14.
Statement of Zakat (Almsgiving)
١٤-
بیان الزكاة


Mustadrak Al Hakim 1470

Ali bin Hussain (may Allah be pleased with him) narrates: Umm al-Mu'minin Umm Salama (may Allah be pleased with her) told us that once, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was in her house, and some of the Companions (may Allah be pleased with them) were having a conversation amongst themselves when a man came and asked the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) about the details of Zakat on dates. The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) explained to him the Zakat on dates according to the required Nisab. The man said: "So-and-so has wronged me because he took one Sa'a more than the Zakat due from me." The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "For someone to be given the opportunity to wrong you in this manner, even after I have explained all the details of Zakat, is more severe than this excess itself." Upon this, the Companions (may Allah be pleased with them) started discussing and deliberating amongst themselves. One of them asked: "O Messenger of Allah! If a person is far away from you, engaged in his wealth, cattle, and agriculture, but he pays the Zakat of his wealth, and yet someone wrongs him in the name of right (what is the ruling regarding this)?" The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever pays the Zakat of his wealth willingly for the sake of Allah and the Hereafter, and does not conceal anything from his wealth, and establishes prayer and gives Zakat, and then someone wrongs him in the name of right, and he fights back, taking up arms, and is killed, then he is a martyr." ** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but neither of them has narrated it.

" حضرت علی بن حسین رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : ام المومنین حضرت اُمّ سلمہ رضی اللہ عنہا نے ہمیں بتایا ہے کہ ایک مرتبہ نبی اکرم ﷺ ان کے گھر میں تھے اور آپ کے پاس کچھ صحابہ رضی اللہ عنہم آپس میں باتیں کر رہے تھے کہ ایک شخص آیا اور اس نے رسول اللہ ﷺ سے کھجوروں کی زکوۃ کے متعلق تفصیل پوچھی ، رسول اللہ ﷺ نے اس کو کھجوروں کے متعلق اس کے مطلوبہ نصاب کے مطابق زکوۃ بتائی ۔ اس نے کہا : فلاں شخص نے میرے ساتھ زیادتی کی ہے کیونکہ اس نے مجھ سے ایک صاع زیادہ زکوۃ لی ہے ۔ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : زکوۃ کی مکمل تفصیلات بتا دینے کے باوجود کسی شخص کو تمہارے اوپر اس طرح کی زیادتی کا موقع مل جانا ، اس زیادتی سے بھی زیادہ سخت ہے ۔ اس پر صحابہ کرام رضی اللہ تعالیٰ عنہم میں گفت و شنید اور بحث و تمحیص شروع ہو گئی ۔ ایک شخص نے کہا : یا رسول اللہ ﷺ ! اگر کوئی شخص آپ سے دور اپنے مال مویشی اور زراعت میں مشغول ہو لیکن وہ اپنے مال کی زکوۃ ادا کرتا ہو ۔ پھر بھی کوئی حق کے نام پر اس کے ساتھ زیادتی کرے ( اس کے بارے میں کیا حکم ہے ؟ ) رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : جو شخص اپنے مال کی زکوۃ برضا و خوشی اللہ کی رضا اور آخرت کے لیے ادا کرے اور وہ اپنے مال میں سے کوئی چیز نہ چھپائے ۔ اور نماز قائم کرے اور زکوۃ دے ۔ اس پر کوئی شخص حق کے نام پر زیادتی کرے اور وہ اپنا ہتھیار پکڑ کر لڑائی شروع کر دے اور مارا جائے تو وہ شہید ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Ali bin Hussain ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Ummul Momineen Hazrat Umm Salma ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne humain bataya hai ki ek martaba Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) unke ghar mein the aur aapke pass kuch sahaba (رضي الله تعالى عنه) aapas mein baatein kar rahe the ki ek shakhs aaya aur usne Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se khajuron ki zakat ke mutalliq tafseel poochhi, Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne usko khajuron ke mutalliq uske matlooba nisab ke mutabiq zakat batai . Usne kaha : Fulan shakhs ne mere sath zyadati ki hai kyunki usne mujhse ek sa'a zyada zakat li hai . Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Zakat ki mukammal tafseelat bata dene ke bawajood kisi shakhs ko tumhare upar is tarah ki zyadati ka mauqa mil jana, is zyadati se bhi zyada sakht hai . Is par sahaba kiram Radi Allahu Ta'ala Anhum mein guftgu o shanid aur bahas o tamhees shuru ho gayi . Ek shakhs ne kaha : Ya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ! Agar koi shakhs aapse door apne maal maveshi aur ziraat mein mashgool ho lekin woh apne maal ki zakat ada karta ho . Phir bhi koi haq ke naam par uske sath zyadati kare ( uske bare mein kya hukum hai ? ) Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Jo shakhs apne maal ki zakat bar raza o khushi Allah ki raza aur aakhirat ke liye ada kare aur woh apne maal mein se koi cheez na chhupaye . Aur namaz qaim kare aur zakat de . Us par koi shakhs haq ke naam par zyadati kare aur woh apna hathiyar pakad kar ladai shuru kar de aur mara jaye to woh shaheed hai . ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naqal nahin kiya .

أَخْبَرَنِي أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ الْفَقِيهُ، أَنْبَأَ أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مِلْحَانَ، ثنا عَمْرُو بْنُ خَالِدٍ الْحَرَّانِيُّ، ثنا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عَمْرٍو الرَّقِّيُّ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي أُنَيْسَةَ، عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عَوْفٍ الشَّيْبَانِيِّ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، قَالَ: حَدَّثَتْنَا أُمُّ سَلَمَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَيْنَمَا هُوَ فِي بَيْتِهَا وَعِنْدَهُ رِجَالٌ مِنْ أَصْحَابِهِ يَتَحَدَّثُونَ إِذْ جَاءَ رَجُلٌ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ كَمْ صَدَقَةُ كَذَا وَكَذَا مِنَ التَّمْرِ؟ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «كَذَا وَكَذَا مِنَ التَّمْرِ» فَقَالَ الرَّجُلُ: إِنَّ فُلَانًا تَعَدَّى عَلَيَّ، فَأَخَذَ مِنِّي كَذَا وَكَذَا، فَازْدَادَ صَاعًا، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «فَكَيْفَ إِذَا سُمِّي عَلَيْكُمْ مَنْ يَتَعَدَّى عَلَيْكُمْ أَشَدَّ مِنْ هَذَا التَّعَدِّي» ، فَخَاضَ النَّاسُ وَبَهَرَ الْحَدِيثُ حَتَّى قَالَ رَجُلٌ مِنْهُمْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنْ كَانَ رَجُلًا غَائِبًا عَنْكَ فِي إِبِلِهِ وَمَاشِيَتِهِ وَزَرْعِهِ، فَأَدَّى زَكَاةَ مَالِهِ فَتَعَدَّى عَلَيْهِ الْحَقُّ، فَكَيْفَ يَصْنَعُ وَهُوَ غَائِبٌ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ أَدَّى زَكَاةَ مَالِهِ طَيِّبَةً بِهَا نَفْسُهُ يُرِيدُ بِهِ وَجْهَ اللَّهِ، وَالدَّارَ الْآخِرَةَ لَمْ يُغَيِّبْ شَيْئًا مِنْ مَالِهِ، وَأَقَامَ الصَّلَاةَ، وَأَدَّى الزَّكَاةَ، فَتَعَدَّى عَلَيْهِ الْحَقُّ، فَأَخَذَ سِلَاحَهُ فَقَاتَلَ، فَقُتِلَ فَهُوَ شَهِيدٌ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "