28.
Incidents of Former Prophets and Messengers
٢٨-
أحداث الأنبیاء والمرسلین السابقین
Mention of the one who said, 'Sacrifice is for Prophet Ishaq, son of Ibrahim (peace be upon them)'
ذكر من قال ذبيح حضرة إسحاق بن إبراهيم عليهما السلام
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
sa‘īd bn jubayrin | Saeed bin Jubair al-Asadi | Trustworthy, Established |
‘abd al-lah bn ‘uthmān bn khuthaymin | Abdullah ibn Uthman al-Qari | Acceptable |
abū sulaymān dāwud bn ‘abd al-raḥman al-‘aṭṭār | Dawud ibn Abdur Rahman Al-Abdi | Trustworthy |
muḥammad bn ‘umar al-wāqidī | Muhammad ibn Umar al-Waqidi | Weak in Hadith |
al-ḥusayn bn al-faraj | Al-Husayn ibn al-Faraj al-Khayyat | Abandoned in Hadith |
jābirin | Jabir ibn Abd Allah al-Ansari | Sahabi |
al-ḥasan bn al-jahm | Al-Hasan ibn al-Jahm al-Tamimi | Unknown |
abī al-zubayr | Muhammad ibn Muslim al-Qurashi | Truthful, but he practices Tadlis |
abū ‘abd al-lah bn baṭṭah | Muhammad ibn Ahmad al-Asbahani | Trustworthy, good in hadith |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ | سعيد بن جبير الأسدي | ثقة ثبت |
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُثْمَانَ بْنِ خُثَيْمٍ | عبد الله بن عثمان القاري | مقبول |
أَبُو سُلَيْمَانَ دَاوُدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْعَطَّارُ | داود بن عبد الرحمن العبدي | ثقة |
مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْوَاقِدِيُّ | محمد بن عمر الواقدي | ضعيف الحديث |
الْحُسَيْنُ بْنُ الْفَرَجِ | الحسين بن الفرج الخياط | متروك الحديث |
جَابِرٍ | جابر بن عبد الله الأنصاري | صحابي |
الْحَسَنُ بْنُ الْجَهْمِ | الحسن بن الجهم التميمي | مجهول الحال |
أَبِي الزُّبَيْرِ | محمد بن مسلم القرشي | صدوق إلا أنه يدلس |
أَبُو عَبْدِ اللَّهِ بْنُ بَطَّةَ | محمد بن أحمد الأصبهاني | صدوق حسن الحديث |
Mustadrak Al Hakim 4048
Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: “From that rock which is in the foothills of Mount Thawr, upon which Ibrahim (peace be upon him) had taken Ishaq (peace be upon him) to sacrifice, upon which a sandy-colored ram was sent down, the sound of crying was coming from that mountain.” Then, after this, he narrated a detailed hadith. Note: Waqidi has narrated from Jabir (may Allah be pleased with him) that when Ibrahim (peace be upon him) saw in his dream that he is sacrificing Ishaq (peace be upon him), his hand was held back. Then, after this, he narrates a long hadith. Imam Hakim (may Allah have mercy on him) says: Waqidi has mentioned this with his many chains of narration, and this is also the opinion of Abu Hurairah (may Allah be pleased with him), Abdullah bin Salam (may Allah be pleased with him), Umair bin Qatadah Laithi (may Allah be pleased with him), Uthman bin Affan (may Allah be pleased with him), Abi Kaab (may Allah be pleased with him), Abdullah bin Masood (may Allah be pleased with him), Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them both), and Abdullah bin Amr (may Allah be pleased with them both). Whereas, I have observed that among the hadith scholars before us and the hadith scholars of all those regions from where we have studied hadith, no one disagrees that the one who was to be sacrificed was Ismail (peace be upon him). And their argument in this regard is that the Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “I am from the progeny of two sacrificed ones.” And there is no disagreement that you (addressing the Prophet) are from the progeny of Ismail (peace be upon him), and the other sacrificed one was your father, Abdullah bin Abdul Mutallib. And (those who narrate hadiths containing these arguments) themselves support the stance of those who say that the one who was to be sacrificed was Ishaq (peace be upon him). Narration of Wahb bin Munabbih (may Allah be pleased with him): (Imam Hakim (may Allah have mercy on him) says that) exaggeration has been employed in this narration.
" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : وہ چٹان جو ثبیر پہاڑ کے دامن میں ہے جس پر حضرت ابراہیم علیہ السلام نے حضرت اسحاق علیہ السلام کو ذبح کیا تھا جس پر خاکی رنگ کا مینڈھا نازل کیا گیا تھا ، اس پہاڑ میں سے رونے کی آواز آ رہی تھی ۔ پھر اس کے بعد تفصیلی حدیث بیان کی ۔ نوٹ : واقدی نے حضرت جابر رضی اللہ عنہ کا یہ بیان نقل کیا ہے کہ جب حضرت ابراہیم علیہ السلام نے خواب میں دیکھا کہ وہ حضرت اسحاق علیہ السلام کو ذبح کر رہے ہیں تو ان کا ہاتھ پکڑا پھر اس کے بعد طویل حدیث نقل کی ہے ۔ امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ کہتے ہیں : واقدی نے اس کو اپنی کئی سندوں کے ساتھ ذکر کیا ہے اور حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ ، حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ ، حضرت عمیر بن قتادہ لیثی رضی اللہ عنہ ، حضرت عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ ، حضرت ابی کعب رضی اللہ عنہ ، حضرت عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ ، حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما اور حضرت عبداللہ بن عمرو رضی اللہ عنہما کا بھی یہی قول ہے ۔ جبکہ میں نے دیکھا ہے کہ ہم سے پہلے محدثین اور ان تمام علاقوں کے محدثین جہاں جہاں سے ہم نے حدیث پڑھی ہے ، ان میں کسی کا بھی اس بارے میں اختلاف نہیں ہے کہ ذبیح حضرت اسماعیل علیہ السلام ہیں اور اس سلسلہ میں ان کی دلیل یہ ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا ہے : میں دو ذبیحوں کی اولاد میں سے ہوں ۔ اور اس میں کوئی اختلاف نہیں ہے کہ آپ حضرت اسماعیل علیہ السلام کی اولاد میں سے ہیں اور دوسرے ذبیح آپ کے والد حضرت عبداللہ بن عبدالمطلب تھے اور ( ادھر ان دلائل پر مشتمل احادیث روایت کرنے والے لوگ ) خود ان لوگوں کے موقف کی تائید کرتے جو کہتے ہیں کہ ذبیح حضرت اسحاق علیہ السلام تھے ۔ حضرت وہب بن منبہ رضی اللہ عنہ کی روایت : ( امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ کہتے ہیں کہ ) اس روایت میں غلو سے کام لیا گیا ہے ۔"
Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anho Farmaty Hain : Woh Chattan Jo Sabir Pahar Ke Dahman Mein Hai Jis Par Hazrat Ibrahim Alaihissalam Ne Hazrat Ishaq Alaihissalam Ko Zibah Kiya Tha Jis Par Khaki Rang Ka Mainda Nazil Kiya Gaya Tha , Iss Pahar Mein Se Ronay Ki Awaz Aa Rahi Thi . Phir Iss Ke Baad Tafseeli Hadees Bayan Ki . Note : Waqdi Ne Hazrat Jabir Radi Allaho Anho Ka Yeh Bayan Naqal Kiya Hai Ke Jab Hazrat Ibrahim Alaihissalam Ne Khwab Mein Dekha Ke Woh Hazrat Ishaq Alaihissalam Ko Zibah Kar Rahe Hain To Un Ka Hath Pakra Phir Iss Ke Baad Taweel Hadees Naqal Ki Hai . Imam Hakam Rehmatullah Alaih Kehty Hain : Waqdi Ne Iss Ko Apni Kai Sandon Ke Sath Zikar Kiya Hai Aur Hazrat Abu Hurairah Radi Allaho Anho , Hazrat Abdullah Bin Salam Radi Allaho Anho , Hazrat Umair Bin Qatada Laisi Radi Allaho Anho , Hazrat Usman Bin Affan Radi Allaho Anho , Hazrat Abi Kaab Radi Allaho Anho , Hazrat Abdullah Bin Masood Radi Allaho Anho , Hazrat Abdullah Bin Umar