27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Al-Buruj

تفسير سورة البروج

Mustadrak Al Hakim 3915

Abu Huraira (may Allah be pleased with him) narrates regarding the verse: "And [by] the witnessing day and [by] the witnessed day" (Al-Buruj: 3), "The 'witnessing day' is the Day of Arafah and the 'witnessed day' is the promised Day of Resurrection." (Translation: Kanz-ul-Iman by Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) **Note:** This narration, reported from Yunus bin Ubaid through Shu'bah, is authentic according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, even though the two Imams did not include it in their compilations.

" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ : وَ شَاھِدٍ وَّ مَشْھُوْدٍ ( البروج : 3 ) ’’ اور اس دن کی جو گواہ ہے اور اس دن کی جس میں حاضر ہوتے ہیں ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں : شاہد ، عرفہ اور جمعہ کا دن ہے اور مشہود ، قیامت کا وہ دن ہے جس کا وعدہ کیا گیا ہے ۔ ٭٭ شعبہ کی یونس بن عبید کے حوالے سے روایت کردہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abu Hurairah Raziallahu Anhu: Wa Shahidin Wa Mashhoodin (Al-Buruj: 3) ''Aur us din ki jo gawah hai aur us din ki jis mein hazir hotay hain'' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rehmatullah Alaih) Kay mutalliq farmatay hain: Shahid, Arafah aur Juma ka din hai aur Mashhood, Qayamat ka woh din hai jis ka wada kiya gaya hai. ** Shubah ki Younus bin Ubaid kay hawale se riwayat kardah hadees Imam Bukhari Rehmatullah Alaih aur Imam Muslim Rehmatullah Alaih kay miyaar kay mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rehmatullah Alaihima ne is ko naqal nahin kiya.

أَخْبَرَنَا الشَّيْخُ أَبُو بَكْرِ بْنُ إِسْحَاقَ، أَنْبَأَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا مُحَمَّدٌ وَهُوَ ابْنُ جَعْفَرٍ، عَنْ شُعْبَةَ، قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ زَيْدٍ، وَيُونُسَ بْنَ عُبَيْدٍ يُحَدِّثَانِ عَنْ عَمَّارٍ، مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَمَّا عَلِيٌّ فَرَفَعَهُ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأَمَّا يُونُسُ فَلَمْ يَعُدَّ أَبَا هُرَيْرَةَ فِي هَذِهِ الْآيَةِ {وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ} [البروج: 3] قَالَ: «الشَّاهِدُ يَوْمُ عَرَفَةَ وَيَوْمُ الْجُمُعَةِ، وَالْمَشْهُودُ هُوَ الْمَوْعُودُ يَوْمُ الْقِيَامَةِ» حَدِيثُ شُعْبَةَ عَنْ يُونُسَ بْنِ عُبَيْدٍ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3915 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3916

Abdullah Ibn Masood (may Allah be pleased with him) narrated that Allah Almighty took an oath: “By the sky with its constellations.” (Al-Burooj: 1) [Translation: Kanz-ul-Imaan, Imam Ahmed Raza Khan] “Indeed, the punishment of your Lord is severe.” (Al-Burooj: 12) [Translation: Kanz-ul-Imaan, Imam Ahmed Raza Khan] ** This Hadith has a sound chain of narrators, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it. **

" حضرت عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : یہ قسم ہے : وَالسَّمَآءِ ذَاتِ الْبُرُوْجِ ( البروج : 1 ) ’’ قسم آسمان کی جس میں برج ہیں ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) اِنَّ بَطْشَ رَبِّکَ لَشَدِیْدٌ ( البروج : 12 ) ’’ بیشک تیرے رب کی گرفت بہت سخت ہے ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Masood Raziallahu Anhu farmate hain : yeh qasam hai : wassamai zaatil buruj qasam asman ki jismein burj hain inna batsha rabbika lashadid beshak tere rab ki giraft bahut sakht hai yeh hadees sahih al-isnad hai lekin imam bukhari rehmatullah alaih aur imam muslim rehmatullah alaih ne ise naqal nahi kiya.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ، ثنا السَّرِيُّ بْنُ خُزَيْمَةَ، ثنا مُوسَى بْنُ إِسْمَاعِيلَ، ثنا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ عَطَاءٍ، عَنْ عَرْفَجَةَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ قَسَمٌ: {وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ} [البروج: 1] {إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ} [البروج: 12] إِلَى آخِرِهَا. «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3916 - صحيح

