5.
Book of Friday Prayer
٥-
كِتَابُ الْجُمُعَةِ
Chapter of what is mentioned about the specific hour on Friday
بَابُ مَا جَاءَ فِي السَّاعَةِ الَّتِي فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
abī hurayrah | Abu Hurairah al-Dausi | Companion |
abī slmh bn ‘abd al-raḥman bn ‘awfin | Abu Salamah ibn Abdur-Rahman az-Zuhri | Trustworthy Imam, prolific narrator |
muḥammad bn ibrāhīm bn al-ḥārith al-taymī | Muhammad bin Ibrahim Al-Qurashi | Trustworthy |
yazīd bn ‘abd al-lah bn al-hādd | Yazid ibn Al-Had Al-Laythi | Trustworthy, Narrated Many Hadiths |
Muwatta Imam Malik 231
Yahya related to me from Malik from Yazid ibn Abdullah ibn al-Had from Muhammad ibn Ibrahim ibn al-Harith at-Taymi from Abu Salama ibn Abd ar-Rahman ibn Awf that Abu Hurayra said, "I went out to at-Tur (Mount Sinai) and met Kab al Ahbar and sat with him. He related to me things from the Tawrah and I related to him things from the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace. Among the things I related to him was that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, 'The best of days on which the sun rises is the day of jumua. In it Adam was created, and in it he fell from the Garden. In it he was forgiven, and in it he died. In it the Hour occurs, and every moving thing listens from morning till sunset in apprehension of the Hour except jinn and men. In it is a time when Allah gives toa muslim slave standing in prayer whatever he asks for.' Kab said, 'That is one day in every year.' I said, 'No, in every jumua.' Then Kab recited the Tawrah and said, 'The Messenger of Allah has spoken the truth.' "Abu Hurayra continued, "I met Basra ibn Abi Basra al-Ghiffari and he said, 'Where have you come from?' I said, 'From at-Tur.' He said, 'If I had seen you before you left, you would not have gone. I heard the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, say, "Only make a special journey to three mosques:the mosque of the Haram (Makka), this mosque (Madina), and the mosque of Ilya or the Bait al-Maqdis (two names of Jerusalem)." ' " (He was not sure which expression was used.)Abu Hurayra continued, "Then I met Abdullah ibn Salam and I told him that I had sat with Kabal-Ahbar, and I mentioned what I had related to him about the day of jumua, and told him that Kab had said, 'That is one day in every year.' Abdullah ibn Salam said, 'Kab lied,' and I added, 'Kab then recited the Tawrah and said, "No, it is in every jumua.'' ' Abdullah ibn Salam said, 'Kab spoke the truth. 'Then Abdullah ibn Salam said, 'I know what time that is.' "Abu Hurayra continued, "I said to him, 'Let me know it - don't keep it from me.' Abdullah ibn Salam said, 'It is the last period of time in the dayof jumua.' "Abu Hurayra continued, "I said, 'How can it be the last period of time in the day of jumua, when the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "a muslim slave standing in prayer", and that is a time when there is no prayer?' Abdullah ibn Salam replied, 'Didn't the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, say, "Whoever sits waiting for the prayer is in prayer until he prays?" "'Abu Hurayra added, "I said, 'Of course.' He said, 'Then it is that.' "
