27.
Statement of the Conditions of Resurrection and Returning
٢٧-
بيان أحوال القيامة والبعث
Description of the Pool (Hawd) and intercession (Shafa'ah)
بيان الحوض والشفاعة
Mishkat al-Masabih 5579
And in the narration of Abu Hurairah (may Allah be pleased with him): "They (the people of Paradise) will say, 'This is our place until our Lord comes to us.' When our Lord comes, we will recognize Him." And in the narration of Abu Sa'eed (may Allah be pleased with him): "He (the Prophet, peace and blessings be upon him) said: 'Will there be any sign between you and Him by which you will recognize Him?' They will say, 'Yes.' He will uncover His Shin, and every person who used to prostrate to Allah sincerely will be allowed to prostrate, and whoever used to prostrate out of fear or hypocrisy, Allah will make his back one piece (so he will not be able to prostrate), when he intends to prostrate, he will fall on his face. Then the bridge will be laid over Hell, and intercession will be permitted. All (the Prophets, peace be upon them) will say: 'O Allah, grant safety! Grant safety!' The believers will pass over it (according to their deeds) some like the blink of an eye, some like a lightning, some like the flight of a bird, some like swift horses, and some like different kinds of riding animals. Some will be saved, and some will be thrown into the Hellfire. Until when the believers have been saved from the Hellfire, then by the One in Whose Hand is my soul! There will be none who will demand their rights more vehemently than them. When they see their brothers in the Hellfire, they will say, 'Our Lord! They used to fast with us, pray with us, and perform Hajj with us.' It will be said, 'Bring out those whom you recognize.' Their faces will be forbidden from the Hellfire. They will bring out many people. Then they will say, 'Our Lord! There is none left of those whom You commanded us to bring out.' He will say, 'Go back, and whoever you find in whose heart there is even a Dinar's weight of good, bring him out.' They will bring out many people. Then He will say, 'Go back, and whoever you find in whose heart there is even half a Dinar's weight of good, bring him out.' They will bring out many people. Then He will say, 'Go back, and whoever you find in whose heart there is even an atom's weight of good, bring him out.' They will bring out many people. Then they will say, 'Our Lord! We have not left anyone in it (Hellfire) who has any good.' Then Allah will say, 'The angels have interceded, the Prophets have interceded, and the believers have interceded. None remains but the Most Merciful of those who show mercy.' He will take a handful of the people of Hellfire, and He will bring out from it those who never did any good and who have become like coal. He will throw them into the river flowing at the entrance of Paradise, which is called the River of Life. They will come out like pearls, with necklaces around their necks (as a sign). The people of Paradise will say, 'These are the ones freed by the Most Merciful (Allah). He admitted them into Paradise without any deeds or any good that they sent forth.' It will be said to them, 'There is for you in Paradise what you have seen and as much again.'" Agreed upon.
