh poora Mina deegar janwaron ka zibah khana nahi hai. Halaankeh tamam ulama e karam ka is baat par ittefaq hai keh Mina ka sara ilaqa gaaye bakri ke liye zibah khana hai. Jaisa keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne bataya hai keh “sara Mina unt ki qurban gah hai.” Aap ka yeh farman humare mauqif ke durust hone aur humare mukhalifeen ke mauqif ke ghalat hone ki daleel hai. Kyunki yeh namumkin hai keh tamam ulama e karam Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ke qaul ke khilaf muttafiq hojain.

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَعِيدٍ الأَشَجُّ ، حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ غِيَاثٍ ، عَنْ جَعْفَرٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ جَابِرٍ ، قَالَ: ذَبَحَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِمِنًى، قَالَ: " وَمِنًى كُلُّهَا مَنْحَرٌ" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذِهِ اللَّفْظَةُ" وَمِنًى كُلُّهَا مَنْحَرٌ" مِنَ الْجِنْسِ الَّذِي أَعْلَمْتُ فِي غَيْرِ مَوْضِعٍ مِنْ كُتُبِي أَنَّ الْحُكْمَ بِالنَّظَرِ وَالشَّبِيهِ وَاجِبٌ، لأَنَّ فِي قَوْلِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مِنًى كُلُّهَا مَنْحَرٌ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّهُ أَبَاحَ الذَّبْحَ أَيْضًا إِنْ شَاءَ الذَّابِحُ مِنْ مِنًى، وَلَوْ كَانَ عَلَى خِلافِ مَذْهَبِنَا فِي الْحُكْمِ بِالنَّظِيرِ وَالشَّبِيهِ، وَكَانَ عَلَى مَا زَعَمَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا مِمَّنْ خَالَفَ الْمُطَّلِبِيَّ فِي هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ، وَزَعَمَ أَنَّ الدَّلِيلَ الَّذِي لا يُحْتَمَلُ غَيْرُهُ أَنَّهُ إِذَا خَصَّ فِي إِبَاحَةِ شَيْءٍ بِعَيْنِهِ كَانَ الدَّلِيلُ الَّذِي لا يُحْتَمَلُ غَيْرُهُ مَنْ زَعَمَ أَنَّ مَا كَانَ غَيْرَ ذَلِكَ الشَّيْءَ بِعَيْنِهِ مَحْظُورٌ كَانَ فِي قَوْلِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مِنًى كُلُّهَا مَنْحَرٌ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ كُلَّهَا لَيْسَ بِمَذْبَحٍ وَاتِّفَاقِ الْجَمِيعِ مِنَ الْعُلَمَاءِ عَلَى أَنَّ جَمِيعَ مِنًى مَذْبَحٌ، كَمَا خَبَّرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهَا مَنْحَرٌ دَالٌ عَلَى صِحَّةِ مَذْهَبِنَا، وَبُطْلانِ مَذْهَبِ مُخَالِفِينَا إِذْ مُحَالٌ أَنْ يَتَّفِقَ الْجَمِيعُ مِنَ الْعُلَمَاءِ عَلَى خِلافِ دَلِيلِ قَوْلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لا يَجُوزُ غَيْرُهُ