27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Ar-Ra'd

تفسير سورة الرعد

Mustadrak Al Hakim 3331

On the authority of Abu Hurairah (may Allah be pleased with him), the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: Your Lord says: If My servants obey Me, I will cause rain to fall upon them at night and cause the sun to rise upon them during the day, and I will not make them hear the sound of thunder. ** This hadith is sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : تمہارا رب فرماتا ہے : اگر میرے بندے میری اطاعت بجا لائیں تو میں رات میں ان پر بارش برساؤں اور دن میں ان پر سورج طلوع کروں اور ان کو گرج کی آواز تک نہ سناؤں ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abu Hurairah RA se riwayat hai keh Rasool Akram SAW ne irshad farmaya: Tumhara Rab farmata hai: Agar mere bande meri itaat baja layen to main raat mein un per barish barsaon aur din mein un per sooraj talu karon aur un ko garaj ki aawaz tak na sunaon. ** Yeh hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari RA aur Imam Muslim RA ne ise naqal nahin kya.

حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ، ثنا إِسْمَاعِيلُ بْنُ إِسْحَاقَ الْقَاضِي، وَهِشَامُ بْنُ عَلِيٍّ السَّدُوسِيُّ، قَالَا: ثنا مُوسَى بْنُ إِسْمَاعِيلَ، ثنا صَدَقَةُ بْنُ مُوسَى، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ وَاسِعٍ، عَنْ سُمَيْرٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: "" إِنَّ رَبَّكُمْ تَعَالَى يَقُولُ: لَوْ أَنَّ عِبَادِيَ أَطَاعُونِي لَأَسْقَيْتُهُمُ الْمَطَرَ بِاللَّيْلِ، وَأَطْلَعْتُ عَلَيْهِمُ الشَّمْسَ بِالنَّهَارِ، وَلَمْ أُسْمِعْهُمْ صَوْتَ الرَّعْدِ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3331 - بل صدقة بن موسى واه

Mustadrak Al Hakim 3332

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said regarding the statement of Allah Almighty: یَمْحُوا اللّٰہُ مَا یَشَآئُ ( الرعد : 39 ) "Allah eliminates whatever He wills." (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him): This refers to one of the two books. Those two books: from one He eliminates whatever He wills and preserves whatever He wills, and with Him is the "Umm ul-Kitab", meaning the entire Book. **Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) has narrated the hadiths of Akrama (may Allah be pleased with him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) has narrated the hadiths of Hammad. And this hadith, with the chain of narration of Sulaiman Al-Taymi, is Gharib Sahih (odd but authentic), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) have not narrated it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے ارشاد : یَمْحُوا اللّٰہُ مَا یَشَآئُ ( الرعد : 39 ) ’’ اللہ جو چاہے مٹاتا ہے ۔ ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں : یہ دو کتابوں میں سے ایک کی بات ہے ۔ وہ دو کتابیں ہیں ، ان میں سے ایک کتاب میں جو چاہتا ہے مٹا دیتا ہے اور جو چاہتا ہے ثابت رکھتا ہے اور اس کے پاس ’’ ام الکتاب ‘‘ ہے یعنی پوری کتاب ہے ۔ ٭٭ امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ نے عکرمہ رضی اللہ عنہ کی روایات نقل کی ہیں اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے حماد کی روایات نقل کی ہیں اور یہ حدیث سلیمان التیمی کی سند کے ہمراہ غریب صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ہے ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a Allah Ta'ala ke Irshad : Yem-huwallahu Ma Yashao ( Ar-Ra'd : 39 ) " Allah jo chahe mitata hai " ( Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) ke mutalliq farmate hain : Yeh do kitabon mein se ek ki baat hai. Wo do kitabein hain, in mein se ek kitab mein jo chahta hai mita deta hai aur jo chahta hai sabit rakhta hai aur uske paas " Umm ul Kitab " hai yani puri kitab hai. ** Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ne Akrama (رضي الله تعالى عنه) ki riwayaten naqal ki hain aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Hammad ki riwayaten naqal ki hain aur yeh hadees Sulaiman At-Timi ki sanad ke hamra ghareeb sahih hai lekin Shaikhayn Rahmatullah Alaihima ne isko naqal nahin kiya hai.

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الصَّغَانِيُّ، ثنا رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ، ثنا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ سُلَيْمَانَ التَّيْمِيِّ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ {يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ} [الرعد: 39] قَالَ: "" مِنْ أَحَدِ الْكِتَابَيْنِ هُمَا كِتَابَانِ يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءَ مِنْ أَحَدِهِمَا {وَيُثْبِتُ، وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ} [الرعد: 39] أَيْ جُمْلَةُ الْكِتَابِ «قَدِ احْتَجَّ مُسْلِمٌ بِحَمَّادٍ وَاحْتَجَّ الْبُخَارِيُّ بِعِكْرِمَةَ» وَهُوَ غَرِيبٌ صَحِيحٌ مِنْ حَدِيثِ سُلَيْمَانِ التَّيْمِيِّ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3332 - صحيح غريب

Mustadrak Al Hakim 3333

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said: "There is no benefit in running away from destiny, but Allah Almighty changes destiny as He wills because of supplication." ** This Hadith is Sahih Al-Isnad, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : تقدیر سے بھاگنے کا کوئی فائدہ نہیں ہے لیکن اللہ تعالیٰ دعا کی وجہ سے جتنی چاہے تقدیر بدل دیتا ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas Raziallahu Anhuma farmate hain : Taqdeer se bhaagne ka koi faida nahi hai lekin Allah Ta'ala dua ki waja se jitni chahe taqdeer badal deta hai . ** Ye hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alayh aur Imam Muslim Rahmatullahi Alayh ne ise naqal nahi kya .

ثنا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْحَافِظُ، ثنا حَامِدُ بْنُ مَحْمُودٍ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ سُلَيْمَانَ الرَّازِيُّ، ثنا حَنْظَلَةُ، عَنْ طَاوُسٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: «لَا يَنْفَعُ الْحَذَرُ مِنَ الْقَدْرِ، وَلَكِنَّ اللَّهَ يَمْحُو بِالدُّعَاءِ مَا يَشَاءُ مِنَ الْقَدَرِ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3333 - صحيح

Mustadrak Al Hakim 3334

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates regarding Allah Almighty's saying: "Do they not see that We gradually reduce the land (in their control) from its borders?" (Ar-Ra'd: 41) - "Do they not consider that We gradually diminish the land (in their control) from its outskirts?" (Translation: Kanz-ul-Imaan, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) - He (Abdullah bin Abbas) said: "It refers to the deaths of the scholars and jurists of that nation." ** This Hadith is Sahih-ul-Isnad (authentic in narration), but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے ارشاد : اَوَلَمْ یَرَوْا اَنَّا نَاْتِی الْاَرْضَ نَنْقُصُھَا مِنْ اَطْرَافِھَا ( الرعد : 41 ) ’’ کیا انہیں نہیں سوجھتا کہ ہم ہر طرف سے ان کی آبادی گھٹاتے آ رہے ہیں ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں : اس سے مراد اس قوم کے علماء اور فقہاء کی موت ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anhuma Allah Ta'ala ke Irshad : Aoa Lam Yarao Anna Naatial Arza Nanqushuha Min Atrafiha ( Al Ra'ad : 41 ) '' Kia unhen nahi sochta ke hum har taraf se un ki abadi ghatate aa rahe hain ''. ( Tarjuma Kanzul Imaan , Imam Ahmad Raza Rehmatullah Alaih ) ke mutaliq farmate hain : Is se murad is qaum ke ulma aur fuqaha ki mout hai . ** Yeh hadees Sahih Alisnad hai lekin Imam Bukhari Rehmatullah Alaih aur Imam Muslim Rehmatullah Alaih ne ise naqal nahi kya .

أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ، أَنْبَأَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَنْبَأَ الثَّوْرِيُّ، عَنْ طَلْحَةَ، عَنْ عَطَاءٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ {أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا} [الرعد: 41] قَالَ: مَوْتُ عُلَمَائِهَا وَفُقَهَائِهَا «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3334 - طلحة بن عمرو قال أحمد متروك