5.
The Book of Fasting
٥-
كِتَابُ الصِّيَامِ


1518.

1518.

Sahih Ibn Khuzaymah 2201

Mr. Fazr bin Shaiban said that I asked Hazrat Abu Salma, will you not narrate to us any hadith that you heard from your father and he heard from the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him? So he said, why not. When the blessed month of Ramadan came, the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said: "Indeed, Allah Almighty has made fasting obligatory in the month of Ramadan and I have prescribed its night prayer (Tarawih) for the Muslims. Therefore, whoever fasts and prays during the night in this month with faith and hope for reward, then he will be cleansed of his sins just as he was the day his mother gave birth to him." Imam Abu Bakr Rahimahullah said that whoever fasts and prays during the night in this month... till the end of the narration. This narration is famous from Sayyiduna Abu Hurairah, may Allah be pleased with him, on the authority of Sayyiduna Abu Salma, may Allah be pleased with him. This first part is undoubtedly proven. However, the part narrated by Nadr bin Shaiban from Hazrat Abdullah bin Mas'ud, may Allah be pleased with him, through the channel of Sayyiduna Abu Salma, may Allah be pleased with him, is disliked. These words, their meaning is correct in the light of the Book of Allah and the Sunnah of the Holy Prophet, peace and blessings be upon him. But it is not correct from this chain of narration because I fear that this chain of narration is doubtful. I fear that Sayyiduna Abu Salma, may Allah be pleased with him, did not hear anything from his father, and to my knowledge, only Nadr bin Shaiban narrates this hadith from Sayyiduna Abu Salma, may Allah be pleased with him (meaning that due to these two reasons, this chain of narration is weak).


Grade: Da'if

جناب فضر بن شیبان کہتے ہیں کہ میں نے حضرت ابوسلمہ سے کہا، کیا آپ ہمیں کوئی ایسی حدیث نہیں سنائیں گے جو آپ نے اپنے والد سے سنی ہو اور انہوں نے رسول صلی اللہ علیہ وسلم سے سنی ہو؟ تو اُنہوں نے فرمایا کہ کیوں نہیں۔ رمضان المبارک کا مہینہ آیا تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”بیشک رمضان کے مہینے میں اللہ تعالیٰ نے اس کے روزے فرض کیے ہیں اور میں نے مسلمانوں کے لئے اس کا قیام جاری کیا ہے۔ لہٰذا جس شخص نے ایمان و ثواب کی نیت سے اس مہینے کے روزے رکھے اور قیام کیا تو وہ گناہوں سے اسی طرح پاک صاف ہو جائے گا جیسے وہ اُس دن تھا جب اُس کی ماں نے اُسے جنم دیا تھا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ جس نے اس مہینے کے روزے رکھے اور قیام کیا۔۔۔“ آخر روایت تک، یہ روایت سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے سیدنا ابوسلمہ رضی اللہ عنہ کی روایت کی صورت میں مشہور ہے۔ یہ پہلا حصّہ بلا شک وشبہ ثابت ہے۔ لیکن نضر بن شیبان کی سیدنا ابوسلمہ رضی اللہ عنہ کے واسطے سے حضرت عبدالرحمان سے روایت کردہ حصّہ ناپسند یدہ ہے۔ یہ الفاظ ان کا معنی اللہ کی کتاب اور نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی سنّت کی روشنی میں صحیح ہے۔ لیکن اس سند سے صحیح نہیں ہے کیونکہ مجھے ڈرہے کہ یہ سند وہم ہے۔ مجھے ڈرہے کہ سیدنا ابوسلمہ رضی اللہ عنہ نے اپنے والد گرامی سے کچھ نہیں سنا اور میرے علم کے مطابق اس روایت کو سیدنا ابوسلمہ رضی اللہ عنہ سے بھی صرف نضر بن شیبان ہی روایت کرتا ہے (گویا ان دو اسباب کی بنا پر یہ سند ضعیف ہے)۔

