23.
Statement of Marriage
٢٣-
بیان النکاح
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘abd al-lah bn mas‘ūdin | Abdullah ibn Mas'ud | Companion |
‘alqamah bn qaysin | Alqamah ibn Qays al-Nukha'i | Trustworthy, Upright |
al-sha‘bī | Amir Al-Sha'bi | Trustworthy |
dāwud bn abī hindin | Dawud ibn Abi Hind al-Qushayri | Trustworthy, Pious |
‘alī bn mushirin | Ali ibn Mis'ar al-Qurashi | Trustworthy |
ibrāhīm bn al-khalīl | Ibrahim bin Khalil | Unknown |
aḥmad bn ḥāzim bn abī ghrzh | Ahmad ibn Hazim al-Ghifari | Trustworthy Haafiz |
abū ja‘farin muḥammad bn ‘alīin al-shaybānī | Muhammad ibn Ali al-Shaybani | Trustworthy |
Mustadrak Al Hakim 2737
Alqama bin Qais (may Allah be pleased with him) narrated: Some people came to Abdullah bin Mas'ud (may Allah be pleased with him) and said: A man from our tribe married a woman but did not specify her dowry. He passed away before making any arrangements for it. Abdullah said: Since the demise of the Messenger of Allah (peace be upon him), I have not encountered such a serious matter. Go and ask someone else. They remained perplexed for a whole month. Finally, they returned to him and said: If we do not ask you, then whom should we ask? In this city, all the companions of Muhammad (peace be upon him) are your brothers and friends. In our view, there is no one but you (who can solve this issue). He said: Alright, I will resolve this matter according to my opinion. If it is correct, then it is from Allah, the One, without any partner. And if there is an error, then it is from me. Allah and His Messenger are free from it. I think the dowry of this woman should be equal to that of other women of her family, neither less nor more. And she will also inherit from her husband, and her waiting period (iddah) will be four months and ten days. Alqama said: Some people from the tribe of Ashja' heard your verdict and said: We bear witness that you have given the same verdict that the Messenger of Allah (peace be upon him) had given regarding a woman from our tribe named Baro'a bint Washaq. Alqama said: I have never seen Abdullah so happy as he was that day, except on the occasion of his conversion to Islam. Then Abdullah bin Mas'ud (may Allah be pleased with him) said: O Allah! If this is a reward, then it is from You, the One, without any partner. And if it is a mistake, then it is from me and from Satan. Allah and His Messenger are free from it. ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but it is not narrated in the Sahihain. It was narrated from Abu Abdullah Muhammad bin Yaqub Al-Hafiz, from Hasan bin Sufian, from Harmalah bin Yahya, who said: Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said: If the hadith of Baro'a bint Washaq is sahih, then I would adopt this stance. Upon hearing this, Abdullah said: If I were with Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him), I would stand in front of his students and say: I say that this hadith is sahih, so you should also adopt this stance. Imam Hakim (may Allah have mercy on him) said: Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) stipulated that "If this hadith is sahih". Although this narration is sahih because it contains a fatwa based on the madhhab of Abdullah bin Mas'ud (may Allah be pleased with him). But its chain of narration is attributed to a group from Ashja'. And the verdict of our teacher, Abu Abdullah, regarding the authenticity of this hadith (is because) the trustworthy narrator mentioned the name of this companion of the Messenger (peace be upon him), and he is Ma'qal bin Sinan Ashja'i. And the following hadith is evidence for the authenticity of our hadith.
