53.
The Book of Paradise, its Description, its Bounties and its Inhabitants
٥٣-
كتاب الجنة وصفة نعيمها وأهلها


16
Chapter: Attributes By Which The People Of Paradise And The People Of The Fire May Be Recognized In This World

١٦
باب الصِّفَاتِ الَّتِي يُعْرَفُ بِهَا فِي الدُّنْيَا أَهْلُ الْجَنَّةِ وَأَهْلُ النَّارِ

Sahih Muslim 2865a

Iyad bin Himar reported that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم), while delivering a sermon one day, said, behold, my Lord commanded me that I should teach you which you do not know and which He has taught me today. (He has instructed thus), the property which I have conferred upon them is lawful for them. I have created My servants as one having a natural inclination to the worship of Allah, but it is Satan who turns them away from the right religion and he makes unlawful what has been declared lawful for them and he commands them to ascribe partnership with Me, although he has no justification for that. And verily, Allah looked towards the people of the world, and He showed hatred for the Arabs and the non-Arabs, but except for some remnants from the People of the Book. And He (further) said, I have sent you (the Prophet ﷺ) to put you to test and put (those to test) through you. And I sent the Book to you which cannot be washed away by water, so that you may recite it while in the state of wakefulness or sleep. Verily, Allah commanded me to burn (kill) the Quraish. I said, My Lord, they would break my head (like the tearing) of bread, and Allah said, you turn them out as they turned you out, you fight against them and We shall help you in this, you should spend, and you would be conferred upon. You send an army, and I would send an army five times greater than that. Fight against those who disobey you along with those who obey you. The inmates of Paradise are three, one who wields authority and is just and fair, one who is truthful and has been endowed with power to do good deeds. And the person who is merciful and kindhearted towards his relatives and to every pious Muslim, and one who does not stretch his hand despite having a large family to support. And He said, the inmates of Hell are five: the weak who lack power to (avoid evil), the (carefree) who pursue (everything irrespective of the fact that it is good or evil) and who do not have any care for their family or for their wealth. And those dishonest whose greed cannot be concealed even in the case of minor things. And the third. who betray you morning and evening, regarding your family and your property? He also made a mention of the miser and the liar and those who are in the habit of abusing people and using obscene and foul language. Abu Ghassan in his narration did not make mention of ‘spend and there would be spent for you.’

