5.
The Book of Fasting
٥-
كِتَابُ الصِّيَامِ


1524.

1524.

Sahih Ibn Khuzaymah 2207

Aisha narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) went out in the middle of the night and prayed in the mosque, and some men prayed with him. In the morning, people were talking about it, so on the third night the mosque was crowded. He went out and prayed, and they prayed with him. On the fourth night, the mosque was overflowing, but the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) did not come out to them. Some men thought to announce the prayer, but he still did not come out. The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) remained concealed until he came out for the Fajr prayer. When he had finished the Fajr prayer, he stood facing them, bore witness (to the Oneness of God), praised and glorified Allah, and then said: "Now then, your affair did not escape my notice, but I feared that the night prayer would be made obligatory upon you, and you would not be able to carry on with it." The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to urge them to pray at night in Ramadan without commanding them to do so. He would say: "Whoever prays at night in Ramadan out of faith and in the hope of reward, his previous sins will be forgiven." Then the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) passed away, and the matter remained like that during the caliphate of Abu Bakr and the early part of the caliphate of Umar, until Umar gathered them behind Ubayy bin Ka'b, who led them in prayer. That was the first time that the people prayed Taraweeh in congregation.


Grade: Sahih

سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم آدھی رات کو گھر سے نکلے اور مسجد میں نفل نمازپڑھی تو کچھ صحابہ کرام نے بھی آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ نماز ادا کی تو صبح کے وقت لوگ آپس میں اس بارے میں بات چیت کرتے رہے۔ پھر جب تیسری رات ہوئی تو مسجد میں نمازیوں کی تعداد بڑھ گئی تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم گھر سے مسجد میں تشریف لائے اور نماز ادا کی تو لوگوں نے بھی آپ کے ساتھ نماز ادا کی۔ پھرجب چوتھی رات ہوئی تو لوگ مسجد میں پورے نہ آئے تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم اُن کے پاس تشریف نہ لائے۔ پس کچھ لوگوں نے نماز، نماز پکارنا شروع کر دیا لیکن آپ صلی اللہ علیہ وسلم تشریف نہ لائے بلکہ اندر ہی تشریف فرما رہے۔ حتّیٰ کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نماز فجر کے لئے باہر تشریف لائے۔ پھر جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے نماز فجر مکمّل کرلی تو آپ کھڑے ہوئے، صحابہ کی طرف اپنے چہرہ اقدس کے ساتھ متوجہ ہوئے، تشہد پڑھا، اللہ کی حمد وثنا بیان کی، پھر فریا: ”اما بعد، بیشک مجھ پر تمہاری آمد مخفی نہیں تھی لیکن مجھے ڈر ہوا کہ کہیں تم پر رات کی نفل نماز فرض نہ قرار دیدی جائے پھر تم اس کی ادائیگی سے عاجز آجاؤ گے۔ اور رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم وجوبی حُکم دیئے بغیر انہیں رمضان المبارک میں نفل نماز پڑھنے کی ترغیب اور شوق دلاتے تھے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم فرماتے تھے: ”جس شخص نے رمضان کے روزے ایمان اور ثواب کی نیت سے رکھے تو اُس کے سابقہ گناہ معاف کر دیئے جاتے ہیں۔“ پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم فوت ہوگئے اور سیدنا ابوبکر رضی اللہ عنہ کی خلافت اور سیدنا عمر رضی اللہ عنہ کی خلافت کے ابتدائی سالوں میں رات کی نماز کا طریقہ کار یہی رہا۔ حتّیٰ کہ سیدنا عمر رضی اللہ عنہ نے لوگوں کو سیدنا ابی بن کعب رضی اللہ عنہ کی امامت پر جمع کردیا چنانچہ اُنہوں نے لوگوں کو نماز پڑھائی۔ اس طرح لوگ پہلی مرتبہ رمضان المبارک میں قیام اللیل کے لئے جمع ہوئے۔

Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha bayan karti hain keh Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam aadhi raat ko ghar se nikle aur masjid mein nafl namaz parhi to kuch sahaba kiram ne bhi aap Sallallahu Alaihi Wasallam ke saath namaz ada ki to subah ke waqt log aapas mein is bare mein baat cheet karte rahe Phir jab teesri raat hui to masjid mein namaziyon ki tadaad barh gayi to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ghar se masjid mein tashreef laaye aur namaz ada ki to logon ne bhi aap ke saath namaz ada ki Phir jab chauthi raat hui to log masjid mein poore na aaye to Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam un ke paas tashreef na laaye Pas kuch logon ne namaz namaz parhna shuru kar diya lekin aap Sallallahu Alaihi Wasallam tashreef na laaye balkeh andar hi tashreef farma rahe Hatta keh Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam namaz fajr ke liye bahar tashreef laaye Phir jab aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne namaz fajr mukammal kar li to aap kharay huye sahaba ki taraf apne chehra e aqdass ke saath mutawajjah huye tashahhud parrha Allah ki hamd o sana bayan ki phir farmaya amma baad beshak mujh par tumhari aamad makhfi nahin thi lekin mujhe dar hua keh kahin tum par raat ki nafl namaz farz na qarar dedi jaye phir tum is ki adayegi se aajiz aa jao ge Aur Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam wajoobi hukam diye baghair unhen Ramzan ul Mubarak mein nafl namaz parhne ki targheeb aur shauq dilate thay Aap Sallallahu Alaihi Wasallam farmate thay jis shakhs ne Ramzan ke roze imaan aur sawab ki niyat se rakhe to us ke sabiqah gunah maaf kar diye jatay hain Phir Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam foot ho gaye aur Sayyiduna Abu Bakr Radi Allahu Anhu ki khilafat aur Sayyiduna Umar Radi Allahu Anhu ki khilafat ke ibtidai salon mein raat ki namaz ka tariqah car yahi raha Hatta keh Sayyiduna Umar Radi Allahu Anhu ne logon ko Sayyiduna Abi bin Ka'ab Radi Allahu Anhu ki imamat par jama kar diya chunancha unhon ne logon ko namaz parrhai Is tarah log pehli martaba Ramzan ul Mubarak mein qiyam ul layl ke liye jama huye

حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ ، حَدَّثَنَا يُونُسُ ، عَنِ الزُّهْرِيِّ ، عَنْ عُرْوَةَ ، عَنْ عَائِشَةَ ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ فِي جَوْفِ اللَّيْلِ فَصَلَّى فِي الْمَسْجِدِ، فَصَلَّى رِجَالٌ بِصَلاتِهِ، فَأَصْبَحَ نَاسٌ يَتَحَدَّثُونَ بِذَلِكَ، فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الثَّالِثَةُ كَثُرَ أَهْلُ الْمَسْجِدِ، فَخَرَجَ فَصَلَّى فَصَلُّوا بِصَلاتِهِ، فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الرَّابِعَةُ عَجَزَ الْمَسْجِدُ عَنْ أَهْلِهِ، فَلَمْ يَخْرُجْ إِلَيْهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَطَفِقَ رِجَالٌ مِنْهُمْ يُنَادُونَ: الصَّلاةَ، فَلا يَخْرُجُ، فَكَمُنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّى خَرَجَ لِصَلاةِ الْفَجْرِ، فَلَمَّا قَضَى الْفَجْرَ قَامَ فَأَقْبَلَ عَلَيْهِمْ بِوَجْهِهِ، فَتَشَهَّدَ، فَحَمِدَ اللَّهَ، وَأَثْنَى عَلَيْهِ، ثُمَّ قَالَ:" أَمَّا بَعْدُ ؛ فَإِنَّهُ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ شَأْنُكُمْ، وَلَكِنِّي خَشِيتُ أَنْ تُفْتَرَضَ عَلَيْكُمْ صَلاةُ اللَّيْلِ، فَتَعْجِزُوا عَنْهَا". وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُرَغِّبُهُمْ فِي قِيَامِ رَمَضَانَ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَأْمُرَ بِعَزِيمَةِ أَمْرٍ، فَيَقُولُ:" مَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا، غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ" . فَتُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَكَانَ الأَمْرُ كَذَلِكَ فِي خِلافَةِ أَبِي بَكْرٍ، وَصَدْرًا مِنْ خِلافَةِ عُمَرَ، حَتَّى جَمَعَهُمْ عُمَرُ عَلَى أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ، وَصَلَّى بِهِمْ، فَكَانَ ذَلِكَ أَوَّلَ مَا اجْتَمَعَ النَّاسُ عَلَى قِيَامِ رَمَضَانَ