13.
The Book of Fasting
١٣-
كتاب الصيام


36
Chapter: It is recommended to fast three days of every month, and to fast on the days of 'Arafah and 'Ashura', and to fast on Mondays and Thursdays

٣٦
باب اسْتِحْبَابِ صِيَامِ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ وَصَوْمِ يَوْمِ عَرَفَةَ وَعَاشُورَاءَ وَالِاثْنَيْنِ وَالْخَمِيسِ

Sahih Muslim 1162b

Abu Qatada al-Ansari (رضي الله تعالى عنه) reported that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) was asked about his fasting. The Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) felt annoyed. Thereupon 'Umar (رضي الله تعالى عنه) said, ‘we are pleased with Allah as the Lord, with Islam as our Code of Life, with Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) as the Apostle and with our pledge (to you for willing and cheerful submission) as a (sacred) commitment. He was then asked about perpetual fasting, whereupon he said, ‘he neither fasted nor did he break it, or he did not fast and he did not break it. The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) was then asked about fasting for two days and breaking one day. He said, and who has strength enough to do it? He was then asked about fasting for a day and breaking for two days, whereupon he said, may Allah bestow upon us strength to do it. He was then asked about fasting for a day and breaking on the other, whereupon he said, That, is the fasting of my brother Dawood (عليه السَلم). He was then asked about fasting on Monday, whereupon he said, it was the day on which I was born. on which I was commissioned with prophethood or revelation was sent to me, (and he further) said, three days' fasting every month and of the whole of Ramadan every year is a perpetual fast. He was asked about fasting on the day of 'Arafa (9th of Dhu'I-Hijja), whereupon he said, it expiates the sins of the preceding year and the coming year. He was asked about fasting on the Day of Ashura (10th of Muharram), whereupon be said, it expiates the sins of the preceding year. Imam Muslim said that in this Hadith there is a narration of Shu'ba that he was asked about fasting on Monday and Thursday, but we did not mention Thursday for we found it as an error (in reporting).

محمد بن جعفر نے کہا : ہمیں شعبہ نے غیلان بن جریر سے حدیث سنائی ، انھوں نے عبداللہ بن معبد زمانی سے سنا ، انھوں نے حضرت ابو قتادہ انصاری رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہ رسول اللہ ﷺ سے آپ کے روزوں کے بارے میں سوال کیاگیا تو رسول اللہ ﷺ نارض ہوگئے ، اس پر حضرت عمر رضی اللہ تعالیٰ عنہ نے عرض کی : ہم اللہ کے رب ہونے ، اسلام کے دین ہونے ، محمد ﷺ کے رسول ہونے ، اور بیعت کے طور پر اپنی بیعت پر راضی ہیں ۔ ( جو ہم نے رسول اللہ ﷺ سے کی ۔ ) کہا : اس کے بعد آپ سے بغیر وقفے کے ہمیشہ روزہ رکھنے ( صیام الدھر ) کے بارے میں پوچھا گیا تو آپ ﷺ نے فرمایا : "" اس شخص نے روزہ رکھا نہ افطار کیا ۔ "" اس کے بعد آپ سے دو دن روزہ رکھنے اور ایک دن ترک کرنے کے بارے میں پوچھاگیا ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : "" اس کی طاقت کون رکھتاہے؟ "" کہا : اور آپ سے ایک دن روزہ رکھنے اور دو دن ترک کرنے کے بارے میں پوچھاگیا ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : "" کاش کے اللہ تعالیٰ نے ہمیں اس کام کی طاقت دی ہوتی ۔ "" کہا : اور آپ ﷺ سے ایک دن روزہ رکھنے اور ایک دن روزہ ترک کرنے کے بارے میں سوال کیاگیا ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : "" یہ میرے بھائی داود علیہ السلام کا روزہ ہے ۔ "" کہا : اور آپ سے سوموار کا روزہ رکھنے کے بارے میں سوال کیاگیا ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : "" یہ دن ہے جب میں پیدا ہوا اور جس دن مجھے ( رسول بنا کر ) بھیجا گیا ۔ یا مجھ پر ( قرآن ) نازل کیا گیا ۔ "" کہا : اس کے بعد آپ ﷺ نے فرمایا : "" ہر ماہ کے تین روزے اور اگلے رمضان تک رمضان کے روزے ہی ہمیشہ کے روزے ہیں ۔ "" کہا : آپ ﷺ سے یوم عرفہ کے روزے کے بارے میں پوچھا گیاٍ ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : "" یہ گزشتہ اور آئندہ سال کے گناہوں کاکفارہ بن جاتا ہے ۔ "" کہا : آپ ﷺ سے عاشورہ کے دن کے روزے کے بارے میں پوچھا گیاٍ ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : "" وہ گزشتہ سال کے گناہوں کا کفارہ بن جاتاہے ۔ "" امام مسلمؒ نے کہا : اس حدیث میں شعبہ کی روایت ( یوں ) ہے : انھوں ( ابوقتادہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ ) نے کہا : اور آپ سے سوموار اور جمعرات کے روزے کے بارے میں سوال کیاگیا ۔ لیکن ہم نے جمعرات کے ذکر سے سکوت کیا ہے ، کیونکہ ہمارے خیال میں یہ ( راوی کا ) وہم ہے ۔

