27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
li‘uthmān bn ‘affān | Uthman ibn Affan | Sahabi |
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
yazīd al-fārisī | Yazid al-Farisi | Unknown |
‘awf bn abī jamīlah | Awf ibn Abi Jamila al-'Arabi | Truthful, accused of predestination and Shiism |
hawdhah bn khalīfah | Hawtha ibn Khalifa al-Thaqafi | Saduq (truthful) Hasan al-Hadith |
al-ḥasan bn al-faḍl | Al-Husayn ibn al-Fadl al-Bajali | Trustworthy, good in Hadith |
abū ja‘farin muḥammad bn ṣāliḥ bn hāni’in | Muhammad ibn Salih al-Warraq | Thiqa Thabt (Trustworthy, Firm) |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
لِعُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ | عثمان بن عفان | صحابي |
ابْنُ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
يَزِيدُ الْفَارِسِيُّ | يزيد الفارسي | مجهول |
عَوْفُ بْنُ أَبِي جَمِيلَةَ | عوف بن أبي جميلة الأعرابي | صدوق رمي بالقدر والتشيع |
هَوْذَةُ بْنُ خَلِيفَةَ | هوذة بن خليفة الثقفي | صدوق حسن الحديث |
الْحَسَنُ بْنُ الْفَضْلِ | الحسين بن الفضل البجلي | صدوق حسن الحديث |
أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ | محمد بن صالح الوراق | ثقة ثبت |
Mustadrak Al Hakim 2875
Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: I asked 'Uthman bin 'Affan (may Allah be pleased with him), "Why did you combine Surah Anfal and Surah Bara'at together? And why didn't you write 'Bismillah ir-Rahman ir-Rahim' between them, even though Anfal is from 'Mathani' and Bara'at is from 'Mi'un' (Shafiq explains: Mathani refers to Surahs with less than 100 verses, and Mi'un refers to Surahs with more than 100 verses), and you included it in 'Tawal Mufassal'?" 'Uthman (may Allah be pleased with him) replied, "Multiple Surahs used to be revealed to the Messenger of Allah (peace be upon him) at a time. When a verse was revealed, he would call the scribe and instruct, 'Write this verse in such and such Surah, which discusses such and such topic.' When another verse was revealed, he would also guide regarding it, 'Write this verse in such and such Surah, which mentions such and such subject.' Surah Anfal was revealed in the early days of Madinah, while Surah Bara'at was revealed towards the very end of the revelation of the Quran. The themes of both Surahs are also similar, and the Messenger of Allah (peace be upon him) did not clarify until his last days which verse belonged to which Surah. Therefore, I did not write 'Bismillah ir-Rahman ir-Rahim' between them and kept them connected." **This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but both of them did not narrate it.**
" حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : میں نے حضرت عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ سے پوچھا : آپ نے سورۂ انفال اور براۃ کو ایک دوسری کے ساتھ کیوں ملا دیا ؟ اور ان کے درمیان ایک سطر بسم اللہ الرحمن الرحیم نہیں لکھی ، حالانکہ انفقال ’’ مثانی ‘‘ میں سے ہے اور براۃ ’’ مئین ‘‘ میں سے ہے ( مثانی ان سورتوں کو کہتے ہیں جن کی آیات 100 سے کم ہیں اور مئین ان سورتوں کو کہا جاتا ہے جن آیات کی تعداد 100 سے زیادہ ہے ، شفیق ) اور آپ نے اس کو طوال مفصل میں شامل کیا ہے ۔ اس کی وجہ کیا ہے ؟ حضرت عثمان رصی اللہ عنہ نے جواباً فرمایا : رسول اللہ ﷺ پر ایک وقت میں متعدد سورتوں کا نزول بھی ہوا کرتا تھا چنانچہ جب کوئی آیت نازل ہوتی تو آپ ﷺ کاتب کو بلوا کر بتا دیا کرتے تھے کہ اس آیت کو فلاں سورۃ میں درج کر دو ، جس میں فلاں فلاں مفہوم مذکور ہے ۔ کوئی دوسری آیت نازل ہوتی تو آپ اس کے متعلق بھی راہنمائی فرما دیا کرتے تھے کہ اس آیت کو فلاں سورۃ میں درج کر دو جس میں فلاں فلاں ذکر موجود ہے اور سورۂ انفال مدینۃ المنورہ میں ابتدائی ایام میں نازل ہوئی تھی جبکہ سورۃ براۃ نزول قرآن کے بالکل اختتام میں نازل ہوئی ہے اور ان دونوں سورتوں کے مفاہیم بھی ایک دوسری سے ملتے جلتے تھے اور رسول اللہ ﷺ نے اپنے آخری وقت تک اس بات کی وضاحت نہیں کی تھی کہ ان میں سے کون سی آیت کس سورۃ سے تعلق رکھتی ہے ۔ اس لیے میں نے ان دونوں کے درمیان ’’ بسم اللہ الرحمن الرحیم ‘‘ نہیں لکھی اور دونوں کو متصل کر دیا ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : maine Hazrat Usman bin Affan (رضي الله تعالى عنه) se poocha : aap ne Surah Anfal aur Bara'at ko ek doosre ke sath kyon mila diya ? aur un ke darmiyaan ek satar Bismillah hir-Rahman nir-Rahim nahin likhi, halanke Infaal ’’ Masani ‘‘ mein se hai aur Bara'at ’’ Mi'un ‘‘ mein se hai ( Masani un Surahtoon ko kahte hain jin ki Ayat 100 se kam hain aur Mi'un un Surahtoon ko kaha jata hai jin Ayaton ki tadad 100 se zyada hai, Shafiq ) aur aap ne is ko Taval Mufassal mein shamil kiya hai . is ki wajah kya hai ? Hazrat Usman (رضي الله تعالى عنه) ne jawabban farmaya : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) par ek waqt mein mut'adad Surahtoon ka nuzul bhi hua karta tha chunancha jab koi Aayat nazil hoti to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) katib ko bulwa kar bata diya karte the ki is Aayat ko falan Surah mein darj kar do, jis mein falan falan mafhoom mazkoor hai . koi doosri Aayat nazil hoti to aap uske mutalliq bhi rahnmayi farma diya karte the ki is Aayat ko falan Surah mein darj kar do jis mein falan falan zikr mojood hai aur Surah Anfal Madinah al-Munawwarah mein ibtidai ayyam mein nazil hui thi jabke Surah Bara'at nuzul Quran ke bilkul ikhtitam mein nazil hui hai aur in donon Surahtoon ke mafahim bhi ek doosre se milte julte the aur Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne apne aakhri waqt tak is baat ki wazahat nahin ki thi ki in mein se kaun si Aayat kis Surah se talluq rakhti hai . is liye maine in donon ke darmiyaan ’’ Bismillah hir-Rahman nir-Rahim ‘‘ nahin likhi aur donon ko muttasil kar diya. ** yah Hadees Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shekhain Rahmatullahi Alaihima ne ise naql nahin kiya.
حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ الْفَضْلِ، ثنا هَوْذَةُ بْنُ خَلِيفَةَ، ثنا عَوْفُ بْنُ أَبِي جَمِيلَةَ، ثنا يَزِيدُ الْفَارِسِيُّ، قَالَ: قَالَ لَنَا ابْنُ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا: قُلْتُ لِعُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: مَا حَمَلَكُمْ عَلَى أَنْ عَمَدْتُمْ إِلَى الْأَنْفَالِ، وَهِيَ مِنَ الْمَثَانِي وَإِلَى الْبَرَاءَةِ، وَهِيَ مِنَ الْمِئِينَ فَقَرَنْتُمْ بَيْنَهُمَا، وَلَمْ تَكْتُبُوا بَيْنَهُمَا سَطْرَ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، وَوَضَعْتُمُوهَا فِي السَّبْعِ الطِّوَالِ، مَا حَمَلَكُمْ عَلَى ذَلِكَ؟ فَقَالَ عُثْمَانُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَأْتِي عَلَيْهِ الزَّمَانُ تَنْزِلُ عَلَيْهِ السُّوَرُ ذَوَاتُ عَدَدٍ، فَكَانَ إِذَا نَزَلَ عَلَيْهِ الشَّيْءُ يَدْعُو بَعْضَ مَنْ كَانَ يَكْتُبُهُ، فَيَقُولُ: «ضَعُوا هَذِهِ فِي السُّورَةِ الَّتِي يُذْكَرُ فِيهَا كَذَا وَكَذَا» وَتَنْزِلُ عَلَيْهِ الْآيَةُ فَيَقُولُ: «ضَعُوا هَذِهِ فِي السُّورَةِ الَّتِي يُذْكَرُ فِيهَا كَذَا وَكَذَا» فَكَانَتِ الْأَنْفَالُ مِنْ أَوَائِلِ مَا نَزَلَ بِالْمَدِينَةِ، وَبَرَاءَةُ مِنْ آخِرِ الْقُرْآنِ، فَكَانَتْ قِصَّتُهَا شَبِيهَةً بِقِصَّتِهَا، فَقُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَمْ يُبَيِّنْ لَنَا أَنَّهَا مِنْهَا، فَمِنْ ثَمَّ قَرَنْتُ بَيْنَهُمَا، وَلَمْ أَكْتُبْ بَيْنَهُمَا سَطْرَ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ»