27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah Ad-Duha
تفسير سورة والضحى
Name | Fame | Rank |
---|
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|
Mustadrak Al Hakim 3945
Zaid bin Arqam (may Allah be pleased with him) narrates: When Surah Lahab, "Perish the two hands of Abu Lahab, and perish he! Neither his wealth nor what he earned will avail him. He will burn in a Fire, blazing aflame, And his wife, the carrier of firewood, Around her neck a rope of twisted fiber." (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan) ...was revealed, Abu Lahab's wife was told: Muhammad has condemned you. She came to the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) while he was sitting amongst the Companions (may Allah be pleased with them all). She said, "O Muhammad! Why do you condemn me?" He replied, "By Allah! I have not condemned you, but Allah has condemned you." She said, "Have you seen me carrying firewood or a rope of twisted fiber around my neck?" Then she left. Many days passed, and no revelation came to the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him). She came to him and said, "O Muhammad! I think your Allah has abandoned you." Then Allah revealed these verses: "By the morning brightness, And by the night when it grows still, Your Lord has not forsaken you, nor has He become displeased." (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan) ** This hadith is Sahih (authentic) as our Sheikh has stated, except that I have found a cause for it. **
" حضرت زید بن ارقم رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : جب سورۃ لہب : تَبَّتْ یَدَآ اَبِیْ لَھَبٍ وَّتَبَّ مَآ اَغْنٰی عَنْہُ مَالُہٗ وَ مَا کَسَبَ سَیَصْلٰی نَارًا ذَاتَ لَھَبٍ وَّ امْرَاَتُہٗ حَمَّالَۃَ الْحَطَبِ فِیْ جِیْدِھَا حَبْلٌ مِّنْ مَّسَدٍ ’’ تباہ ہو جائیں ابولہب کے دونوں ہاتھ اور وہ تباہ ہو ہی گیا ( اسے کچھ کام نہ آیا اس کا مال اور نہ جو کمایا ، اب دھنستا ہے لپٹ مارتی آگ میں وہ اور اس کی جورو لکڑیوں کا گٹھا سر پر اٹھائے اس کے گلے میں کھجور کی چھال کا رسا ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) نازل ہوئی تو ابولہب کی بیوی سے کہا گیا : محمد نے تیری مذمت کی ہے ۔ وہ رسول اکرم ﷺ کے پاس آئی ، اس وقت آپ صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین میں بیٹھے ہوئے تھے ۔ وہ آ کر بولی : اے محمد ﷺ ! تم میری مذمت کیوں کرتے ہو ؟ آپ نے فرمایا : خدا کی قسم ! تیری مذمت میں نے نہیں کی بلکہ اللہ تعالیٰ نے تیری مذمت کی ہے ۔ اس نے کہا : کیا تم نے مجھے دیکھا ہے ، میں لکڑیوں کا گٹھا اٹھاتی ہوں ، یا تو نے دیکھا ہے میرے گلے میں کھجور کی شال کا رسا ہے ۔ پھر وہ چلی گئی ، پھر کئی دن گزر گئے اور رسول اکرم ﷺ پر کوئی وحی نازل نہ ہوئی تو وہ آپ کے پاس آئی اور بولی : اے محمد ! میرا خیال ہے کہ آپ کے اللہ تعالیٰ نے آپ کو چھوڑ دیا ہے ۔ تو اللہ تعالیٰ نے یہ آیات نازل فرمائیں : وَالضُّحٰی وَ الَّیْلِ اِذَا سَجٰی مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَ مَا قَلٰی ’’ چاشت کی قسم ، اور رات کی جب پردہ ڈالے ، کہ تمہیں تمہارے رب نے نہ چھوڑا ، اور نہ مکروہ جانا ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ٭٭ یہ حدیث صحیح ہے جیسا کہ ہمارے شیخ نے بیان کی ہے مگر یہ کہ مجھے اس میں علت مل گئی ہے ۔"