Grade: Sahih
اور ابوہریرہ ؓ کی روایت میں ہے :’’ وہ کہیں گے جب تک ہمارا رب ہمارے پاس نہیں آتا تب تک ہماری یہی جگہ ہے ، جب ہمارا رب آ جائے گا ہم اسے پہچان لیں گے ۔‘‘ اور ابوسعید ؓ کی روایت میں ہے :’’ وہ فرمائے گا : کیا تمہارے اور اس کے درمیان کوئی نشانی ہے جسے تم پہچانتے ہو ؟ وہ عرض کریں گے : جی ہاں ، وہ اپنی پنڈلی ظاہر کرے گا تو ہر وہ شخص جو اخلاص کے ساتھ سجدہ کرتا تھا اسے اللہ سجدے کی اجازت دے دے گا اور جو کسی خوف ، ریا کاری کی خاطر سجدہ کیا کرتا تھا اللہ اس کی کمر کو تختہ بنا دے گا ، جب وہ سجدہ کرنے کا ارادہ کرے گا تو وہ اپنی گدی کے بل گر جائے گا ، اس کے بعد جہنم پر پل رکھا جائے گا اور سفارش کرنے کی اجازت مل جائے گی تمام (انبیا ؑ) کہیں گے : اے اللہ ! سلامتی فرمانا ، سلامتی فرمانا ، مومن (اپنے اپنے اعمال کے مطابق) کچھ آنکھ جھپکنے کی طرح ، کچھ ہوا کی رفتار کی طرح ، کچھ پرندے کی اڑان کی طرح ، کچھ تیز رفتار گھوڑوں کی طرح اور کچھ مختلف سواریوں کی رفتار کی طرح گزریں گے ، کوئی تو صحیح سلامت نجات پا جائیں گے اور کسی کو جہنم کی آگ میں دھکیل دیا جائے گا ۔ حتی کہ مومن جہنم کی آگ سے نجات پا جائیں گے ، تو اس ذات کی قسم جس کے ہاتھ میں میری جان ہے ! حق لینے کی خاطر تم سے زیادہ شدید مطالبہ کرنے والا کوئی نہیں ہو گا ، جب انہیں روزِ قیامت اپنے بھائیوں کے حق کا پتہ چلے گا ، جو کہ جہنم کی آگ میں ہوں گے ، وہ کہیں گے ، ہمارے رب ! وہ ہمارے ساتھ روزے رکھا کرتے تھے ، ہمارے ساتھ نمازیں پڑھا کرتے تھے اور وہ حج کیا کرتے تھے ، انہیں کہا جائے گا : جن کو تم پہچانتے ہو انہیں نکال لو ، ان کی صورتوں کو جہنم کی آگ پر حرام قرار دیا جائے گا ، وہ بہت سی مخلوق کو نکالیں گے ، پھر وہ کہیں گے ، ہمارے رب ! جن کے متعلق تو نے ہمیں حکم دیا تھا ان میں سے کوئی ایک بھی باقی نہیں رہا ، وہ فرمائے گا : دوبارہ جاؤ اور تم جس کے دل میں دینار کے برابر بھی خیر پاؤ ، اس کو نکال لاؤ ، وہ بہت ساری مخلوق کو نکال لائیں گے ، وہ پھر فرمائے گا : لوٹ جاؤ اور تم جس کے دل میں نصف دینار کے برابر بھی خیر پاؤ تو اس کو نکال لاؤ ، وہ بہت ساری مخلوق کو نکال لائیں گے ۔ وہ پھر فرمائے گا : لوٹ جاؤ اور تم جس کے دل میں ذرہ برابر خیر پاؤ ، اسے نکال لاؤ ، وہ بہت ساری مخلوق کو نکال لائیں گے ، پھر وہ عرض کریں گے : ہمارے رب ! ہم نے اس (جہنم) میں کسی اہل خیر کو نہیں چھوڑا ، (سب کو نکال لیا ہے) تب اللہ فرمائے گا : فرشتوں نے سفارش کی ، انبیا ؑ نے سفارش کی اور مومنوں نے سفارش کی صرف ارحم الراحمین ہی باقی رہ گیا ہے ، وہ جہنمیوں کی ایک مٹھی بھرے گا اور وہ اس سے ایسے لوگوں کو نکالے گا جنہوں نے کبھی نیکی کا کوئی کام نہیں کیا ہو گا اور وہ کوئلہ بن چکے ہوں گے ، وہ انہیں جنت کے دروازوں پر بہنے والی نہر میں ڈالے گا ، اسے نہر حیات کہا جائے گا ، وہ اس طرح نکلیں گے جس طرح دانہ سیلابی مٹی میں اگ آتا ہے ، وہ موتیوں کی طرح نکلیں گے ، ان کی گردنوں میں (علامت کے طور پر) ہار ہوں گے ، اہل جنت کہیں گے : یہ رحمن (اللہ تعالیٰ) کے آزاد کردہ ہیں ، اس نے انہیں بلا کسی عمل کے اور کسی نیکی کے جس کو انہوں نے آگے بھیجا ہو ، جنت میں داخل فرمایا ہے ، ان کے لیے کہا جائے گا : تمہارے لیے (جنت میں) وہ کچھ ہے جو تم نے (حد نظر تک) دیکھ لیا اور اس کے ساتھ اتنا اور ۔‘‘ متفق علیہ ۔