Radi Allaho Anhoma Aur Hazrat Abdullah Bin Amro Radi Allaho Anhoma Ka Bhi Yahi Qoul Hai . Jabke Maine Dekha Hai Ke Hum Se Pehle Muhadiseen Aur Un Tamam Illakon Ke Muhadiseen Jahan Jahan Se Humne Hadees Padhi Hai , Un Mein Kisi Ka Bhi Iss Bare Mein Ikhtelaf Nahi Hai Ke Zibah Hazrat Ismail Alaihissalam Hain Aur Iss Silsilay Mein Un Ki Daleel Yeh Hai Ke Nabi Akram Sallallaho Alaihi Wasallam Ne Farmaya Hai : Mein Do Zibihoon Ki Aulad Mein Se Hon . Aur Iss Mein Koi Ikhtelaf Nahi Hai Ke Aap Hazrat Ismail Alaihissalam Ki Aulad Mein Se Hain Aur Dusre Zibah Aap Ke Walid Hazrat Abdullah Bin Abdul Muttalib The Aur ( Idhar Un Dalaail Par Mushtamil Ahadees Riwayat Karne Wale Log ) Khud Un Logon Ke Mauqaf Ki Ta'eed Karte Jo Kehty Hain Ke Zibah Hazrat Ishaq Alaihissalam The . Hazrat Wahab Bin Munabbih Radi Allaho Anho Ki Riwayat : ( Imam Hakam Rehmatullah Alaih Kehty Hain Ke ) Iss Riwayat Mein Ghulu Se Kaam Liya Gaya Hai .
حَدَّثَنَاهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ بْنُ بَطَّةَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ الْجَهْمِ، ثنا الْحُسَيْنُ بْنُ الْفَرَجِ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْوَاقِدِيُّ، ثنا أَبُو سُلَيْمَانَ دَاوُدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْعَطَّارُ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُثْمَانَ بْنِ خُثَيْمٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: «إِنَّ الصَّخْرَةَ الَّتِي فِي أَصْلِ ثَبِيرٍ الَّتِي ذَبَحَ عَلَيْهَا إِبْرَاهِيمُ إِسْحَاقَ هَبَطَ عَلَيْهِ كَبْشٌ أَغْبَرُ لَهُ نُوَاحٌ مِنْ ثَبِيرٍ قَدْ نَوَّحَهُ» فَذَكَرَ حَدِيثًا طَوِيلًا. قَالَ الْوَاقِدِيُّ: وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرٍو الْأُوَيْسِيُّ، عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: لَمَّا رَأَى إِبْرَاهِيمُ فِي الْمَنَامِ أَنْ يَذْبَحَ إِسْحَاقَ أَخَذَ بِيَدِهِ، فَذَكَرَهُ بِطُولِهِ. قَالَ الْحَاكِمُ: وَقَدْ ذَكَرَهُ الْوَاقِدِيُّ بِأَسَانِيدِهِ وَهَذَا الْقَوْلُ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلَامٍ وَعُمَيْرِ بْنِ قَتَادَةَ اللَّيْثِيِّ وَعُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ وَأُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو وَاللَّهُ أَعْلَمُ. وَقَدْ كُنْتُ أَرَى مَشَايِخَ الْحَدِيثِ قَبْلَنَا وَفِي سَائِرِ الْمُدُنِ الَّتِي طَلَبْنَا الْحَدِيثَ فِيهِ وَهُمْ لَا يَخْتَلِفُونَ أَنَّ الذَّبِيحَ إِسْمَاعِيلُ وَقَاعِدَتُهُمْ فِيهِ قَوْلُ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَنَا ابْنُ الذَّبِيحَيْنِ» إِذْ لَا خِلَافَ أَنَّهُ مِنْ وَلَدِ إِسْمَاعِيلَ وَأَنَّ الذَّبِيحَ الْآخَرَ أَبُوهُ الْأَدْنَى عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَالْآنَ فَإِنِّي أَجِدُ مُصَنِّفِي هَذِهِ الْأَدِلَّةِ يَخْتَارُونَ قَوْلَ مَنْ قَالَ: إِنَّهُ إِسْحَاقُ، فَأَمَّا الرِّوَايَةُ عَنْ وَهْبِ بْنِ مُنَبِّهٍ وَهُوَ بَابُ هَذِهِ الْعُلُومِ