ابو غسان مسمعی محمد بن مثنیٰ اور محمد بن بشار بن عثمان نے ہمیں حدیث بیان کی ۔ الفاظ ابو غسان اور ابن مثنیٰ کے ہیں دونوں نے کہا : معاذ بن ہشام نے ہمیں حدیث بیان کی کہا : مجھے میرے والد نے قتادہ سے حدیث بیان کی انھوں نے مطرف بن عبد اللہ بن شخیرسے اور انھوں نے حضرت عیاض بن حمادمجاشعی رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہ ایک دن رسول اللہ ﷺ نے اپنے خطبے میں ارشاد فرمایا : " سنو!میرے رب نے مجھے یہ حکم دیا ہے کہ میں تمھیں ان باتوں کی تعلیم دوں جو تمھیں معلوم نہیں اور اللہ تعالیٰ نے آج مجھے ان کا علم عطا کیا ہے ( اللہ تعالیٰ نے فرمایا ہے ) ہر مال جو میں نے کسی بندے کو عطا کیا ( اس کی قسمت میں لکھا ) حلال ہے اور میں نے اپنے تمام بندوں کو ( حق کے لیے ) یکسو پیدا کیا پھر شیاطین ان کے پاس آئے اور انھیں ان کے دین سے دور کھینچ لیا اور جو میں نے ان کے لیے حلال کیا تھا انھوں نے اسے ان کے لیے حرام کر دیا اور ان ( بندوں ) کو حکم دیا کہ وہ میرے ساتھ شرک کریں جس کے لیے میں نے کوئی دلیل نازل نہیں کی تھی ۔ اور اللہ نے زمین والوں کی طرف نظر فرمائی تو اہل کتاب کے ( کچھ ) بچے کھچے لوگوں کے سوا باقی عرب اور عجم سب پر سخت ناراض ہوا اور ( مجھ سے ) فرمایا : میں نے آپ کو اس لیے مبعوث کیا کہ میں آپ کی اور آپ کے ذریعے سے دوسروں کی آزمائش کروں اور میں نے آپ پر ایک ایسی کتاب نازل کی ہے جسے پانی دھو ( کر مٹا ) نہیں سکتا ، آپ سوتے ہوئے بھی اس کی تلاوت کریں گے اور جاگتے ہوئے بھی اور اللہ نے مجھے حکم دیا کہ میں قریش کو ( ان کے معبودوں اور ان آباء واجداد کے شرک اور گناہوں پر عار دلاتے ہوئے انھیں ) جلاؤں میں نے کہا : میرے رب وہ میرے سر کو ٹکڑے ٹکڑے کر کے روٹی کی طرح کر دیں گے ۔ تو ( اللہ نے ) فرمایا : آپ انھیں باہر نکالیں جس طرح انھوں نے آپ کو باہر نکالا اور ان سے لڑائی کریں ہم آپ کو لڑوائیں گےاور ( اللہ کی راہ میں ) خرچ کریں آپ پر خرچ کیا جائے گا اور آپ لشکر بھیجیں ہم اس جیسے پانچ لشکربھیجیں گے اور جو لوگ آپ کے فرماں بردار ہیں ان کے ذریعے سے نافرمانوں کے خلاف جنگ کریں ۔ ( پھر آپ ﷺ نے ) فرمایا : اہل جنت تین ( طرح کے لوگ ) ہیں ایسا سلطنت والا جو عادل ہے صدقہ کرنے والا ہے اسے اچھائی کی توفیق دی گئی ہے ۔ اور ایسا مہربان شخص جو ہر قرابت دار اور ہر مسلمان کے لیے نرم دل ہے اور وہ عفت شعار ( برائیوں سے بچ کر چلنے والا ) جو عیال دارہے ، ( پھر بھی ) سوال سے بچتاہے ۔ فرمایا : " اور اہل جہنم پانچ ( طرح کے لوگ ) ہیں وہ کمزور جس کے پاس ( برائی سے ) روکنے والی ( عقل عفت ، حیا ، غیرت ) کوئی چیز نہیں جوتم میں سے ( برے کاموں میں دوسروں کے ) پیچھے لگنے والے لوگ ہیں ( حتیٰ کہ ) گھر والوں اور مال کے پیچھے بھی نہیں جاتے ( ان کی بھی پروا نہیں کرتے ) اور ایسا خائن جس کا کو ئی بھی مفاد چاہے بہت معمولی ہو ۔ ( دوسروں کی نظروں سے ) اوجھل ہوتا ہےتووہ اس میں ( ضرور ) خیانت کرتاہے ۔ اور ایسا شخص جو صبح شام تمھارے اہل وعیال اور مال کے بارے میں تمھیں دھوکادیتا ہے ۔ " اور آپ ﷺ نے بخل یا جھوٹ کا بھی ذکر فرمایا ۔ " اور بدطینت بد خلق ۔ " اور ابو غسان نے اپنی حدیث میں یہ ذکر نہیں کیا : " آپ خرچ کریں تو عنقریب آپ پر خرچ کیا جا ئے گا ۔ "