Aur Abu Huraira (RA) ki riwayat mein hai: ''Woh kahenge jab tak hamara Rabb hamare paas nahin aata tab tak hamari yahi jaga hai, jab hamara Rabb aa jayega hum use pehchan lenge.'' Aur Abu Saeed (RA) ki riwayat mein hai: ''Woh farmayega: kya tumhare aur iske darmiyaan koi nishani hai jise tum pehchante ho? Woh arz karenge: ji haan, woh apni pindli zahir karega to har woh shakhs jo ikhlas ke saath sijda karta tha use Allah sijde ki ijazat de dega aur jo kisi khauf, riya kari ki khatir sijda karta tha Allah uski kamar ko takhta bana dega, jab woh sijda karne ka irada karega to woh apni gaddi ke bal gir jayega, iske baad jahannam par pul rakha jayega aur sifarish karne ki ijazat mil jayegi tamam (anbiya (AS)) kahenge: aye Allah! salamati farmana, salamati farmana, momin (apne apne amal ke mutabiq) kuchh aankh jhapakne ki tarah, kuchh hawa ki raftar ki tarah, kuchh parinde ki udaan ki tarah, kuchh tez raftar ghodon ki tarah aur kuchh mukhtalif sawariyon ki raftar ki tarah guzaringe, koi to sahih salamat nijaat pa jayenge aur kisi ko jahannam ki aag mein dhakil diya jayega. Hatta ki momin jahannam ki aag se nijaat pa jayenge, to is zaat ki kasam jis ke haath mein meri jaan hai! Haq lene ki khatir tum se zyada shadid mutalba karne wala koi nahin hoga, jab unhen roz-e-qiyamat apne bhaiyon ke haq ka pata chalega, jo ki jahannam ki aag mein honge, woh kahenge, hamare Rabb! Woh hamare saath rozey rakha karte the, hamare saath namazain parha karte the aur woh Hajj kiya karte the, unhen kaha jayega: jin ko tum pehchante ho unhen nikal lo, unki suraton ko jahannam ki aag par haram qarar diya jayega, woh bahut si makhlooq ko nikalenge, phir woh kahenge, hamare Rabb! Jin ke mutalliq tune hamen hukm diya tha un mein se koi ek bhi baqi nahin raha, woh farmayega: dobara jao aur tum jis ke dil mein dinar ke barabar bhi khair pao, us ko nikal lao, woh bahut sari makhlooq ko nikal layenge, woh phir farmayega: laut jao aur tum jis ke dil mein nisf dinar ke barabar bhi khair pao to us ko nikal lao, woh bahut sari makhlooq ko nikal layenge. Woh phir farmayega: laut jao aur tum jis ke dil mein zarra barabar khair pao, use nikal lao, woh bahut sari makhlooq ko nikal layenge, phir woh arz karenge: hamare Rabb! Humne is (jahannam) mein kisi ahl-e-khair ko nahin chhoda, (sab ko nikal liya hai) tab Allah farmayega: فرشتوں ne sifarish ki, anbiya (AS) ne sifarish ki aur mominon ne sifarish ki sirf Arhamur Rahimeen hi baqi reh gaya hai, woh jahannamiyon ki ek muthi bharega aur woh us se aise logon ko nikalega jinhone kabhi neki ka koi kaam nahin kiya hoga aur woh koyla ban chuke honge, woh unhen jannat ke darwazon par behne wali nahar mein dalega, use nahar hayat kaha jayega, woh is tarah niklenge jis tarah dana sailabi mitti mein aag aata hai, woh motiyon ki tarah niklenge, unki gardanon mein (alamat ke taur par) haar honge, ahl-e-jannat kahenge: yeh Rahman (Allah Ta'ala) ke azad kardah hain, usne unhen bila kisi amal ke aur kisi neki ke jis ko unhone aage bheja ho, jannat mein dakhil farmaya hai, unke liye kaha jayega: tumhare liye (jannat mein) woh kuchh hai jo tumne (had nazar tak) dekh liya aur iske saath utna aur.'' Mutfiq alaih.
