3.
The Book of Leadership in Prayer
٣-
كِتَابُ الْإِمَامَةِ فِي الصَّلَاةِ


Chapter on the Sunnah of the imam reciting aloud, and the recommendation of reciting aloud in a moderate tone between low and loud.

بَابُ السُّنَّةِ فِي جَهْرِ الْإِمَامِ بِالْقِرَاءَةِ، وَاسْتِحْبَابِ الْجَهْرِ بِالْقِرَاءَةِ جَهْرًا بَيْنَ الْمُخَافَتَةِ، وَبَيْنَ الْجَهْرِ الرَّفِيعِ.

Sahih Ibn Khuzaymah 1587

Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) said, in the explanation of this verse of Allah Almighty: «وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا» [Surat Al-Isra: 110] "Do not recite your prayer too loudly, nor too softly." This blessed verse was revealed at the time when the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) was hiding in Makkah. When you (peace and blessings of Allah be upon him) used to lead the prayer to his noble companions (may Allah be pleased with them), you used to recite the Holy Quran aloud. It is narrated in the narration of Janab al-Durqi that you (peace and blessings of Allah be upon him) used to raise your voice while reciting. Therefore, when the polytheists used to hear the recitation of the Quran, they used to abuse the Holy Quran, curse the one who revealed it and the one who brought it. Therefore, Allah Almighty commanded His Prophet (peace and blessings of Allah be upon him): «وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ» "Do not recite your recitation aloud." So that the polytheists do not hear it and abuse the Holy Quran. «وَلَا تُخَافِتْ بِهَا» And do not recite in such a low voice that your Companions cannot hear. «وَابْتَغِ بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا» And choose the middle path between the two. It is narrated in the narration of Janab al-Durqi that you (peace and blessings of Allah be upon him) should not keep your voice so low from your companions that they cannot hear your recitation. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that this narration is related to the type that I have already mentioned in the Book of Faith that sometimes the name is also applied to a part or branch of a thing that has different parts and branches. In this narration, Allah Almighty has applied the word 'prayer' only to the recitation. «وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ» "Do not recite your recitation aloud." Here, by 'prayer' is meant only recitation, not the entire prayer.


Grade: Sahih

سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے اس ارشاد کی تفسیر میں فرماتے ہیں «‏‏‏‏وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا» ‏‏‏‏ [ سورة الإسراء: 110 ] ”اپنی نماز نہ زیادہ بلند آواز سے پڑھیں، نہ بالکل پست آواز سے۔“ یہ آیت مبارکہ اُس وقت نازل ہوئی جبکہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم مکّہ مکرّمہ میں چھپے ہوئے تھے - آپ صلی اللہ علیہ وسلم جب اپنے صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کو نماز پڑھاتے تو بلند آواز سے قرآن مجید پڑھتے۔ جناب الدورقی کی روایت میں ہے۔ کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم تلاوت کرتے وقت اپنی آواز بلند کرتے۔ لہٰذا جب مشرکین قرآن کی تلاوت سنتے تو قرآن مجید کو گالیاں دیتے، اس کے نازل کرنے والے اور اُسے لانے والے کو سب و شتم کرتے۔ اس لئے اللہ تعالیٰ نے اپنے نبی صلی اللہ علیہ وسلم کو حُکم دیا «‏‏‏‏وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ» ‏‏‏‏ ” اپنی قراءت کو بلند آواز سے نہ کریں۔“ کہ مشرکین اسے سن کو قرآن مجید کو گالیاں دیں «‏‏‏‏وَلَا تُخَافِتْ بِهَا» ‏‏‏‏ اور نہ اتنی پست آواز میں قراءت کریں کہ آپ کے صحابہ کرام سن نہ سکیں۔ «‏‏‏‏وَابْتَغِ بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا» ‏‏‏‏ اور ان دونوں کے درمیانی راہ اختیار کریں۔ جناب الدورقی کی روایت میں ہے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم اپنے صحابہ سے اتنی پست آواز نہ رکھیں کہ آپ اُنہیں قرأت سنا نہ سکیں۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ یہ روایت اس جنس کے متعلق ہے جس کے بارے میں کتاب الایمان میں بیان کرچکا ہوں کہ کبھی اسم کا اطلاق مختلف اجزاء اور شاخوں والی چیز کے کسی ایک جزء یا شاخ پر بھی ہو جاتا ہے۔ اللہ تعالیٰ نے، اس روایت میں، نماز کا اطلاق صرف قراءت پر کیا ہے «‏‏‏‏وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ» ‏‏‏‏ ”اپنی قراءت کو بلند نہ کریں۔“ اس میں صلاۃ سے مراد صرف قراءت ہے پوری نماز مراد نہیں ہے۔

Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma Allah Ta'ala Ke Is Irshad Ki Tafseer Mein Farmaatay Hain “Wala Tajhar Bisalatka Wala Tukhafit Biha” [Surah Al-Isra: 110] “Apni Namaz Na Zyada Buland Awaz Se Parhein, Na Bilkul Past Awaz Se.” Yeh Aayat Mubarakah Us Waqt Nazil Hui Jabke Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Makkah Mukarramah Mein Chhupe Hue The - Aap Sallallahu Alaihi Wasallam Jab Apne Sahaba Kiram Radi Allahu Anhum Ko Namaz Parhaate To Buland Awaz Se Quran Majeed Parhte. Janab Ad-Durqī Ki Riwayat Mein Hai Ke Aap Sallallahu Alaihi Wasallam Tilawat Karte Waqt Apni Awaz Buland Karte. Lihaza Jab Mushrikeen Quran Ki Tilawat Sunte To Quran Majeed Ko Galiyaan Dete, Iske Nazil Karne Wale Aur Use Laane Wale Ko Sab-o-Shatam Karte. Is Liye Allah Ta'ala Ne Apne Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Ko Hukm Diya “Wala Tajhar Bisalatka” “Apni Qirat Ko Buland Awaz Se Na Karein” Ke Mushrikeen Use Sun Ke Quran Majeed Ko Galiyaan Dein “Wala Tukhafit Biha” Aur Na Itni Past Awaz Mein Qirat Karein Ke Aap Ke Sahaba Kiram Sun Na Sakein. “Wabtaghi Bayna Zalika Sabeela” Aur Un Donon Ke Darmiyani Rah Ikhtyar Karein. Janab Ad-Durqī Ki Riwayat Mein Hai Ke Aap Sallallahu Alaihi Wasallam Apne Sahaba Se Itni Past Awaz Na Rakhein Ke Aap Unhein Qirat Suna Na Sakein. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih Farmaatay Hain Ke Yeh Riwayat Is Jins Ke Mutalliq Hai Jiske Bare Mein Kitab Al-Iman Mein Bayan Kar Chuka Hun Ke Kabhi Ism Ka Itlaq Mukhtalif Ajza Aur Shakhon Wali Cheez Ke Kisi Ek Juz Ya Shakh Par Bhi Ho Jata Hai. Allah Ta'ala Ne, Is Riwayat Mein, Namaz Ka Itlaq Sirf Qirat Par Kiya Hai “Wala Tajhar Bisalatka” “Apni Qirat Ko Buland Na Karein.” Is Mein Salat Se Murad Sirf Qirat Hai Puri Namaz Murad Nahin Hai.

نا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، وَأَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ ، قَالا: حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ ، أَخْبَرَنَا أَبُو بِشْرٍ ، عَنْ سَعِيدٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: وَلا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ وَلا تُخَافِتْ بِهَا سورة الإسراء آية 110 قَالَ:" نَزَلَتْ وَرَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُخْتَفٍ بِمَكَّةَ، فَكَانَ إِذَا صَلَّى بِأَصْحَابِهِ جَهَرَ بِالْقُرْآنِ"، وَقَالَ الدَّوْرَقِيُّ:" رَفَعَ صَوْتَهُ بِالْقُرْآنِ"، وَقَالا:" فَكَانَ الْمُشْرِكُونَ إِذَا سَمِعُوا، سَبُّوا الْقُرْآنَ، وَمَنْ أَنْزَلَهُ، وَمَنْ جَاءَ بِهِ، فَقَالَ اللَّهُ لِنَبِيِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: وَلا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ سورة الإسراء آية 110 أَيْ بِقِرَاءَتِكَ، فَيَسْمَعَ الْمُشْرِكُونَ، فَيَسُبُّونَ الْقُرْآنَ. وَلا تُخَافِتْ بِهَا سورة الإسراء آية 110 عَنْ أَصْحَابِكَ، فَلا يَسْمَعُونَ، وَابْتَغِ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلا سورة الإسراء آية 110" . قَالَ الدَّوْرَقِيُّ:" عَنْ أَصْحَابِكَ، فَلا تُسْمِعُهُمْ". قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذَا الْخَبَرُ مِنَ الْجِنْسِ الَّذِي أَعْلَمْتُ فِي كِتَابِ الإِيمَانِ أَنَّ الاسْمَ قَدْ يَقَعُ عَلَى بَعْضِ أَجْزَاءِ الشَّيْءِ ذِي الأَجْزَاءِ وَالشُّعَبِ، قَدْ أَوْقَعَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ اسْمَ الصَّلاةِ عَلَى الْقِرَاءَةِ فِيهَا فَقَطْ، وَلا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ سورة الإسراء آية 110، أَرَادَ الْقِرَاءَةَ فِيهَا، وَلَيْسَ الصَّلاةَ كُلَّهَا، الْقِرَاءَةُ فِيهَا فَقَطْ