Muhammad bin Ja'far ne kaha: Hamein Sha'bah ne Ghilan bin Jareer se hadees sunai, unhon ne Abdullah bin Ma'bad Zamani se suna, unhon ne Hazrat Abu Qatadah Ansaari radiyallahu ta'ala anhu se riwayat ki ke Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) se aap ke rozon ke baare mein sawal kiya gaya to Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) niraaz hogaye, is par Hazrat Umar radiyallahu ta'ala anhu ne arz ki: Hum Allah ke Rab hone, Islam ke din hone, Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) ke Rasool hone, aur bai'at ke tor par apni bai'at par raazi hain. (Jo hum ne Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) se ki.) Kaha: Is ke baad aap se baghair waqfe ke hamesha roza rakhne (siyamud dhar) ke baare mein poocha gaya to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Is shakhs ne roza rakha na iftaar kiya." Is ke baad aap se do din roza rakhne aur ek din tark karne ke baare mein poocha gaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Is ki taqat kon rakhta hai?" Kaha: Aur aap se ek din roza rakhne aur do din tark karne ke baare mein poocha gaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Kash ke Allah Ta'ala ne humein is kaam ki taqat di hoti." Kaha: Aur aap (صلى الله عليه وآله وسلم) se ek din roza rakhne aur ek din roza tark karne ke baare mein sawal kiya gaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Yeh mere bhai Dawood alaihi salam ka roza hai." Kaha: Aur aap se somvaar ka roza rakhne ke baare mein sawal kiya gaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Yeh din hai jab mein paida hua aur jis din mujhe (Rasool bana kar) bheja gaya. Ya mujh par (Quran) nazil kiya gaya." Kaha: Is ke baad aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Har mah ke teen roze aur agle Ramzan tak Ramzan ke roze hi hamesha ke roze hain." Kaha: Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) se Youm e Arafah ke roze ke baare mein poocha gaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Yeh guzasht aur aayenda saal ke gunaahon ka kafara ban jata hai." Kaha: Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) se Ashura ke din ke roze ke baare mein poocha gaya. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Wo guzasht saal ke gunaahon ka kafara ban jata hai." Imam Muslim rahimahullah ne kaha: Is hadees mein Sha'bah ki riwayat (yun) hai: Unhon (Abu Qatadah radiyallahu ta'ala anhu) ne kaha: Aur aap se somvaar aur juma'at ke roze ke baare mein sawal kiya gaya. Lekin hum ne juma'at ke zakr se sukoot kiya hai, kyunki hamare khayal mein yeh (ravi ka) waham hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، وَمُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، - وَاللَّفْظُ لاِبْنِ الْمُثَنَّى - قَالاَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ غَيْلاَنَ بْنِ جَرِيرٍ، سَمِعَ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ مَعْبَدٍ الزِّمَّانِيَّ، عَنْ أَبِي قَتَادَةَ الأَنْصَارِيِّ، رضى الله عنه أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم سُئِلَ عَنْ صَوْمِهِ قَالَ فَغَضِبَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ عُمَرُ رضى الله عنه رَضِينَا بِاللَّهِ رَبًّا وَبِالإِسْلاَمِ دِينًا وَبِمُحَمَّدٍ رَسُولاً وَبِبَيْعَتِنَا بَيْعَةً ‏.‏ قَالَ فَسُئِلَ عَنْ صِيَامِ الدَّهْرِ فَقَالَ ‏"‏ لاَ صَامَ وَلاَ أَفْطَرَ ‏"‏ ‏.‏ أَوْ ‏"‏ مَا صَامَ وَمَا أَفْطَرَ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ فَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمَيْنِ وَإِفْطَارِ يَوْمٍ قَالَ ‏"‏ وَمَنْ يُطِيقُ ذَلِكَ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ وَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمٍ وَإِفْطَارِ يَوْمَيْنِ قَالَ ‏"‏ لَيْتَ أَنَّ اللَّهَ قَوَّانَا لِذَلِكَ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ وَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمٍ وَإِفْطَارِ يَوْمٍ قَالَ ‏"‏ ذَاكَ صَوْمُ أَخِي دَاوُدَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ وَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمِ الاِثْنَيْنِ قَالَ ‏"‏ ذَاكَ يَوْمٌ وُلِدْتُ فِيهِ وَيَوْمٌ بُعِثْتُ أَوْ أُنْزِلَ عَلَىَّ فِيهِ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ فَقَالَ ‏"‏ صَوْمُ ثَلاَثَةٍ مِنْ كُلِّ شَهْرٍ وَرَمَضَانَ إِلَى رَمَضَانَ صَوْمُ الدَّهْرِ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ وَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمِ عَرَفَةَ فَقَالَ ‏"‏ يُكَفِّرُ السَّنَةَ الْمَاضِيَةَ وَالْبَاقِيَةَ ‏"‏ ‏.‏ قَالَ وَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمِ عَاشُورَاءَ فَقَالَ ‏"‏ يُكَفِّرُ السَّنَةَ الْمَاضِيَةَ ‏"‏ ‏.‏ وَفِي هَذَا الْحَدِيثِ مِنْ رِوَايَةِ شُعْبَةَ قَالَ وَسُئِلَ عَنْ صَوْمِ يَوْمِ الاِثْنَيْنِ وَالْخَمِيسِ فَسَكَتْنَا عَنْ ذِكْرِ الْخَمِيسِ لَمَّا نَرَاهُ وَهْمًا ‏.‏