27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Ibrahim

تفسير سورة إبراهيم

Mustadrak Al Hakim 3335

Abdullah bin Abbas, may Allah be pleased with both of them, narrates: Allah Almighty granted superiority to Muhammad, peace and blessings be upon him, over the inhabitants of the heavens and the inhabitants of the earth. People asked: O Ibn Abbas, may Allah be pleased with both of you, how did Allah Almighty grant superiority to the Prophet (peace and blessings be upon him) over the inhabitants of the heavens? He said: Allah Almighty says: "And whoever among them says, 'I am a god besides Him,' We shall reward him with Hell. Thus We reward the wrongdoers." (Al-Anbiya: 29) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him). And Allah Almighty has said about Muhammad (peace and blessings be upon him): "Verily, We have granted you a clear victory. So that Allah may forgive your past and future sins." (Al-Fath: 1) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him). People said: How did Allah Almighty grant you superiority over the inhabitants of the earth? He said: Allah Almighty says: "And We did not send any messenger except in the language of his people." (Ibrahim: 4) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him). And for Muhammad (peace and blessings be upon him), Allah Almighty said: "And We have not sent you, [O Muhammad], except as a bearer of good tidings and a warner to all mankind." (Saba: 28) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him). So, Allah Almighty sent the Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) as a Messenger to all jinn and mankind. ** This hadith has a sahih (authentic) chain of narration according to the criteria of Imam Bukhari, may Allah have mercy on him, and Imam Muslim, may Allah have mercy on him, but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it because a group of Islamic scholars narrated the narrations of Hukm bin Aban. **

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : اللہ تعالیٰ نے محمد ﷺ کو آسمان والوں پر اور زمین والوں پر فضیلت دی ہے ۔ لوگوں نے پوچھا : اے ابن عباس رضی اللہ عنہما ! اللہ تعالیٰ نے حضور ﷺ کو آسمان والوں پر کیسے فضیلت دی ہے ؟ آپ نے فرمایا : اللہ تعالیٰ ارشاد فرماتا ہے : وَ مَنْ یَّقُلْ مِنْھُمْ اِنِّیْٓ اِٰلہٌ مِّنْ دُوْنِہٖ فَذٰلِکَ نَجْزِیْہِ جَھَنَّمَ کَذٰلِکَ نَجْزِی الظّٰلِمِیْنَ ( الانبیاء : 29 ) ’’ اور ان میں جو کوئی کہے کہ میں اللہ کے سوا معبود ہوں تو اسے ہم جہنم کی سزا دیں گے ، ہم ایسی ہی سزا دیتے ہیں ستمگاروں کو ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) اور اللہ تعالیٰ نے محمد ﷺ کے لیے فرمایا ہے : اِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِیْنًا لِّیَغْفِرَ لَکَ اللّٰہُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَا وَمَا تَاَخَّرَ ( الفتح : 1 ) ’’ بے شک ہم نے تمہارے لیے روشن فتح فرما دی ۔ تاکہ اللہ تمہارے سبب سے گناہ بخشے تمہارے اگلوں کے اور تمہارے پچھلوں کے ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) لوگوں نے کہا : اللہ تعالیٰ نے آپ کو زمین والوں پر کیسے فضیلت دی ہے ؟ آپ نے فرمایا : اللہ تعالیٰ ارشاد فرماتا ہے : ( وَمَآ اَرْسَلْنَا مِنْ رَّسُوْلٍ اِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِہٖ ) ( ابراہیم : 4 ) ’’ اور ہم نے ہر رسول اس کی قوم ہی کی زبان میں بھیجا ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) اور محمد کے لیے اللہ تعالیٰ نے فرمایا : وَمَآ اَرْسَلْنٰکَ اِلَّا کَآفَّۃً لِّلنَّاسِ بَشِیْرًا وَّ نَذِیْرًا ( سبا : 28 ) ’’ اور اے محبوب ہم نے تم کو نہ بھیجا مگر ایسی رسالت سے جو تمام آدمیوں کو گھیرنے والی ہے خوشخبری دیتا اور ڈر سناتا ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) چنانچہ اللہ تعالیٰ نے حضور ﷺ کو تمام جنات اور انسانوں کے لیے رسول بنا کر بھیجا ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح الاسناد ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا کیونکہ ائمہ اسلام کی ایک جماعت نے حکم بن ابان کی روایات نقل کی ہیں ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Allah Ta'ala ne Muhammad ﷺ ko asmaan walon per aur zameen walon per fazilat di hai . Logon ne poocha : Aye Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ! Allah Ta'ala ne Huzoor ﷺ ko asmaan walon per kaise fazilat di hai ? Aap ne farmaya : Allah Ta'ala irshad farmata hai : Wa Man Yaqul Minhun Innee Ilaahun Min Doonihi Fadhaleka Najzihi Jahanama Kadhalika Najzi al-Zalimeen ( al-Anbiya : 29 ) ’’ Aur in mein jo koi kahe keh main Allah ke siwa mabood hon to use hum jahannam ki saza denge , hum aisi hi saza dete hain sitamgaron ko ‘‘. ( Tarjuma Kanz al-Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) Aur Allah Ta'ala ne Muhammad ﷺ ke liye farmaya hai : Inna Fatahna Laka Fathan Mubeena Li Yaghfira Laka Allahu Ma Taqaddama Min Dhanbika Wa Ma Ta'akhkhar ( al-Fath : 1 ) ’’ Be shak hum ne tumhare liye roshan fatah farma di . Taake Allah tumhare sabab se gunah bakhshe tumhare aglon ke aur tumhare peechhlon ke ‘‘. ( Tarjuma Kanz al-Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) Logon ne kaha : Allah Ta'ala ne aap ko zameen walon per kaise fazilat di hai ? Aap ne farmaya : Allah Ta'ala irshad farmata hai : ( Wa Ma Arsalna Min Rasoolin Illa Bilisani Qawmihi ) ( Ibrahim : 4 ) ’’ Aur hum ne har rasool us ki qoum hi ki zaban mein bheja ‘‘. ( Tarjuma Kanz al-Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) Aur Muhammad ke liye Allah Ta'ala ne farmaya : Wa Ma Arsalnaka Illa Kaffatan Lilnnasi Bashirran Wa Nadheera ( Saba : 28 ) ’’ Aur aye mahboob hum ne tum ko na bheja magar aisi risalat se jo tamam aadmiyon ko gherne wali hai khushkhabri deta aur dar sunata ‘‘. ( Tarjuma Kanz al-Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) Chunanche Allah Ta'ala ne Huzoor ﷺ ko tamam jinnat aur insano ke liye rasool bana kar bheja hai . ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih al-isnad hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne ise naql nahin kiya kyunki aime Islam ki ek jamaat ne Hukm bin Aban ki riwayat naql ki hain .

أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا يَحْيَى بْنُ مُحَمَّدٍ الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، أَنْبَأَ يَزِيدُ بْنُ أَبِي حَكِيمٍ، ثنا الْحَكَمُ بْنُ أَبَانَ، قَالَ: سَمِعْتُ عِكْرِمَةَ، يَقُولُ: قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا: "" إِنَّ اللَّهَ فَضَّلَ مُحَمَّدًا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَى أَهْلِ السَّمَاءِ، وَفَضَّلَهُ عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ. قَالُوا: يَا ابْنَ عَبَّاسٍ فَبِمَا فَضَّلَهُ اللَّهُ عَلَى أَهْلِ السَّمَاءِ، قَالَ: قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ {وَمَنْ يَقُلْ مِنْهُمْ إِنِّي إِلَهٌ مِنْ دُونِهِ فَذَلِكَ نَجْزِيهِ جَهَنَّمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ} [الأنبياء: 29] وَقَالَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ {إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ} [الفتح: 2] الْآيَةُ. قَالُوا: فَبِمَا فَضَّلَهُ اللَّهُ عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ؟ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يَقُولُ {وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ} [إبراهيم: 4] الْآيَةُ وَقَالَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ {وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا} [سبأ: 28] فَأَرْسَلَهُ إِلَى الْجِنِّ وَالْإِنْسِ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ» فَإِنَّ الْحَكَمَ بْنَ أَبَانَ قَدِ احْتَجَّ بِهِ جَمَاعَةٌ مِنْ أَئِمَّةِ الْإِسْلَامِ وَلَمْ يُخَرِّجْهُ الشَّيْخَانِ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3335 - صحيح