" حضرت علقمہ بن قیس رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : کچھ لوگ عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کے پاس آئے اور کہنے لگے : ہمارے قبیلے کے ایک شخص نے ایک عورت کے ساتھ شادی کی ہے لیکن اس نے اس عورت کا کوئی حق مہر مقرر نہیں کیا ۔ اور اس کا کوئی انتظام بھی نہیں کر پایا تھا کہ اس کا انتقال ہو گیا ، عبداللہ نے کہا : رسول اللہ ﷺ کے انتقال کے بعد آج تک اس قدر سنجیدہ مسئلہ مجھ سے دریافت نہیں کیا گیا ۔ تم کسی اور سے یہ مسئلہ پوچھ لو ۔ وہ لوگ اسی سلسلہ میں پورا مہینہ سرگرداں رہے بالآخر وہ دوبارہ ان کے پاس آ کر بولے : اگر ہم مسئلہ آپ سے نہیں پوچھیں گے تو کس سے پوچھیں گے ؟ اس شہر میں محمد ﷺ کے تمام اصحاب رضی اللہ عنہم آپ کے بھائی اور دوست ہیں ۔ ہماری نظر میں آپ کے سوا اور کوئی نہیں ہے ( جو اس مسئلہ کا حل بتائے ) آپ نے فرمایا : ٹھیک ہے میں اپنی رائے کے مطابق اس مسئلہ کا حل کروں گا ، اگر وہ درست ہوا تو وہ اللہ وحدہ لاشریک کی جانب سے ہو گا اور اگر خطا ہوئی تو وہ میری طرف سے ہو گی ۔ اللہ اور اس کا رسول اس سے بری ہوں گے ۔ میرا یہ خیال ہے کہ اس عورت کا مہر اس کے خاندان کی اس جیسی دوسری عورتوں کے برابر رکھا جائے ، نہ ان سے کم ہو نہ زیادہ ۔ اور اس کے لیے شوہر کی وراثت بھی ہو گی اور یہ چار مہینے دس دن عدت گزارے ۔ ( علقمہ ) فرماتے ہیں ۔ قبیلہ استجع کے کچھ لوگوں نے آپ کا یہ فیصلہ سنا تو کہنے لگے : ہم گواہی دیتے ہیں : آپ نے بالکل وہی فیصلہ کیا ہے جو فیصلہ رسول اکرم ﷺ نے ہمارے قبیلے کی ایک بروع بنت واشق نامی خاتون کے متعلق کیا تھا ۔ ( علقمہ ) فرماتے ہیں : اس دن عبداللہ کو جس قدر خوش دیکھا گیا ، اس سے پہلے وہ اپنے اسلام لانے کے علاوہ کسی موقع پر اتنے خوش نہیں ہوئے ۔ پھر عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ بولے : اے اللہ ! اگر یہ ثواب ہے تو یہ تیری طرف سے ہے تو واحد اور لاشریک ہے ۔ اور اگر خطا ہے تو یہ میری طرف سے ہے اور شیطان کی طرف سے ہے ۔ اللہ اور اس کا رسول اس سے بری ہیں ۔ ٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔ ابوعبداللہ محمد بن یعقوب الحافظ سے کہا گیا : حسن بن سفیان حرملہ بن یحیی کے حوالے سے امام شافعی رحمۃ اللہ علیہ کا یہ بیان نقل کرتے ہیں : اگر بروع بنت واشق والی حدیث صحیح ہوتی تو میں یہی موقف اپنا لیتا ۔ یہ سن کر عبداللہ بولے : اگر میں امام شافعی رحمۃ اللہ علیہ کے پاس ہوتا تو ان کے شاگردوں کے سامنے کھڑے ہو کر کہتا : میں کہتا ہوں کہ یہ حدیث صحیح ہے ، لہٰذا آپ یہی موقف اپناؤ ۔ امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ فرماتے ہیں : امام شافعی رحمۃ اللہ علیہ نے جو یہ شرط لگائی ہے کہ ’’ اگر یہ حدیث صحیح ہو ‘‘ اگرچہ یہ روایت صحیح ہے ، کیونکہ اس میں عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ کے مذہب پر فتویٰ ہے ۔ لیکن اس کی سند اشجع کی ایک جماعت سے منسوب ہے ۔ اور ہمارے استاد ابوعبداللہ نے اس حدیث کے صحیح ہونے کا جو فیصلہ کیا ہے ۔ ( اس کی وجہ یہ ہے کہ ) ثقہ راوی نے اس صحابی رسول کا نام ذکر کیا ہے ۔ اور وہ معقل بن سنان اشجعی ہیں ۔ اور درج ذیل حدیث ہماری حدیث کی صحت کی دلیل ہے ۔"