Janab Fazr bin Shaiban kehte hain ki maine Hazrat Abu Salma se kaha, kya aap humain koi aisi hadees nahin sunayenge jo aapne apne walid se suni ho aur unhone Rasool sallallahu alaihi wasallam se suni ho? To unhone farmaya ki kyun nahin. Ramzan ul Mubarak ka mahina aaya to Rasool Allah sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: "Beshak Ramzan ke mahine mein Allah Ta'ala ne iske roze farz kiye hain aur maine musalmanon ke liye iska qayam jari kiya hai. Lihaza jis shakhs ne imaan o sawab ki niyat se is mahine ke roze rakhe aur qayam kiya to woh gunaahon se usi tarah pak saaf ho jayega jaise woh us din tha jab uski maa ne use janam diya tha. Imam Abu Bakr rehmatullah alaih farmate hain ki jisne is mahine ke roze rakhe aur qayam kiya..." aakhir riwayat tak, yeh riwayat Sayyiduna Abu Hurairah razi Allah anhu se Sayyiduna Abu Salma razi Allah anhu ki riwayat ki soorat mein mashhoor hai. Yeh pehla hissa bila shak o shuba sabit hai. Lekin Nazr bin Shaiban ki Sayyiduna Abu Salma razi Allah anhu ke waste se Hazrat Abdullah razi Allah anhu se riwayat kardah hissa napasandida hai. Yeh alfaz inka ma'ani Allah ki kitaab aur Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ki sunnat ki roshni mein sahi hai. Lekin is sanad se sahi nahin hai kyunki mujhe dar hai ki yeh sanad wahm hai. Mujhe dar hai ki Sayyiduna Abu Salma razi Allah anhu ne apne walid e giraami se kuch nahin suna aur mere ilm ke mutabiq is riwayat ko Sayyiduna Abu Salma razi Allah anhu se bhi sirf Nazr bin Shaiban hi riwayat karta hai (goya in do asbaab ki bina par yeh sanad zaeef hai).

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْمِقْدَامِ الْعِجْلِيُّ ، حَدَّثَنَا نُوحُ بْنُ قَيْسٍ الْخُزَاعِيُّ ، حَدَّثَنَا نَصْرُ بْنُ عَلِيٍّ ، عَنِ النَّضْرِ بْنِ شَيْبَانَ ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ ، قَالَ: قُلْتُ لأَبِي سَلَمَةَ: أَلا تُحَدِّثُنَا حَدِيثًا سَمِعْتَهُ مِنْ أَبِيكَ، سَمِعَهُ أَبُوكَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ؟ فَقَالَ: بَلَى، أَقْبَلَ رَمَضَانُ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" إِنَّ رَمَضَانَ شَهْرٌ افْتَرَضَ اللَّهُ صِيَامَهُ، وَإِنِّي سَنَنْتُ لِلْمُسْلِمِينَ قِيَامَهُ، فَمَنْ صَامَهُ وَقَامَهُ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا، خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمِ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: أَمَّا خَبَرُ:" مَنْ صَامَهُ وَقَامَهُ" إِلَى آخِرِ الْخَبَرِ، فَمَشْهُورٌ مِنْ حَدِيثِ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، ثَابِتٌ لا شَكَّ وَلا ارْتِيَابَ فِي ثُبُوتِهِ أَوَّلَ الْكَلامِ، وَأَمَّا الَّذِي يُكْرَهُ ذِكْرُهُ: النَّضْرُ بْنُ شَيْبَانَ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِيهِ، فَهَذِهِ اللَّفْظَةُ مَعْنَاهَا صَحِيحٌ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ، وَسُنَّةِ نَبِيِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، لا بِهَذَا الإِسْنَادِ، فَإِنِّي خَائِفٌ أَنْ يَكُونَ هَذَا الإِسْنَادُ وَهْمًا، أَخَافُ أَنْ يَكُونَ أَبُو سَلَمَةَ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ أَبِيهِ شَيْئًا. وَهَذَا الْخَبَرُ لَمْ يَرْوِهِ عَنْ أَبِي سَلَمَةَ أَحَدٌ أَعْلَمُهُ غَيْرَ النَّضْرِ بْنِ شَيْبَانَ