Mustadrak Al Hakim 3917

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates that Allah Almighty created the Preserved Tablet from a white pearl, both sides of which are made of red ruby. Its pen is of light, and its writing is of light. He looks at it 360 times every day, and in each glance, He creates, provides sustenance, gives life, takes life, honors, humiliates, and does whatever He wills. This is the meaning of Allah Almighty's saying: "Every day He is in a state of glory." (Quran 55:29) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan) ** This Hadith is Sahih al-Isnad. No one has objected to Abu Hamza al-Thamali except for the one who has exaggerated in his religion.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : بے شک اللہ تعالیٰ نے ایک سفید موتی سے لوح محفوظ بنائی ، جس کی دونوں جانبیں سرخ رنگ کے یاقوت کی ہیں ، اس کی قلم نور کی ہے اور اس کی لکھائی نور کی ہے ، وہ اس میں روزانہ 360 مرتبہ نظر فرماتا ہے اور ہر مرتبہ میں پیدا کرتا ، رزق دیتا ، زندہ کرتا ، مارتا ، عزت دیتا ، ذلت دیتا اور جو چاہتا ہے کرتا ہے ۔ یہی مطلب ہے اللہ تعالیٰ کے اس قول کا : کُلَّ یَوْمٍ ھُوَ فِیْ شَاْنٍ ( الرحمن : 29 ) ’’ اسے ہر دن ایک کام ہے ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے ۔ ابوحمزہ الثمالی پر کسی نے اعتراض نہیں کیا سوائے اس کے جس نے اپنے مذہب میں غلو کیا ہے ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Be shak Allah Ta'ala ne ek safaid moti se Loh e Mahfooz banai, jis ki donon janibain surkh rang ke yaqut ki hain, is ki qalam noor ki hai aur is ki likhai noor ki hai, woh is mein rozana 360 martaba nazar farmata hai aur har martaba mein paida karta, rizq deta, zinda karta, marta, izzat deta, zillat deta aur jo chahta hai karta hai . Yahi matlab hai Allah Ta'ala ke is qaul ka : Kul Yawm Huwa fi Sha'n ( Ar Rahman : 29 ) ’’ Ise har din ek kaam hai .‘‘ ( Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) ** Ye hadees sahih al isnad hai . Abu Hamza al Thamali par kisi ne aitraz nahin kiya siwae uske jisne apne mazhab mein ghulu kiya hai .

حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ عِيسَى الْحِيرِيُّ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، ثنا ابْنُ أَبِي عُمَرَ، ثنا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: " إِنَّ مِمَّا خَلَقَ اللَّهُ لَلَوْحًا مَحْفُوظًا مِنْ دُرَّةٍ بَيْضَاءَ دَفَّتَاهُ مِنْ يَاقُوتَةٍ حَمْرَاءَ قَلَمُهُ نُورٌ، وَكِتَابُهُ نُورٌ يَنْظُرُ فِيهِ كُلَّ يَوْمٍ ثَلَاثُمِائَةً وَسِتِّينَ نَظْرَةً، أَوْ مَرَّةً فَفِي كُلِّ مَرَّةٍ مِنْهَا يَخْلُقُ وَيَرْزُقُ، وَيُحْيِي وَيُمِيتُ، وَيُعِزُّ وَيُذِلَّ، وَيَفْعَلُ مَا يَشَاءُ فَذَلِكَ قَوْلُهُ {كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ} [الرحمن: 29] «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، فَإِنَّ أَبَا حَمْزَةَ الثُّمَالِيَّ لَمْ يُنْقَمْ عَلَيْهِ إِلَّا الْغُلُوُّ فِي مُذْهَبِهِ فَقَطْ»