7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on the evidence that a name may be negated from something if it is not obligatory, even if the action is permissible.

بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ الِاسْمَ قَدْ يُنْفَى عَنِ الشَّيْءِ إِذَا لَمْ يَكُنْ وَاجِبًا، وَإِنْ كَانَ الْفِعْلُ مُبَاحًا‏.‏

Sahih Ibn Khuzaymah 2989

Narrated by Sayyiduna Ibn 'Abbas, may Allah be pleased with him, that descending in the valley of Muhassib is not something necessary. Rather, it was a coincidental stop where the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, happened to stay. Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, states that the meaning of this statement of Sayyiduna Ibn 'Abbas, may Allah be pleased with him, is that descending in the valley of Muhassib is not obligatory upon the people. Thus, he negated something, although it is permissible, as I have mentioned in the title of this chapter because it is certain that staying in the valley of Muhassib is an act, and the name Muhassib was given to the valley due to this act (which is negated, that Muhassib is not something). Although this act is permissible, it is not obligatory.


Grade: Sahih

سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما سے روایت ہے کہ وادی محصب میں اُترنا کوئی ضروری چیز نہیں ہے۔ بلکہ یہ تو ایک اتفاقی منزل ہے جہاں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم تشریف فرما ہوئے تھے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کے اس فرمان کا مطلب یہ ہے کہ وادی محصب میں اُترنا لوگوں پر واجب نہیں ہے۔ اس طرح انھوں نے ایک چیز کی نفی کی ہے اگر چہ وہ مباح ہے جیسا کہ میں نے اس باب کے عنوان میں ذکر کیا ہے کیونکہ یقینی بات ہے کہ وادی محصب میں ٹهہرنا ایک فعل ہے اور اس فعل پر وادی کا نام محصب واقع ہوا ہے (جس کی نفی کی گئی ہے کہ محصب کوئی چیز نہیں)۔ اگر چہ یہ فعل مباح ہے واجب نہیں ہے۔

Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma se riwayat hai ki wadi muhassab mein utarna koi zaroori cheez nahi hai balkeh yeh to ek ittefaqi manzil hai jahan Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam tashreef farma huwe thay Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ke iss farman ka matlab yeh hai ki wadi muhassab mein utarna logon per wajib nahi hai iss tarah unhon ne ek cheez ki nafi ki hai agar cheh woh mubah hai jaisa ki maine iss bab ke unwan mein zikar kiya hai kyunki yaqeeni baat hai ki wadi muhassab mein theherna ek fail hai aur iss fail per wadi ka naam muhassab waqe hua hai (jis ki nafi ki gayi hai ki muhassab koi cheez nahi). Agar cheh yeh fail mubah hai wajib nahi hai.

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ الْعَلاءِ ، وَسَعِيدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ ، وَأَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ ، وَعَلِيُّ بْنُ خَشْرَمٍ ، قَالَ عَلِيٌّ أَخْبَرَنَا , وَقَالَ الآخَرُونَ: حَدَّثَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ ، عَنْ عَطَاءٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ : " لَيْسَ الْمُحَصَّبُ بِشَيْءٍ، إِنَّمَا هُوَ مَنْزِلٌ نَزَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ"، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَوْلُ ابْنِ عَبَّاسٍ: لَيْسَ الْمُحَصَّبُ بِشَيْءٍ أَرَادَ لَيْسَ بِشَيْءٍ يَجِبُ عَلَى النَّاسِ نُزُولُهُ، فَنَفي اسْمَ الشَّيْءِ عَنْهُ عَلَى الْمَعْنَى الَّذِي تَرْجَمْتُ الْبَابَ إِذِ الْعِلْمُ مُحِيطٌ أَنَّ نُزُولَ الْمُحَصَّبِ فِعْلٌ، وَاسْمُ الشَّيْءِ وَاقِعٌ عَلَى الْفِعْلِ، وَإِنْ كَانَ الْفِعْلُ مُبَاحًا، وَلا وَاجِبًا