27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah Abasa and Tawalla
تفسير سورة عبس وتولى
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘ā’ishah | Aisha bint Abi Bakr as-Siddiq | Sahabi |
‘urwah | Urwah ibn al-Zubayr al-Asadi | Trustworthy, Jurist, Famous |
hshām bn ‘urwah | Hisham ibn Urwah al-Asadi | Trustworthy Imam in Hadith |
sa‘īd bn yaḥyá bn sa‘īdin al-umawī | Sa'id ibn Yahya al-Umawi | Thiqah |
al-ḥusayn bn muḥammad bn zīādin | Al-Husayn ibn Muhammad al-Abdi | Trustworthy, حافظ (Hafez), Compiler |
‘alī bn ‘īsá al-ḥīrī | Ali ibn Isa al-Hiri | Saduq Hasan al-Hadith |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَائِشَةَ | عائشة بنت أبي بكر الصديق | صحابي |
عُرْوَةَ | عروة بن الزبير الأسدي | ثقة فقيه مشهور |
هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ | هشام بن عروة الأسدي | ثقة إمام في الحديث |
سَعِيدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ الأُمَوِيُّ | سعيد بن يحيى الأموي | ثقة |
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ | الحسين بن محمد العبدي | ثقة حافظ مصنف |
عَلِيُّ بْنُ عِيسَى الْحِيرِيُّ | علي بن عيسى الحيري | صدوق حسن الحديث |
Mustadrak Al Hakim 3896
The Mother of the Believers, Aisha (may Allah be pleased with her) said: "This verse 'He frowned and turned away' was revealed about the blind companion, Abdullah bin Umm Maktum (may Allah be pleased with him)." She (describing the details) said: "( Abdullah bin Umm Maktum) came to the Messenger of Allah (peace be upon him) and said: 'Guide me.'" She said: "At that time, some prominent leaders of the polytheists were with the Prophet (peace be upon him)." She said: "The Messenger of Allah (peace be upon him) turned his attention away from him (Abdullah bin Umm Maktum) and towards them, and said: 'Do you see any harm in what I am saying?' He (Abdullah bin Umm Maktum) said: 'No.'" She said: "At this occasion, this verse 'He frowned and turned away' was revealed." (He paid more attention to those nobles merely out of the desire for the exaltation of the religion of Allah, the Mighty and Majestic, because in his pure heart was the thought that if these people accepted Islam, then Islam would spread very quickly. -Shafi) ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it. However, a group (of hadith scholars) have narrated it as mursal (a hadith with a missing link in the chain of narrators) from Hisham bin Urwah.
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہما فرماتی ہیں : یہ آیت ’’ عبس وتولّٰی ‘‘ نابینا صحابی حضرت عبداللہ ابن ام مکتوم رضی اللہ عنہ کے بارے میں نازل ہوئی ۔ آپ ( اس کی تفصیل بیان کرتے ہوئے ) فرماتی ہیں : ( حضرت عبداللہ ابن ام مکتوم رضی اللہ عنہ ) رسول اکرم ﷺ کی خدمت میں حاضر ہوئے اور کہنے لگے : مجھے ہدایت فرمائیے ۔ آپ فرماتی ہیں : اس وقت حضور ﷺ کے پاس مشرکین کے بڑے بڑے لوگ آئے ہوئے تھے ۔ آپ فرماتی ہیں : رسول اللہ ﷺ نے اس سے توجہ ہٹا کر ان کی جانب متوجہ ہو گئے اور فرمایا : تمہارا کیا خیال ہے میں جو کچھ کہہ رہا ہوں اس میں کوئی حرج ہے ؟ اس ( عبداللہ بن ام مکتوم ) نے کہا : جی نہیں ۔ اس موقع پر یہ آیت ’’ عبس وتولی ‘‘ نازل ہوئی ۔ ( محض اللہ رب العزت کے دین کی سربلندی کی خواہش میں ان شرفاء کی جانب زیادہ توجہ فرمائی ۔ کیونکہ دل اطہر میں یہ خیال تھا کہ اگر یہ لوگ اسلام قبول کر لیں گے تو اسلام بہت جلدی سے پھیلے گا ۔ شفیق ) ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔ تاہم ( محدثین رحمۃ اللہ علیہم کی ایک ) جماعت نے ہشام بن عروہ سے ارسال کیا ہے ۔"
Um ul Momineen Hazrat Aisha Radi Allah Tala Anha farmati hain : yeh ayat “Abasa wa tawalla” nabina sahabi Hazrat Abdullah Ibn Umm Maktum Radi Allah Tala Anhu ke bare mein nazil hui . Aap ( is ki tafseel bayan karte huye ) farmati hain : ( Hazrat Abdullah Ibn Umm Maktum Radi Allah Tala Anhu ) Rasool Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki khidmat mein hazir huye aur kahne lage : mujhe hidayat farmaie . Aap farmati hain : is waqt Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ke paas mushrikeen ke bare bare log aye huye thay . Aap farmati hain : Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne is se tawajjuh hata kar in ki janib mutawajjah ho gaye aur farmaya : tumhara kya khayal hai mein jo kuch kah raha hoon is mein koi haraj hai ? Is ( Abdullah bin Umm Maktum ) ne kaha : ji nahin . Is mauqe par yeh ayat “Abasa wa tawalla” nazil hui . ( Mahz Allah Rab ul Izzat ke deen ki sarbulandi ki khwahish mein in ashraf ki taraf zyada tawajjuh farmai . Kyunki dil e paak mein yeh khayal tha ke agar yeh log Islam qubool kar lenge to Islam bahut jaldi se phaile ga . Shafiq ) ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihima ne ise naqal nahin kya . Taham ( Muhaddiseen Rahmatullah Alaihim ki ek ) jamat ne Hisham bin Urwah se irsal kya hai .
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عِيسَى الْحِيرِيُّ، ثنا الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ، ثنا سَعِيدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ الْأُمَوِيُّ، ثنا أَبِي، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، قَالَتْ: أُنْزِلَتْ عَبْسَ وَتَوَلَّى فِي ابْنِ أُمِّ مَكْتُومٍ الْأَعْمَى فَقَالَتْ: أَتَى إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَجَعَلَ يَقُولُ: أَرْشِدْنِي، قَالَتْ: وَعِنْدَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ عُظَمَاءِ الْمُشْرِكِينَ، قَالَتْ: فَجَعَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُعْرِضُ عَنْهُ وَيُقْبِلُ عَلَى الْآخَرِ وَيَقُولُ: «أَتَرَى مَا أَقُولُ بَأْسًا» فَيَقُولُ: «لَا» فَفِي هَذَا أُنْزِلَتْ عَبَسَ وَتَوَلَّى «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، فَقَدْ أَرْسَلَهُ جَمَاعَةٌ عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3896 - على شرط البخاري ومسلم