7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on the evidence that the Prophet, peace be upon him, stopped at Al-Abtah so that people could hear him as he left.

بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا نَزَلَ بِالْأَبْطَحِ لِيَكُونَ أَسْمَعَ لِخُرُوجِهِ،

Sahih Ibn Khuzaymah 2987

Aisha, may Allah be pleased with her, narrated that the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, only descended to the valley of Abtah because it was easy to depart from there (to Madinah). So whoever wishes may descend to this valley and whoever wishes may not.


Grade: Sahih

سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ رسول الله صلی اللہ علیہ وسلم وادی ابطح میں صرف اس لئے اُترے تھے کیونکہ یہاں سے (مدینہ منوّرہ) روانہ ہونا آسان تھا لہٰذا جو شخص چاہے اس وادی میں اُترے اور جو چاہے نہ اترے۔

Sada Aisha raza Allah tala anha bayan karti hain kay Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam wadi e Abtah mein sirf iss liye utre thay kyunki yahan se (Madina Munawwara) rawana hona asan tha lihaza jo shakhs chahay iss wadi mein utre aur jo chahay na utre.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، حَدَّثَنَا يَحْيَى ، حَدَّثَنَا هِشَامٌ ، حَدَّثَنِي أَبِي ، عَنْ عَائِشَةَ ، قَالَتْ:" إِنَّمَا نَزَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمُحَصَّبَ لِيَكُونَ أَسْمَحَ لِخُرُوجِهِ، فَمَنْ شَاءَ نَزَلَهُ، وَمَنْ شَاءَ تَرَكَهُ"

Sahih Ibn Khuzaymah 2988

Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, narrated: Staying at the valley of Muhassar is not Sunnah. The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, only stayed in this valley because it was an easy place for his departure. Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said that Sayyida Aisha's statement, "Staying at the valley of Muhassar is not Sunnah," means that it is not an act that is obligatory for people to follow. Although all the actions of the Prophet, peace and blessings be upon him, even those that are permissible, are called Sunnah, people can follow this Sunnah because it is permissible, but it is not obligatory upon them (meaning that the one who does not do it does not become sinful or liable for expiation).

سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں۔ وادی محصب میں قیام کرنا سنّت نہیں ہے، رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے اس وادی میں صرف اس لئے قیام کیا تھا کہ یہ آپ کی روانگی کے لئے آسان جگہ تھی۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا یہ فرمان وادی محصب میں قیام کرنا سنّت نہیں ہے۔ اس سے آپ کی مراد یہ ہے کہ ایسا فعل نہیں ہے کہ جس کی اقتداء کرنا لوگوں کے لئے واجب ہو۔ کیونکہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے تمام افعال اگرچہ وہ مباح ہی ہوں اُن پر سنّت کا لفظ تو بولا جاتا ہے۔ لیکن لوگ اس سنّت کی پیروی کرسکتے ہیں کیونکہ یہ مباح ہے لیکن ان پر یہ فعل واجب نہیں ہے۔ (کہ اس کام کو نہ کرنے والا گناہ گار ہوجائے یا اس پر کفّارہ واجب ہو جائے)۔

Sayyidah Ayesha Radi Allahu Anha bayan karti hain. Wadi Muhassab mein qayam karna sunnat nahi hai, Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne is wadi mein sirf is liye qayam kiya tha ke yeh aap ki rawangi ke liye aasan jagah thi. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ke Sayyidah Ayesha Radi Allahu Anha yeh farman Wadi Muhassab mein qayam karna sunnat nahi hai. Is se aap ki murad yeh hai ke aisa fail nahi hai ke jis ki iqtida karna logon ke liye wajib ho. Kyunke Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ke tamam af'aal agarche woh mubah hi hon un par sunnat ka lafz to bola jata hai. Lekin log is sunnat ki pairvi kar sakte hain kyunke yeh mubah hai lekin un par yeh fail wajib nahi hai. (Ke is kaam ko na karne wala gunahgar ho jaye ya us par kaffara wajib ho jaye).

حَدَّثَنَا سَلْمُ بْنُ جُنَادَةَ ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ عَائِشَةَ ، قَالَتْ: " نُزُولُ الْمُحَصَّبِ لَيْسَ مِنَ السُّنَّةِ، إِنَّمَا نَزَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِيَكُونَ أَسْمَحَ لِخُرُوجِهِ" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَوْلُهَا: لَيْسَ مِنَ السُّنَّةِ تُرِيدُ لَيْسَ مِنَ السُّنَّةِ الَّتِي يَجِبُ عَلَى النَّاسِ الائْتِمَامُ بِفِعْلِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، إِذْ كُلُّ مَا فَعَلَهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَإِنْ كَانَ مِنْ فِعْلِ الْمُبَاحِ فَقَدْ يَقَعُ عَلَيْهِ اسْمُ السُّنَّةِ أَيْ أَنَّ لِلنَّاسِ الاسْتِنَانَ بِهِ إِذْ هُوَ مُبَاحٌ، وَإِنْ لَمْ يَكُنْ عَلَيْهِمْ أَنْ يَفْعَلُوا ذَلِكَ الْفِعْلَ