Abu Ghasan Masmai Muhammad bin Mathna aur Muhammad bin Bashar bin Usman ne hamen hadees bayan ki. Alfaz Abu Ghasan aur Ibn Mathna ke hain donon ne kaha: Muaz bin Hisham ne hamen hadees bayan ki kaha: Mujhe mere wald ne Qatadah se hadees bayan ki unhon ne Mutruf bin Abdullah bin Shakhris se aur unhon ne Hazrat Ayyaz bin Hammad Majashaee radiallahu ta'ala anhu se riwayat ki ke ek din Rasoolullah sallaAllahu alaihi wa sallam ne apne khutbe mein irshad farmaaya: "Suno! Mere rab ne mujhe yeh hukm diya hai ke main tumhen in baton ki taleem doon jo tumhen maloom nahin aur Allah ta'ala ne aaj mujhe in ka ilm ata kiya hai (Allah ta'ala ne farmaaya hai) har maal jo maine kisi bande ko ata kiya (us ki qismat mein likha) halal hai aur maine apne tamam bandon ko (haq ke liye) ek so peda kiya phir shayateen un ke pas aaye aur unhen un ke deen se door kheench liya aur jo maine un ke liye halal kiya tha unhon ne usse un ke liye haram kar diya aur un (bandon) ko hukm diya ke woh mere sath shirka karein jiske liye maine koi daleel nazil nahi ki thi. Aur Allah ne zameen walon ki taraf nazar farmaayi to ahl kitab ke (kuchh) bache khache logon ke siwa baqi arab aur ajam sab par sakht naraz huwa aur (mujh se) farmaaya: "Maine aap ko is liye mabu'th kiya ke main aap ki aur aap ke zariye se dusron ki azmaish karoon aur maine aap par ek aisi kitab nazil ki hai jise pani dho (kar mita) nahin sakta, aap sote huye bhi is ki tilaawat karenge aur jagte huye bhi aur Allah ne mujhe hukm diya ke main Quraish ko (un ke ma'budon aur un aba'a wa ajdad ke shirka aur gunahon par ar dilate huye unhen) jalaon main ne kaha: "Mere rab woh mere sar ko tukre tukre kar ke roti ki tarah kar denge." To (Allah ne) farmaaya: "Aap unhen bahar nikalen jis tarah unhon ne aap ko bahar nikala aur un se ladaai karein hum aap ko ladwayein ge aur (Allah ki raah mein) kharch karein aap par kharch kiya jaega aur aap lashkar bhijen hum is jaise panch lashkar bhijen ge aur jo log aap ke farman bardar hain un ke zariye se nafarmanon ke khilaf jang karein." (Phir aap sallaAllahu alaihi wa sallam ne) farmaaya: "Ahl jannat teen (tarah ke log) hain aisa sultanat wala jo adil hai sadaqa karne wala hai usse achhai ki taufiq di gayi hai. Aur aisa mehrban shakhs jo har qarabat dar aur har musalman ke liye naram dil hai aur woh afat shuar (buraion se bach kar chalne wala) jo ayyal dar hai, (phir bhi) sawal se bachta hai." Farmaaya: "Aur ahl jahannam panch (tarah ke log) hain woh kamzor jis ke pas (buraai se) roknne wali (aql afat, haya, ghairat) koi cheez nahin jo tum mein se (burre kaamon mein dusron ke) pichhe lagne wale log hain (hattak ke) ghar walon aur maal ke pichhe bhi nahi jaate (in ki bhi parwa nahi karte) aur aisa khain jis ka koi bhi mafad chahe bahut ma'mooli ho (dusron ki nazron se) ojhul hota hai to woh is mein (zarur) khiyanat karta hai. Aur aisa shakhs jo subh sham tumhare ahl wa ayyal aur maal ke baare mein tumhen dhoka deta hai." Aur aap sallaAllahu alaihi wa sallam ne bukhul ya jhoot ka bhi zikr farmaaya. "Aur badtinat bad khul." Aur Abu Ghasan ne apni hadees mein yeh zikr nahi kiya: "Aap kharch karein to anqarib aap par kharch kiya jaega."

