5.
Book of Friday Prayer
٥-
كِتَابُ الْجُمُعَةِ


Chapter of what is mentioned about listening on Friday when the Imam delivers the sermon

‌بَابُ مَا جَاءَ فِي الْإِنْصَاتِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ

Muwatta Imam Malik 223

Yahya related to me from Malik from Abu'n Nadr, the mawla of Umar ibn Ubaydullah, from Malik ibn Abi Amir that Uthman ibn Affan used to say in khutbas, and he would seldom omit it if he was giving the khutba, "When the imam stands delivering the khutba on the day of jumua, listen and pay attention, for there is the same portion for someone who pays attention but cannot hear as for someone who pays attention and hears. And when the iqama of the prayer is called, straighten your rows and make your shoulders adjacent to each other, because the straightening of the rows is part of the completion of the prayer." Then he would not say the takbir until some men who had been entrusted with straightening the rows came and told him that they were straight. Then he would say the takbir.


Grade: Sahih

مالک بن ابن عامر رحمہ اللہ روایت کرتے ہیں کہ حضرت عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ جب خطبہ دیتے تو اپنے خطبہ میں ( اکثر یہ ) کہا کرتے تھے اور بہت ہی کم ان کلمات کو ترک کرتے ، ( فرماتے : ) جب جمعہ کے دن امام کھڑا ہو کر خطبہ دینے لگے تو توجہ سے کان لگا لیا کرو اور خاموش رہا کرو کیونکہ بلاشبہ اس خاموش رہنے والے کے لیے جو ( بہرے پن کی وجہ سے یا خطیب سے دور ہونے کی وجہ سے اس کی آواز ) نہیں سن پاتا ( اس کے لیے بھی ) اتنا ہی اجر کا حصہ ہے جتنا کہ خاموش رہ کر ( امام کی آواز ) سننے والے کو ملتا ہے ، پھر جب نماز کھڑی ہو ( اور نماز کے لیے اقامت کہہ دی جائے ) تو صفیں ( سیدھی اور ) برابر کر لو اور اپنے کندھوں کو ( بھی ایک دوسرے کی سیدھ میں ) برابر کر لو ، کیونکہ یقیناً صفوں کو برابر کرنا نماز کی تکمیل میں شامل ہے ، پھر ( حضرت عثمان رضی اللہ عنہ اقامت ہو جانے کے باوجود ) تکبیر تحریمہ نہیں کہتے تھے حتی کہ وہ لوگ جن کو آپ نے صفیں برابر کرنے پر مقرر کیا ہوتا ، وہ آپ کے پاس آ کر بتاتے کہ صفیں برابر ہو گئی ہیں تو پھر وہ تکبیر تحریمہ کہتے ، پھر ( جب ) وہ ان کو یہ بتا دیتے کہ صفیں سیدھی ہو چکی ہیں تو تکبیر تحریمہ کہتے تھے ۔

Malik bin Ibne Aamir rehmatullah alaih riwayat karte hain ke Hazrat Usman bin Affan razi Allah tala anhu jab khutba dete to apne khutbe mein ( aksar ye ) kaha karte the aur bahut hi kam in kalmat ko tark karte, ( farmate : ) jab jumme ke din imam khara ho kar khutba dene lage to tawajjo se kaan laga liya karo aur khamosh raha karo kyunki bila shuba is khamosh rahne wale ke liye jo ( bahire pan ki wajah se ya khatib se door hone ki wajah se uski aawaz ) nahin sun pata ( uske liye bhi ) itna hi ajr ka hissa hai jitna ke khamosh reh kar ( imam ki aawaz ) sun-ne wale ko milta hai, phir jab namaz khari ho ( aur namaz ke liye iqamat keh di jaye ) to safein ( seedhi aur ) barabar kar lo aur apne kandhon ko ( bhi ek dusre ki seedh mein ) barabar kar lo, kyunki yaqinan saffon ko barabar karna namaz ki takmeel mein shamil hai, phir ( Hazrat Usman razi Allah tala anhu iqamat ho jane ke bawajood ) takbeer e tahreema nahin kehte the hatta ke woh log jin ko aap ne safein barabar karne par muqarrar kiya hota, woh aap ke pass aa kar batate ke safein barabar ho gayi hain to phir woh takbeer e tahreema kehte, phir ( jab ) woh un ko ye bata dete ke safein seedhi ho chuki hain to takbeer e tahreema kehte the.

وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ أَبِي النَّضْرِ مَوْلَى عُمَرَ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ ، عَنْ مَالِكِ بْنِ أَبِي عَامِرٍ ، أَنَّ عُثْمَانَ بْنَ عَفَّانَ كَانَ يَقُولُ فِي خُطْبَتِهِ ، قَلَّ مَا يَدَعُ ذَلِكَ إِذَا خَطَبَ : « إِذَا قَامَ الْإِمَامُ يَخْطُبُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَاسْتَمِعُوا وَأَنْصِتُوا . فَإِنَّ لِلْمُنْصِتِ ، الَّذِي لَا يَسْمَعُ ، مِنَ الْحَظِّ ، مِثْلَ مَا لِلْمُنْصِتِ السَّامِعِ . فَإِذَا قَامَتِ الصَّلَاةُ فَاعْدِلُوا الصُّفُوفَ ، وَحَاذُوا بِالْمَنَاكِبِ ، فَإِنَّ اعْتِدَالَ الصُّفُوفِ مِنْ تَمَامِ الصَّلَاةِ ». ثُمَّ لَا يُكَبِّرُ ، حَتَّى يَأْتِيَهُ رِجَالٌ قَدْ وَكَّلَهُمْ بِتَسْوِيَةِ الصُّفُوفِ ، فَيُخْبِرُونَهُ أَنْ قَدِ اسْتَوَتْ ، فَيُكَبِّرُ