Grade: Sahih
حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے ، کہتے ہیں کہ میں کوہِ طور ( کی زیارت کے لیے اُس ) کی طرف نکلا ، ( وہاں ) میری ملاقات کعب احبار رحمہ اللہ سے ہوئی ( جو اسلام لانے سے قبل یہودیوں کے عالم تھے ) ، میں اُن کے ہمراہ بیٹھ گیا تو انھوں نے تورات سے کچھ بیان کیا اور میں نے اُنھیں رسول اللہ ﷺ سے ( سیکھی ہوئی باتوں کو ) بیان کیا ، تو میں نے جو کچھ انھیں بیان کیا اُن میں سے ایک یہ بات بھی تھی کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا :’’ سب سے بہتر دن جس پر سورج طلوع ہوتا ہے ، جمعہ کا دن ہے ، ( زمانہ ماضی میں بھی تاریخی دن تھا کیونکہ ) اسی میں ( تمام انسانوں کے باپ ) آدم ( علیہ السلام ) کو پیدا کیا گیا ، اسی میں اُن کو ( جنت سے زمین کی طرف ) اتارا گیا ( اور زمین کو آباد کیا گیا ) ، اِسی میں اُن کی توبہ قبول کی گئی اور اسی دن وہ فوت ہوئے اور ( مستقبل میں بھی یہ تاریخی دن ہو گا کیونکہ ) اسی میں قیامت قائم ہو گی ، اور جو کوئی بھی جاندار ہے ، وہ ضرور جمعہ کے دن صبح ( صادق یعنی اذانِ فجر ) سے لے کر طلوع ِآفتاب تک قیامت کے خوف سے کان لگائے ہوئے ( گویا کچھ سننے کی کوشش کر رہا ) ہوتا ہے ، سوائے جنوں اور انسانوں کے ( کہ یہ اس وقت بھی غافل ہی رہتے ہیں ) ، اس جمعہ کے دن میں ایک ایسی گھڑی آتی ہے کہ جو بھی مسلمان بندہ اس حال ( کی موافقت کر کے اس ) کو پا لے کہ وہ نماز پڑھ رہا ہو تو وہ اللہ سے کوئی چیز ( اس گھڑی میں ) مانگ لے تو وہ ضرور اُسے وہ چیز عطا فرما دیتا ہے ۔ کعب احبار رحمہ اللہ نے کہا کہ ( یہ گھڑی ) پورے سال میں صرف ایک دن ہی آتی ہے ، ( حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ ) میں نے کہا : ( نہیں ) بلکہ ( یہ ) ہر جمعہ ( کے دن ) میں ( آتی ) ، ( یہ سن کر ) کعب رضی اللہ عنہ تورات پڑھنے لگے ( تاکہ اس سے کسی بات کی تصدیق ہو ) ، پھر کہنے لگے کہ رسول اللہ ﷺ نے سچ ہی فرمایا ہے ، ( تورات میں بھی یہی ہے ، مجھے غلطی لگی تھی ) ، حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ پھر ( واپسی پر ) میں بصرہ بن ابی بصرہ غفاری رضی اللہ عنہ سے ملا ، تو انھوں نے ( مجھ سے ) پوچھا کہ کدھر سے آ رہے ہو ؟ میں نے کہا کہ طور پہاڑ سے ( آ رہا ہوں ) ، تو وہ کہنے لگے کہ اگر تمھارے اس طرف جانے سے پہلے میں تمھیں پا لیتا ( اور ہماری ملاقات ہو جاتی ) تو تم ( اُدھر ) نہ جاتے ، ( کیونکہ ) میں نے رسول اللہ ﷺ کو یہ فرماتے ہوئے سنا تھا :’’ سواری کو ( کسی جگہ کو متبرک سمجھ کر اس کی طرف سفر کرنے کے لیے ) تیار نہ کیا جائے سوائے تین مساجد کے ، مسجد حرام ( بیت اللہ والی مسجد ) ، میری یہ مسجد ( مسجد نبوی ) اور مسجدِ ایلیاء ( جسے مسجد اقصیٰ کہتے ہیں ، ) یا بیت المقدس کی طرف ، یہ راوی کو شک ہے ( کہ مسجد ایلیاء اور بیت المقدس میں سے کون سا لفظ مسجد اقصیٰ کے لیے بولا تھا … حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ پھر میری ملاقات حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ سے ہوئی ( جو اسلام قبول کرنے سے پہلے یہودیوں کے چوٹی کے عالم تھے ) ، تو میں نے اُنھیں اپنی اس مجلس کے متعلق بتایا جو کعب احبار کے ساتھ ہوئی تھی اور اس حدیث کا بھی ذکر کیا جو میں نے کعب احبار رحمہ اللہ کو جمعہ کے دن کے بارے میں سنائی تھی ، میں نے ( حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ سے ) کہا کہ ( میری یہ بات سن کر ) کعب رحمہ اللہ نے کہا تھا کہ یہ گھڑی پورے سال میں صرف ایک دن ہی میں آتی ہے ، تو ( یہ سنتے ہی ) حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ فرمانے لگے کہ کعب رحمہ اللہ نے جھوٹ کہا ، میں نے عرض کیا کہ پھر کعب رحمہ اللہ نے تورات کی قراءت کی تو کہنے لگے کہ ( سال میں صرف ایک بار نہیں ) بلکہ ( واقعی ) یہ ہر جمعہ کے دن میں آتی ہے ، حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ کہنے لگے کہ ( اب ) کعب رحمہ اللہ نے سچ کہا … پھر حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ کہنے لگے کہ یقیناً مجھے علم ہے کہ وہ کون سی گھڑی ہے ، حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ میں نے اُن سے عرض کیا کہ مجھے اس گھڑی کے متعلق خبر دیجیے اور بخل سے کام نہ لیجیے ۔ حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ فرمانے لگے کہ یہ جمعہ کے دن کی آخری گھڑی ہے ، تو حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ نے کہا کہ یہ جمعہ کے دن کی آخری گھڑی کیسے ہو سکتی ہے ؟ حالانکہ رسول اللہ ﷺ فرما چکے ہیں ’’ جو کوئی مسلمان بندہ اس حال میں اس گھڑی کی موافقت کرے کہ وہ نماز پڑھ رہا ہو ۔‘‘ اور یہ ( آپ کی بیان کردہ ) گھڑی تو ایسی ہے جس میں نماز نہیں پڑھی جاتی ۔ عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ نے فرمایا : کیا رسول اللہ ﷺ نے نہیں فرمایا کہ جو شخص کسی مجلس میں نماز کا انتظار کرتے ہوئے بیٹھے تو وہ نماز ہی میں ( شمار ہوتا رہتا ) ہے ، یہاں تک کہ نماز پڑھ لے ( اور فارغ ہو جائے ) ؟ ‘‘ حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ نے کہا کہ کیوں نہیں ، ( واقعی رسول اللہ ﷺ یہ بھی فرما چکے ہیں ) تو حضرت عبداللہ رضی اللہ عنہ کہنے لگے کہ پس اِس کا یہی مطلب ہے ۔
Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai, kehte hain ke mein Koh-e-Toor (ki ziyarat ke liye us) ki taraf nikla, (wahan) meri mulaqat Ka'b Ahbar Rahmatullah Alaih se hui (jo Islam lane se pehle yahudiyon ke Aalim thay), mein unke hamrah baith gaya to unhon ne Torait se kuchh bayan kiya aur maine unhen Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se (sikhi hui baton ko) bayan kiya, to maine jo kuchh unhen bayan kiya un mein se ek yeh baat bhi thi ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ''Sab se behtar din jis par Suraj طلوع hota hai, Jumma ka din hai, (zamana maazi mein bhi tarihi din tha kyunki) isi mein (tamam insano ke baap) Adam (Alaihissalam) ko paida kiya gaya, isi mein unko (jannat se zameen ki taraf) utara gaya (aur zameen ko aabaad kiya gaya), isi mein unki tauba kabool ki gayi aur isi din woh فوت hue aur (mustaqbil mein bhi yeh tarihi din hoga kyunki) isi mein qayamat qaim hogi, aur jo koi bhi jandar hai, woh zaroor Jumma ke din subah (sadiq yani Azan-e-Fajr) se lekar طلوع-e-Aaftab tak qayamat ke khauf se kaan lagaye hue (goya kuchh sunne ki koshish kar raha) hota hai, siwaye jinno aur insanon ke (ke yeh us waqt bhi ghafil hi rehte hain), is Jumma ke din mein ek aisi ghari aati hai ke jo bhi Musalman banda is hal (ki muwafaqat kar ke is) ko pa le ke woh Namaz padh raha ho to woh Allah se koi cheez (is ghari mein) maang le to woh zaroor use woh cheez ata farma deta hai. Ka'b Ahbar Rahmatullah Alaih ne kaha ke (yeh ghari) pure saal mein sirf ek din hi aati hai, (Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke) maine kaha: (nahi) balke (yeh) har Jumma (ke din) mein (aati), (yeh sun kar) Ka'b (رضي الله تعالى عنه) Torait padhne lage (taki is se kisi baat ki tasdeeq ho), phir kehne lage ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne sach hi farmaya hai, (Torait mein bhi yahi hai, mujhe ghalti lagi