27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Ham Mim Sajdah (also known as Ham Al-Shari'ah)

تفسير سورة حم جاثية يعرفها أهل الحرمين بسورة حم الشريعة.

Mustadrak Al Hakim 3693

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: Allah Almighty first created the Pen, He created it from the first letter of the alphabet before Alif and Laam. Then He created a form like the Pen from light. Then it was said: Move on the Preserved Tablet. It asked: O my Lord, what should I write? Allah Almighty said: Write whatever is to happen till the Day of Judgment. Then when Allah Almighty created the creation, He appointed some angels to protect it, who protect their deeds. When the Day of Judgement is established, then they will present their deeds to them and it was also said: This book of Ours speaks the truth about you. Verily, We were recording what you were doing. (Al-Jathiyah: 29) (This means that) two books will be presented, then both of them will be equal. Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) said: Aren't you Arab, copying (that is, writing) is also from the book. (Then how did two books become evident?) ** This hadith is Sahih al-Isnad, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : اللہ تعالیٰ نے سب سے پہلے قلم کو پیدا کیا ، اس کو الف اور لام سے پہلے ہجا سے پیدا کیا ۔ پھر نور سے قلم کی سی صورت بنائی ۔ پھر اس کو کہا گیا : لوح محفوظ پہ چل ، اس نے پوچھا : اے میرے رب کیا لکھوں ؟ اللہ تعالیٰ نے فرمایا : قیامت تک جو کچھ ہونے والا ہے ۔ پھر جب اللہ تعالیٰ نے مخلوق کو پیدا کیا تو کچھ فرشتے اس کی حفاظت پر مامور فرمائے جو ان کے اعمال کی محافظت کرتے ہیں ، جب قیامت قائم ہو گی تو وہ ان کے اعمال ان کو پیش کر دیں گے اور یہ بھی کہا گیا : ھٰذَا کِتٰبُنَا یَنْطِقُ عَلَیْکُمْ بِالْحَقِّ اِنَّا کُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا کُنْتُمْ تَعْمَلُوْنَ ( الجاثیۃ : 29 ) ’’ ہمارا یہ نوشتہ تم پر حق بولتا ہے ، ہم لکھتے رہے تھے جو تم نے کیا ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ( اس کا مطلب یہ ہے کہ ) دو کتابیں پیش کی جائیں گی ، تو وہ دونوں برابر ہوں گی ۔ ابن عباس رضی اللہ عنہما نے کہا : کیا تم عربی نہیں ہو ، نسخہ ( یعنی لکھنا ) بھی تو کتاب ہی میں سے ہوتا ہے ۔ ( پھر دو کتابیں کیسے ثابت ہو گئیں ؟ ) ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Allah Ta'ala ne sab se pehle qalam ko paida kiya, is ko Alif aur Laam se pehle hija se paida kiya . Phir noor se qalam ki si surat banayi . Phir is ko kaha gaya : Loh e Mahfooz pe chal, is ne poocha : Aye mere Rabb kya likhun ? Allah Ta'ala ne farmaya : Qayamat tak jo kuchh hone wala hai . Phir jab Allah Ta'ala ne makhlooq ko paida kiya to kuchh farishte is ki hifazat par mamoor farmaye jo in ke aamaal ki hifazat karte hain, jab qayamat qaem ho gi to woh in ke aamaal in ko pesh kar den ge aur ye bhi kaha gaya : Haza Kitabuna Yantiqu Alaikum Bil Haq inna kunna nastansi khu ma kuntum ta'maloon (Al Jaathiya : 29) '' Humara ye nuskha tum par haq bolta hai, hum likhte rahe the jo tum ne kiya .'' ( Tarjuma Kanzul Imaan, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) ( Is ka matlab ye hai ke ) do kitaaben pesh ki jayen gi, to woh donon barabar hongi . Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne kaha : kya tum arabi nahin ho, nuskha ( yani likhna ) bhi to kitab hi mein se hota hai . ( Phir do kitaaben kaise sabit ho gayin?) ** Ye hadees Sahih Al Isnaad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne isse naqal nahin kiya .

أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْحَافِظُ، ثنا يَحْيَى بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى، ثنا مُسَدَّدٌ، ثنا الْمُعْتَمِرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ السَّائِبِ، عَنْ مِقْسَمٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: "" أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ الْقَلَمَ خَلَقَهُ مِنْ هَجَا قَبْلَ الْأَلْفِ وَاللَّامِ، فَتَصَوَّرَ قَلَمًا مِنْ نُورٍ فَقِيلَ لَهُ اجْرِ فِي اللَّوْحِ الْمَحْفُوظِ قَالَ: يَا رَبِّ بِمَاذَا؟ قَالَ: بِمَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ الْخَلْقَ وَكَّلَ بِالْخَلْقِ حَفَظَةً يَحْفَظُونَ عَلَيْهِمْ أَعْمَالَهُمْ، فَلَمَّا قَامَتِ الْقِيَامَةُ عُرِضَتْ عَلَيْهِمْ أَعْمَالُهُمْ وَقِيلَ {هَذَا كِتَابُنَا يَنْطِقُ عَلَيْكُمْ بِالْحَقِّ إِنَّا كُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ} [الجاثية: 29] عَرَضَ بِالْكِتَابَيْنِ فَكَانَا سَوَاءً "" قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: أَلَسْتُمْ عَرَبًا؟ هَلْ تَكُونُ النُّسْخَةُ إِلَّا مِنْ كِتَابٍ؟ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3693 - صحيح