حَدَّثَنِي أَبُو غَسَّانَ الْمِسْمَعِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، وَمُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارِ بْنِ عُثْمَانَ، - وَاللَّفْظُ لأَبِي غَسَّانَ وَابْنِ الْمُثَنَّى - قَالاَ حَدَّثَنَا مُعَاذُ بْنُ هِشَامٍ، حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ مُطَرِّفِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الشِّخِّيرِ، عَنْ عِيَاضِ بْنِ حِمَارٍ الْمُجَاشِعِيِّ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ذَاتَ يَوْمٍ فِي خُطْبَتِهِ ‏"‏ أَلاَ إِنَّ رَبِّي أَمَرَنِي أَنْ أُعَلِّمَكُمْ مَا جَهِلْتُمْ مِمَّا عَلَّمَنِي يَوْمِي هَذَا كُلُّ مَالٍ نَحَلْتُهُ عَبْدًا حَلاَلٌ وَإِنِّي خَلَقْتُ عِبَادِي حُنَفَاءَ كُلَّهُمْ وَإِنَّهُمْ أَتَتْهُمُ الشَّيَاطِينُ فَاجْتَالَتْهُمْ عَنْ دِينِهِمْ وَحَرَّمَتْ عَلَيْهِمْ مَا أَحْلَلْتُ لَهُمْ وَأَمَرَتْهُمْ أَنْ يُشْرِكُوا بِي مَا لَمْ أُنْزِلْ بِهِ سُلْطَانًا وَإِنَّ اللَّهَ نَظَرَ إِلَى أَهْلِ الأَرْضِ فَمَقَتَهُمْ عَرَبَهُمْ وَعَجَمَهُمْ إِلاَّ بَقَايَا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَقَالَ إِنَّمَا بَعَثْتُكَ لأَبْتَلِيَكَ وَأَبْتَلِيَ بِكَ وَأَنْزَلْتُ عَلَيْكَ كِتَابًا لاَ يَغْسِلُهُ الْمَاءُ تَقْرَؤُهُ نَائِمًا وَيَقْظَانَ وَإِنَّ اللَّهَ أَمَرَنِي أَنْ أُحَرِّقَ قُرَيْشًا فَقُلْتُ رَبِّ إِذًا يَثْلَغُوا رَأْسِي فَيَدَعُوهُ خُبْزَةً قَالَ اسْتَخْرِجْهُمْ كَمَا اسْتَخْرَجُوكَ وَاغْزُهُمْ نُغْزِكَ وَأَنْفِقْ فَسَنُنْفِقَ عَلَيْكَ وَابْعَثْ جَيْشًا نَبْعَثْ خَمْسَةً مِثْلَهُ وَقَاتِلْ بِمَنْ أَطَاعَكَ مَنْ عَصَاكَ ‏.‏ قَالَ وَأَهْلُ الْجَنَّةِ ثَلاَثَةٌ ذُو سُلْطَانٍ مُقْسِطٌ مُتَصَدِّقٌ مُوَفَّقٌ وَرَجُلٌ رَحِيمٌ رَقِيقُ الْقَلْبِ لِكُلِّ ذِي قُرْبَى وَمُسْلِمٍ وَعَفِيفٌ مُتَعَفِّفٌ ذُو عِيَالٍ - قَالَ - وَأَهْلُ النَّارِ خَمْسَةٌ الضَّعِيفُ الَّذِي لاَ زَبْرَ لَهُ الَّذِينَ هُمْ فِيكُمْ تَبَعًا لاَ يَتْبَعُونَ أَهْلاً وَلاَ مَالاً وَالْخَائِنُ الَّذِي لاَ يَخْفَى لَهُ طَمَعٌ وَإِنْ دَقَّ إِلاَّ خَانَهُ وَرَجُلٌ لاَ يُصْبِحُ وَلاَ يُمْسِي إِلاَّ وَهُوَ يُخَادِعُكَ عَنْ أَهْلِكَ وَمَالِكَ ‏"‏ ‏.‏ وَذَكَرَ الْبُخْلَ أَوِ الْكَذِبَ ‏"‏ وَالشِّنْظِيرُ الْفَحَّاشُ ‏"‏ ‏.‏ وَلَمْ يَذْكُرْ أَبُو غَسَّانَ فِي حَدِيثِهِ ‏"‏ وَأَنْفِقْ فَسَنُنْفِقَ عَلَيْكَ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 2865b

This Hadith has been narrated on the authority of Qatada with the same chain of transmitters but with a slight variation of wording.

سعید نے قتادہ سے اسی سند کے ساتھ روایت کی اور اپنی حدیث میں یہ بیان نہیں کیا : " ہر مال جو میں نے بندے کو دیا ، حلال ہے ۔ "

Saeed nay Qataadah say isi sand kay saath riwayat ki aur apni hadith mein yeh bayan nahin kiya : " Har maal jo main nay bande ko diya , halaal hai . "

وَحَدَّثَنَاهُ مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى الْعَنَزِيُّ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَدِيٍّ، عَنْ سَعِيدٍ، عَنْ قَتَادَةَ، بِهَذَا الإِسْنَادِ ‏.‏ وَلَمْ يَذْكُرْ فِي حَدِيثِهِ ‏ "‏ كُلُّ مَالٍ نَحَلْتُهُ عَبْدًا حَلاَلٌ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 2865c

This Hadith has been transmitted on the authority of Iyad bin Himar ( رضي الله تعالى عنه) that Allah's Apostle (صلى هللا عليه و آله وسلم) gave an address one day. The rest of the Hadith is the same.