Hazrat Alqama bin Qais (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : kuch log Abdullah bin Masood (رضي الله تعالى عنه) ke pas aaye aur kahne lage : hamare qabile ke ek shakhs ne ek aurat ke sath shadi ki hai lekin usne us aurat ka koi haq mehr muqarrar nahi kiya . aur us ka koi intizaam bhi nahi kar paya tha ki us ka intiqal ho gaya , Abdullah ne kaha : Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke intiqal ke baad aaj tak is qadar sanjeeda masla mujhse daryaft nahi kiya gaya . tum kisi aur se yeh masla puchh lo . woh log isi silsile mein poora mahina sargardan rahe balakhir woh dobara unke pas aa kar bole : agar hum masla aapse nahi puchenge to kis se puchenge ? is shahar mein Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) ke tamam ashab (رضي الله تعالى عنه) aap ke bhai aur dost hain . hamari nazar mein aap ke siwa aur koi nahi hai ( jo is masle ka hal bataye ) aap ne farmaya : theek hai mein apni rai ke mutabiq is masle ka hal karoonga , agar woh durust hua to woh Allah Wahid La Sharika ki taraf se ho ga aur agar khata hui to woh meri taraf se ho gi . Allah aur us ka Rasool is se bari hain . mera yeh khayal hai ki is aurat ka mehr uske khandan ki aisi dusri auraton ke barabar rakha jaye , na unse kam ho na zyada . aur uske liye shohar ki wirasat bhi ho gi aur yeh chaar mahine das din iddat guzary . ( Alqama ) farmate hain . qabila istija ke kuch logon ne aap ka yeh faisla suna to kahne lage : hum gawahi dete hain : aap ne bilkul wohi faisla kiya hai jo faisla Rasool Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne hamare qabile ki ek buro بنت واشق naam ki khatoon ke mutalliq kiya tha . ( Alqama ) farmate hain : us din Abdullah ko jis qadar khush dekha gaya , usse pehle woh apne islam lane ke alawa kisi mauqe par itne khush nahi hue . phir Abdullah bin Masood (رضي الله تعالى عنه) bole : aye Allah ! agar yeh sawab hai to yeh teri taraf se hai to wahid aur la sharik hai . aur agar khata hai to yeh meri taraf se hai aur shaitan ki taraf se hai . Allah aur us ka Rasool is se bari hain . ** yeh hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin ise sahihain mein naqal nahi kiya gaya . Abu Abdullah Muhammad bin Yaqub Al Hafiz se kaha gaya : Hassan bin Safiyan Harmalah bin Yahya ke hawale se Imam Shafa'i Rehmatullah Alaih ka yeh bayan naqal karte hain : agar buro بنت واشق wali hadees sahih hoti to main yahi mauqif apna leta . yeh sun kar Abdullah bole : agar main Imam Shafa'i Rehmatullah Alaih ke pas hota to unke shagirdon ke samne khare ho kar kahta : main kahta hun ki yeh hadees sahih hai , lihaza aap yahi mauqif apnaen . Imam Hakim Rehmatullah Alaih farmate hain : Imam Shafa'i Rehmatullah Alaih ne jo yeh shart lagai hai ki '' agar yeh hadees sahih ho '' agarche yeh riwayat sahih hai , kyunki is mein Abdullah bin Masood (رضي الله تعالى عنه) ke mazhab par fatwa hai . lekin iski sanad ashja' ki ek jamaat se mansoob hai . aur hamare ustaad Abu Abdullah ne is hadees ke sahih hone ka jo faisla kiya hai . ( iski wajah yeh hai ki ) saqah ravi ne is sahabi Rasool ka naam zikr kiya hai . aur woh Muqal bin Sanan Ashja'i hain . aur darj zail hadees hamari hadees ki sehat ki daleel hai .
أَخْبَرَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الشَّيْبَانِيُّ بِالْكُوفَةِ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ حَازِمِ بْنِ أَبِي غَرَزَةَ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْخَلِيلِ، ثنا عَلِيُّ بْنُ مُسْهِرٍ، ثنا دَاوُدُ بْنِ أَبِي هِنْدٍ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ قَيْسٍ، أَنَّ قَوْمًا أَتَوْا عَبْدَ اللَّهِ بْنَ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالُوا لَهُ: إِنَّ رَجُلًا مِنَّا تَزَوَّجَ امْرَأَةً، وَلَمْ يَفْرِضْ لَهَا صَدَاقًا، وَلَمْ يَجْمَعْهَا إِلَيْهِ حَتَّى مَاتَ، فَقَالَ لَهُمْ عَبْدُ اللَّهِ: مَا سُئِلْتُ عَنْ شَيْءٍ مُنْذُ فَارَقْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَشَدَّ عَلَيَّ مِنْ هَذِهِ، فَأْتُوا غَيْرِي. قَالُوا: فَاخْتَلَفُوا إِلَيْهِ فِيهَا شَهْرًا، ثُمَّ قَالُوا لَهُ فِي آخِرِ ذَلِكَ: مَنْ نَسْأَلُ إِذَا لَمْ نَسْأَلْكَ، وَأَنْتَ آخَيْتَ أَصْحَابَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي هَذَا الْبَلَدِ، وَلَا نَجِدُ غَيْرَكَ، فَقَالَ: سَأَقُولُ فِيهَا بِجَهْدِ رَأْيِي، فَإِنْ كَانَ صَوَابًا، فَمِنَ اللَّهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ، وَإِنْ كَانَ خَطَأً فَمِنِّي، وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْهُ بَرِيءٌ، «أَرَى أَنْ أَجْعَلَ لَهَا صَدَاقًا كَصَدَاقِ نِسَائِهَا، لَا وَكْسَ وَلَا شَطَطَ، وَلَهَا الْمِيرَاثُ، وَعَلَيْهَا الْعِدَّةُ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَعَشْرًا» قَالَ: وَذَلِكَ يَسْمَعُ أُنَاسٌ مِنْ أَشْجَعَ فَقَامُوا فَقَالُوا: نَشْهَدُ أَنَّكَ قَضَيْتَ بِمِثْلِ الَّذِي قَضَى بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي امْرَأَةٍ مِنَّا يُقَالُ لَهَا بِرْوَعُ بِنْتُ وَاشِقٍ قَالَ: فَمَا رُؤِيَ عَبْدُ اللَّهِ فَرِحَ بِشَيْءٍ مَا فَرِحَ يَوْمَئِذٍ إِلَّا بِإِسْلَامِهِ، ثُمَّ قَالَ: «اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ صَوَابًا فَمِنْكَ وَحْدَكَ، لَا شَرِيكَ لَكَ، وَإِنْ كَانَ خَطَأً فَمِنِّي، وَمِنَ الشَّيْطَانِ، وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْهُ بَرِيءٌ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدَ بْنَ يَعْقُوبَ الْحَافِظَ، وَقِيلَ لَهُ: سَمِعْتُ الْحَسَنَ بْنَ سُفْيَانَ يَقُولُ: سَمِعْتُ حَرْمَلَةَ بْنَ يَحْيَى يَقُولُ: سَمِعْتُ الشَّافِعِيَّ يَقُولُ: إِنْ صَحَّ حَدِيثُ بِرْوَعَ بِنْتِ وَاشِقٍ بِهِ قُلْتُ بِهِ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ: "" لَوْ حَضَرْتُ الشَّافِعِيَّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ لَقُمْتُ عَلَى رُءُوسِ أَصْحَابِهِ وَقُلْتُ: فَقَدْ صَحَّ الْحَدِيثُ فَقُلْ بِهِ "" قَالَ الْحَاكِمُ: "" فَالشَّافِعِيُّ إِنَّمَا قَالَ: لَوْ صَحَّ الْحَدِيثُ، لِأَنَّ هَذِهِ الرِّوَايَةَ وَإِنْ كَانَتْ صَحِيحَةً فَإِنَّ الْفَتْوَى فِيهِ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، وَسَنَدُ الْحَدِيثِ لِنَفَرٍ مِنْ أَشْجَعَ، وَشَيْخُنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ رَحِمَهُ اللَّهُ إِنَّمَا حَكَمَ بِصِحَّةِ الْحَدِيثِ لِأَنَّ الثِّقَةَ قَدْ سَمَّى فِيهِ رَجُلًا مِنَ الصَّحَابَةِ، وَهُوَ مَعْقِلُ بْنُ سِنَانٍ الْأَشْجَعِيُّ وَبِصِحَّةِ مَا ذَكَرْتُهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 2737 - على شرط مسلم