thi), Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke phir (wapsi par) mein Basra bin Abi Basra Ghaffari (رضي الله تعالى عنه) se mila, to unhon ne (mujh se) puchha ke kidhar se aa rahe ho? Maine kaha ke Toor pahad se (aa raha hun), to woh kehne lage ke agar tumhare is taraf jane se pehle mein tumhen pa leta (aur humari mulaqat ho jati) to tum (udhar) na jate, (kyunki) maine Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko yeh farmate hue suna tha: ''Sawari ko (kisi jagah ko mutbarak samajh kar uski taraf safar karne ke liye) taiyar na kiya jaye siwaye teen masajid ke, Masjid Haram (Baitullah wali Masjid), meri yeh Masjid (Masjid-e-Nabvi) aur Masjid-e-Ilya (jise Masjid-e-Aqsa kehte hain,) ya Baitul Muqaddas ki taraf, yeh ravi ko shak hai (ke Masjid-e-Ilya aur Baitul Muqaddas mein se kaun sa lafz Masjid-e-Aqsa ke liye bola tha… Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke phir meri mulaqat Hazrat Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) se hui (jo Islam kabool karne se pehle yahudiyon ke choti ke Aalim thay), to maine unhen apni is majlis ke mutalliq bataya jo Ka'b Ahbar ke sath hui thi aur is Hadees ka bhi zikr kiya jo maine Ka'b Ahbar Rahmatullah Alaih ko Jumma ke din ke bare mein sunaai thi, maine (Hazrat Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) se) kaha ke (meri yeh baat sun kar) Ka'b Rahmatullah Alaih ne kaha tha ke yeh ghari pure saal mein sirf ek din hi mein aati hai, to (yeh sunte hi) Hazrat Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) farmane lage ke Ka'b Rahmatullah Alaih ne jhoot kaha, maine arz kiya ke phir Ka'b Rahmatullah Alaih ne Torait ki qirat ki to kehne lage ke (saal mein sirf ek baar nahi) balke (waqai) yeh har Jumma ke din mein aati hai, Hazrat Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) kehne lage ke (ab) Ka'b Rahmatullah Alaih ne sach kaha… phir Hazrat Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) kehne lage ke yaqinan mujhe ilm hai ke woh kaun si ghari hai, Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke maine unse arz kiya ke mujhe is ghari ke mutalliq khabar dijiye aur buxl se kaam na lijiye. Hazrat Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) farmane lage ke yeh Jumma ke din ki aakhri ghari hai, to Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) ne kaha ke yeh Jumma ke din ki aakhri ghari kaise ho sakti hai? Halan ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) farma chuke hain ''jo koi Musalman banda is hal mein is ghari ki muwafaqat kare ke woh Namaz padh raha ho.'' Aur yeh (aap ki bayan kardah) ghari to aisi hai jis mein Namaz nahi padhi jati. Abdullah bin Salam (رضي الله تعالى عنه) ne farmaya: kya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne nahi farmaya ke jo shakhs kisi majlis mein Namaz ka intezar karte hue baithe to woh Namaz hi mein (shumar hota rehta) hai, yahan tak ke Namaz padh le (aur farigh ho jaye)? '' Hazrat Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) ne kaha ke kyun nahi, (waqai Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) yeh bhi farma chuke hain) to Hazrat Abdullah (رضي الله تعالى عنه) kehne lage ke pas iska yahi matlab hai.
وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْهَادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ الْحَارِثِ التَّيْمِيِّ ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، أَنَّهُ قَالَ : خَرَجْتُ إِلَى الطُّورِ فَلَقِيتُ كَعْبَ الْأَحْبَارِ فَجَلَسْتُ مَعَهُ ، فَحَدَّثَنِي عَنِ التَّوْرَاةِ ، وَحَدَّثْتُهُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ ، فَكَانَ فِيمَا حَدَّثْتُهُ ، أَنْ قُلْتُ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « خَيْرُ يَوْمٍ طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ ، يَوْمُ الْجُمُعَةِ ، فِيهِ خُلِقَ آدَمُ ، وَفِيهِ أُهْبِطَ مِنَ الْجَنَّةِ ، وَفِيهِ تِيبَ عَلَيْهِ ، وَفِيهِ مَاتَ . وَفِيهِ تَقُومُ السَّاعَةُ . وَمَا مِنْ دَابَّةٍ إِلَّا وَهِيَ مُصِيخَةٌ يَوْمَ الْجُمُعَةِ ، مِنْ حِينِ تُصْبِحُ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ ⦗ص:١٠٩⦘ شَفَقًا مِنَ السَّاعَةِ . إِلَّا الْجِنَّ وَالْإِنْسَ . وَفِيهِ سَاعَةٌ لَا يُصَادِفُهَا عَبْدٌ مُسْلِمٌ وَهُوَ يُصَلِّي ، يَسْأَلُ اللَّهَ شَيْئًا ، إِلَّا أَعْطَاهُ إِيَّاهُ » قَالَ كَعْبٌ ذَلِكَ فِي كُلِّ سَنَةٍ يَوْمٌ فَقُلْتُ بَلْ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ فَقَرَأَ كَعْبٌ التَّوْرَاةَ فَقَالَ صَدَقَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ قَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ فَلَقِيتُ بَصْرَةَ بْنَ أَبِي بَصْرَةَ الْغِفَارِيَّ فَقَالَ : مِنْ أَيْنَ أَقْبَلْتَ ؟ فَقُلْتُ : مِنَ الطُّورِ فَقَالَ : لَوْ أَدْرَكْتُكَ قَبْلَ أَنْ تَخْرُجَ إِلَيْهِ ، مَا خَرَجْتَ ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ يَقُولُ : " لَا تُعْمَلُ الْمَطِيُّ إِلَّا إِلَى ثَلَاثَةِ مَسَاجِدَ : إِلَى الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ ، وَإِلَى مَسْجِدِي هَذَا ، وَإِلَى مَسْجِدِ إِيلِيَاءَ أَوْ بَيْتِ الْمَقْدِسِ " يَشُكُّ قَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ : ثُمَّ لَقِيتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ سَلَامٍ ، فَحَدَّثْتُهُ بِمَجْلِسِي مَعَ كَعْبِ الْأَحْبَارِ ، وَمَا حَدَّثْتُهُ بِهِ فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ ، فَقُلْتُ : قَالَ كَعْبٌ ذَلِكَ فِي كُلِّ سَنَةٍ يَوْمٌ ، قَالَ : قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ : كَذَبَ كَعْبٌ . فَقُلْتُ : ثُمَّ قَرَأَ كَعْبٌ التَّوْرَاةَ ، فَقَالَ : بَلْ هِيَ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ . فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ : صَدَقَ كَعْبٌ ، ثُمَّ قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ قَدْ عَلِمْتُ أَيَّةَ سَاعَةٍ هِيَ . قَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ : فَقُلْتَ لَهُ أَخْبِرْنِي بِهَا وَلَا تَضَنَّ عَلَيَّ ، فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ : « هِيَ آخِرُ سَاعَةٍ فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ » قَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ : فَقُلْتُ وَكَيْفَ تَكُونُ آخِرَ سَاعَةٍ فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ ؟ وَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « لَا يُصَادِفُهَا عَبْدٌ مُسْلِمٌ وَهُوَ يُصَلِّي وَتِلْكَ السَّاعَةُ سَاعَةٌ لَا يُصَلَّى فِيهَا » فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ أَلَمْ يَقُلْ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « مَنْ جَلَسَ مَجْلِسًا يَنْتَظِرُ الصَّلَاةَ فَهُوَ فِي صَلَاةٍ حَتَّى يُصَلِّيَ ؟» قَالَ ⦗ص:١١٠⦘ أَبُو هُرَيْرَةَ فَقُلْتُ : بَلَى ، قَالَ : فَهُوَ ذَلِكَ