ہمیں یحییٰ بن سعید نے دستوائی ( کپڑے بیچنے ) والے ہشام سے حدیث بیان کی ، انھوں نے کہا : ہمیں قتادہ نے مطرف سے اور انھوں نے حضرت عیاض بن حماد رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہ ایک دن رسول اللہ ﷺ نے خطبہ دیا پھر حدیث بیان کی اور اس کے آخر میں کہا : یحییٰ نے کہا : شعبہ نے قتادہ سے روایت کرتے ہوئے کہا : انھوں ( قتادہ ) نے کہا : میں نے اس حدیث میں ( جو بیان ہوا وہ خود ) مطرف سے سنا ۔

Hamein Yahiyaa bin Saeed ne dastvaai ( kapray bechnay ) walay Hisham se hadees bayan ki, unhon ne kaha: Hamein Qataadah ne Mut'rif se aur unhon ne Hazrat Iyaad bin Hamad radhi Allahu ta'ala anhu se riwayat ki ke ek din rasool Allah sallAllahu alaihi wa sallam ne khutbah diya phir hadees bayan ki aur is ke akhir mein kaha: Yahiyaa ne kaha: Sha'bah ne Qataadah se riwayat karte huway kaha: Unhon ( Qataadah ) ne kaha: Main ne is hadees mein ( jo bayan hua woh khud ) Mut'rif se suna.

حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ بِشْرٍ الْعَبْدِيُّ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ هِشَامٍ، - صَاحِبِ الدَّسْتَوَائِيِّ - حَدَّثَنَا قَتَادَةُ، عَنْ مُطَرِّفٍ، عَنْ عِيَاضِ بْنِ حِمَارٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم خَطَبَ ذَاتَ يَوْمٍ ‏.‏ وَسَاقَ الْحَدِيثَ وَقَالَ فِي آخِرِهِ قَالَ يَحْيَى قَالَ شُعْبَةُ عَنْ قَتَادَةَ قَالَ سَمِعْتُ مُطَرِّفًا فِي هَذَا الْحَدِيثِ ‏.‏

Sahih Muslim 2865d

Iyad bin Himar (رضي الله تعالی عنہ) reported that, while Allah's Apostle (صلى هللا عليه و آله وسلم) was delivering an address, he stated that Allah commanded me. The rest of the Hadith is the same, and there is an addition in it, ‘Allah revealed to me that we should be humble amongst ourselves, and none should show pride upon the others, and it does not behoove one to do so, and He also said, there are among you people to follow not caring a bit for their family and property. Qatada said, Abu Abdullah, would this happen? Thereupon he said, yes. By Allah, I found this in the days of ignorance that a person grazed the goat of a tribe and did not find anyone but their slavegirl (and he did not spare her) but committed adultery with her.

مطر نے کہا : مجھے قتادہ نے مطرف بن عبد اللہ بن شخیر سے حدیث بیان کی انھوں نے حضرت عیاض بن حماد رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے جو قبیلہ مجاشع سے تھے ، روایت کی ، کہا : ایک دن رسول اللہ ﷺ خطبہ دینے کے لیے ہمارے درمیان کھڑے ہوئے اور فرمایا : " اللہ تعالیٰ نے مجھے حکم دیا ہے ۔ اس کے بعد قتادہ سے ہشام کی حدیث کے مطابق حدیث بیان کی اور اس میں مزید یہ کہا : اللہ تعالیٰ نے مجھ پر وحی کی ہے کہ تم سب تواضع اختیار کرو حتی کہ کو ئی شخص دوسرے پر فخر نہ کرے اور کوئی شخص دوسرے پر زیادتی نہ کرے ۔ " انھوں نے اس حدیث میں کہا : وہ تم میں ( برائی کے کاموں میں دوسروں کے ) پیچھے لگنے والے ہیں والوں اور مال کے بھی متلاشی نہیں ( کہ کما کر دوسروں سے مستغنیٰ ہو جا ئیں ۔ ) تو میں ( قتادہ ) نے ( مطرف سے ) کہا : ابو عبد اللہ تو ( اب ) یہی ہوا کرے گا؟ انھوں نے کہا : ہاں ، اللہ !میں نے جاہلیت کے زمانے میں انھیں دیکھا ( ایسا ہوتا تھا ) کہ ایک شخص پورے قبیلے کی بکریاں چراتا تھا ۔ اسے ان کی ایک کنیز کے سوا کچھ نہیں ملتا تھا جس سے مجامعت کرتا تھا ۔

Matar ne kaha: Mujhe Qatadah ne Mutruf bin Abdullah bin Shukhair se hadees bayan ki, unhon ne Hazrat Iyaz bin Hamad radi Allahu ta'ala anhu se jo qabila Majasha' se thay, riwayat ki, kaha: Aik din Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) khutbah dene ke liye hamare darmiyan kharay hue aur farmaaya: "Allah Ta'ala ne mujhe hukm diya hai." Is ke baad Qatadah se Hisham ki hadees ke mutabiq hadees bayan ki aur is mein mazid yeh kaha: "Allah Ta'ala ne mujh par wahy ki hai ke tum sab tawazu ikhtiyar karo hata ke koi shakhs doosre par fakh nah karay aur koi shakhs doosre par ziyadti nah karay." Unhon ne is hadees mein kaha: "Woh tum mein (burai ke kaamon mein doosron ke) pichhe lagne walon aur maal ke bhi mutalashe nahin (ke kama kar doosron se mustagni ho jain)." To main (Qatadah) ne (Mutruf se) kaha: "Abu Abdullah to (ab) yahi hua karega?" Unhon ne kaha: "Haan, Allah! Main ne jahiliyat ke zamane mein unhen dekha (aisa hota tha) ke ek shakhs pure qabile ki bakriyan charata tha. Use un ki aik kaneez ke siwa kuch nahin milta tha jis se mujame'at karta tha.

وَحَدَّثَنِي أَبُو عَمَّارٍ، حُسَيْنُ بْنُ حُرَيْثٍ حَدَّثَنَا الْفَضْلُ بْنُ مُوسَى، عَنِ الْحُسَيْنِ، عَنْ مَطَرٍ، حَدَّثَنِي قَتَادَةُ، عَنْ مُطَرِّفِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الشِّخِّيرِ، عَنْ عِيَاضِ بْنِ حِمَارٍ، أَخِي بَنِي مُجَاشِعٍ قَالَ قَامَ فِينَا رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ذَاتَ يَوْمٍ خَطِيبًا فَقَالَ ‏"‏ إِنَّ اللَّهَ أَمَرَنِي ‏"‏ ‏.‏ وَسَاقَ الْحَدِيثَ بِمِثْلِ حَدِيثِ هِشَامٍ عَنْ قَتَادَةَ وَزَادَ فِيهِ ‏"‏ وَإِنَّ اللَّهَ أَوْحَى إِلَىَّ أَنْ تَوَاضَعُوا حَتَّى لاَ يَفْخَرَ أَحَدٌ عَلَى أَحَدٍ وَلاَ يَبْغِي أَحَدٌ عَلَى أَحَدٍ ‏"‏ ‏.‏ وَقَالَ فِي حَدِيثِهِ ‏"‏ وَهُمْ فِيكُمْ تَبَعًا لاَ يَبْغُونَ أَهْلاً وَلاَ مَالاً ‏"‏ ‏.‏ فَقُلْتُ فَيَكُونُ ذَلِكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَاللَّهِ لَقَدْ أَدْرَكْتُهُمْ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَإِنَّ الرَّجُلَ لَيَرْعَى عَلَى الْحَىِّ مَا بِهِ إِلاَّ وَلِيدَتُهُمْ يَطَؤُهَا ‏.‏