13.
Statement of Funeral Prayer
١٣-
بیان صلاة الجنازة


Mustadrak Al Hakim 1397

Anas narrates: I was sitting with the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) when a funeral passed by. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) asked, "What is this?". The companions (may Allah be pleased with them) replied, "This is the funeral of so-and-so who used to love Allah and His Messenger (peace and blessings of Allah be upon him), obey the commands of Allah Almighty and strive in it." The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "It has become obligatory." (After that) another funeral passed by, the companions (may Allah be pleased with them) said that this is the funeral of so-and-so who used to have malice towards Allah and His Messenger and was evil and used to strive in it. So the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "It has become obligatory, it has become obligatory, it has become obligatory." The people submitted, "O Messenger of Allah! (peace and blessings of Allah be upon him) you were told good about the first funeral, so you said 'Wajibit' (meaning it has become obligatory) and evil was mentioned about the second one, so you said 'Wajibit' (meaning it has become obligatory), what is the reason for this?" The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, "O Abu Bakr! Yes, indeed Allah Almighty has angels who make the good or bad qualities found in a human being flow on the tongues of mankind." ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but the Sheikhs have not narrated it with these words.

" حضرت انس رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہیں : میں نبی اکرم ﷺ کے ہاں بیٹھا ہوا تھا ، تو آپ کے پاس سے ایک جنازہ گزرا ، آپ ﷺ نے پوچھا : یہ کیا ہے ؟ صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے بتایا : یہ فلاں شخص کا جنازہ ہے جو کہ اللہ اور اس کے رسول ﷺ سے محبت کیا کرتا تھا اور اللہ تعالیٰ کے احکام کی اطاعت کیا کرتا تھا اور اس میں کوشش کیا کرتا تھا تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : واجب ہو گئی ( اس کے بعد ) ایک اور جنازہ گزرا تو صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے بتایا کہ یہ فلاں شخص کا جنازہ ہے جو کہ اللہ اور اس کے رسول سے بغض رکھتا تھا اور بدعمل تھا اور اسی میں کوشش کیا کرتا تھا تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : واجب ہو گئی ، واجب ہو گئی ، واجب ہو گئی ۔ لوگوں نے عرض کی : یا رسول اللہ ﷺ آپ کو پہلے جنازہ کے متعلق اچھائی بیان کی گئی تو آپ نے فرمایا ’’ وجبت ‘‘ ( یعنی واجب ہو گئی ) اور دوسرے کے متعلق برائی بیان کی گئی تو بھی آپ نے فرمایا ’’ وجبت ‘‘ ( یعنی واجب ہو گئی ) اس کی کیا وجہ ہے ؟ آپ ﷺ نے فرمایا : اے ابوبکر ! ہاں ، بے شک اللہ تعالیٰ کے کچھ فرشتے ہیں جو بنی آدم کی زبانوں پر انسان میں پائی جانے والی اچھی یا بری خصلت جاری کر دیتے ہیں ۔ ٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اسے ان الفاظ کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Anas Radi Allaho Anho Riwayat Karte Hain : Main Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam Ke Han Betha Howa Tha , To Aap Ke Pass Se Ek Janaza Guzra , Aap Sallallaho Alaihe Wasallam Ne Poocha : Yeh Kya Hai ? Sahaba Kiram Radi Allaho Anhum Ne Bataya : Yeh Falan Shakhs Ka Janaza Hai Jo Ke Allah Aur Iske Rasool Sallallaho Alaihe Wasallam Se Mohabbat Kiya Karta Tha Aur Allah Ta'ala Ke Ahkam Ki Ita'at Kiya Karta Tha Aur Isme Koshish Kiya Karta Tha To Rasool Allah Sallallaho Alaihe Wasallam Ne Farmaya : Wajib Ho Gayi ( Iske Baad ) Ek Aur Janaza Guzra To Sahaba Kiram Radi Allaho Anhum Ne Bataya Ke Yeh Falan Shakhs Ka Janaza Hai Jo Ke Allah Aur Iske Rasool Se Bughz Rakhta Tha Aur Bad-Amal Tha Aur Isi Me Koshish Kiya Karta Tha To Rasool Allah Sallallaho Alaihe Wasallam Ne Farmaya : Wajib Ho Gayi , Wajib Ho Gayi , Wajib Ho Gayi . Logon Ne Arz Ki : Ya Rasool Allah Sallallaho Alaihe Wasallam Aapko Pehle Janaze Ke Mutalliq Achchai Bayan Ki Gayi To Aapne Farmaya '' Wajibat '' ( Ya'ni Wajib Ho Gayi ) Aur Dusre Ke Mutalliq Burayi Bayan Ki Gayi To Bhi Aapne Farmaya '' Wajibat '' ( Ya'ni Wajib Ho Gayi ) Iski Kya Wajah Hai ? Aap Sallallaho Alaihe Wasallam Ne Farmaya : Aye Abu Bakar ! Haan , Be Shak Allah Ta'ala Ke Kuch Farishte Hain Jo Bani Adam Ki Zabanon Par Insaan Me Payi Jane Wali Achchi Ya Buri Khaslat Jari Kar Dete Hain . ** Yeh Hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih Ke Miyaar Ke Mutabiq Sahi Hai Lekin Shekho Ne Ise In Alfaaz Ke Hamrah Naqal Nahi Kiya .

أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ سَلْمَانَ الْفَقِيهُ بِبَغْدَادَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ سَلَّامٍ، ثنا يُونُسُ بْنُ مُحَمَّدٍ، ثنا حَرْبُ بْنُ مَيْمُونٍ، عَنِ النَّضْرِ بْنِ أَنَسٍ، عَنْ أَنَسٍ، قَالَ: كُنْتُ قَاعِدًا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَمُرَّ بِجِنَازَةٍ، فَقَالَ: «مَا هَذِهِ؟» قَالُوا: جِنَازَةُ فُلَانِيِّ الْفُلَانِ كَانَ يُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ، وَيَعْمَلُ بِطَاعَةِ اللَّهِ، وَيَسْعَى فِيهَا، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «وَجَبَتْ، وَجَبَتْ، وَجَبَتْ» وَمُرَّ بِجِنَازَةٍ أُخْرَى، قَالُوا: جِنَازَةُ فُلَانٍ الْفُلَانِيِّ كَانَ يُبْغِضُ اللَّهَ وَرَسُولَهُ، وَيَعْمَلُ بِمَعْصِيَةِ اللَّهِ وَيَسْعَى فِيهَا، فَقَالَ: «وَجَبَتْ، وَجَبَتْ، وَجَبَتْ» . فَقَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ قَوْلُكَ فِي الْجِنَازَةِ، وَالثَّنَاءِ عَلَيْهَا أُثْنِيَ عَلَى الْأَوَّلِ خَيْرٌ، وَعَلَى الْآخَرِ شَرٌّ فَقُلْتَ فِيهَا وَجَبَتْ، وَجَبَتْ، وَجَبَتْ، فَقَالَ: «نَعَمْ يَا أَبَا بَكْرٍ إِنَّ لِلَّهِ مَلَائِكَةً تَنْطِقُ عَلَى أَلْسِنَةِ بَنِي آدَمَ بِمَا فِي الْمَرْءِ مِنَ الْخَيْرِ وَالشَّرِّ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ بِهَذَا اللَّفْظِ "