Hazrat Zaid bin Arqam razi Allah anhu farmate hain : jab Surah Lahab : Tabbat yada abi Lahab wa tabb ma aghna anhu maluhu wa ma kasaba sayasla naran zata lahab wa amraatuhu hammalatal hatabi fi jidiha hablun min masad '’ tabah ho jayen Abulahab ke donon hath aur woh tabah ho hi gaya ( ise kuchh kaam na aaya is ka maal aur na jo kamaya , ab dhansta hai lapat marti aag mein woh aur is ki joru lakriyon ka gutha sar par uthaye is ke gale mein khajoor ki chhaal ka rasa ''۔ ( tarjuma kanzuleiman , Imam Ahmad Raza rehmatullah alaih ) nazil hui to Abulahab ki biwi se kaha gaya : Muhammad ne teri mazammat ki hai ۔ woh Rasul Akram ﷺ ke paas aai , is waqt aap sahaba kiram rizwan Allah alaihim ajmaeen mein baithe hue the ۔ woh a kar boli : aye Muhammad ﷺ ! tum meri mazammat kyon karte ho ? aap ne farmaya : Khuda ki qasam ! teri mazammat mainne nahin ki balki Allah taala ne teri mazammat ki hai ۔ is ne kaha : kya tumne mujhe dekha hai , main lakriyon ka gutha uthati hun , ya to ne dekha hai mere gale mein khajoor ki shaal ka rasa hai ۔ phir woh chali gayi , phir kai din guzar gaye aur Rasul Akram ﷺ par koi wahi nazil na hui to woh aap ke paas aai aur boli : aye Muhammad ! mera khayal hai ki aap ke Allah taala ne aap ko chhod diya hai ۔ to Allah taala ne yeh ayat nazil farmaeen : Wal duha wal laili iza saja ma wad daaka rabbuka wa ma qala '’ chasht ki qasam , aur raat ki jab parda dale , ki tumhen tumhare rab ne na chhoda , aur na makrooh jana '' ( tarjuma kanzuleiman , Imam Ahmad Raza rehmatullah alaih ) ٭٭ yeh hadees sahih hai jaisa ki hamare sheikh ne bayan ki hai magar yeh ki mujhe is mein illat mil gayi hai ۔"
أَخْبَرَنَا إِسْحَاقُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْهَاشِمِيُّ بِالْكُوفَةِ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عَفَّانَ الْعَامِرِيُّ، حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى، أَنْبَأَ إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَرْقَمَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ إِلَى {وَامْرَأَتُهُ حَمَالَةَ الْحَطَبِ فِي جِيدِهَا} [المسد: 5] حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ قَالَ: فَقِيلَ لِامْرَأَةِ أَبِي لَهَبٍ: إِنَّ مُحَمَّدًا قَدْ هَجَاكِ فَأَتَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ جَالِسٌ فِي الْمَلَأِ فَقَالَتْ: يَا مُحَمَّدُ عَلَى مَا تَهْجُونِي؟ قَالَ: فَقَالَ: «إِنِّي وَاللَّهِ مَا هَجَوْتُكِ مَا هَجَاكِ إِلَّا اللَّهُ» قَالَ: فَقَالَتْ: هَلْ رَأَيْتَنِي أَحْمِلُ حَطَبًا أَوْ رَأَيْتَ فِيَ جِيدِي حَبْلًا مِنْ مَسَدٍ؟ ثُمَّ انْطَلَقَتْ، فَمَكَثَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَيَّامًا لَا يُنَزَّلُ عَلَيْهِ فَأَتَتْهُ فَقَالَتْ: يَا مُحَمَّدُ مَا أَرَى صَاحِبَكَ إِلَّا قَدْ وَدَّعَكَ وَقَلَاكَ. فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ {وَالضُّحَى وَاللَّيْلِ إِذَا سَجَى} [الضحى: 1] مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَمَا قَلَى «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ كَمَا حَدَّثَنَاهُ هَذَا الشَّيْخُ إِلَّا أَنِّي وَجَدْتُ لَهُ عِلَّةً»