15.
The Book of Pilgrimage
١٥-
كتاب الحج
82
Chapter: The sanctity of Makkah and the sanctity of its game, grasses, trees and lost property, except for the one who announces it, is forever
٨٢
باب تَحْرِيمِ مَكَّةَ وَصَيْدِهَا وَخَلاَهَا وَشَجَرِهَا وَلُقَطَتِهَا إِلاَّ لِمُنْشِدٍ عَلَى الدَّوَام
Sahih Muslim 1353a
Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) reported Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) as saying on the Day of Victory of Makka, there is no Hijra (emigration) but only Jihad and good intention; and when you are called to battle, then go forth. He also said on the Day of Victory over Makka, Allah made this town sacred on the day He created the earth and the heavens; so it is sacred by the sacredness conferred on it by Allah until the Day of Resurrection and fighting in it was not lawful to anyone before me, and it was made lawful for me only during an hour on one day, for it is sacred by the sacredness conferred on it by Allah until the Day of Resurrection. Its thorns are not to be cut, its game is not to be molested, and the things dropped are to be picked up only by one who makes a public announcement of it, and its fresh herbage is not to be cut. Abbas ( رضي الله تعالى عنه) said, Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), exception may be made in case of rush, for it is useful for their blacksmiths and for their houses. The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said. except rush ( َِ راإلِذْخ).
جریر نے ہمیں منصور سے خبر دی انھوں نے مجا ہد سے انھوں نے طاوس سے انھوں نے حضرت ابن عباس رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی ، انھوں نے کہا : رسول اللہ ﷺ نے فتح مکہ کے دن فر ما یا : " اب ہجرت نہیں ہے البتہ جہاد اور نیت باقی ہے اور جب تمھیں نفیر عام ( جہاد میں حا ضری ) کے لیے کہا جا ئے تو نکل پڑو ۔ اور آپ نے فتح مکہ کے دن فر ما یا : بلا شبہ یہ شہر ( ایسا ) ہے جسے اللہ نے ( اس وقت سے ) حرمت عطا کی ہے جب سے اس نے آسمانوں اور زمین کو پیدا کیا ۔ یہ اللہ کی ( عطا کردہ ) حرمت ( کی وجہ ) سے قیامت تک کے لیے محترم ہے اور مجھ سے پہلے کسی ایک کے لیے اس میں لڑا ئی کو حلال قرار نہیں دیا کیا اور میرے لیے بھی دن میں سے ایک گھڑی کے لیے ہی اسے حلال کیا گیا ہے ( اب ) یہ اللہ کی ( عطا کردہ ) حرمت کی وجہ سے قیامت کے دن تک حرا م ہے اس کے کا ٹنے نہ کا ٹے جا ئیں اس کے شکار کو ڈرا کر نہ بھگا یا جا ئے کو ئی شخص اس میں گری ہو ئی چیز کو نہ اٹھا ئے سوائے اس کے جو اس کا اعلا ن کرے ، نیز اس کی گھا س بھی نہ کا ٹی جا ئے ۔ اس پر حضرت عباس رضی اللہ تعالیٰ عنہ نے عرض کی : اے اللہ کے رسول ﷺ !سوائے اذخر ( خوشبو دار گھا س ) کے وہ ان کے لوہا روں اور گھروں کے لیے ( ضروری ) ہے تو آپ نے فر ما یا : " سوائے اذخر کے ۔ "
Jareer ne hamen Mansoor se khabar di, unhon ne Mujahid se, unhon ne Taoos se, unhon ne Hazrat Ibn Abbas radi Allahu Ta'ala anhu se riwayat ki, unhon ne kaha: Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Fath-e-Makkah ke din farmaaya: 'Ab hijrat nahin hai balke jihad aur niyat baqi hai aur jab tumhen nafeer-e-aam (jihad mein hazri) ke liye kaha jaaye to nikal padho.' Aur aap ne Fath-e-Makkah ke din farmaaya: 'Bela shak yeh shahr (aisa) hai jise Allah ne (is waqt se) hurmat ata ki hai jab se isne aasmanon aur zameen ko paida kiya. Yeh Allah ki (ata ki hui) hurmat (ki wajah) se qayamat tak ke liye muhtaram hai aur mujh se pehle kisi ek ke liye is mein larai ko halal qarar nahin diya kiya aur mere liye bhi din mein se ek ghadi ke liye hi ise halal kiya gaya hai (ab) yeh Allah ki (ata ki hui) hurmat ki wajah se qayamat ke din tak haram hai. Is ke katne na kate jaen, is ke shikar ko dara kar na bhagaaya jaaye, koi shakhs is mein giri hui cheez ko na uthaye siwae is ke jo is ka ilan kare, neez is ki ghas bhi na kati jaaye.' Is per Hazrat Abbas radi Allahu Ta'ala anhu ne arz ki: 'Aye Allah ke Rasool (صلى الله عليه وآله وسلم)! Siwae azkhar (khushboo dar ghas) ke woh un ke loharon aur gharon ke liye (zaruri) hai.' To aap ne farmaaya: 'Siwae azkhar ke.'
حَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الْحَنْظَلِيُّ، أَخْبَرَنَا جَرِيرٌ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنْ طَاوُسٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَوْمَ الْفَتْحِ فَتْحِ مَكَّةَ " لاَ هِجْرَةَ وَلَكِنْ جِهَادٌ وَنِيَّةٌ وَإِذَا اسْتُنْفِرْتُمْ فَانْفِرُوا " . وَقَالَ يَوْمَ الْفَتْحِ فَتْحِ مَكَّةَ " إِنَّ هَذَا الْبَلَدَ حَرَّمَهُ اللَّهُ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ فَهُوَ حَرَامٌ بِحُرْمَةِ اللَّهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَإِنَّهُ لَمْ يَحِلَّ الْقِتَالُ فِيهِ لأَحَدٍ قَبْلِي وَلَمْ يَحِلَّ لِي إِلاَّ سَاعَةً مِنْ نَهَارٍ فَهُوَ حَرَامٌ بِحُرْمَةِ اللَّهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ يُعْضَدُ شَوْكُهُ وَلاَ يُنَفَّرُ صَيْدُهُ وَلاَ يَلْتَقِطُ إِلاَّ مَنْ عَرَّفَهَا وَلاَ يُخْتَلَى خَلاَهَا " . فَقَالَ الْعَبَّاسُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِلاَّ الإِذْخِرَ فَإِنَّهُ لِقَيْنِهِمْ وَلِبُيُوتِهِمْ . فَقَالَ " إِلاَّ الإِذْخِرَ " .