وَفِي رِوَايَةِ أَبِي هُرَيْرَةَ فَيَقُولُونَ: هَذَا مَكَانُنَا حَتَّى يَأْتِيَنَا رَبُّنَا فَإِذَا جَاءَ رَبُّنَا عَرَفْنَاهُ\وَفِي رِوَايَةِ أَبِي سَعِيدٍ: فَيَقُولُ هَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُ آيَةٌ تَعْرِفُونَهُ؟ فَيَقُولُونَ: نَعَمْ فَيُكْشَفُ عَنْ سَاقٍ فَلَا يَبْقَى مَنْ كَانَ يَسْجُدُ لِلَّهِ مِنْ تِلْقَاءِ نَفْسِهِ إِلَّا أَذِنَ اللَّهُ لَهُ بِالسُّجُودِ وَلَا يَبْقَى مَنْ كَانَ يَسْجُدُ اتِّقَاءً وَرِيَاءً إِلَّا جَعَلَ اللَّهُ ظَهْرَهُ طَبَقَةً وَاحِدَةً كُلَّمَا أَرَادَ أَنْ يَسْجُدَ خَرَّ عَلَى قَفَاهُ ثُمَّ يُضْرَبُ الْجِسْرُ عَلَى جَهَنَّمَ وَتَحِلُّ الشَّفَاعَةُ وَيَقُولُونَ اللَّهُمَّ سَلِّمْ سَلِّمْ فَيَمُرُّ الْمُؤْمِنُونَ كَطَرَفِ الْعَيْنِ وَكَالْبَرْقِ وَكَالرِّيحِ وَكَالطَّيْرِ وَكَأَجَاوِيدِ الْخَيْلِ وَالرِّكَابِ فَنَاجٍ مُسَلَّمٌ وَمَخْدُوشٌ مُرْسَلٌ وَمَكْدُوسٌ فِي نَارِ جَهَنَّمَ حَتَّى إِذَا خَلَصَ الْمُؤْمِنُونَ مِنَ النَّارِ فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ مَا مِنْ أحد مِنْكُم بأشدَّ مُناشدةً فِي الْحق - قد تبين لَكُمْ - مِنَ الْمُؤْمِنِينَ لِلَّهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لِإِخْوَانِهِمُ الَّذِينَ فِي النَّارِ يَقُولُونَ رَبَّنَا كَانُوا يَصُومُونَ مَعَنَا وَيُصَلُّونَ وَيَحُجُّونَ فَيُقَالُ لَهُمْ: أَخْرِجُوا مَنْ عَرَفْتُمْ فَتُحَرَّمُ صُوَرَهُمْ عَلَى النَّارِ فَيُخْرِجُونَ خَلْقًا كَثِيرًا ثُمَّ يَقُولُونَ: رَبَّنَا مَا بَقِيَ فِيهَا أَحَدٌ مِمَّنْ أَمَرْتَنَا بِهِ. فَيَقُولُ: ارْجِعُوا فَمَنْ وجدْتُم فِي قلبه مِثْقَال دنيار مِنْ خَيْرٍ فَأَخْرِجُوهُ فَيُخْرِجُونَ خَلْقًا كَثِيرًا ثُمَّ يَقُولُ: ارْجِعُوا فَمَنْ وَجَدْتُمْ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ نِصْفِ دِينَارٍ مِنْ خَيْرٍ فَأَخْرِجُوهُ فَيُخْرِجُونَ خَلْقًا كَثِيرًا ثُمَّ يَقُولُ: ارْجِعُوا فَمَنْ وَجَدْتُمْ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ مِنْ خَيْرٍ فَأَخْرِجُوهُ فَيُخْرِجُونَ خَلْقًا كَثِيرًا ثُمَّ يَقُولُونَ: رَبَّنَا لَمْ نَذَرْ فِيهَا خَيِّرًا فَيَقُولُ اللَّهُ شُفِّعَتِ الْمَلَائِكَةُ وَشُفِّعَ النَّبِيُّونَ وَشُفِّعَ الْمُؤْمِنُونَ وَلَمْ يَبْقَ إِلَّا أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فَيَقْبِضُ قَبْضَةً مِنَ النَّارِ فَيُخْرِجُ مِنْهَا قَوْمًا لَمْ يَعْمَلُوا خَيْرًا قَطُّ قَدْ عَادُوا حُمَمًا فَيُلْقِيهِمْ فِي نَهْرٍ فِي أَفْوَاهِ الْجَنَّةِ يُقَالُ لَهُ: نَهْرُ الْحَيَاةِ فَيَخْرُجُونَ كَمَا تَخْرُجُ الْحِبَّةُ فِي حَمِيلِ السَّيْلِ فَيَخْرُجُونَ كَاللُّؤْلُؤِ فِي رِقَابِهِمُ الْخَوَاتِمُ فَيَقُولُ أَهْلُ الْجَنَّةِ: هَؤُلَاءِ عُتَقَاءُ الرَّحْمَن أدخلهم الْجنَّة بِغَيْر عمل وَلَا خَيْرٍ قَدَّمُوهُ فَيُقَالُ لَهُمْ لَكُمْ مَا رَأَيْتُمْ وَمثله مَعَه . مُتَّفق عَلَيْهِ\