13.
Statement of Funeral Prayer
١٣-
بیان صلاة الجنازة


Mustadrak Al Hakim 1294

Abdullah bin Nafi (may Allah be pleased with him) narrated: Abu Musa Ash'ari (may Allah be pleased with him) went to visit Hasan bin Ali (may Allah be pleased with him) while Ali (may Allah be pleased with him) was present there. Ali (may Allah be pleased with him) said to Abu Musa: “Have you come only to see (him) or to visit (him as a patient)?” He said: “I have come to visit him (as a patient).” So, Ali (may Allah be pleased with him) said: “I heard the Messenger of Allah (peace be upon him) saying: ‘When a Muslim visits a sick Muslim, seventy thousand angels accompany him. If he visits him in the morning, (the angels remain with him) until the evening, and there will be fruits from Paradise for him. And if he visits him in the evening, seventy thousand angels accompany him until the morning, and there will be fruits from Paradise for him.’” ** This hadith belongs to the type that we have mentioned many times that such a hadith is not criticized for these reasons. Because Abu Mu'awiyah is the most memorizing among the companions of A'mash. And A'mash is more knowledgeable about the narrations of “Hukm” than others.

" حضرت عبداللہ بن نافع رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ ، حسن بن علی رضی اللہ عنہ کی عیادت کے لیے گئے تو حضرت علی رضی اللہ عنہ بھی وہاں پر موجود تھے ۔ حضرت علی رضی اللہ عنہ نے ابوموسیٰ سے کہا : صرف دیکھنے آئے ہو یا عیادت کرنے ؟ انہوں نے کہا : عیادت کرنے آیا ہوں ۔ تو حضرت علی رضی اللہ عنہ نے فرمایا : میں نے رسول اللہ ﷺ کو یہ فرماتے سنا ہے کہ جو کوئی مسلمان کسی مریض کی عیادت کے لیے نکلتا ہے تو ستر ہزار فرشتے اس کے ہمراہ چلتے ہیں ۔ اگر وہ صبح کے وقت عیادت کے لیے نکلتا ہے تو شام تک ( فرشتے اس کے ہمراہ رہتے ہیں ) اور اس کے لیے جنتی پھل ہیں ۔ اور شام کے وقت وہ عیادت جو جائے تو صبح ہونے تک ستر ہزار فرشتے اس کے ہمراہ رہتے ہیں اور اس کے لیے جنتی پھل ہیں ۔ ٭٭ یہ حدیث اس قسم سے تعلق رکھتی ہے جس کا متعدد بار ہم نے ذکر کیا ہے کہ اس طرح کی حدیث ان وجوہات سے معلل نہیں ہوتی ۔ کیونکہ ابومعاویہ اعمش کے اصحاب میں سے سب سے زیادہ حافظے والے ہیں ۔ اور اعمش دوسروں کی بہ نسبت ’’ حکم ‘‘ کی روایات سے زیادہ واقف ہیں ۔"

Hazrat Abdullah bin Nafa' razi Allah anhu farmate hain: Abu Musa Ash'ari razi Allah anhu, Hasan bin Ali razi Allah anhu ki ayadat ke liye gaye to Hazrat Ali razi Allah anhu bhi wahan par mojood the. Hazrat Ali razi Allah anhu ne Abu Musa se kaha: Sirf dekhne aaye ho ya ayadat karne? Unhon ne kaha: Ayadat karne aaya hun. To Hazrat Ali razi Allah anhu ne farmaya: Maine Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko ye farmate suna hai ki jo koi Musalman kisi mariz ki ayadat ke liye nikalta hai to sattar hazar farishte uske hamrah chalte hain. Agar wo subah ke waqt ayadat ke liye nikalta hai to sham tak (farishte uske hamrah rehte hain) aur uske liye jannati phal hain. Aur sham ke waqt wo ayadat jo jaye to subah hone tak sattar hazar farishte uske hamrah rehte hain aur uske liye jannati phal hain. ** Ye hadees is qism se taluq rakhti hai jis ka mut'addid bar hum ne zikr kiya hai ki is tarah ki hadees in wajuhat se mu'allal nahin hoti. Kyunki Abu Mu'awiya A'mash ke as'hab mein se sab se zyada hafizay wale hain. Aur A'mash dusron ki ba-nisbat 'hukm' ki riwayat se zyada waqif hain.

أَخْبَرَنَا أَبُو عَلِيٍّ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ الْحَافِظُ، أَنْبَأَ عَلِيُّ بْنُ الْعَبَّاسِ الْبَجَلِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، ثنا ابْنُ أَبِي عَدِيٍّ، ثنا شُعْبَةُ، عَنِ الْحَكَمِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ نَافِعٍ، قَالَ: عَادَ أَبُو مُوسَى الْأَشْعَرِيُّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ وَعِنْدَهُ عَلِيٌّ، فَقَالَ عَلِيٌّ: أَزَائِرًا جِئْتَ أَمْ عَائِدًا؟ قَالَ: بَلْ عَائِدًا، فَقَالَ عَلِيٌّ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، يَقُولُ: «مَا مِنْ مُسْلِمٍ يَعُودُ مَرِيضًا إِلَّا خَرَجَ مَعَهُ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ يُشَيِّعُونَهُ، إِنْ كَانَ مُصْبِحًا حَتَّى يُمْسِيَ، وَكَانَ لَهُ خَرِيفٌ مِنَ الْجَنَّةِ، وَإِنْ كَانَ مُمْسِيًا شَيَّعَهُ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ حَتَّى يُصْبِحَ، وَكَانَ لَهُ خَرِيفٌ مِنَ الْجَنَّةِ» هَذَا مِنَ النَّوْعِ الَّذِي ذَكَرْتُهُ غَيْرَ مَرَّةٍ أَنَّ هَذَا لَا يُعَلِّلُ ذَلِكَ، فَإِنَّ أَبَا مُعَاوِيَةَ أَحْفَظُ أَصْحَابِ الْأَعْمَشِ، وَالْأَعْمَشُ أَعْرَفُ بِحَدِيثِ الْحَكَمِ مِنْ غَيْرِهِ "